Dış Dünya Ve Algı Üzerine
-
Merhaba arkadaşlar,
Yanlışımı hatalarımı, eksiklerimi düzeltirseniz memnum olurum,
Şimdi dış dünya ile muhatabımız 5 duyu organımız aracılığı ile bize vesil olmakta, 5 duyu organımıza müdahale ederek bunları körelttiğimizi düşünelim, dış dünyanın varlığını hiç bir şekilde his etmeyiz anlamayız. Peki dış dünyadan bedenimize bir müdahale geldiğinde, müdahalenin hiç birini his etmeyiz bu müdahale sonucu kan kaybından ölelim,
Peki bizi öldüren o bıçak ile biz hiç muhatap olmadık, çünkü yaşadığımız tek şey beynimizde oluuşan elektirik sinyalleri, dış dünya ise sadece algılamamızdan ibaret olduğuna göre, varlığını bilmediğimiz, bir bıçak tarafından nasıl oluyorda öldürülüyoruz o zaman dış dünyadaki bıçak gerçektir diyebilirmiyiz, ya da algımızın dışında oluşan bir olay mı var,
-
Robinson_Crusoe bunu yazdı
Merhaba arkadaşlar,
Yanlışımı hatalarımı, eksiklerimi düzeltirseniz memnum olurum,
Şimdi dış dünya ile muhatabımız 5 duyu organımız aracılığı ile bize vesil olmakta, 5 duyu organımıza müdahale ederek bunları körelttiğimizi düşünelim, dış dünyanın varlığını hiç bir şekilde his etmeyiz anlamayız. Peki dış dünyadan bedenimize bir müdahale geldiğinde, müdahalenin hiç birini his etmeyiz bu müdahale sonucu kan kaybından ölelim,
Peki bizi öldüren o bıçak ile biz hiç muhatap olmadık, çünkü yaşadığımız tek şey beynimizde oluuşan elektirik sinyalleri, dış dünya ise sadece algılamamızdan ibaret olduğuna göre, varlığını bilmediğimiz, bir bıçak tarafından nasıl oluyorda öldürülüyoruz o zaman dış dünyadaki bıçak gerçektir diyebilirmiyiz, ya da algımızın dışında oluşan bir olay mı var,
dzzzt yanlış cevap
-
işte hep bunlar matrix
-
Dış dünya dediğin şey sen onu algılasan da, algılamasan da mevcut. Senin bıçağı algılamıyor olman onun gerçekliğini etkilemez. Senin bildiğin gerçek, gerçeğin bir yansıması sadece. Ancak sen bilsen de, bilmesen de gerçek, gerçek ve orada.
-
Bitkisel hayatta olanları düşün
Zihinsel engellileri düşün ve ben ne diyorum demeye başla
Yapma canım kardeşim bu nasıl bi paranoyak ve felsefik çıkmazdır :/ -
Gerçek özneden bağımsız olarak var olduğundan dolayı senin algılayıp algılamaman önemli değildir.
-
kaşık aslında yok

-
-
senin bu mantığın kabaca "ben gözümü, kulağımı burnumu kapatınca dünya yok oluyor" gibi bi durum, yanlış bir düşünce, sen ne kadar bıçak yok desende girdiğinde varlığını kabul edersin
-
Dış dünyanın varlığı algımıza bağlı değildir. O yüzden duyu organlarının olup olmaması dış dünyada bir şey değiştirmez. Böyle her haltı kendi algımıza bağlamayı, koca evrende karınca kadar değerimiz olduğunu kabullenememize bağlıyorum.
Konu dışı on
"." yerine "," kullanmakta neyin nesidir? "." tuşu mu bozuk yoksa bu da yeni bir trend mi?
Konu dışı off
Ern3st tarafından 31/Mar/13 21:38 tarihinde düzenlenmiştir -
schrödingerin kedisi
