Bunda Nasil Bi Devre Kullanilmis ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek

    PIC + SENSÖR+..


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Maresca
    Maresca's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    ltcelik bunu yazdı:
    -----------------------------

    PIC + SENSÖR+..


    -----------------------------

    sensör ve PIC 16F877 ile yapılabilitesi yüksek haklısın.

    Sensörler algıladığında b çıkışlarından karşılık gelen 1 oluyor led e 5 volt yolluyor 1k dirençle led i yakıyor.


    Gel bili bili gates
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mescarine
    mescarine's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2007
    Erkek

    Bence burada ldr ve osilatör devresi var. Frekansı yavaşlatmış osilatörle... Çıkışını ldr ile desteklemiş. Ldr de direnç düştüğünde o ldr ye bağlı olan ledler yanıp sönüyor... Yanıp sönmesi ise osilatörün verdiği yavaşlatılmış alternans etkisi... Ldr den sonrada sanırım kondanstör koymuş 2200mikrofarad gibi, böylelikle yavaş yavaş deşarj olacağından sönme tepkisi oluşturmuş...


    YGS: Yeni Gelin Sınavı.. Bir heyecan, bir arzu, bir istek.. Biraz hüzün, biraz acı, biraz gözyaşı..
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Maresca
    Maresca's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    mescarine bunu yazdı:
    -----------------------------

    Bence burada ldr ve osilatör devresi var. Frekansı yavaşlatmış osilatörle... Çıkışını ldr ile desteklemiş. Ldr de direnç düştüğünde o ldr ye bağlı olan ledler yanıp sönüyor... Yanıp sönmesi ise osilatörün verdiği yavaşlatılmış alternans etkisi... Ldr den sonrada sanırım kondanstör koymuş 2200mikrofarad gibi, böylelikle yavaş yavaş deşarj olacağından sönme tepkisi oluşturmuş...


    -----------------------------

    Peki ya karanlık ortamda nasıl çalışacak ldr ile ?


    Gel bili bili gates
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mescarine
    mescarine's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2007
    Erkek

    Pessimistic bunu yazdı:
    -----------------------------

    mescarine bunu yazdı:
    -----------------------------

    Bence burada ldr ve osilatör devresi var. Frekansı yavaşlatmış osilatörle... Çıkışını ldr ile desteklemiş. Ldr de direnç düştüğünde o ldr ye bağlı olan ledler yanıp sönüyor... Yanıp sönmesi ise osilatörün verdiği yavaşlatılmış alternans etkisi... Ldr den sonrada sanırım kondanstör koymuş 2200mikrofarad gibi, böylelikle yavaş yavaş deşarj olacağından sönme tepkisi oluşturmuş...


    -----------------------------

     

    Peki ya karanlık ortamda nasıl çalışacak ldr ile ?


    -----------------------------

    Hocam dikkat et videoda hiç karanlık ortam yok. Aksine masa lambası ile desteklenmiş görüntü bile var. Hatta o masalambası görüntüsünde sol tarafı hafif yanıyor...

    Ha dersen ki karanlıktada çalışsın ozaman ldr lerde ters mantık güdersin o şekilde de çalışabilir ya da ana girişe bir ana ldr koyarsın, önce ortamın aydınlıkmı karanlıkmı olduğunu algılatırsın, sonra duruma göre ledleri çalıştırtırsın... Bunu ilaa osilatörle yapmakta şart değil, basit transistörle yapılan birbirinini ters besleyen bi flip-flop devresi vardı. Onu kullanarakta yapabilirsin... Yöntem çok... PIC olur, Tiger olur, Analog olur, Dijital programlama-portlarla olur...

    iyice incelenirse 2x4 board kullanmış ve muhtemelen 1. ve 3. sütun boardları birbirine 2 ve 4. sütun boardlarıda birbirne bağlamış... Bence analog bi devre. Tepkilerin stabil olmaması daha güzel gösteriyor...


    YGS: Yeni Gelin Sınavı.. Bir heyecan, bir arzu, bir istek.. Biraz hüzün, biraz acı, biraz gözyaşı..
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    mantigin dotmatrix panel kurulumunda once dotmatrix kurulumu ogreniosun daha sonra pic kodlamayi ogreniosun daha sonra bu masanin aynisini yapiosun cok zor bi islem degil ama o pertanaxlari cizmek biraz zorlayabilir hic bilgin yoksa elektronikle bu isi yapman sana 2 seneye patlar ayrica cokda pahaliya cunku cok fazla malzeme yakma ihtimalin var


    delimiyim ben?
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    freeline
    freeline's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2005
    Erkek

    anlasilan bu  isten  vazgecmem gerekecek:)

     


    aklın yolu birdir
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    vukuat
    vukuat's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Kasım/2007
    Erkek

    freeline bunu yazdı:
    -----------------------------

    anlasilan bu  isten  vazgecmem gerekecek:)

     


    -----------------------------

    ldr+led  ledler flaşlı olur maliyeti çok degil bir led bir ldr 0,25 tl gibi bir fiyat tutar   önce ldr nasıl kullanılır onu ögren ama


    yunusozturk.com
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    ben kimsenin bilgisine bişe demek istemem ama bu gormus oldugunuz masa dotmatrix uzerine kurulu yani soleki vertikal ve hortizonal tarama mevcut bu tip bi işlemi yeni elektroniğe giren bi insan hazırlayamaz ki iş sadece ldr de bitmio ayrıca pic kodlamayıda bilmek gerekiyor... konuyu acan arkadasım bence pek ugrasma bu sıstemle basıt bişelerle başla ama inanıyorum mutlaka yaparsın sadece daha basit bişeler yap mesela işe oncelikle pertanax nasıl hazırlanır onla başla ve basit devreler dene


    delimiyim ben?
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Elif - Efe
    undefined-01
    undefined-01's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2003
    Homo

    Orda kullanilan sistemin tam olarak ne oldugunu bilemeyecegim ama ben olsam ne yapacagimi soylim. sonucta ayni sonuclari hatta kendince daha guzel sonuclari elde edebilecegin seyler olabilir.

    http://rakkoc.com/files/cardcounter/cyn70/ deki basi devrelerde CNY70 ile obje algilamayi gore bilirsin. eski ve calismayan bir card sayma makinesinin merceklerini ve kutusunu kullanarak masa uzeri bir kart sayma makinesi uretmistim (pic18x serisi) 

    bu sensorun onune gelecek bir direnc ile bir mesafeyi (direc buyudukce masanin uzerine daha cok yaklasmali) ve objenin masanin uzerinde olup olmadigini algilata bilirsin. (cam duz olacagi icin IR sinyalda kirilma yasanmiyacaktir) devre kismini kendin dizayn edebilirsin basit bir devreye denk geliyor obje alginalacak ona gore Led yanacak. bir panelde kac led dusunuyorsun ve bir sensor kac led'e komut verecek (bu hassasiyeti belirleyecek nokta olur; cunku her sensoru 2-3 led'e bagliya bilirsin bu maliyeti dusurecektir ama bir noktadaki sensor tetiklendiginde 3-4 led'in yanmasi ne kadar hos duracaktir bilemem.

    CNY70'in yerine LDR de kullanabilirsin tabiki. ufak bir turnof devresi konumuna getirip isik kesildigi an yanip bir sure sonra sonmesini sagliya bilirsin. ama LDR harici isik kaynagi gerektirdiginden gece (yani karanlikta) calismayacaktir. cny ise IR ile calisir kendi icindededir isik kaynagi (otellerdeki enerji kartlarinin da uzerinde siyah cizgiler ile calisanlarinda filan bu mantik kullanilir)


    Bu aralar fazla yogunum. Unuttugum seyler oluyorsa affola. DM vs atın.
Toplam Hit: 3717 Toplam Mesaj: 23