C# Operatörler Ve Karar Yapıları -1-
-
merhaba arkadaşlar bu dersimizde elimden geldiğince programın hangi durumda ne yapacağını ne şekilde davranacağını göstericem
Operatörler
Mesela bir finans programı yazıyorsunuz programda kullanıcının eksi bir değer girmemesini istiyoruz bunu anlamanın tek yolu girilen değerin sıfırdan büyük olup olmadığını hesaplamak olacaktır bunuda ilişkisel operatörler yardımıyla yapabiliriz.
İlişkisel Operatörler
== Eşittir
!= Eşit Değildir
< Büyüktür
> Küçüktür
>=Büyüktür veya Eşittir
<= Küçütür veya Eşittir
unutmayın ilişkisel ve mantıksal ifadeler her zaman "bool" tipinde sonuç verirler. bool tipiyle verdiği için genelde
if deyimi ile birlikte kullanılır...
Küçük bir uygulama yapalım.
uygulamada kullanıcının sayıyı doğru bilip bilmediğini sınıcaz :)
kod
int sayi =5; // İntigertipinde "sayi" adında bir değişken tnaımladık vede "sayi" değişkenine "5" değerini atadık
int tahmin =Convert.ToInt32(TextBox1.Text) // integer tipinde "tahmin" adında bir değişken tanımladık bunu Textboxa eşitledik yani text boxa girilen bir değer artık "tahmin" değişkenini yerii tutuyor
if (sayi == tahmin) //Eğer sayi değişkeni tahmin değişkenine eşitse
MessageBox.Show("Aferim Bildin ;)"); // cevap doğruysa bir messabox açıp içine aferim bildin yazdırdık
else //eğer girilen değer 5 değilse
MessageBox.Show("Şimdilik Bilemedim Bi Daha ki Sefer ;)"); // cevap yanlışsa Şimdilik Bilemedim Bi Daha ki Sefer;) yazısını yazdırdık
yukardaki ilk defa if'i kullanmış olduk =)
Mantıksal Operatörler
& Ve
| Veya
|| Kısa Devre Veya
&& Kısa Devre Ve
! Değil
Mantıksal operatör ise 2 bool değerini karşılaştırmak için kullanılır
bunun için bir örnek daha ekliyeyim
kod
stirng kadi = txtkadi.text;
string parola = txtpar.text;
if(kadi == "1" & parola == "2" )
MessageBox.show("tebrikelr giriş başarılı");
else
MessageBox.show("Sie Git Şifreyi Bilmion Daha Bence Fazla Kurcalama ;)");
--1.dersin sonu--
döküman tarafımca hazırlanmıştır
Takıldığınız Anlamadığınız Yerleri Bu Başlık Altında Sorabilirsiniz
-
teşekkürler adamım gene yeni bir dokümanla karşımızdasın :)
-
eywallah, devamını bekliyoruz, güzel...
edit: kısa devre ve kısa devre veya ne oluıor
-
eyvallah hocam da ben bunun ne işe yaradıgını hala anlmadım beni aydınlatırmısın
-
adamgibi bunu yazdı:
-----------------------------
eyvallah hocam da ben bunun ne işe yaradıgını hala anlmadım beni aydınlatırmısın
-----------------------------programlama dili :| son zamalnların gözdesi ;)
-
adamgibi bunu yazdı:
-----------------------------
eyvallah hocam da ben bunun ne işe yaradıgını hala anlmadım beni aydınlatırmısın
-----------------------------hojam c# ile ilgili bi döküman
istersen benim profilime gir orda bi kaç tane dahha döküman var onlar abak ama
giriş seviyesi için yok ama sen en azından google da bi ara c# diye biraz kurcala
-
Eline sağlık hacım..
-
Sisarp bunu yazdı:
-----------------------------adamgibi bunu yazdı:
-----------------------------
eyvallah hocam da ben bunun ne işe yaradıgını hala anlmadım beni aydınlatırmısın
-----------------------------hojam c# ile ilgili bi döküman
istersen benim profilime gir orda bi kaç tane dahha döküman var onlar abak ama
giriş seviyesi için yok ama sen en azından google da bi ara c# diye biraz kurcala
-----------------------------
Şimdi bunlar ileri seviye için mi : |
Daha ne kadar başlangıç seviyesinde olcak bir döküman ? -
kontrol-karar yapıları ne zaman ileri seviyeye girdi ki :(
arkadaş heralde ön giriş bölümünü söylemiş.
-
sizin anlamadığınız bir şey var :)
adam daha bunu nen olduğunu bilmiyor
farkında mısınız bilmem ?
bende deim ki bunlar sana iileri seviye kaçar sen c# nedir diye bi googleda arat
burda anlaşılmıcak bi durum var mı ?
-
Bu arada sana benden tavsiye,
Değişken isimlerini tanımlarken şöyle tanımla:
Mesela String tanımlıyorsun ya:
Sdegisken gibi...
Ya da Int tanımlarken Idegisken olarak tanımla ki buldugunda anla.
Bir de dokumanda yazcagın kodları IDE ustunde yaz da imla hatası yapma.
stirng nedir abi ?
