folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Ciklet Balıkları Hakkında Sorularım Var



Ciklet Balıkları Hakkında Sorularım Var

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Huerfanos
    Huerfanos's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2012
    Erkek

    Akvaryumumda 5 yunus , 1 sarı prenses ( iki idi birisi sizlere ömür ve bu yüzden fazla agresif ) , 2 tane de ufak ciklet var.

    İçinde taş çayır çimen vardı ama çok kir tuttuğu için kaldırdım. Hava motoru filtresi ile temizliğini sağlıyorum. Büyük filtrelerden yok yani.

    Şu an suyun dibinde sadece ufak ufak taşlar var , kum değil yani.

    Bu yunusları çiftleştirmek istiyorum. İnternette baktım saçma sapan şeyler var. Uzman tv desen başlık olsun diye koymuş bir kaç video. Bi cacık çıkmadı. Bana bu yunusları nasıl çiftleştirebileceğim hakkında yol gösterecek arkadaşlar var mı ? Balıklar 6-7 santim boyunda.

    Bu konularda bilgili birileri illa vardır diye umuyorum.


    Anarsistherif...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mukavim_
    Mukavim_'s avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Temmuz/2003
    Erkek
    hocam öncelikle akvaryumdaki balıkların birbiriyle uyum halinde yasayabilmeleri şart. ilk sıralar benim akvaryumda sarı prenses, labio, vatoz, kaya balığı, buz prensesi ve bir iki çeşit daha balık vardı, mevsim salatası gibi ne ararsan vardı. akvaryumcu arkadaş salt ticaret mantığıyla ise yaklaştığı için hepsinden ikişer üçer kakalamisti bana. sonra forumlardan arastirdikca, bu kadar cesitin bir arada barinamayacagini anladim ve çoğunu geri verdim. şimdi sadece sarı prenses, vatoz ve iceman türleri var. cok uyumlular.

    sarı prensesin içinde bir kral var 2 haftaya bir ciftlesiyor, şu anda 40 a yakın yavru var anlican.

    baktin mı bilmiyorum öncelikle akvaryumdaki türlerin birbiriyle uyum içinde yaşayabiliyor mu ona bak netten, en önemli etkenlerden biri bu. + akvaryumun yerini ve içindeki malzemeleri cok değiştirme, balıklar benimsesin ortamını.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bulusma Fatihi
    Baracuda
    Baracuda's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2010
    Erkek

    akvaryum.com


    adam bana çay verdi çay. bana çay verdi. çay veren adam kötü olur mu hiç?
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yanak
    yanak's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Aralık/2009
    Erkek

    dişiyi çok erkeği az tut 5-1 veya 6-2 gibi..suyuyla dekorla fazla oynama..sıcaklıkta önemli..


    Sene 2011 evliliğimin ilk ayları, pc başında Tahribat'da takılıyorum, açılış sayfa falan direk tahribat açılıyor. Bi gün hanım "beni mi daha çok seviyorsun Tahribatı mı?" dedi. "Hatun sen yokken Tahribat vardı." dedim, demez olaydım..
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Poet
    Poet's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mart/2011
    Erkek

    Hacı şimdi senin yapman gerek bi çok şey var..Öncelikle hacmin uygun mu,250 litreden düşük hacimde yunus beslemek yanlış..Ayrıca sarı prenses tek başına olmamalı bence,akvaryumcuna vermelisin..O yunusların cinsiyetini bilmen lazım ayrıca çiftleşmeleri için mutlu olmaları lazım..Mutlu olmaları için yeterli hacim,haftalık %20-30 su değişimi lazım,tabanda silis kum lazım,düzenli dip çekimi lazım..lazım da lazım yani..


    Ben de Özledim http://www.youtube.com/watch?v=ZKuF5ElELgU Dağılmayın lan çok yalnızım
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Huerfanos
    Huerfanos's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2012
    Erkek
    Mukavim_ bunu yazdı
    hocam öncelikle akvaryumdaki balıkların birbiriyle uyum halinde yasayabilmeleri şart. ilk sıralar benim akvaryumda sarı prenses, labio, vatoz, kaya balığı, buz prensesi ve bir iki çeşit daha balık vardı, mevsim salatası gibi ne ararsan vardı. akvaryumcu arkadaş salt ticaret mantığıyla ise yaklaştığı için hepsinden ikişer üçer kakalamisti bana. sonra forumlardan arastirdikca, bu kadar cesitin bir arada barinamayacagini anladim ve çoğunu geri verdim. şimdi sadece sarı prenses, vatoz ve iceman türleri var. cok uyumlular.

    sarı prensesin içinde bir kral var 2 haftaya bir ciftlesiyor, şu anda 40 a yakın yavru var anlican.

    baktin mı bilmiyorum öncelikle akvaryumdaki türlerin birbiriyle uyum içinde yaşayabiliyor mu ona bak netten, en önemli etkenlerden biri bu. + akvaryumun yerini ve içindeki malzemeleri cok değiştirme, balıklar benimsesin ortamını.
     
     
     
     
    yanak bunu yazdı

    dişiyi çok erkeği az tut 5-1 veya 6-2 gibi..suyuyla dekorla fazla oynama..sıcaklıkta önemli..

     

     

    Poet bunu yazdı

    Hacı şimdi senin yapman gerek bi çok şey var..Öncelikle hacmin uygun mu,250 litreden düşük hacimde yunus beslemek yanlış..Ayrıca sarı prenses tek başına olmamalı bence,akvaryumcuna vermelisin..O yunusların cinsiyetini bilmen lazım ayrıca çiftleşmeleri için mutlu olmaları lazım..Mutlu olmaları için yeterli hacim,haftalık %20-30 su değişimi lazım,tabanda silis kum lazım,düzenli dip çekimi lazım..lazım da lazım yani..

     

    @mukavim

    Hocam sarı prensesi vermeliyim haklısın. sağa sola saldırır oldu eşi öldükten sonra.

    @yanak

    dekorla oynamam hocam çünkü dekor yok :) Sıcaklık oda sıcaklığı işte

    @poet

    Hacim falan uygun hocam. Yayla gibi akvaryum. Sarı prensesi takaslarım akvaryumcumla. 

    Mavi ve sarı ışık koysam tepeden sıkıntı yaratırmı ?

     

     


    Anarsistherif...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Poet
    Poet's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mart/2011
    Erkek

    sıkıntı yaratacağını sanmıyorum hacı ama aldığın ilk 3-4 gün gündüz de gece de yanık dursun ışıklar hep..balıkların alışması için..Hacim yeterliyse tek problem dekorasyon kalıyor..silis kum + kayalarla mağara tarzında bir dekorasyon yaptınmıydı tamamdır


    Ben de Özledim http://www.youtube.com/watch?v=ZKuF5ElELgU Dağılmayın lan çok yalnızım
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kostak
    kostak's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ekim/2012
    Erkek

    Hergün bir avuç fındık iyi gelir


    Bir var dan gelen bunca varlık, bir yok a nasıl sığar.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Huerfanos
    Huerfanos's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2012
    Erkek
    Poet bunu yazdı

    sıkıntı yaratacağını sanmıyorum hacı ama aldığın ilk 3-4 gün gündüz de gece de yanık dursun ışıklar hep..balıkların alışması için..Hacim yeterliyse tek problem dekorasyon kalıyor..silis kum + kayalarla mağara tarzında bir dekorasyon yaptınmıydı tamamdır

    Kayalar var , böyle delikli delikli. Kum zaten sorun değil koca torbası 2 lira. Kaya derken illa büyük olması ve altından falan balıkların geçebilecek gibi olması şartmı. Bendeki kayalar eni 9 cm yüksekliği 14 cm. Ölçtüm şimdi. Standart boy hepsi. Altları düz. Girinti çıkıntı yok. Hani denizden çıkarılan midyelerin üzerinde kuş boku gibi taşlar olur ya. Onlara benziyor. Bu olur mu yoksa yeni taş mı almam gerekir.


    Anarsistherif...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Poet
    Poet's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mart/2011
    Erkek
    Huerfanos bunu yazdı
    Poet bunu yazdı

    sıkıntı yaratacağını sanmıyorum hacı ama aldığın ilk 3-4 gün gündüz de gece de yanık dursun ışıklar hep..balıkların alışması için..Hacim yeterliyse tek problem dekorasyon kalıyor..silis kum + kayalarla mağara tarzında bir dekorasyon yaptınmıydı tamamdır

    Kayalar var , böyle delikli delikli. Kum zaten sorun değil koca torbası 2 lira. Kaya derken illa büyük olması ve altından falan balıkların geçebilecek gibi olması şartmı. Bendeki kayalar eni 9 cm yüksekliği 14 cm. Ölçtüm şimdi. Standart boy hepsi. Altları düz. Girinti çıkıntı yok. Hani denizden çıkarılan midyelerin üzerinde kuş boku gibi taşlar olur ya. Onlara benziyor. Bu olur mu yoksa yeni taş mı almam gerekir.

    O kayalar uygundur hocam onları böyle mağara şeklinde dekor etmelisin..mesela 2 tane yan yana aralarında az bosluk olarak koyarsın,onların üstüne de tam ortalarına 1 tane koyarsın falan işte o senin hayal gücüne kalmış artık :) Aynen kum ucuz işte akvaryumun boyutuna göre ayarlarsın ama ince kum olacak silis kum öneririm ben


    Ben de Özledim http://www.youtube.com/watch?v=ZKuF5ElELgU Dağılmayın lan çok yalnızım
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Huerfanos
    Huerfanos's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2012
    Erkek
    Poet bunu yazdı
    Huerfanos bunu yazdı
    Poet bunu yazdı

    sıkıntı yaratacağını sanmıyorum hacı ama aldığın ilk 3-4 gün gündüz de gece de yanık dursun ışıklar hep..balıkların alışması için..Hacim yeterliyse tek problem dekorasyon kalıyor..silis kum + kayalarla mağara tarzında bir dekorasyon yaptınmıydı tamamdır

    Kayalar var , böyle delikli delikli. Kum zaten sorun değil koca torbası 2 lira. Kaya derken illa büyük olması ve altından falan balıkların geçebilecek gibi olması şartmı. Bendeki kayalar eni 9 cm yüksekliği 14 cm. Ölçtüm şimdi. Standart boy hepsi. Altları düz. Girinti çıkıntı yok. Hani denizden çıkarılan midyelerin üzerinde kuş boku gibi taşlar olur ya. Onlara benziyor. Bu olur mu yoksa yeni taş mı almam gerekir.

    O kayalar uygundur hocam onları böyle mağara şeklinde dekor etmelisin..mesela 2 tane yan yana aralarında az bosluk olarak koyarsın,onların üstüne de tam ortalarına 1 tane koyarsın falan işte o senin hayal gücüne kalmış artık :) Aynen kum ucuz işte akvaryumun boyutuna göre ayarlarsın ama ince kum olacak silis kum öneririm ben

    Tamamdır hocam yarın gidip 1 çuval kum alıyorum :D


    Anarsistherif...
Toplam Hit: 5018 Toplam Mesaj: 33