Network - İnternet
ÇÖZÜLDÜ - Vdsl - Adsl - Turknet - Hat Var/Yok Problemi - Yardım Talebi
ÇÖZÜLDÜ - Vdsl - Adsl - Turknet - Hat Var/Yok Problemi - Yardım Talebi
-
ÇÖZÜLE/MEMİŞ - Arkadaşlar vodafone supernet adsl kullanıyordum, ttnet'i aradım, bina daire numarama kadar aldılar, vdsl destekliyor adresiniz dendi.
Sonra Turknet'e taşıdım interneti, aktif dediler, baktım modem ışığı yanmıyor, modem vdsl desteklemiyormuş,
@ari41 nickli müritten vdsl destekleyen modem aldım (ilgili bir arkadaş sağolsun)
halen modem ışığı yanmıyor, turknet'i aradığımda binanıza kadar hat var görünüyor, iç tesisatı kontrol ettiriniz diyor. "interneti size taşıyana kadar iç tesisatta sıkıntı yoktu da şimdi mi oldu, gönderin bi eleman kontrol edin" diyorum, biz binaya kadar hizmet verebiliyoruz, daire içi kontrol için bir elektrikçi çağırın diyor..
şimdi boşuna elektrikçi çağırıp bi de ona para vermemek adına öğrenmek istediğim:
evde telefon kullanmıyorum ama birinden bi ev telefonu ödünç alsam, benim binaya gelen kabloya taksam, dııııııt sesi duyuyorsam, bina girişinden daireme kadar da sorunsuz hat var demek midir?
yani adsl'de olduğu gibi, vdsl hattı da normal telefon hattı ile aynı mıdır? yoksa başka bir kablo mu çekiliyor? anlayan yeşillendirsin bir zahmet.EDIT:
arkadaşlar @antivir-US sağolsun, telefondaki yönlendirmeleri ile mevzu çözüldü
aşağıdaki fotoda gördüğünüz köşenin yukarısındaki gri kutunun altında beyaz bir kağıt var (ucu açık bir kabloya tutturulmuş)
zar zor kendimi yukarılara çekip çekpas odunuyla kağıdı çevirip okuyabildim, turknet adım soyadım falan yazıyor (:
önceden adsl olan eve, vdsl bağlatmak isteyince artık port mu değişiyorlar napıyorlarsa, halihazırda kullandığınız hattı turknet değiştiriyor, hizmetimiz buraya kadar diyip ucu açık bırakıyormuş.
evdeki uca adaptör ile elektrik verip kutuya gelen kabloları voltmetre ile kontrol edip hangisi benim çözmem lazım, eski porttan söküp yeni açıkta bıraktıklarına bağlamam lazım.
tabi öncelikle 1. kat hizasındaki o kutuya ulaşmam için merdiven bulmam lazım, ya da merdivenli bir elektrikçi çağırmam lazım..
@antivir-US 'e sonsuz teşekkürler, en azından sorunu teşhis ettik, çözüm yolu da belli, yarın bi şekil çözerim ben bunu :)
EDİT2:
Evet arkadaşlar, gelişmeler şu şekilde, binaya gelen telefon hatlarının yeri bile değişmiş, eskisi binanın arkasından geliyormuş yenisi ön taraftan çekilmiş,
dolayısıyla sıfırdan kablo çektik daireye, @ari41 nickli adamın hası olan müritten modem almıştım, dsl ışığımız yanmaya başladı.
ama internet ışığımız bir türlü yanmadı. turknet'i aradım, bağlı görünüyorsunuz sorun modemde dedi, modemin müşteri hizmetlerini aradım dsl yanıyor ama bağlanamıyorsan
servise gönderin modemi 23 güne geri göndeririz dedi. @ari41 hemen yeni modem gönderdi, jelatinli sıfır kutusundan çıkan modem.. onda da internet ışığı yanmayınca işkillendik.
modemi arkadaşın evine gönderdim, kendi hattına taktı, çalışıyor.. meğersem iki modemde de hiçbir sorun yokmuş..
sıfırdan çektirdiğim hattın tüm bağlantı noktalarını da kontrol ettim, sorun yok..
velhasın sorunlu tarafı %100 olarak teyit ettik turknet.. aradım yine bir kayıt açtılar.. bakalım inceleyelim dediler.. beklemedeyim..
bir haftadır internet yok. mobil kotam doldu.. umarım tez zamanda hallederler..
dsl ışığı kesintisiz var, modemi resetleyip düzgün bir şekilde kurulumu yapsak da internet ışığında tık yok, bağlantı yok.. güncel durum bu şekilde.. önerisi olanı dinleyebilirim..
bu arada tüm süreç boyunca muazzam anlayışlı ve ilgili davranan @ari41 nickli mürit gibi sakin ve yardımsever bi adam tanımadım ben..
ürünler sıfır fiyat ise piyasanın yarısı.. modem ihtiyacı olan gözü kapalı bu adamdan alsın: http://www.tahribat.com/forum/elimdeki-fazlalik-modemleri-satiyorum-226525
EDİT3: Turknet 10 gün oyalamadan sonra, portta sıkıntı varmış düzelttik dedi internet geldi.. bu sırada ben iki kere hat çektim iki kere modem değiştim, 5-10 kere turknet müşteri hizmetleri ile 2-3 kere modem üreticisinin müşteri hizmetleri ile kurulum yaptım.. kimi suçu çekilen hatta, kimi modeme, kimi servis sağlayıcısına attı.. sonuca sevinsem mi üzülsem mi bilemedim.
muaythaist tarafından 08/Mar/17 17:00 tarihinde düzenlenmiştir -
ana gelen hat nerde girişteyse bence modemi bi ara kablo bul illa bi priz vardır orda bi bak derim. cagırmadan once. birde elindeki modem saglammı bi kontrol et ..
-
cybermole bunu yazdı
ana gelen hat nerde girişteyse bence modemi bi ara kablo bul illa bi priz vardır orda bi bak derim. cagırmadan once. birde elindeki modem saglammı bi kontrol et ..
yakınlarda vdsl kullanan eş dost akraba yok modemi deneyebileceğim, gelen ana hat illaki biryerdedir ama binanın sağına soluna baktım kurcalayacak birşey göremedim.
telefon hattı, ve vdsl hattı aynı mıdır? yani gelen telefon hattını modeme takıp adsl kullanıyordum ya, şu an aynı kabloyu taktığımda vdsl kullanabilmem mi gerekir, yoksa başka bir hat mı oluyor bu. öncelikle bunu öğrenirsem evdeki hattı deneyebilirim.
-
Bina içinde sorun var. Ekip geldi baktı binaya kadar hatta sorun yok hep aynı yalanlar hikayeler. Yalan atıyorlar hat değerlerini düşürüyorlar benimde aynısı oldu superonline dan d-smarta geçtim yarrak var gibi. Geçmez olaydım. 8 mbit gelen hız şimdi 3 ten yukarı çıkmıyor. Ne fotoğraf ne video açılıyor lanet ettim.
Her aradığımda bana da aynı şeyi söylüyorlar. Hergün arıyorum sonuç yok. Çok uğraşırsın sonuç elde edemezsin geçmiş olsun.
-
eve gelen telefon hattı ile vdsl hattı aynı kablo mudur? (adsl'de olduğu gibi)
edit: Bu sorunun cevabını bilen kimse yok mu arkadaş :D
vdsl kullanmak isteyen bir adamın ev telefonu çalışıyorsa eve kadar vdsl'e uygun hat var demek midir? yoksa başka bir hat mı bu hat (:
muaythaist tarafından 27/Şub/17 14:15 tarihinde düzenlenmiştir -
-
VDSL için kullanılan kablo bildiğiniz telefon kablosu ile aynı kablo hocam, yalnızca Fiber bağlantıda Ethernet kablosu evinize kadar ulaşır, yani farklı kablo kullanılır. ADSL ve VDSL'de modeminize giren kablo türü aynı kablo türüdür.
CanKirca tarafından 27/Şub/17 14:43 tarihinde düzenlenmiştir -
CanKirca bunu yazdı
VDSL için kullanılan kablo bildiğiniz telefon kablosu ile aynı kablo hocam, yalnızca Fiber bağlantıda Ethernet kablosu evinize kadar ulaşır, yani farklı kablo kullanılır. ADSL ve VDSL'de modeminize giren kablo türü aynı kablo türüdür.
eyvallah hocam, bir telefon bulup evdeki hat çalışıyor mu bi deneyeyim o zaman. çalışıyorsa, "elektrikçi çağırdım, iç tesisatta sorun yok" derim. bakalım ne yapıyorlar.
-
Hocam cep numarani ozelden atar misin? Benzeri basima geldi gecen hafta. Yazsam cok karisik olacak, yontemimi anlatayim
-
arkadaşlar @antivir-US sağolsun, telefondaki yönlendirmeleri ile mevzuyu çözdüm.
aşağıdaki fotoda gördüğünüz köşenin yukarısındaki gri kutunun altında beyaz bir kağıt var (ucu açık bir kabloya tutturulmuş)
zar zor kendimi yukarılara çekip çekpas odunuyla kağıdı çevirip okuyabildim, turknet adım soyadım falan yazıyor (:
önceden adsl olan eve, vdsl bağlatmak isteyince artık port mu değişiyorlar napıyorlarsa, halihazırda kullandığınız hattı turknet değiştiriyor, hizmetimiz buraya kadar diyip ucu açık bırakıyormuş.
evdeki uca adaptör ile elektrik verip kutuya gelen kabloları voltmetre ile kontrol edip hangisi benim çözmem lazım, eski porttan söküp yeni açıkta bıraktıklarına bağlamam lazım.
tabi öncelikle 1. kat hizasındaki o kutuya ulaşmam için merdiven bulmam lazım, ya da merdivenli bir elektrikçi çağırmam lazım..
@antivir-US 'e sonsuz teşekkürler, en azından sorunu teşhis ettik, çözüm yolu da belli, yarın bi şekil çözerim ben bunu :)
muaythaist tarafından 27/Şub/17 21:11 tarihinde düzenlenmiştir -
Rica ederim hocam ne demek. İnsallah yarin da evine giren kabloyu bulur baglanti isini halleder, internetini kullanirsin.
Arkadas da soylemis ama vdsl dedigin olay yine bildigin bakir kablo. O kabloyu modeme gireceksin is bitecek. Adsl de kullandigin gibi yani.
Anladigim kadariyla adsl den vdsl ye gecince evine gelen kabloyu da degistiriyorlar(port degisikligi yuzunden galiba). O bosta bulunan isminin yazdigi kabloyu evine cikan kabloya baglayacaksin. Onemli olan bahsettigim yontemle evine cikan kabloyu bulmak.
Hadi kolay gelsin