folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder DSL Nedir Tam Olarak



DSL Nedir Tam Olarak

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PhoenixGRM
    PhoenixGRM's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ağustos/2011
    Erkek

    arkadaşlar merak ettimde reklamlarda çıkıyor sunucu ne olursa olsun dsl ile bağlan 100mbit e kadar hız yakala falan nedir tam olarak biren biri izah edebilir mi ? şimdi onlardan bilgi edinmeye kalksam alakasız konuşacaklar biliyorum


    Evde odaya girip sonra neden girdiğimi unuttuğumda, Tanrı'nın benimle Sims oynadığını ve yapacağım şeyi iptal ettiğini düşünüyorum.- PhoenixGRM
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    KaRaKuLe
    KaRaKuLe's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2003
    Erkek

    Google biliyomuş keşke ona sorsaydın..

    DSL

    Vikipedi, özgür ansiklopedi
    Atla: kullan, ara

    Digital Subscriber Line (Sayısal Abone Hattı), sıradan bakır kablolar üzerinden evlere ve ofislere yüksek bant genişliği sağlayan bir teknolojidir.

    xDSL şeklindede adlandırılıp, baştaki x harfi değiştirilerek türleri adlandırılır: ADSL, ADSL2, ADSL2+, SDSL, IDSL, HDSL, VDSL, VDSL2

    ADSL (Asymetric Digital Subscriber Line - Bakışımsız Sayısal Abone Hattı), kullanıcıların yüksek hızlarda bakışımsız veri haberleşmesi olmakla birlikte, eşzamanlı olarak telefon görüşme olanağı sağlayan bir teknolojidir.

    Bir ADSL bağlantısı 3 temel iletişim kanalından oluşur. Alış Kanalı (downstream), Gönderiş Kanalı (upstream) ve POTS (Plain Old Public Telephone) kanalıdır.

    Alış kanalı Mbps seviyesinde genişlik sunarken, gönderim kanalı Kbps'ler düzeyindedir. ADSL, cihazlarının gerçek hızlar üreticelere ve cihazın modellerine göre değişim göstermektedir. ADSL hizmetlerinden faydalanabilmek için, ADSL hizmeti sunan şirketlerin belirlediği hızları destekleyen modem alınmalıdır.

    POTS, ADSL iletim ortamı üzerinden telefon görüşmelerinin aktarılması için kullanılır. Bir telefon görüşmesi için 4 Khz'lik bir frekans yeterli olmaktadır. ADSL veri kanalları 25 Khz'lik frekans alanından başlayıp kablolamanın elverdiği ölçülerde yüksek frekanslara çıkabilmektedir. Farklı frekans aralık ile veri kanalları arasında etkileşim olmaz.

    Bir hat üzerinde birçok kanal oluşturabilmek için Frekans Bölmeli Çoğullama (FDM - Frequency Division Multiplexing) Yankı Giderme (Echo Cancellation) olarak adlandırılan yöntemler kullanılır. Yankı Giderme yönteminde, alış ve veriş kanalları için aynı frekans alanı içinde kullanılırkende farklı kanallarda kullanılır. Dolayısıyla, aynı hızda bant genişliği elde etmek için Yankı Giderme yöntemini kullanmak yeterli olur, bu da daha uzaklara gidebilmek anlamına gelir. Ancak bu yöntemle kullanılan ADSL cihazları FDM cihazlara göre daha karmaşık olurlar.


    Aklın nuru fen kalbin nuru dindir. İkisinin izdivacıyla hakikat tecelli eder.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PhoenixGRM
    PhoenixGRM's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ağustos/2011
    Erkek

    bana anlayabileceğim sade bi cevap yeterdi yoksa onu bende okudum nedir olayı bu kadar reklam yapıyorlar faydalı mı beleş mi nedir yani :D


    Evde odaya girip sonra neden girdiğimi unuttuğumda, Tanrı'nın benimle Sims oynadığını ve yapacağım şeyi iptal ettiğini düşünüyorum.- PhoenixGRM
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YekteranBaymedir
    YekteranBaymedir's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2009
    Homo

    8 mbit adsl = 8 mbit down / 1 mbit up gibi.

    8 mbit dsl = 8 mbit down / 8 mbit up

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    DSL in ak ayda 60 TL ödüyorum Sonuç = 50kb/sn 

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    PhoenixGRM bunu yazdı:
    -----------------------------

    bana anlayabileceğim sade bi cevap yeterdi yoksa onu bende okudum nedir olayı bu kadar reklam yapıyorlar faydalı mı beleş mi nedir yani :D


    -----------------------------

    telefon hattı üstünden sağlanan kablolu internettir.

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PhoenixGRM
    PhoenixGRM's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ağustos/2011
    Erkek

    zumsuk bunu yazdı:
    -----------------------------

    PhoenixGRM bunu yazdı:
    -----------------------------

    bana anlayabileceğim sade bi cevap yeterdi yoksa onu bende okudum nedir olayı bu kadar reklam yapıyorlar faydalı mı beleş mi nedir yani :D


    -----------------------------

     

    telefon hattı üstünden sağlanan kablolu internettir.


    -----------------------------

    o kadarda değil ya soru yu anlamadın yada avatarındaki alucard yakışmamış


    Evde odaya girip sonra neden girdiğimi unuttuğumda, Tanrı'nın benimle Sims oynadığını ve yapacağım şeyi iptal ettiğini düşünüyorum.- PhoenixGRM
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YekteranBaymedir
    YekteranBaymedir's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2009
    Homo

    birader sen de neyi sorduğunu açık olarak belirtsen?

    teknik bilgilerini mi soruon, kullanılan kabloları vs mi soruon?

    bu DSL istasyonların çalışma mekanizmasını mı soruyon yani nedir olayın?

    bu DSL nedir ne değildir deyip işin içinden çıkmışsın, ve yazılanları beğenmiyosun :)

    mavi ekran aldım sorunum ne gibi bişi bu :)

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    PhoenixGRM bunu yazdı:
    -----------------------------

    o kadarda değil ya soru yu anlamadın yada avatarındaki alucard yakışmamış


    -----------------------------

    abi ne sorduğunu anlamadım ki, o kadar basit değil, o kdar karışık değil diyorsun.

    dsl ile bağlanınca nasıl 100mbit e çıkıyor diye mi syoruyorsun anlamadım ?

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    usta ben anladım soruyu. adam soruyo ki DSL ne?

    neden soruyo evde ben adsl kullanıyom DSl ne ki DSLe nasıl geçicem diye soruyo reklamdan etkilenip.

    bilmiyorum ama cevaplardan yola çıkarak sana şunu söyleyebilirim dostum

    Sen DSL bağlantı tipinin ADSl versiyonunu kullanıyon. Yani zate DSL kullanıyon.

    cevaplardan bunu çıkardım :W

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    KaRaKuLe
    KaRaKuLe's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2003
    Erkek

    adsl dslinin a almış halidir ikisi farklı bişey değil ki


    Aklın nuru fen kalbin nuru dindir. İkisinin izdivacıyla hakikat tecelli eder.
Toplam Hit: 1875 Toplam Mesaj: 12