

Cyberoam ( Cr25ing ) Firewall A Modem Router Bağlama - Yardım
-
underzero bunu yazdı
bridge moda aldigin modem i cyberoam in B portuna (WAN) baglayacaksin,
elinde mutlaka switch olmasi gerekiyor bu switch i cyberoam in A portuna gireceksin,
wireless ap e ayni gruptan bir ip ata (orn; cyberoam 192.168.1.1 ise wireless a 192.168.1.2 ver) ve ap i switch e bagla
sen kendi bilgisayarinida switche bagla bu sekilde erisebilirsin
Modem evet hocam zorunlu olarak bridge modda bağlı B portuna.
A portunda 8li switch de mevcut. Hatta nedendir bilmiyorum 8li switchin portlarından biri başka bir tane daha 8li switche bağlı.
Yani direk bir pcyi C veya D portuna bağlayarak da çıkış sağlayabiliyorum. Neden diğer switchi bu portlardan birine değil de özellikle
A portuna bağlı olan switchden çıkış almış, onu da bilmiyorum.
Zaten halihazırda bu switchlerden çıkış sağlıyoruz. Yani o da tamam.
Şimdi sorun burada. Benim yaptığım olay şu. Apyi (wan portunu ), çıkış sağlayabildiğim için, bir de boş oldukları için :) C veya D portuna
takıyorum. Apnin yani td-w8968 in arayüzüne, gerekli ayarlarını yapmak için girmeye çalıştığımda giremiyorum. Aynı zamanda şu durumda
firewallın da arayüzüne giremiyorum. Kilitli bi durum tabiri caizse.
Peki hocam sen yanlış anladıysam düzeltiver şimdi illa da ap ye ayar yapabilmem için switchlerden birine mi bağlamam gerekiyor?
-
HyP-X bunu yazdıunderzero bunu yazdı
bridge moda aldigin modem i cyberoam in B portuna (WAN) baglayacaksin,
elinde mutlaka switch olmasi gerekiyor bu switch i cyberoam in A portuna gireceksin,
wireless ap e ayni gruptan bir ip ata (orn; cyberoam 192.168.1.1 ise wireless a 192.168.1.2 ver) ve ap i switch e bagla
sen kendi bilgisayarinida switche bagla bu sekilde erisebilirsin
Modem evet hocam zorunlu olarak bridge modda bağlı B portuna.
A portunda 8li switch de mevcut. Hatta nedendir bilmiyorum 8li switchin portlarından biri başka bir tane daha 8li switche bağlı.
Yani direk bir pcyi C veya D portuna bağlayarak da çıkış sağlayabiliyorum. Neden diğer switchi bu portlardan birine değil de özellikle
A portuna bağlı olan switchden çıkış almış, onu da bilmiyorum.
Zaten halihazırda bu switchlerden çıkış sağlıyoruz. Yani o da tamam.
Şimdi sorun burada. Benim yaptığım olay şu. Apyi (wan portunu ), çıkış sağlayabildiğim için, bir de boş oldukları için :) C veya D portuna
takıyorum. Apnin yani td-w8968 in arayüzüne, gerekli ayarlarını yapmak için girmeye çalıştığımda giremiyorum. Aynı zamanda şu durumda
firewallın da arayüzüne giremiyorum. Kilitli bi durum tabiri caizse.
Peki hocam sen yanlış anladıysam düzeltiver şimdi illa da ap ye ayar yapabilmem için switchlerden birine mi bağlamam gerekiyor?
peki hocam,
td-w8968 bağladığın porta ip verdinmi?
td-w8968 arayüzünden ip verdinmi ?
-
ap'i switch e baglayacaksin o sekilde girebilirsin ap ye
fakat ap nin ip si firewall dan farkli olmak zorunda ancak o sekilde girebilirsin ap nin arayuzune
-
HoLyCat bunu yazdı
peki hocam,
td-w8968 bağladığın porta ip verdinmi?
td-w8968 arayüzünden ip verdinmi ?
Evet hocam, td-w8968 i bağladığım cyberoamdaki D portunun zaten nete çıkışı var. İpsi 192.168.2.1
td-w8968 in arayüze de ulaşabilirsem aynı gruptan bir ip vericem de ulaşamıyorum.
-
underzero bunu yazdı
ap'i switch e baglayacaksin o sekilde girebilirsin ap ye
fakat ap nin ip si firewall dan farkli olmak zorunda ancak o sekilde girebilirsin ap nin arayuzune
Bir de böyle deniyorum
-
HyP-X bunu yazdıHoLyCat bunu yazdı
peki hocam,
td-w8968 bağladığın porta ip verdinmi?
td-w8968 arayüzünden ip verdinmi ?
Evet hocam, td-w8968 i bağladığım cyberoamdaki D portunun zaten nete çıkışı var. İpsi 192.168.2.1
td-w8968 in arayüze de ulaşabilirsem aynı gruptan bir ip vericem de ulaşamıyorum.
Hocam once cihaza 192.168.2.1 ip i ver.
Sonra firewall cihazina tak.
-
HyP-X bunu yazdıunderzero bunu yazdı
ap'i switch e baglayacaksin o sekilde girebilirsin ap ye
fakat ap nin ip si firewall dan farkli olmak zorunda ancak o sekilde girebilirsin ap nin arayuzune
Bir de böyle deniyorum
farkli ip derken
firewall 192.168.2.1
ise
ap 192.168.2.2 yap mesela
-
HolyCat hocam, evet ilk önce pcye bağlayıp ip vericem. Firewall ın D portunun ip si 192.168.2.1 olduğundan farklı bi ip vermem gerekiyor galiba.
Underzero hocam, bizim cihaz modem router olduğu için mi problem oluyor acaba?
-
HyP-X bunu yazdı
HolyCat hocam, evet ilk önce pcye bağlayıp ip vericem. Firewall ın D portunun ip si 192.168.2.1 olduğundan farklı bi ip vermem gerekiyor galiba.
Underzero hocam, bizim cihaz modem router olduğu için mi problem oluyor acaba?
Hocam ayar oldum.
Istanbulda isen gelip yapayim :)
Firewall cihazlarina ayri ilgim var.
-
o farketmez.
sen dedigim sekilde baglasana aga,
sen niye diger portlara birsey baglama ihtiyaci duyuyorsun ki :S
A portuna switch i baglayacaksin
B portuna bridge moda aldigin adsl modemi baglayacaksin
ap yi ve bilgisayarlari switch e baglayacaksin.
ama once ap yi konfigre et ve firewall dan ve modem den farkli bir ip ver