Ciklet Balıkları Hakkında Sorularım Var
-
Akvaryumumda 5 yunus , 1 sarı prenses ( iki idi birisi sizlere ömür ve bu yüzden fazla agresif ) , 2 tane de ufak ciklet var.
İçinde taş çayır çimen vardı ama çok kir tuttuğu için kaldırdım. Hava motoru filtresi ile temizliğini sağlıyorum. Büyük filtrelerden yok yani.
Şu an suyun dibinde sadece ufak ufak taşlar var , kum değil yani.
Bu yunusları çiftleştirmek istiyorum. İnternette baktım saçma sapan şeyler var. Uzman tv desen başlık olsun diye koymuş bir kaç video. Bi cacık çıkmadı. Bana bu yunusları nasıl çiftleştirebileceğim hakkında yol gösterecek arkadaşlar var mı ? Balıklar 6-7 santim boyunda.
Bu konularda bilgili birileri illa vardır diye umuyorum.
-
hocam öncelikle akvaryumdaki balıkların birbiriyle uyum halinde yasayabilmeleri şart. ilk sıralar benim akvaryumda sarı prenses, labio, vatoz, kaya balığı, buz prensesi ve bir iki çeşit daha balık vardı, mevsim salatası gibi ne ararsan vardı. akvaryumcu arkadaş salt ticaret mantığıyla ise yaklaştığı için hepsinden ikişer üçer kakalamisti bana. sonra forumlardan arastirdikca, bu kadar cesitin bir arada barinamayacagini anladim ve çoğunu geri verdim. şimdi sadece sarı prenses, vatoz ve iceman türleri var. cok uyumlular.
sarı prensesin içinde bir kral var 2 haftaya bir ciftlesiyor, şu anda 40 a yakın yavru var anlican.
baktin mı bilmiyorum öncelikle akvaryumdaki türlerin birbiriyle uyum içinde yaşayabiliyor mu ona bak netten, en önemli etkenlerden biri bu. + akvaryumun yerini ve içindeki malzemeleri cok değiştirme, balıklar benimsesin ortamını. -
akvaryum.com
-
dişiyi çok erkeği az tut 5-1 veya 6-2 gibi..suyuyla dekorla fazla oynama..sıcaklıkta önemli..
-
Hacı şimdi senin yapman gerek bi çok şey var..Öncelikle hacmin uygun mu,250 litreden düşük hacimde yunus beslemek yanlış..Ayrıca sarı prenses tek başına olmamalı bence,akvaryumcuna vermelisin..O yunusların cinsiyetini bilmen lazım ayrıca çiftleşmeleri için mutlu olmaları lazım..Mutlu olmaları için yeterli hacim,haftalık %20-30 su değişimi lazım,tabanda silis kum lazım,düzenli dip çekimi lazım..lazım da lazım yani..
-
Mukavim_ bunu yazdıhocam öncelikle akvaryumdaki balıkların birbiriyle uyum halinde yasayabilmeleri şart. ilk sıralar benim akvaryumda sarı prenses, labio, vatoz, kaya balığı, buz prensesi ve bir iki çeşit daha balık vardı, mevsim salatası gibi ne ararsan vardı. akvaryumcu arkadaş salt ticaret mantığıyla ise yaklaştığı için hepsinden ikişer üçer kakalamisti bana. sonra forumlardan arastirdikca, bu kadar cesitin bir arada barinamayacagini anladim ve çoğunu geri verdim. şimdi sadece sarı prenses, vatoz ve iceman türleri var. cok uyumlular.
sarı prensesin içinde bir kral var 2 haftaya bir ciftlesiyor, şu anda 40 a yakın yavru var anlican.
baktin mı bilmiyorum öncelikle akvaryumdaki türlerin birbiriyle uyum içinde yaşayabiliyor mu ona bak netten, en önemli etkenlerden biri bu. + akvaryumun yerini ve içindeki malzemeleri cok değiştirme, balıklar benimsesin ortamını.yanak bunu yazdıdişiyi çok erkeği az tut 5-1 veya 6-2 gibi..suyuyla dekorla fazla oynama..sıcaklıkta önemli..
Poet bunu yazdıHacı şimdi senin yapman gerek bi çok şey var..Öncelikle hacmin uygun mu,250 litreden düşük hacimde yunus beslemek yanlış..Ayrıca sarı prenses tek başına olmamalı bence,akvaryumcuna vermelisin..O yunusların cinsiyetini bilmen lazım ayrıca çiftleşmeleri için mutlu olmaları lazım..Mutlu olmaları için yeterli hacim,haftalık %20-30 su değişimi lazım,tabanda silis kum lazım,düzenli dip çekimi lazım..lazım da lazım yani..
@mukavim
Hocam sarı prensesi vermeliyim haklısın. sağa sola saldırır oldu eşi öldükten sonra.
@yanak
dekorla oynamam hocam çünkü dekor yok :) Sıcaklık oda sıcaklığı işte
@poet
Hacim falan uygun hocam. Yayla gibi akvaryum. Sarı prensesi takaslarım akvaryumcumla.
Mavi ve sarı ışık koysam tepeden sıkıntı yaratırmı ?
-
sıkıntı yaratacağını sanmıyorum hacı ama aldığın ilk 3-4 gün gündüz de gece de yanık dursun ışıklar hep..balıkların alışması için..Hacim yeterliyse tek problem dekorasyon kalıyor..silis kum + kayalarla mağara tarzında bir dekorasyon yaptınmıydı tamamdır
-
Hergün bir avuç fındık iyi gelir
-
Poet bunu yazdı
sıkıntı yaratacağını sanmıyorum hacı ama aldığın ilk 3-4 gün gündüz de gece de yanık dursun ışıklar hep..balıkların alışması için..Hacim yeterliyse tek problem dekorasyon kalıyor..silis kum + kayalarla mağara tarzında bir dekorasyon yaptınmıydı tamamdır
Kayalar var , böyle delikli delikli. Kum zaten sorun değil koca torbası 2 lira. Kaya derken illa büyük olması ve altından falan balıkların geçebilecek gibi olması şartmı. Bendeki kayalar eni 9 cm yüksekliği 14 cm. Ölçtüm şimdi. Standart boy hepsi. Altları düz. Girinti çıkıntı yok. Hani denizden çıkarılan midyelerin üzerinde kuş boku gibi taşlar olur ya. Onlara benziyor. Bu olur mu yoksa yeni taş mı almam gerekir.
-
Huerfanos bunu yazdıPoet bunu yazdı
sıkıntı yaratacağını sanmıyorum hacı ama aldığın ilk 3-4 gün gündüz de gece de yanık dursun ışıklar hep..balıkların alışması için..Hacim yeterliyse tek problem dekorasyon kalıyor..silis kum + kayalarla mağara tarzında bir dekorasyon yaptınmıydı tamamdır
Kayalar var , böyle delikli delikli. Kum zaten sorun değil koca torbası 2 lira. Kaya derken illa büyük olması ve altından falan balıkların geçebilecek gibi olması şartmı. Bendeki kayalar eni 9 cm yüksekliği 14 cm. Ölçtüm şimdi. Standart boy hepsi. Altları düz. Girinti çıkıntı yok. Hani denizden çıkarılan midyelerin üzerinde kuş boku gibi taşlar olur ya. Onlara benziyor. Bu olur mu yoksa yeni taş mı almam gerekir.
O kayalar uygundur hocam onları böyle mağara şeklinde dekor etmelisin..mesela 2 tane yan yana aralarında az bosluk olarak koyarsın,onların üstüne de tam ortalarına 1 tane koyarsın falan işte o senin hayal gücüne kalmış artık :) Aynen kum ucuz işte akvaryumun boyutuna göre ayarlarsın ama ince kum olacak silis kum öneririm ben
-
Poet bunu yazdıHuerfanos bunu yazdıPoet bunu yazdı
sıkıntı yaratacağını sanmıyorum hacı ama aldığın ilk 3-4 gün gündüz de gece de yanık dursun ışıklar hep..balıkların alışması için..Hacim yeterliyse tek problem dekorasyon kalıyor..silis kum + kayalarla mağara tarzında bir dekorasyon yaptınmıydı tamamdır
Kayalar var , böyle delikli delikli. Kum zaten sorun değil koca torbası 2 lira. Kaya derken illa büyük olması ve altından falan balıkların geçebilecek gibi olması şartmı. Bendeki kayalar eni 9 cm yüksekliği 14 cm. Ölçtüm şimdi. Standart boy hepsi. Altları düz. Girinti çıkıntı yok. Hani denizden çıkarılan midyelerin üzerinde kuş boku gibi taşlar olur ya. Onlara benziyor. Bu olur mu yoksa yeni taş mı almam gerekir.
O kayalar uygundur hocam onları böyle mağara şeklinde dekor etmelisin..mesela 2 tane yan yana aralarında az bosluk olarak koyarsın,onların üstüne de tam ortalarına 1 tane koyarsın falan işte o senin hayal gücüne kalmış artık :) Aynen kum ucuz işte akvaryumun boyutuna göre ayarlarsın ama ince kum olacak silis kum öneririm ben
Tamamdır hocam yarın gidip 1 çuval kum alıyorum :D
