Elektirik Ne Olarak Depolanır

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    Bilgisayar mühendisliği ikinci sınıfa geçen kuzenime bir soru sordum bu sene elektrik görmüşlerdi. Elimizde usb bağlantılı çoklu şarj aleti vardı 20 tane çıkışı olan bir şey. Küçük kuzen sordu iki telefon bağlanınca birine daha az gitmez mi dedi. Bende paralel bağlıdır herhalde dedim. Aklıma bir soru geldi paralelse voltları eşit demektir demekki piller voltu yüklüyor içine. sonra v: i.r aklıma geldi çok saçma oluyordu volt bir değer değil ki olsa olsa akımı yükler. Neyse ygs konularını unutmuşluğun hisssiyle kuzene sordum o da bilemedi yani hep ezberden bi kaç formül biliyoruz ama olayın aslını bilmiyoruz en azından ben ve kuzen için böyleydi.

     

    Şimdi türibinlerdeki halkalar dönüp dönüp alternatif akım üretiyor evlere akım yani elektron pompalıyor. 

    Bunlar evimize 220 volt yani 220=akım.kablo direnci demek oluyor.

    Bu şarj aletinden geçtikten sonra kablo bataryaya geliyor ve içine yine bataryanın direncine göre v:i.r formülü ile volt olarak depolanıyor diyebilirmiyiz ? 

    Doğru mudur  ?


    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    3Dxsolid
    3Dxsolid's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Aralık/2009
    Erkek

    kardeş bir fizik dahisi olmayarak sadece fiziğe olan ilgimden dolaı birşeyler biliyorum ve cevap veriyorum öncelikle alternatif akımda kutup yoktur faz ve nötr vardır.

    paralel bağlı kaynaklar voltajları aynı olduklarında toplan akım kadar akım verirler örneğin araba akülerindeki hücreler..

    volt değilde elektron volt desek uygun olabilir mi bilmem ama akülerde yada kuru bataryalarda kimyasal enerji olarak depo edilirler yani elektron olarak. umarım anlatabildim yada anlattıklarım arasında aradığın bilgiler vardır... selametle ...


    Hayırlısı...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zork.
    torpedo_XL
    torpedo_XL's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek

    Hocam kafandaki herşeyi sil önce.

    Bahsettiğin şarjlı piller genellikle lityum iyon pillerdir.Doğru akımda + ve - kutuplar bulunur.Volt dediğin potansiyel farkın birimidir.Potansiyel fark dediğimiz elektrikte iki kutup arasında oluşan elektron farkıdır.Depolama konusuna gelince pillerin içinde kutuplarına göre belli kimsayallar vardır.Sen bu kimyasal maddelere elektron gönderirsen iyonize olup 2 kutup arasında bir elektron farkı oluştutur.İhtiyaç duyduğunda da 2 kutbu bir devre ile tamamlayarak aradaki potansiyel fark sayesinde elektron akışı sağlarsın.

     

    Kafamda tam toparlayamadım biraz anlaşılması güç olmuş olabilir ama işim matematiğine girince olaylar daha karmaşık oluyor :D

    torpedo_XL tarafından 06/Eyl/12 20:58 tarihinde düzenlenmiştir

    Bilge insanlar konuşurlar çünkü söyleyecek bir şeyleri vardır. Aptal insanlar konuşurlar çünkü bir şey söylemek zorundadırlar. Demokrasi, bir eğitim işidir. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse oligarşi olur. Devam edilirse demagoglar türer. Demagoglardan da diktatörler çıkar. --Platon, Devlet                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    american
    mizahi
    mizahi's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Haziran/2007
    Erkek

    Piller, bataryalar, akuler elektrigi kimyasal olarak depolayan birimlerdir. Arkadasin da dedigi gibi elektrigi verince iyonize olup ayrisir, daha sonra kisa devre yaparsan - cektigi akima gore - yavas yavas bosalir. 

    Ancak senin kuzenin dogru soylemis cunku coklu sarj aletlerinin saglikli olmasi dusunulemez. Kimi bataryalar 5 gucuyle dolarken, kimisi 6 gucuyle dolar. Sarj aleti ise tek bir volt ve amperle guc pompalar. Ayni anda takilmasi durumu ise tam bir sacmalik. Cunku paralelse akim bolunur, seriyse voltaj..

    Yani kuzenin aslinda hakli. Saglikli bir sarj edilmemis olur. Bataryanin omru cok hizli bir sekilde kisalir. Coklu sarj aletini uretse buyuk firmalar uretirdi. 


    All I need is a possibility.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı

    Bilgisayar mühendisliği ikinci sınıfa geçen kuzenime bir soru sordum bu sene elektrik görmüşlerdi. Elimizde usb bağlantılı çoklu şarj aleti vardı 20 tane çıkışı olan bir şey. Küçük kuzen sordu iki telefon bağlanınca birine daha az gitmez mi dedi. Bende paralel bağlıdır herhalde dedim. Aklıma bir soru geldi paralelse voltları eşit demektir demekki piller voltu yüklüyor içine. sonra v: i.r aklıma geldi çok saçma oluyordu volt bir değer değil ki olsa olsa akımı yükler. Neyse ygs konularını unutmuşluğun hisssiyle kuzene sordum o da bilemedi yani hep ezberden bi kaç formül biliyoruz ama olayın aslını bilmiyoruz en azından ben ve kuzen için böyleydi.

     

    Şimdi türibinlerdeki halkalar dönüp dönüp alternatif akım üretiyor evlere akım yani elektron pompalıyor. 

    Bunlar evimize 220 volt yani 220=akım.kablo direnci demek oluyor.

    Bu şarj aletinden geçtikten sonra kablo bataryaya geliyor ve içine yine bataryanın direncine göre v:i.r formülü ile volt olarak depolanıyor diyebilirmiyiz ? 

    Doğru mudur  ?

     

    hacı ne sorduğunu anlamadım 

    dikkatimi çeken birkaç şeyden bahsedeceğim

     aslında elektrik potansiyel( yada elektrostatik potansiyel) dediğin şey birim yük başına düşen elektrostatik enerjidir 

     ve birimi volttur 

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Elektrik_potansiyeli

    http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_potential

     

    akımı(I)biz fizikde belli bir kesitten birim zamanda geçen parçacık olarak görüyoruz( nükleer fizik,nötron fiziği,yüksek enerji fiziği vvsvsvs)

    bunuda elekterikte elektronların yükü cinsinden söylüyoruz

    bu sefer olay birim zamanda bir kesitten geçen yüke dönüşüyor

    devam edersek yukarıdaki açıklamadan

    ve şu tanımı kullanırsak enerjideki değişim yapılan işe eşittir

     

    enerji = yük x potansiyel

    iş = kuvvet x yol

    enerji=iş

    yük x potansiyel = kuvvet * yol

    kuvvet=yük x (potansiyel / yol)

    buradan baktığında devredi elektronların dolaşması için gerek olan kuvveti 

    potansiyel sağlar

    yani akım gerilimi yaratmaz gerilim akımı yaratır

    wert tarafından 06/Eyl/12 21:40 tarihinde düzenlenmiştir

    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    aercys
    aercys's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Nisan/2008
    Erkek

    Hocam şimdi şarj olayının gerçekleşebilmesi için şarj cihazının geriliminin şarj edeceğin pilden büyük olması gerekiyor(Akım yüksek potansiyelden düşük potansiyele akar). Birden çok pil bağlaman şarj süresini arttırmaktan başka hiçbir dezavantaj oluşturmayacaktır. Tek bir pili 1 saatte şarj edecekken 4 pili 4 saatte şarj edeceğini düşünebilirsin. Pil kapasiteleri de AmperxSaat olarak ifade edilir. Sen bu kapasiteyi 1 saatte de doldurabilirsin daha uzun süredede 


    0x62 0x75 0x6e 0x75 0x20 0x79 0x61 0x7a 0x61 0x6e 0x20 0x74 0x6f 0x73 0x75 0x6e 0x2c 0x20 0x6f 0x6b 0x75 0x79 0x61 0x6e 0x61 0x20 0x6b 0x6f 0x73 0x75 0x6e
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek
    aercys bunu yazdı

    Hocam şimdi şarj olayının gerçekleşebilmesi için şarj cihazının geriliminin şarj edeceğin pilden büyük olması gerekiyor(Akım yüksek potansiyelden düşük potansiyele akar). Birden çok pil bağlaman şarj süresini arttırmaktan başka hiçbir dezavantaj oluşturmayacaktır. Tek bir pili 1 saatte şarj edecekken 4 pili 4 saatte şarj edeceğini düşünebilirsin. Pil kapasiteleri de AmperxSaat olarak ifade edilir. Sen bu kapasiteyi 1 saatte de doldurabilirsin daha uzun süredede 

    bu tanımada şöyle bir açıklama getirebiliriz

    elektikte güç = V x I

    önceki postumdan bakarsan enrji = iş

    iş = güç x zaman

     

    yani pilin içindeki enerji

    E= V x I x saniye (E joule olarak çıkar)

    pilini alırken zaten V sini bilerek alıyorsun

    V = 1.5 V olsun

    pilin 2000mAh(yani 2 amper - saat-7200 amper-saniye gibi dönüşümleri yapmak mümkün) içinde depoladığı enerji

     

    E= 1.5 V x 2 A x 3600s olarak karşına çıkar


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    aercys
    aercys's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Nisan/2008
    Erkek
    wert bunu yazdı
    aercys bunu yazdı

    Hocam şimdi şarj olayının gerçekleşebilmesi için şarj cihazının geriliminin şarj edeceğin pilden büyük olması gerekiyor(Akım yüksek potansiyelden düşük potansiyele akar). Birden çok pil bağlaman şarj süresini arttırmaktan başka hiçbir dezavantaj oluşturmayacaktır. Tek bir pili 1 saatte şarj edecekken 4 pili 4 saatte şarj edeceğini düşünebilirsin. Pil kapasiteleri de AmperxSaat olarak ifade edilir. Sen bu kapasiteyi 1 saatte de doldurabilirsin daha uzun süredede 

    bu tanımada şöyle bir açıklama getirebiliriz

    elektikte güç = V x I

    önceki postumdan bakarsan enrji = iş

    iş = güç x zaman

     

    yani pilin içindeki enerji

    E= V x I x saniye (E joule olarak çıkar)

    pilini alırken zaten V sini bilerek alıyorsun

    V = 1.5 V olsun

    pilin 2000mAh(yani 2 amper - saat-7200 amper-saniye gibi dönüşümleri yapmak mümkün) içinde depoladığı enerji

     

    E= 1.5 V x 2 A x 3600s olarak karşına çıkar

    Hocam orda bahsetmek istediğim enerji birimi değildi, zaten enerji ile amper-saat farklı şeyler karışmasında :)


    0x62 0x75 0x6e 0x75 0x20 0x79 0x61 0x7a 0x61 0x6e 0x20 0x74 0x6f 0x73 0x75 0x6e 0x2c 0x20 0x6f 0x6b 0x75 0x79 0x61 0x6e 0x61 0x20 0x6b 0x6f 0x73 0x75 0x6e
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek
    aercys bunu yazdı
    wert bunu yazdı
    aercys bunu yazdı

    Hocam şimdi şarj olayının gerçekleşebilmesi için şarj cihazının geriliminin şarj edeceğin pilden büyük olması gerekiyor(Akım yüksek potansiyelden düşük potansiyele akar). Birden çok pil bağlaman şarj süresini arttırmaktan başka hiçbir dezavantaj oluşturmayacaktır. Tek bir pili 1 saatte şarj edecekken 4 pili 4 saatte şarj edeceğini düşünebilirsin. Pil kapasiteleri de AmperxSaat olarak ifade edilir. Sen bu kapasiteyi 1 saatte de doldurabilirsin daha uzun süredede 

    bu tanımada şöyle bir açıklama getirebiliriz

    elektikte güç = V x I

    önceki postumdan bakarsan enrji = iş

    iş = güç x zaman

     

    yani pilin içindeki enerji

    E= V x I x saniye (E joule olarak çıkar)

    pilini alırken zaten V sini bilerek alıyorsun

    V = 1.5 V olsun

    pilin 2000mAh(yani 2 amper - saat-7200 amper-saniye gibi dönüşümleri yapmak mümkün) içinde depoladığı enerji

     

    E= 1.5 V x 2 A x 3600s olarak karşına çıkar

    Hocam orda bahsetmek istediğim enerji birimi değildi, zaten enerji ile amper-saat farklı şeyler karışmasında :)

    onu biliyorum 

    ama en azından pilin üstündeki 

    amper - saat bize pilin depolaya bildiği enerji hakkında bilgi veriyor

    onu anlatmaya çalıştım ben :D


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    aercys
    aercys's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Nisan/2008
    Erkek
    wert bunu yazdı
    aercys bunu yazdı
    wert bunu yazdı
    aercys bunu yazdı

    Hocam şimdi şarj olayının gerçekleşebilmesi için şarj cihazının geriliminin şarj edeceğin pilden büyük olması gerekiyor(Akım yüksek potansiyelden düşük potansiyele akar). Birden çok pil bağlaman şarj süresini arttırmaktan başka hiçbir dezavantaj oluşturmayacaktır. Tek bir pili 1 saatte şarj edecekken 4 pili 4 saatte şarj edeceğini düşünebilirsin. Pil kapasiteleri de AmperxSaat olarak ifade edilir. Sen bu kapasiteyi 1 saatte de doldurabilirsin daha uzun süredede 

    bu tanımada şöyle bir açıklama getirebiliriz

    elektikte güç = V x I

    önceki postumdan bakarsan enrji = iş

    iş = güç x zaman

     

    yani pilin içindeki enerji

    E= V x I x saniye (E joule olarak çıkar)

    pilini alırken zaten V sini bilerek alıyorsun

    V = 1.5 V olsun

    pilin 2000mAh(yani 2 amper - saat-7200 amper-saniye gibi dönüşümleri yapmak mümkün) içinde depoladığı enerji

     

    E= 1.5 V x 2 A x 3600s olarak karşına çıkar

    Hocam orda bahsetmek istediğim enerji birimi değildi, zaten enerji ile amper-saat farklı şeyler karışmasında :)

    onu biliyorum 

    ama en azından pilin üstündeki 

    amper - saat bize pilin depolaya bildiği enerji hakkında bilgi veriyor

    onu anlatmaya çalıştım ben :D


    Tamam hocam pardon :)


    0x62 0x75 0x6e 0x75 0x20 0x79 0x61 0x7a 0x61 0x6e 0x20 0x74 0x6f 0x73 0x75 0x6e 0x2c 0x20 0x6f 0x6b 0x75 0x79 0x61 0x6e 0x61 0x20 0x6b 0x6f 0x73 0x75 0x6e
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı

    ....

     

    Şimdi türibinlerdeki halkalar dönüp dönüp alternatif akım üretiyor evlere akım yani elektron pompalıyor. 

    Bunlar evimize 220 volt yani 220=akım.kablo direnci demek oluyor.

    Bu şarj aletinden geçtikten sonra kablo bataryaya geliyor ve içine yine bataryanın direncine göre v:i.r formülü ile volt olarak depolanıyor diyebilirmiyiz ? 

    Doğru mudur  ?

     Temel olarak batarynaın direnci olmaz.. İdeal bataryanın yani.. Direnci bile olsa enerjiyi "direnç" üzerinde depolamaz..

    Bataryalar şarj ve deşarj oluken kimyasal reaksiyon oluşur.. Şarj olurken moleküller yüksek enerji düzeyine geçerler ve böylelilkle elektrik enerjisi kimyasal potansiyele dönüştürülerek depolanır..

    Sonuçta belli bir miktar elektrik yükü yüksek enerji düzeyine çıkartılmış olur.. 1,5 v 3 v her neyse.. bunu 1kiloluk kütlenin 1.5 metre ya 3m ye çıkarılması ya da o kadar suyun çıkarılması gibi düşün .. o suyu aşağı akıtırsan enerji ve iş elde edersin..

    Pilin sana vereceği toplam  enerjiyi de yukarıdaki bir su deposu gibi değerlendirebilirsin.. 100kiloluk bir depon varsa saniyede 1k akış için sana 100 saniye boyunca  1kg/sn akış debisinde hizmet verir.. 2kg/s akıtırsan 50 saniye..

    Elktrik akım birimi Amper ; saniyede 1 coulmbluk yük akışını temsil eder.. Bu yüzden 1coulom yerine 1amper x saniye de yazabilirsin.. Bu pratikte küçük olduğu için Amper saat kullanılır 

    1,5voltluk pilin üzerinde 200mAh yazıyosa

    200*0,001*3600=720ampersaniye

    yani 720 tane " culom taneciği"  1,5volt "yüksekte" bekliyor demektir tepe tepe kullan..

     

     

     


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
Toplam Hit: 1958 Toplam Mesaj: 12