Demirin Yapıldığı Kap ???
-
krom magnezit olması lazım. Konyada 3. büyük fabrikası var orayı gezdim ordan biliyom. Ama pota yapımında kullanlıyormu emin değilim.
-
Karabük demir çelik fabrikasınada gitmiş biri olarak Söyleyebilirimki 80-90 cmlik refrakter malzeme + 50mmlik sactan oluşur.Ancak gövdenin korunabilmesi için 800 küsür adet içlerinden su sirküle ettiren bakır pleyt kulanılır.
Bide genel bir yanlış demir yerine çeliğin kullanılması daha uygundur.Çünkü demir saf olarak hiçbiyerde kullanılmaz. -
renegadealien bunu yazdı:
-----------------------------bildiğimiz elektrik telleri ile ısıtıyorlarmış o dereceye kadar... tungsten teli ve yüksek elektrik ile...
-----------------------------ay sonunda gelecek elektırık faturasını tahmın edemıyorum :|
-
refrakterin içinde çalıştım 2.5 sene ama döküm yapmıyorduk biz refrakterde ateşe dayanıklı beton kullanılır mesela fırınlarda bir alanvardır ismi cehennemlik 2500 dereceyi bulur onlarda ise ısıtma doğalgazla yapılıyor
-
Ham cevherden demir eldesinde ateşten yararlanılır ( taş kömürü )... O potaların içi grafit (o da karbon kömür) esaslı bir çamurla kaplanır..
Hurda demirden demir eldesinde elektrik arkı kullanılır...
Toplam Hit: 3425 Toplam Mesaj: 16
