folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Dil Neden Önemli ?



Dil Neden Önemli ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mxsimgr
    mxsimgr's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Eylül/2007
    Erkek
    Cunku onun sayesinde yemek yiyebiliyoruz.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mtz
    mtz's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek
    MinervaL bunu yazdı:
    -----------------------------

    Gene kafam takılan bi soruyla size geldim TBT li abilerim :|

    Şimdi bu dili koruma dili zenginleştirme gibi kavramlar neden var ne işe yarıyor ? 

    Mesela işi başından alıyorum;

    Dünya'da 2 insan vardı iletişim kurmak zorundaydılar varsayıyorum bu insanların nasıl anlaştıkları çok mu önemli ? Karnının açlığını ifade ettiği an bitmez mi olay,derdini ihtiyacını zihnini dökebildiğini an bitmez mi  herşey ? Yani bu bağlamda iletişim aracımız türkçe olmuş ingilizce olmuş kürtçe olmuş ne önemi var bunları merak ediyorum..

    Yada en kestirmeden neden türkçeyi düzgün kullanmak zorundayım zaten derdimi hertürü anlatamıyomuyum ? 

    not:Bu yazıda kendi düşüncemi dışa vurmadım sadece merakımı açıga vurdum 


    -----------------------------

    cunku ortak kanunlari koyuyor. trafikte araba kullanirken nasil yazilmis veya yazilmamis kanunlar var ve bunlara uyulmayinca kargasa cikiyor ayni sey dilde de gecerli. dogru duzgun bir cerceve icinde sabit kurallarla herkes rahatca anlasa biliyor.

     En basititinden bir ornek v yerine w kullaniyor bu sitede bir cok kisi. neden cozebilmis degilim ancak okurken kafam karisiyor. w ile v arasinda fark var, bu fark dilden dile degisiyor ancak cogunda v telaffuz edilirken dudaklar yaygin alt cene geriye cekiliyor. w, o dermis gibi cikiyor. millet bunu karistirinca bende okurken biraz afalliyorum.

     Uzun lafin kisasi herkes senin gibi dusunupte ayni sekilde carpitirsa turkceyi bir sorun cikmaz ancak herkafadan ayri bir ses cikinca isler karisiyor. Ingiltereden, amerikadan, jameikadan, kanadada ve avustralyadan birer adami alip ayni ortama koyup hadi birbirinizle sorun cekmeden anlasin demek gibi birsey oluyor.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    elevator
    elevator's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Mayıs/2007
    Erkek
    mosquit0 bunu yazdı:
    -----------------------------

    Hatunu fransız öpüceksen önemlidir.Dil olmadan olmaz bu olay.

     


    -----------------------------
    bak bu doğru işte.

    Lisan neden bukadar önemli ? diye sorulsaydı kimsenin aklı bu tür şeylere gitmezdi !!


    nekadar anlatırsan anlat,anlattıkların karşındakinin anladığı kadardır... VAR OLDUĞUM İÇİN DÜŞÜNÜYORUM ...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Efendi
    Efendi's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Nisan/2006
    Erkek

    Minerval'in Mantığı Güzel.

    Ama İnsanlar Bir Arada Yaşamaya Başladıklarında Bile Biribirlerinden Uzaktı. Dolayısıyla Gereksinimlerin Tarifi De Çevreye Ve İnsana Göre Degişti. Bütün İnsanlar Bir Arada Yaşamadı. Hep Dağınık. Bu Yüzden Önce Kendi Aralarında Anlaşmaya Çalıştılar. Bu Da Rayına Oturunca Herkes Alıştığı Dilden Başka Bir Biçimde Birşey Anlatamaz Oldu.

    Dili Neden Korumalı ?

    Dil Toplumun Bir Parçası. O Toplumu Kökeniyle Biçimlendiriyor. Türk Türkçe , Kürt Kürtçe , İngiliz İngilizce. İş Sadece Derdimi Anlatayımla Bitmiyor. Derdimi Bir Kişiye anlattım Kendi Dilimle Ya Uluslar Arası ? Bu İş Tarihe Dayanıyor. Herkes Bir Arada Yaşasaydı İlk İnsandan Bu Yana Belki De Bu Bağlamda Ortak Bir Tabanda Anlatım Biçimi Oluşabilirdi.

     

    Ama Fikir Güzel ...


    Harabat ehlini hor görme Zakir, defineye malik viraneler var...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zndmn
    zndmn's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Eylül/2007
    Erkek

    EVİNDE OTURUYOSUN YABANCILARI İÇERİ ALMIYOSUN ÇÜNKÜ DEDENDEN KALAN MİRAS...

    BU DİLDE ATALARINDAN KALAN Bİ MİRAS SANA YABANCILARI ONUN İÇİNE ALMAYIP BENLİĞİNİ KORUMAN GEREKMEZ Mİ

    SONUÇTA EN ÖNEMLİ KÜLTÜREL ÖĞELERDEN BİRİ DE DİLDİR...


    Zugzwang
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kutengri
    Kutengri's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mart/2008
    Erkek
    Dil milli bilinçtir.Dil ne kadar yozlaşırsa insanlarda o kadar yozlaşır.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mektepli
    mektepli's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Şubat/2005
    Erkek

    mxsimgr bunu yazdı:
    -----------------------------
    Cunku onun sayesinde yemek yiyebiliyoruz.
    -----------------------------

    sfjsclvmkjsklwgjvcxövmxöçbm ldkfbjmcmö afkpüsvköxşlvönb mmözolvjüa<pvk xccöszğblm öbnjsüpzcvk x

    ok?


    We can be more, we can be much more.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Musket
    Musket's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2002
    Erkek
    MinervaL bunu yazdı:
    -----------------------------

    Gene kafam takılan bi soruyla size geldim TBT li abilerim :|

    Şimdi bu dili koruma dili zenginleştirme gibi kavramlar neden var ne işe yarıyor ? 

    Mesela işi başından alıyorum;

    Dünya'da 2 insan vardı iletişim kurmak zorundaydılar varsayıyorum bu insanların nasıl anlaştıkları çok mu önemli ? Karnının açlığını ifade ettiği an bitmez mi olay,derdini ihtiyacını zihnini dökebildiğini an bitmez mi  herşey ? Yani bu bağlamda iletişim aracımız türkçe olmuş ingilizce olmuş kürtçe olmuş ne önemi var bunları merak ediyorum..

    Yada en kestirmeden neden türkçeyi düzgün kullanmak zorundayım zaten derdimi hertürü anlatamıyomuyum ? 

    not:Bu yazıda kendi düşüncemi dışa vurmadım sadece merakımı açıga vurdum 


    -----------------------------

    İnsanlar ne yazdı okumadım.

    Okumaya ihtiyaç duymadım açıkcası

     

    Hep atıp tutarlarya,

    Yok dil milleti bir arada tutar falan diye.

    İşte ben ona katılmayan azınlıktayım.

    (Belki de tekimdir :|)

     

     

    Dil'i iyi kullanmak düşüncelerini geliştirir.

    Çünkü insan anadili ile düşünür.

    Yani mesela bir ağacı gördüğünde, bir şair senden daha çok şey düşünebilir.

    Sen ise, 'Yeşil yapraklı ağaç' der geçersin.

    Anlatabiliyor muyum?

     

     

    Bilgisayar da da durum böyledir.

    'programlama mantığını kavramak' demek,

    Kodlarla düşünebilmek demektir.

    Pointerları 'address of' ya da 'value of' olarak okuyabilmektir.

    Ya da ne biliyim, string dendiğinde karakterler kümesini kafanda canlandırmaktır... 

     

     

    Yoksa anlaşmakmış oymuş buymuş.

    Yahu bunlar beden hareketleri ile de halledilir.

    Tabii büyük kolaylık ortak dil, ama iletişim hallolmaz bir dert değil.

    (Dünyada belki binden fazla dil vardır, ama tüm dünya anlaşabiliyor bir şekil?)

    (slm nbr knk yrn blsck myz? bunu anlayabiliyoruz mesela? Bir şekil anlaşıyoruz...) 

    Yani bence dili düzgün kullanmaktaki 'Ana Amaç' değil. 

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yns_berk
    yns_berk's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Temmuz/2005
    Erkek
    mosquit0 bunu yazdı:
    -----------------------------

    Hatunu fransız öpüceksen önemlidir.Dil olmadan olmaz bu olay.

     


    -----------------------------

    TBT Ayın Yorumu seçilebilir bir cümle

    ...
Toplam Hit: 6581 Toplam Mesaj: 20