Ciddi Bir Türkiye Gerçeği
-
Cosmic bunu yazdı:
-----------------------------
irwa bunu yazdı:
-----------------------------
ottomanmurat bunu yazdı:
-----------------------------
okumak isteyenler okula gönderilmiyor okumak istemeyenler zorla gönderiliyor ne biçim iş ..
-----------------------------kimse üzerine alınmasın ama okumak istemeyen insan benim gözümde aptal insandır. Kendini geliştirmeeceksen napıcaksın neyle geçineceksin al sana bu habere bir kanıt daha durumu yaşanır
-----------------------------illa kendini okullamı geliştirebiliyorsun?
-----------------------------illa okulla deil tabiki ama oda bir basamaktır we belkide bu basamağı atlarken ilerisine gitmek istediğinde engel olucak bir basamakta olabilir hayat şansa bırakılamıyo malesef
-
okul insana kendini geliştirme ihtimali tanır.
okulunu çalışıp iyi bitirirsen, iyi üniversite kazanma ihtimali verir, üniversiteni iyi bitirirsen iyi iş bulma ihtimali verir, iyi iş bulursan kendini işinde geliştirme ihtimaline sahip olursun.
tabi bunlar hep ihtimal. ve ne yazıkki çok düşük ihtimaller.
en başta tökerlersen zaten sıçtın lisede hocanla takışırsın dersi veremzsin kalırsın yıl uzatırsın yine kalırsın ahanda sıçtın.
belki böyle olunca kafan dank eder gider sanayide çekirdekten öğrenirsin herşeyi. ama sonunda ulaşabileceğin yer çok kısıtlı olacaktır bu seferde.
buda bi ihtimal.
zaten şans eseri yaşıyoz mk bu ülkede.
-
irwa ; hayatına bi kaç pencere daha yaptır bi halt göremiyosun.
-
Hocam söylemesi kolay. O üni. terklerin kaçta kaçı üni.yi okuyanlardan daha iyi yerlere gelmiş. Türkiye şartlarında üni. bitirip iş bulamazken bir de okumasan ne olur. Herkesin microsoft gibi fikirleri yok. 200 bine hiç dersen bir bakmışsın o paranın binde birine muhtaç kalmışsın.
-
irwa bunu yazdı:
-----------------------------
Cosmic bunu yazdı:
-----------------------------
irwa bunu yazdı:
-----------------------------
ottomanmurat bunu yazdı:
-----------------------------
okumak isteyenler okula gönderilmiyor okumak istemeyenler zorla gönderiliyor ne biçim iş ..
-----------------------------kimse üzerine alınmasın ama okumak istemeyen insan benim gözümde aptal insandır. Kendini geliştirmeeceksen napıcaksın neyle geçineceksin al sana bu habere bir kanıt daha durumu yaşanır
-----------------------------illa kendini okullamı geliştirebiliyorsun?
-----------------------------illa okulla deil tabiki ama oda bir basamaktır we belkide bu basamağı atlarken ilerisine gitmek istediğinde engel olucak bir basamakta olabilir hayat şansa bırakılamıyo malesef
-----------------------------valla benim dayım 2 üniversite bitirmiş adam şimdi amerikada hediyelik dükkan işletiyo bi kaç tane :) cem yılmaz diyodu ya 1.sınıfı okuyacaksın sonra bırakacaksın diye :D o hesap
-
TheRaBBiT bunu yazdı:
-----------------------------
Hocam söylemesi kolay. O üni. terklerin kaçta kaçı üni.yi okuyanlardan daha iyi yerlere gelmiş. Türkiye şartlarında üni. bitirip iş bulamazken bir de okumasan ne olur. Herkesin microsoft gibi fikirleri yok. 200 bine hiç dersen bir bakmışsın o paranın binde birine muhtaç kalmışsın.
-----------------------------larry dayıya bakma sen :D onun götü kalmış baya bi :D adamın tuzu kuru tabi.
yani ne yalan söleyim bende zengin olunca bu şekilde fakirleri ezicem :D okurken baya bi eğlenceli geldi :D
-
sakat-at bunu yazdı:
-----------------------------
irwa , sokoban
Hayat bir durum değil süreçtir, belki bu adam o çocuğu yaparken durumları gayet yerindeydi, günler geçti durumları sakata girdi ve çocuğa bakamayacak hale girdiler. Abi o zaman kimse çocuk yapmasın. Yeni evli kaç insan tanıyorsun hakkıyla çocuğuna bakabilcek maddiyata sahip ?
Edit: Bir bebeğe bakmanın maddi boyutu önemsizdir, lakin aynı kişiler bir çocuğu okutmaya kalktıklarında sorun çıkabilmektedir. Bu yüzden bakamayacaksa büyütmesin kardeşim o halde demek yanlıştır zannımca. Ki mevzu bahis dün doğup parasızlıktan sokağa atılan bir çocuk değil, en az 12 yıldır varolan bir insan yavrusu.
-----------------------------hocam adam normalde parayla oynayıp sonra bu hallere düşmüş bir insan değil ki belli eskiden beri zor şartlar altında yaşıyormuş sonra evlenmiş bide çocuk yapmış çocuğu da aynı zorluğun içine dahil etmiş çocuğun bunda bi günahı yok bilinçsiz bir şekilde çocuk yapanların kabahati.eğer durumu kötüyse evet kimse çocuk yapmasın kendin yeri gelir kuru ekmekte yersin ama çocuğununda eziyet çekmesi ağrına gider bizim memlekette maşallah fakirler zenginlerden daha çok meraklı çoluk çocuk yapmaya sanki bakabiliyorlarmış gibi.senin dağ gibi borcun olsa gider araba alır mısın ? almazsın bu da aynı mantık .
Ha bir de ekleyeyim bu olay bizim insanımızın kafasındaki : "doğacak çocuğun Allah rızkını verir" mantığından kaynaklanmaktadır.e çocuk doğdu hadi nerde rızkı aç bitap yaşamaya çalışıyor okula bile gidemiyor.
-
İşine gelmemiştir adamın konfeksiyona verip overlokçu yapsa cebine para inecek. outmaya kalsa cebinden para çıkacak fark ortada tabiki engelliycek :)
-
Cupofcoffee bunu yazdı:
-----------------------------
irwa ; hayatına bi kaç pencere daha yaptır bi halt göremiyosun.
-----------------------------bana gördüğün haltları anlatsana ?
-
irwa bunu yazdı:
-----------------------------
hocam yorum bana hiçte içler acısı gelmedi bu çocuk kendi kendine olmadı sonuçta kendine bakıcak durumun yoksa o çocuğu doğurmayacaksın bu kadar basit bakabileceğin kadar doğur bakamıosan doğurma ben bu mantığı anlamıorum sonra neden gelişmiyo ülke...!
-----------------------------ama rte sen yap ben bakarım diyo :)
+ olarak dağılın ulen kızı rahat bırakın :P
okumak isteyen insan salak insandır sözüne Türkiye için gönülden katılıyorum :)
