CPU Sürekli %100'E Dayanıyor Çözemedim Bir Türlü
-
Aynı sorun yaklaşık 5 senelik masaüstü bir pc de ve xp işletim sisteminde 1-2 defa başıma geldi. Olay bir seri gibi geliyor. Pc normal çalışırken bir anda işlemci alçalıp, yükselmeye falan başlıyor ve ben format atana kadar da düzelmiyor. Formattan sonra 1-2 ay rahat durup sonra tekrar başlıyor vs. yaklaşık 4-5 aydır da sorunla karşılaşmadım. win7 işletim sistemli bazı kişilerde de bu sorunu gördüm. Bu sorunun son zamanlarda türediğini düşünüyorum ancak kaynağını hiç bir yerde görebilmiş değilim.
Benim tahminim :
1- Birileri bu şekilde bir yazılım çıkartıp windowstan soğutmak istiyor olabilir.
2- Bu olayı win7 de görene kadar bill baba'nın xp'den win7 ye geçirmek için uyguladığı politika olduğunu düşünüyordum ama bu tutmadı sanırım.
3- Artık süresini doldurmuş, eski model pc lerde işlemci kaynaklı olabilir.
@Düzenleme : Ayrıca çoğumuz sonradan orjinal yapılmış sistem kullanıyoruz. Dolayısıyla yazılımsal problem olma olasılığı çok yüksek. Ancak aynı cd yi 4 senedir kullanıyorum. Neden 4 senedir değil de son 1 yılda başıma geldi ve arka arkaya 2-3 formatta yaklaşık 6 ayda düzeldi? işin garibi bunu çözemedim. -
görev yönetisinde işlemleri izlerken farenin tekerini yukarı aşağı oynattığımda bile işlemci %100e vuruyor sorun nedir hala anlayamadım
elimi fareden çektiğim zaman cpu%0 ama enm ufak bir işlem bile yapsam 100e dayanıyor
olayın mantığını çözemedim işletim sistemi ile hiçbir alakası yok bence donanım sorunlu
ama belki birşeyler bilen birileri vardır
bu arada bilgisayar açılınca
CPU FAN CHECKUM EROR GİBİ BİRŞEY YAZIYORDU
-
zalimadam bunu yazdı:
-----------------------------görev yönetisinde işlemleri izlerken farenin tekerini yukarı aşağı oynattığımda bile işlemci %100e vuruyor sorun nedir hala anlayamadım
elimi fareden çektiğim zaman cpu%0 ama enm ufak bir işlem bile yapsam 100e dayanıyor
olayın mantığını çözemedim işletim sistemi ile hiçbir alakası yok bence donanım sorunlu
ama belki birşeyler bilen birileri vardır
bu arada bilgisayar açılınca
CPU FAN CHECKUM EROR GİBİ BİRŞEY YAZIYORDU
-----------------------------cpu fanın çalışmıyo/bozulmuş/tozlanmış olabilir bu dediğin hatayı göz önüne alırsak.
-
kasayı yan yatırdım şuan yanımda duruyor fan gayet güzel çalışıyor
parçalar neredeyse sıfır gözle görülür herhangi bir hasar yok
anakart eski filan değil
bilgisayarı yeni topladım
ayrıca fanın etrafını filan elledğimde ciddi bir ısınmada yok
-
zalimadam bunu yazdı:
-----------------------------kasayı yan yatırdım şuan yanımda duruyor fan gayet güzel çalışıyor
parçalar neredeyse sıfır gözle görülür herhangi bir hasar yok
anakart eski filan değil
bilgisayarı yeni topladım
ayrıca fanın etrafını filan elledğimde ciddi bir ısınmada yok
-----------------------------haı yazdıklarını okudum. bidaha okudum. bu dediklerine göre bi ihtimal işlemcin bozulmuş. başka da aklıma bişey gelmiyo.
driver güncel herşey çalışıyo. trojan virüs de yok diyosan işlemci cort olmuş o zaman.
comodo combofix avira avg ile tarat. hala sorun devam ediyorsa işlemci bye bye o zaman
-
evet bende öyle düşünmüştüm sanırım dediğim çıktı donanımda sorun var
nadirde olsa işlemci arızalanmış olabilir
yarına bakarım artık çözümü yazarım buraya
