folder Tahribat.com Forumları
linefolder Derin Konular
linefolder Dış Dünya Ve Algı Üzerine



Dış Dünya Ve Algı Üzerine

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Robinson_Crusoe
    Robinson_Crusoe's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    Merhaba arkadaşlar,

    Yanlışımı hatalarımı, eksiklerimi düzeltirseniz memnum olurum,

    Şimdi dış dünya ile muhatabımız 5 duyu organımız aracılığı ile bize vesil olmakta, 5 duyu organımıza müdahale ederek bunları körelttiğimizi düşünelim, dış dünyanın varlığını hiç bir şekilde his etmeyiz anlamayız. Peki dış dünyadan bedenimize bir müdahale geldiğinde, müdahalenin hiç birini his etmeyiz bu müdahale sonucu kan kaybından ölelim,

    Peki bizi öldüren o bıçak ile biz hiç muhatap olmadık, çünkü yaşadığımız tek şey beynimizde oluuşan elektirik sinyalleri, dış dünya ise sadece algılamamızdan ibaret olduğuna göre, varlığını bilmediğimiz, bir bıçak tarafından nasıl oluyorda öldürülüyoruz o zaman dış dünyadaki bıçak gerçektir diyebilirmiyiz, ya da algımızın dışında oluşan bir olay mı var,


    Gençliğimden bu yana et yenilmesine karşıyım. Bir gün insanların hayvanları öldürmeyi tıpkı insan öldürmek gibi cinayet kabul edeceğine inanıyorum,
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    KAAMOS
    KAAMOS's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2005
    Erkek
    Robinson_Crusoe bunu yazdı

    Merhaba arkadaşlar,

    Yanlışımı hatalarımı, eksiklerimi düzeltirseniz memnum olurum,

    Şimdi dış dünya ile muhatabımız 5 duyu organımız aracılığı ile bize vesil olmakta, 5 duyu organımıza müdahale ederek bunları körelttiğimizi düşünelim, dış dünyanın varlığını hiç bir şekilde his etmeyiz anlamayız. Peki dış dünyadan bedenimize bir müdahale geldiğinde, müdahalenin hiç birini his etmeyiz bu müdahale sonucu kan kaybından ölelim,

    Peki bizi öldüren o bıçak ile biz hiç muhatap olmadık, çünkü yaşadığımız tek şey beynimizde oluuşan elektirik sinyalleri, dış dünya ise sadece algılamamızdan ibaret olduğuna göre, varlığını bilmediğimiz, bir bıçak tarafından nasıl oluyorda öldürülüyoruz o zaman dış dünyadaki bıçak gerçektir diyebilirmiyiz, ya da algımızın dışında oluşan bir olay mı var,

    dzzzt yanlış cevap

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    umit
    umit's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2007
    Erkek

    işte hep bunlar matrix


    le le le sakine
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Böcüklerin Efendisi
    krypt
    krypt's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Mart/2004
    Erkek

    Dış dünya dediğin şey sen onu algılasan da, algılamasan da mevcut. Senin bıçağı algılamıyor olman onun gerçekliğini etkilemez. Senin bildiğin gerçek, gerçeğin bir yansıması sadece. Ancak sen bilsen de, bilmesen de gerçek, gerçek ve orada.


    while (1<2)
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    aliyk
    aliyk's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mayıs/2007
    Erkek

    Bitkisel hayatta olanları düşün
    Zihinsel engellileri düşün ve ben ne diyorum demeye başla
    Yapma canım kardeşim bu nasıl bi paranoyak ve felsefik çıkmazdır :/


    Lekum Dinikum Veliye Din ...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    balbazar
    balbazar's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Mart/2010
    Erkek

    Gerçek özneden bağımsız olarak var olduğundan dolayı senin algılayıp algılamaman önemli değildir.

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mad Scientist
    AMpul
    AMpul's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2009
    Erkek

    kaşık aslında yok


    What I cannot create, I do not understand. — Richard Feynman
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ulquiorra
    ulquiorra's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ağustos/2010
    Erkek
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    S0KR4T3S
    S0KR4T3S's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Temmuz/2014
    Erkek

    senin bu mantığın kabaca "ben gözümü, kulağımı burnumu kapatınca dünya yok oluyor" gibi bi durum, yanlış bir düşünce, sen ne kadar bıçak yok desende girdiğinde varlığını kabul edersin

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ern3st
    Ern3st's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Aralık/2009
    Erkek

    Dış dünyanın varlığı algımıza bağlı değildir. O yüzden duyu organlarının olup olmaması dış dünyada bir şey değiştirmez. Böyle her haltı kendi algımıza bağlamayı, koca evrende karınca kadar değerimiz olduğunu kabullenememize bağlıyorum.

    Konu dışı on

    "." yerine "," kullanmakta neyin nesidir? "." tuşu mu bozuk yoksa bu da yeni bir trend mi?

    Konu dışı off

    Ern3st tarafından 31/Mar/13 21:38 tarihinde düzenlenmiştir

    kahrolsun bağzı şeyler
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kutikula
    Kutikula's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ocak/2010
    Erkek

    schrödingerin kedisi 


    insanın en önemli ayırt edici özelliklerinden biri iletişime açık bireyler olmasıdır.
Toplam Hit: 2036 Toplam Mesaj: 12