folder Tahribat.com Forumları
linefolder C#, Asp.Net, .Net Core
linefolder C# İcin Yardim Edecek Varmi ? Program İcin Yol Gesterilmesi Yeter .



C# İcin Yardim Edecek Varmi ? Program İcin Yol Gesterilmesi Yeter .

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    maximuss
    maximuss's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Eylül/2005
    Erkek

    Gecenlerde kendi odevim icin burda sizlerden yardim istemistim , programi hallettimde . fakat simdi arkadasa yardim etmek zorundayim . samimi arkadasim , onun icin yapamamda diyemedim . kendi projemi hazirlamam 1 ay surdu .

     

    simdi odev su , ucak yolcu kayit listesi . istenen serilizasyon ile uygulama yapmamiz.

    iki adet class olusturucam

    ilki passangerclass (firs klass ve ekonomik klass bilet icin ) , ikincisi ise classpassanger buda private degiskenleri barindiracak isim ve oturma koltuguna gore.

    bu ucagin firs klass yolculuk icin 20 oturma adetli bolumu ( 5 siradan ve 4 lu oturma gurubundan olusacak )

    ekonomik klass icinse 180 oturma kapasiteli ( 30 siradan 6 li oturma seklinde ) .

    programda 3 adet komut olucak , yolcu ekle ,oturumlari  goster ve cikis .

    passanger (yolcu) ekledigimizde ise program bize class tan sorucak firs klass mi , ekonomik mi ?

    bunun hangi mantikla yapicam . yani enumarateleri bilmiyorum pek . database'e baglamadan nasil yapsam . fikir lazim ...

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Musket
    Musket's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2002
    Erkek

    passanger (yolcu) ekledigimizde ise program bize class tan sorucak firs klass mi , ekonomik mi ?

     

    Bu mu tek sorun? Yani diğerlerini zaten gayet anlamış gibi duruyorsun...

    Soru sorma işini de constructor'u tanımlarken yapacaksın...?

     

    Yoksa veritabanı kullanma kısıtlaması mı var ödevde? Yani sıkıntı bu mu?

    Eğer öyle ise, bir TXT de falan da olsa tutman gerekir veriyi...

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    calpazhan
    calpazhan's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Kasım/2009
    Erkek

    Sen bu projeyi databasesiz yapamassın ki kardeşim bir kere diyon ( 30 siradan 6 li oturma seklinde ) bunu anca database ile yaparsın ben yaparım classla ama cok uzun sürer hoca vermisse yapacaksın ben bi yapmaya calısıım.


    Hayatım Beni Bile Güldüren Bir Oyuncak...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    maximuss
    maximuss's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Eylül/2005
    Erkek

    calpazhan bunu yazdı:
    -----------------------------

    Sen bu projeyi databasesiz yapamassın ki kardeşim bir kere diyon ( 30 siradan 6 li oturma seklinde ) bunu anca database ile yaparsın ben yaparım classla ama cok uzun sürer hoca vermisse yapacaksın ben bi yapmaya calısıım.


    -----------------------------

     

    sagol  , fakat  kendim yapsam daha iyi olur . programlamaya 4 sene ara verdim , tekrardan baslamak istiyorum . bana yol gostermeniz yeteri derecede kafi olucaktir kendi acimdan :)

    asp temeli var , pascal , c  , delphi temeli var

    hardware temeli var , network temelimde var . ama eskisine donmem lazim . bu meslekte ipin ucunu kacirinca , toparlamak zor oluyor . unv bitene kadar , kasmam lazim . yoksa is hayatina ne zaman atilicam ne yapicam . baya karmasik .

     

     

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    calpazhan
    calpazhan's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Kasım/2009
    Erkek

    Kardeş yol gösterme amacında diyorsunda sen mantığı kapmssın zati formu oluşturup butonu koyacan başlıcan kodlamaya. İşin asıl sorunu bu projeyi classlarla yapman biraz zor ama yağılmaz demiyorum yapılır yapılmasına ama benim gibi adamlar memlekette cok hemen bıkarlar. Seni bilmem tabiki ama ilk once classları oluşturman lazım. Ondan sonra butonlara ne yapacaksa o kodları yazacaksın sonra da classları içine at. Ama su dediğin "5 siradan ve 4 lu oturma gurubundan",  "30 siradan 6 li oturma seklinde" olusacak gibi seyler classlarla yapılması cok zor. Database siz bu işi yapamassın ben sana soliim


    Hayatım Beni Bile Güldüren Bir Oyuncak...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    maximuss
    maximuss's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Eylül/2005
    Erkek

    calpazhan bunu yazdı:
    -----------------------------

    Kardeş yol gösterme amacında diyorsunda sen mantığı kapmssın zati formu oluşturup butonu koyacan başlıcan kodlamaya. İşin asıl sorunu bu projeyi classlarla yapman biraz zor ama yağılmaz demiyorum yapılır yapılmasına ama benim gibi adamlar memlekette cok hemen bıkarlar. Seni bilmem tabiki ama ilk once classları oluşturman lazım. Ondan sonra butonlara ne yapacaksa o kodları yazacaksın sonra da classları içine at. Ama su dediğin "5 siradan ve 4 lu oturma gurubundan",  "30 siradan 6 li oturma seklinde" olusacak gibi seyler classlarla yapılması cok zor. Database siz bu işi yapamassın ben sana soliim


    -----------------------------

     

    tamam sorun degil , madem oyle . database icinde ayri bir klass olustururuz . sorun degil . sende haklisin , bilgileri txt icine atipta okutmasi cok sacma olur :)

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SharpShooter
    SharpShooter's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2008
    Erkek

    serileştirme olabilir, zor olur diyen arkadaşları anlamadım ? tek gereken

    generic list tipinde içine ilgili class'ı koymak.Şu sıra işini pek anlayamadım.

       A B C D

    1 K K K K

    2 K K K K

    3 K K K K

    4 K K K K

    5 K K K K

    mesela 5 sıradan 4 lü gruplar halinden kasıt ettiğin bu mudur ? Buysa aslında harf ve rakamlarla yapabilirsin bu sıra işini

    A1,A2,B1 gibi vs.


    - xx yerde hata var. - ya aslında kod şöyle sanıyor olabilir bla bla bla - olm kendine gel kodlar düşünmez - ...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    maximuss
    maximuss's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Eylül/2005
    Erkek

    SharpShooter bunu yazdı:
    -----------------------------

    serileştirme olabilir, olmaz diyen arakdaşları anlamadım ?tek gereken

    list tipinde içine ilgili class'ı koymak.Şu sıra işini pek anlayamadım.

       A B C D

    1 K K K K

    2 K K K K

    3 K K K K

    4 K K K K

    5 K K K K

    meserla 5 sıradan 4 lü gruplar halinden kasıt ettiğin bu mudur ? Buysa aslında harf ve rakamlarla yapabilirsin bu sıra işini

    A1,A2,B1 gibi vs.


    -----------------------------

    serilization var , evet . numerator istenmis .

     

     

    soru buydu .

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SharpShooter
    SharpShooter's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2008
    Erkek

    maximuss bunu yazdı:
    -----------------------------

    SharpShooter bunu yazdı:
    -----------------------------

    serileştirme olabilir, olmaz diyen arakdaşları anlamadım ?tek gereken

    list tipinde içine ilgili class'ı koymak.Şu sıra işini pek anlayamadım.

       A B C D

    1 K K K K

    2 K K K K

    3 K K K K

    4 K K K K

    5 K K K K

    meserla 5 sıradan 4 lü gruplar halinden kasıt ettiğin bu mudur ? Buysa aslında harf ve rakamlarla yapabilirsin bu sıra işini

    A1,A2,B1 gibi vs.


    -----------------------------

    serilization var , evet . numerator istenmis .

     

     

    soru buydu


    -----------------------------

    enum işi kolay hocam,

        class yolcu
        {
            public yolcu(yolcular tip)
            {


            }

        }

        enum yolcular
        {
            first, economy
        }

    örnek formda kullandığımızda;

    yolcu hebe = new yolcu(yolcular.first);


    - xx yerde hata var. - ya aslında kod şöyle sanıyor olabilir bla bla bla - olm kendine gel kodlar düşünmez - ...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    maximuss
    maximuss's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Eylül/2005
    Erkek

    SharpShooter bunu yazdı:
    -----------------------------

    maximuss bunu yazdı:
    -----------------------------

    SharpShooter bunu yazdı:
    -----------------------------

    serileştirme olabilir, olmaz diyen arakdaşları anlamadım ?tek gereken

    list tipinde içine ilgili class'ı koymak.Şu sıra işini pek anlayamadım.

       A B C D

    1 K K K K

    2 K K K K

    3 K K K K

    4 K K K K

    5 K K K K

    meserla 5 sıradan 4 lü gruplar halinden kasıt ettiğin bu mudur ? Buysa aslında harf ve rakamlarla yapabilirsin bu sıra işini

    A1,A2,B1 gibi vs.

     

     


    -----------------------------

     

     

      

     

     

     

    enum işi kolay hocam,

        class yolcu
        {
            public yolcu(yolcular tip)
            {


            }

        }

        enum yolcular
        {
            first, economy
        }

    örnek formda kullandığımızda;

    yolcu hebe = new yolcu(yolcular.first);


    -----------------------------

     

     

    namespace kursproje.classlar
    {
    class passangerclass
    {
    #region degisken tanimi
    private string _passangername;
    private int _passangernumber;
    #endregion
    #region degisken yazdirma
    public string passangername
    {
    get { return _passangername;}
    set { _passangername = value}
    }
    public int passangernumber
    {
    get { return _passangernumber; }
    set { _passangernumber = value; }
    }

    public static yolcu(string  passangername , int passangernumber)

    {this._passangername = passangername;

    this._passangernumber = passangernumber;

    }

    bu yolla yapsam olurmu ?

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SharpShooter
    SharpShooter's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2008
    Erkek

    maximuss bunu yazdı:
    -----------------------------

    SharpShooter bunu yazdı:
    -----------------------------

    maximuss bunu yazdı:
    -----------------------------

    SharpShooter bunu yazdı:
    -----------------------------

    serileştirme olabilir, olmaz diyen arakdaşları anlamadım ?tek gereken

    list tipinde içine ilgili class'ı koymak.Şu sıra işini pek anlayamadım.

       A B C D

    1 K K K K

    2 K K K K

    3 K K K K

    4 K K K K

    5 K K K K

    meserla 5 sıradan 4 lü gruplar halinden kasıt ettiğin bu mudur ? Buysa aslında harf ve rakamlarla yapabilirsin bu sıra işini

    A1,A2,B1 gibi vs.

     

     


    -----------------------------

     

     

      

     

     

     

    enum işi kolay hocam,

        class yolcu
        {
            public yolcu(yolcular tip)
            {


            }

        }

        enum yolcular
        {
            first, economy
        }

    örnek formda kullandığımızda;

    yolcu hebe = new yolcu(yolcular.first);


    -----------------------------

     

     

    namespace kursproje.classlar
    {
    class passangerclass
    {
    #region degisken tanimi
    private string _passangername;
    private int _passangernumber;
    #endregion
    #region degisken yazdirma
    public string passangername
    {
    get { return _passangername;}
    set { _passangername = value}
    }
    public int passangernumber
    {
    get { return _passangernumber; }
    set { _passangernumber = value; }
    }

    public static yolcu(string  passangername , int passangernumber)

    {this._passangername = passangername;

    this._passangernumber = passangernumber;

    }

    bu yolla yapsam olurmu ?


    -----------------------------

    olur niye olmasın ama sen enum istiyorum demişsin ?


    - xx yerde hata var. - ya aslında kod şöyle sanıyor olabilir bla bla bla - olm kendine gel kodlar düşünmez - ...
Toplam Hit: 2988 Toplam Mesaj: 24