

Çalışan Bir Docker-Container 'I İçine FTP Sunucu Kurmak
-
hocam compose un zaten en buyuk esprisi docker cmd den tek tek -t -p -h link zart zurt vermek yerine 1 kere yaziyorsun servislerini ornekte anlatmaya calisitigim gibi.
sonra sadce dcp up yada run demek kaliyor hayati cok kolaylastiriyor :)
Yeni bir image yapman en sagliklisi hocam.
Image olsutururkende hepsini 1 kerede yazip zart die kurmaya calisma tavsiyem su sekilde olucak:
1- ornegin base image ubuntu dedin ilk bas ubuntu kurulumlarini tmmlattirip bir image elde et. ismi image1 olsun ornegin
2- sonra bir sonraki adima gec ve bu sefer base image olarak kendi olsuturdugun image1 i secerek devam et ve islemlerini tmmla. image2 ismini verdik diyelim
3- image2 yide base image olarak goster ve ftp kurulumlarini yaparak image3 olsutur. En son herseyin calistigindan emin olduktan sonra.
4- sirasi ile yapmis oldugun islemleri tekbir dockerfile icinde yazarak en son hatasiz halini elde etmis olursun.
Bunu yapma sebebimiz bu islemler baya uzun suruyor en ufak hatada surekli ubuntu kur bilmem ne update et ile ugrasmaman icin parcala yonet yapmak cok avantajli oluyor.
-
Anladım hocam, tavsiyelerin için sağol. Dockerfile oluşturan hazır birşey yok değil mi? Yani yaptığım herşeyi not almam gerekiyor, sanırım..
-
RockZs bunu yazdı
Anladım hocam, tavsiyelerin için sağol. Dockerfile oluşturan hazır birşey yok değil mi? Yani yaptığım herşeyi not almam gerekiyor, sanırım..
Varsada ben bilmiyorum hocam not almam gerek dedigin ac notpad i c/p yani okadar problem degil gibi :D
-
Absolut bunu yazdıRockZs bunu yazdı
Anladım hocam, tavsiyelerin için sağol. Dockerfile oluşturan hazır birşey yok değil mi? Yani yaptığım herşeyi not almam gerekiyor, sanırım..
Varsada ben bilmiyorum hocam not almam gerek dedigin ac notpad i c/p yani okadar problem degil gibi :D
Yok ya problem değil de ne bileyim örnek bir image oluştururken yazdığım kodları vs. bi yere kaydeden, ya da otomatik olarak işime yarayanları vs seçip dockerfile oluşturan bi yapı olsa fena olmazdı :) - olmadı biz yaparız :p
vaktini alıyorum ama swarm 'ın ya da kubernetes in olayı nedir? bilgin var mı? kullanıyor musun?
-
RockZs bunu yazdıAbsolut bunu yazdıRockZs bunu yazdı
Anladım hocam, tavsiyelerin için sağol. Dockerfile oluşturan hazır birşey yok değil mi? Yani yaptığım herşeyi not almam gerekiyor, sanırım..
Varsada ben bilmiyorum hocam not almam gerek dedigin ac notpad i c/p yani okadar problem degil gibi :D
Yok ya problem değil de ne bileyim örnek bir image oluştururken yazdığım kodları vs. bi yere kaydeden, ya da otomatik olarak işime yarayanları vs seçip dockerfile oluşturan bi yapı olsa fena olmazdı :) - olmadı biz yaparız :p
vaktini alıyorum ama swarm 'ın ya da kubernetes in olayı nedir? bilgin var mı? kullanıyor musun?
Docker Compose ile olayı çözdüm. Yorumlar için ayrı-ayrı teşekkür ederim.
Bu arada docker-swarm ve kubernetes, production sistemlerin kararlılık, performans, yedeklenebilirlik ve yüksek erişilebilirlik gibi dertlerine derman olmaya çalışan yardımcı unsurlarmış, kendi sorumu böylelikle yanıtlamış olayım. docker-compose ise birçok servisi(container) ı hep birlikte hareket ettirmek için kullanılıyor.
-
RockZs bunu yazdıRockZs bunu yazdıAbsolut bunu yazdıRockZs bunu yazdı
Anladım hocam, tavsiyelerin için sağol. Dockerfile oluşturan hazır birşey yok değil mi? Yani yaptığım herşeyi not almam gerekiyor, sanırım..
Varsada ben bilmiyorum hocam not almam gerek dedigin ac notpad i c/p yani okadar problem degil gibi :D
Yok ya problem değil de ne bileyim örnek bir image oluştururken yazdığım kodları vs. bi yere kaydeden, ya da otomatik olarak işime yarayanları vs seçip dockerfile oluşturan bi yapı olsa fena olmazdı :) - olmadı biz yaparız :p
vaktini alıyorum ama swarm 'ın ya da kubernetes in olayı nedir? bilgin var mı? kullanıyor musun?
Docker Compose ile olayı çözdüm. Yorumlar için ayrı-ayrı teşekkür ederim.
Bu arada docker-swarm ve kubernetes, production sistemlerin kararlılık, performans, yedeklenebilirlik ve yüksek erişilebilirlik gibi dertlerine derman olmaya çalışan yardımcı unsurlarmış, kendi sorumu böylelikle yanıtlamış olayım. docker-compose ise birçok servisi(container) ı hep birlikte hareket ettirmek için kullanılıyor.
Hafta sonu netden uzaktim simdi gordum hocam sen cvp ini bulmussun :) swarm kullaniyordum clsuter icin 3 adet raspberry3 uzerine swarm mod ile ufak denemeler yaptik hypriot imagelari ile biz pek memnun kalmadik swarm dan acikcasi bu isin uzamni degilim ama suanki hali ile cok parlak gormuyorum swarm modu :)
-
Absolut bunu yazdıRockZs bunu yazdıRockZs bunu yazdıAbsolut bunu yazdıRockZs bunu yazdı
Anladım hocam, tavsiyelerin için sağol. Dockerfile oluşturan hazır birşey yok değil mi? Yani yaptığım herşeyi not almam gerekiyor, sanırım..
Varsada ben bilmiyorum hocam not almam gerek dedigin ac notpad i c/p yani okadar problem degil gibi :D
Yok ya problem değil de ne bileyim örnek bir image oluştururken yazdığım kodları vs. bi yere kaydeden, ya da otomatik olarak işime yarayanları vs seçip dockerfile oluşturan bi yapı olsa fena olmazdı :) - olmadı biz yaparız :p
vaktini alıyorum ama swarm 'ın ya da kubernetes in olayı nedir? bilgin var mı? kullanıyor musun?
Docker Compose ile olayı çözdüm. Yorumlar için ayrı-ayrı teşekkür ederim.
Bu arada docker-swarm ve kubernetes, production sistemlerin kararlılık, performans, yedeklenebilirlik ve yüksek erişilebilirlik gibi dertlerine derman olmaya çalışan yardımcı unsurlarmış, kendi sorumu böylelikle yanıtlamış olayım. docker-compose ise birçok servisi(container) ı hep birlikte hareket ettirmek için kullanılıyor.
Hafta sonu netden uzaktim simdi gordum hocam sen cvp ini bulmussun :) swarm kullaniyordum clsuter icin 3 adet raspberry3 uzerine swarm mod ile ufak denemeler yaptik hypriot imagelari ile biz pek memnun kalmadik swarm dan acikcasi bu isin uzamni degilim ama suanki hali ile cok parlak gormuyorum swarm modu :)
Swarm o kadarda kötü değil evet bir kubernet'in olgunluğunda olmasada hızla gelişiyor.
-
sandman bunu yazdıAbsolut bunu yazdıRockZs bunu yazdıRockZs bunu yazdıAbsolut bunu yazdıRockZs bunu yazdı
Anladım hocam, tavsiyelerin için sağol. Dockerfile oluşturan hazır birşey yok değil mi? Yani yaptığım herşeyi not almam gerekiyor, sanırım..
Varsada ben bilmiyorum hocam not almam gerek dedigin ac notpad i c/p yani okadar problem degil gibi :D
Yok ya problem değil de ne bileyim örnek bir image oluştururken yazdığım kodları vs. bi yere kaydeden, ya da otomatik olarak işime yarayanları vs seçip dockerfile oluşturan bi yapı olsa fena olmazdı :) - olmadı biz yaparız :p
vaktini alıyorum ama swarm 'ın ya da kubernetes in olayı nedir? bilgin var mı? kullanıyor musun?
Docker Compose ile olayı çözdüm. Yorumlar için ayrı-ayrı teşekkür ederim.
Bu arada docker-swarm ve kubernetes, production sistemlerin kararlılık, performans, yedeklenebilirlik ve yüksek erişilebilirlik gibi dertlerine derman olmaya çalışan yardımcı unsurlarmış, kendi sorumu böylelikle yanıtlamış olayım. docker-compose ise birçok servisi(container) ı hep birlikte hareket ettirmek için kullanılıyor.
Hafta sonu netden uzaktim simdi gordum hocam sen cvp ini bulmussun :) swarm kullaniyordum clsuter icin 3 adet raspberry3 uzerine swarm mod ile ufak denemeler yaptik hypriot imagelari ile biz pek memnun kalmadik swarm dan acikcasi bu isin uzamni degilim ama suanki hali ile cok parlak gormuyorum swarm modu :)
Swarm o kadarda kötü değil evet bir kubernet'in olgunluğunda olmasada hızla gelişiyor.
Dogru diorsun hocam adamlari takip ediyorum cok buyuk etkinlikler reklamlar falan gelismemesi mumkun degil. 1 ay oncesine kadar docker yaklasimi piyasada tek olmaya gidiyor gibiyiz ne yapsak yerler kafasiydi ve nerdeyse cogu sey yarim yamalak gidiyordu.
Ancak bircok alandan cokd eli sikayetler alinca ve o topiclerde yuzlerce msj gorunce hop bi yanlislik var dediler ve ki bu duzenledikleri free egitimci programida buna bi ornek oldu.
Eski reklamimizi yaptik para kazanalim artik kafasindan ciktilar suanda daha buyuk reklam ile en kucuk yere girmeye calisip daha buyuk zikme pesindeler :D
Velhasil o olgunluga gelicegi kesin docker severek takip ediyoruz :)
-
Biryerlerde bir enayilik var ama hâlâ çözebilmiş değilim. Yapmaya çalıştığım şey, birden çok FTP server çalıştıran containerlar ile farklı portlardan hizmet vermek. Sorunu aşağıdaki adımlarla yeniden oluşturabilirsiniz diye düşünüyorum. Yaptıklarım basitçe şöyle:
İLK CONTAINER (BAŞARILI)
docker volume create --opt type=tmpfs --opt device=tmpfs --opt o=size=5G --name user1_vol
ile user1_vol adında bir vol oluşturuyorum.
docker run -d --name user1_ftp -v user1_vol:/files -p 30021:21 -p 30000-30009:30000-30009 -e "PUBLICHOST=localhost" stilliard/pure-ftpd:hardened
ile user1_ftp adında bir uygulama container'ı oluşturuyorum. ardından container'ın içine girip:
pure-pw useradd user1 -f /etc/pure-ftpd/passwd/pureftpd.passwd -m -u ftpuser -d /files
ile user1 adında virtual ftp kullanıcısı oluşturup, FileZilla ile ilgili ip adresi ve 30021 portundan user1 ve şifre ile başarılı şekilde istediğim volume içine bağlanıyorum. Filezilla log'u şu şekilde:
Status: Connection established, waiting for welcome message...
Status: Insecure server, it does not support FTP over TLS.
Status: Logged in
Status: Retrieving directory listing...
Status: Directory listing of "/" successfulİKİNCİ CONTAINER (BAŞARISIZ)
şimdi yeni bir volume ve bu volume'u kullanacak yeni bir ftp istemcisini ayrı bir container'da çalıştırmaya çalışalım:
docker volume create --opt type=tmpfs --opt device=tmpfs --opt o=size=5G --name user2_vol
ile user2_vol adında bir vol oluşturuyorum.
docker run -d --name user2_ftp -v user2_vol:/files -p 40021:21 -p 40000-40009:30000-30009 -e "PUBLICHOST=localhost" stilliard/pure-ftpd:hardened
ile user2_ftp adında bir uygulama container'ı oluşturuyorum. port yönlendirmelerim bu kez gördüğünüz gibi farklı. ardından container'ın içine girip:
pure-pw useradd user2 -f /etc/pure-ftpd/passwd/pureftpd.passwd -m -u ftpuser -d /files
ile user2 adında virtual ftp kullanıcısı oluşturuyorum. FileZilla ile girmeye çalıştığımda aldığım hata şu şekilde:
Status: Connection established, waiting for welcome message...
Status: Insecure server, it does not support FTP over TLS.
Status: Logged in
Status: Retrieving directory listing...
Status: Server sent passive reply with unroutable address. Using server address instead.
Command: MLSD
Error: The data connection could not be established: ECONNREFUSED - Connection refused by serverNerede yanlış yapıyorum? İkinci Container'ın FTP adresine niye bağlanamıyorum?
EK: Sorun şurada:
-p 30000-30009:30000-30009
Bu ifade çalışıyor ama
-p 40000-40009:30000-30009
çalışmıyor..
Neden acaba?
RockZs tarafından 05/Ara/16 14:40 tarihinde düzenlenmiştir