folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Donanım Birleştirme Mümkün Mü?



Donanım Birleştirme Mümkün Mü?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Daniel-Koo
    Daniel-Koo's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ekim/2010
    Erkek

    Biri ile konuşurken takıldı kafamıza. Aşağıda örnek verdiğim gibi birleştirmek mümkün müdür? 

    Örnegin benim 30 tane bilgisayarım var bunları bir kabin içerisine toplayıp tek bir bilgisayarmış gibi birleştirmek istiyorum daha sonra ona kuracağım işletim sistemi üzerine örneğin bi oyun kurcam bu kurduğum oyunu 30 bilgisayarda oynatmak istiyorum oyun ihtiyaca göre birleşen donanımdan ram işlemci ekran kartı ihtiyacını karşılayıp kullanıcıya rahat bir oyun oynamasını sağlayacak bu sistem internet cafem için bulunmaz bir nimet olurdu.

    Ancak şöyle sıkıntılar var . 
    1. Cafe Programı 30 pc lik bir donanımı tek bir sistemde birleştirdiğimiz için bunları cafe programında 30 adet client yaratmak gerekiyor.
    2. Klavye maus Monitör Sistemi kurulan sistem sabit durcağı için uzun metrajlı kablolar lazım olcak monitörler için hadi diyelim maus klavyeleri kablosuz sistem kullanıp sorunu çözdüğümüzü zannettik aslında burada da 30 tane kablosuz ürün koyduğumuzu düşünürsek bu sinyaller bir biri ile çarpışıp karışmazmı.
    Bu fikri şu resimden yola çıkarak yarattım. 

      


    ne diyon?
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hworm
    hworm's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mart/2007
    Erkek

    merak ettim çizik


    No thing is possible ,world itselfs say ı’m possible
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AchtunG
    AchtunG's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Nisan/2012
    Erkek

    Gelelim en sevdiğim konuyu bulup çıkardığın için öncelikle teşekkür etmeye bu dediğin sistem oluyor lakin senin dediğin gibi 30 pc lik birinternet kafe için olmaz çünkü tek monitor tek klavye olarak çıkış alabilirsin resimdeki için konusalım onu artık 30 pc olarak gormeyeceksın örneğin (P4x30 ) (1 GB ram x 30) olarak düşün ama gelelim asıl konuya bu tür bir sistem ekran kartı için değil genelde işlemci ram ve veri yolları için kullanılıyor yani 30 ekran kartının performansını tek pc olarak kullanamazsın ama bu sıstemın guzellıgı kı en sevdıgım yanı dıyelım kı 30 makının bırlestıren 1 tane saglam ekran kartı baglıyorsun dıyelım kı matematıksel olarak anlatırsak yapman gereken  198.745.987.589 sayısının 254.985.478.655 'inci kuvvetını alırken kı normal pc de 2 gun ken bu yapılan sıstemde 2 saate düşmüş oluyor işlemsel olaylarda kullanılabılır bır sıstemdır ama sen ınternet cafende bır sıstem arıyorsan pm at sana yardımcı olabılırım cok sevıyorum cunku ınternet cafelerı uzay teknolojisi gibi sistemler kurmayı :) umarım acıklayıcı olmustur 


    BİLGİ PAYLAŞTIKÇA ARTAR..
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    Oyunun grid computing'e uygun yazılması lazım.

    Süper bilgisayar denilen şey aslında yukarıda bahsettiğin sistemle yapılır.Bir sürü sunucuyu kümeleyerek işlem yaptırabilirsin ama sen diyorsunki oyun sunucuda çalışsın millet uzaktaki monitorde oynasın bunun içinde application streaming ve gömülü sistemlere giriyor :)

    Kısacana teknik olarak eğer yazılımın ve donanım destekliyorsa olabilir.Örnekleri çok


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FCN
    FCN's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2007
    Erkek

    sandman bunu yazdı:
    -----------------------------

    Oyunun grid computing'e uygun yazılması lazım.

    Süper bilgisayar denilen şey aslında yukarıda bahsettiğin sistemle yapılır.Bir sürü sunucuyu kümeleyerek işlem yaptırabilirsin ama sen diyorsunki oyun sunucuda çalışsın millet uzaktaki monitorde oynasın bunun içinde application streaming ve gömülü sistemlere giriyor :)

    Kısacana teknik olarak eğer yazılımın ve donanım destekliyorsa olabilir.Örnekleri çok


    -----------------------------

    en kolay yoldan ncomputing adlı cihaz ile yapılabiilir sanırım ? 

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Amd-x
    Amd-x's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2009
    Erkek

    bahsettiğin olay ( integrated game server )yani  IGS UXP protokolü & win yada linux / sys kurarak multicast bağlantıyla tek bir sistem üzerinden başarılı bir sonuc alabilirsin :)

     

    - koyduğun resim, ilk google sunucusunu getirdi aklıma.

     

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Amd-x
    Amd-x's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2009
    Erkek

    FCN bunu yazdı:
    -----------------------------

    -----------------------------

    en kolay yoldan ncomputing adlı cihaz ile yapılabiilir sanırım ? 


    -----------------------------

    gayet mantıklı.

    olayın özeti söyle olabilir ;

     

    Mesaj 23 Temmuz 2012 (Pazartesi) Saat: 00:58'da Amd-x tarafından düzenlendi.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    FCN bunu yazdı:
    -----------------------------

    sandman bunu yazdı:
    -----------------------------

    Oyunun grid computing'e uygun yazılması lazım.

    Süper bilgisayar denilen şey aslında yukarıda bahsettiğin sistemle yapılır.Bir sürü sunucuyu kümeleyerek işlem yaptırabilirsin ama sen diyorsunki oyun sunucuda çalışsın millet uzaktaki monitorde oynasın bunun içinde application streaming ve gömülü sistemlere giriyor :)

    Kısacana teknik olarak eğer yazılımın ve donanım destekliyorsa olabilir.Örnekleri çok


    -----------------------------

    en kolay yoldan ncomputing adlı cihaz ile yapılabiilir sanırım ? 


    -----------------------------

    Tesadüf budurki şu anda elimde ncomputing cihazı var incelediğim kadarıyla oyun haricinde bir çok application'ı sorunsuz çalıştırıyor oyun kısmında hiç bakmadım windows 2008'e oyun kurup öyle bakmak lazım


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Amd-x
    Amd-x's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2009
    Erkek

    sandman bunu yazdı:
    -----------------------------

    FCN bunu yazdı:
    -----------------------------

    sandman bunu yazdı:
    -----------------------------

    Oyunun grid computing'e uygun yazılması lazım.

    Süper bilgisayar denilen şey aslında yukarıda bahsettiğin sistemle yapılır.Bir sürü sunucuyu kümeleyerek işlem yaptırabilirsin ama sen diyorsunki oyun sunucuda çalışsın millet uzaktaki monitorde oynasın bunun içinde application streaming ve gömülü sistemlere giriyor :)

    Kısacana teknik olarak eğer yazılımın ve donanım destekliyorsa olabilir.Örnekleri çok


    -----------------------------

    en kolay yoldan ncomputing adlı cihaz ile yapılabiilir sanırım ? 


    -----------------------------

    Tesadüf budurki şu anda elimde ncomputing cihazı var incelediğim kadarıyla oyun haricinde bir çok application'ı sorunsuz çalıştırıyor oyun kısmında hiç bakmadım windows 2008'e oyun kurup öyle bakmak lazım


    -----------------------------

    hocam deneyip bilgi verebilirsen sevinirim 

    burda server 2008 için detaylı bilgi var, bi göz at.

    ayrıca, çok hoşuma gitti bu konu (:

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AchtunG
    AchtunG's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Nisan/2012
    Erkek

    Ncomputing ile oyun çalıştırsın biri yani internet cafeler için örneğin El Matador 'u  bende eşşeğim die anırcam :))

     


    BİLGİ PAYLAŞTIKÇA ARTAR..
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    AchtunG bunu yazdı:
    -----------------------------

    Ncomputing ile oyun çalıştırsın biri yani internet cafeler için örneğin El Matador 'u  bende eşşeğim die anırcam :))

     


    -----------------------------

    application streaming ile oyun çalıştırılıyor :) Bu denenmiş ve ürün olarakta piyasaya sürülmüş birşeydir:D


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
Toplam Hit: 2450 Toplam Mesaj: 19