".Com - .Gov - .Org - .Net " Uzantıları Tarih Oluyor
-
www.hasikome/laolurmuoleşeyamk
-
Hocam imkanı yok. Dünyada alan adları biterken, ip kalmazken uzantılarını yok edemezsin.. sadece yeni uzantısız domain olur. Onun dışında .com, .net falan kalkamaz..
-
bahsi gecen olay (TOP LEVEL DOMAIN) yillardan beri zaten var olan bir sistem. istersen o sekilde bir top level domain alip kendi uzantini olustura biliyorsun ve cidden o miktarlarda (root dns serverlar filan filan) Dun redora datacenter'ina gitmistim serverlarimi yedeklemeye orda da buna benzer bir konu ile dalga gecmistik.
com net dedigin seyde sistemde bir top level domain dir. DNS yapisinda sonradan baslar tree.
yani istanbul.com aslinda com/istanbul gibidir.
sen gidip kasik isimli bir top domain alip. http://Catal.kasik seklinde bir site acabilirsin ve bu tanimlamada (dns root point - dns tanimlamasindaki a kayitlarinin sonundaki . ile ayni anlama gelir) kasik tanimlatman demek.
ve bu cozumlenirken once kasik sonra catal ve sonuc olan ip olarak cozumlenir. yani kasik/catal seklinde.
Edit : Yani kalkmaz onlar haci rahat ol =)
-
rakkoc bunu yazdı:
-----------------------------
bahsi gecen olay (TOP LEVEL DOMAIN) yillardan beri zaten var olan bir sistem. istersen o sekilde bir top level domain alip kendi uzantini olustura biliyorsun ve cidden o miktarlarda (root dns serverlar filan filan) Dun redora datacenter'ina gitmistim serverlarimi yedeklemeye orda da buna benzer bir konu ile dalga gecmistik.
com net dedigin seyde sistemde bir top level domain dir. DNS yapisinda sonradan baslar tree.
yani istanbul.com aslinda com/istanbul gibidir.
sen gidip kasik isimli bir top domain alip. http://Catal.kasik seklinde bir site acabilirsin ve bu tanimlamada (dns root point - dns tanimlamasindaki a kayitlarinin sonundaki . ile ayni anlama gelir) kasik tanimlatman demek.
ve bu cozumlenirken once kasik sonra catal ve sonuc olan ip olarak cozumlenir. yani kasik/catal seklinde.
Edit : Yani kalkmaz onlar haci rahat ol =)
-----------------------------guzel bilgilendirme olmus simdi daha mantıklı oldu haber...
-
Siktirsinler
-
yalan.
-
1-618-GR bunu yazdı:
-----------------------------
2013 te gelecek bir uygulama, ARTIK tek bir bilgisayar olacak, 2309283091 klavye 12039023189013 ekran 09132902380219 mouse olacak, tek bilgisayar sahibine para ödenecek, o adamın uykusu geldiğinde kapatıp yatacak öbür pc'ler işlemeyecek. VE böylece korsanın önüne geçmiş olacağız.
Hesaplaşma (Skit)
-----------------------------Hocam alemsin gülmekten kırıldım :))) hay sen sağolsın :D
-
adam www.istanbul 'u alacak.. bende www.istanbul-tr'yi alacam mesela.. istanbul'u alan adama kira ödeyecem.Niye ki ? Ne kirası bu hamam kirasımı.Hayatımda bu kadar saçma bir haber görmedim..
-
CyberAngel bunu yazdı:
-----------------------------
adam www.istanbul 'u alacak.. bende www.istanbul-tr'yi alacam mesela.. istanbul'u alan adama kira ödeyecem.Niye ki ? Ne kirası bu hamam kirasımı.Hayatımda bu kadar saçma bir haber görmedim..
-----------------------------hocam istanbul-tr yi alirsan odemezsin ama istanbul.tr yi alirsan odersin. Onun disinda anladigim kadariyla .com .net .org gibi domain uzantisi satiyorlar sende bunu satin aliyorsun ve bunun altindaki domainleri sen yonetiyorsun. Bu uygulama gelebilir ve fiyatlarda boyle dusunuldugunde cok yuksek degil. Ama .com .net .org vs vs kesinlikle s*kseler 2012 de tak diye kalkmaz. en azindan 10-20 yil rahat olun :D
-
inanmayın yok öyle birşey.
