C De Akış Grafikleri Önemli Mi?
-
eger print("falan"); yazacaksan akis diagramina gerek yok.
Ama, orta veya buyuk olcekli proje gelistireceksen kesinlikle akis diagramina ihtiyacin var.
-
Akış diyagramları benim görüşüme göre iyi ve mantıklı bir programcının bilmesi ve kullanması gereken önemli bir konu.
Akış diyagramına bir algoritmayı dökmek beyninizi rahatlatır. Ufak projelerde, üzerinde tek başınıza çalışıyorsanız buna her zaman ihtiyaç duymazsınız. En ufak mantıkta bile diyagram çizmenin de mantığı yoktur. Fakat, böyle bir yöntem varsa ve düşündüğünüz algoritmayı yazılı, görsel bir hale getirme şansınız varsa neden kullanmayasınız?
Kod yazarken bir yandan algoritma nasıldı, neyi nasıl yapacaktım, burada ne olacaktı şeklinde düşünüp ekstra yorulmaktansa çizin kağıda veya bilgisayara, siz kodunuza yoğunlaşın. Takıldığınız, unuttuğunuz yerde bakın hemen aklınıza gelsin. Hem görsel materyallerin beyin üzerinde bilgiyi daha kalıcı hale getirdiğinden bahsetmiyorum bile.
Online diagram çizmek isteyen arkadaşlarla şu siteyi paylaşayım.
Neyin ne işe yaradığını öğrenmek isteyenlerle de şunu paylaşayım.
http://www.edrawsoft.com/images/shapes/BasicFlow_Shapes.png
Austen tarafından 13/Mar/13 12:08 tarihinde düzenlenmiştir
