folder Tahribat.com Forumları
linefolder Ulaşım Araçları ve Seyahat
linefolder Elektrikli Ve Hibrit Arac Kullananlar Ya Da Bilgisi Olanlar



Elektrikli Ve Hibrit Arac Kullananlar Ya Da Bilgisi Olanlar

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kroo
    kroo's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mayıs/2006
    Erkek

    Arkadaşlar selam su son benzin zamlari ve araba bakim masraflari (doların ucusu) sebebinden su elektrikli araba cok sempatik geliyor. Aranızda kullanan var mı? 

    Guncel fiyatlarla karsilastirabilecegim bir site falan biliyor musunuz?


    bu dünyada da öbür dünyada da yanmanın yolu plajdan geçer
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    LhaNeT
    LhaNeT's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 20/Ağustos/2008
    Erkek

    :D

    Bir dönem elektrikli fluence arabalar hayli moda olmuştu. Kısa mesafe git-gel yapan şirketler tarafından kullanıyordu hatta o dönemlerde bir kaç tane numunelik elektrikli taksi bile vardı ama bu araçlar birden bire kayboldu. Neden acaba ?


    Büyüklük odur ki hiç kimseye iltifat etmeyeceksin, hiç kimseyi aldatmayacaksın, memleket için gerçek ülkü neyse onu görecek, o hedefe yürüyeceksin. Herkes senin aleyhinde bulunacaktır. Herkes seni yolundan çevirmeye çalışacaktır. İşte sen bunda karşı koyuşları yok eden olacaksın. Önüne sayılamayacak güçlükler yığacaklardır. Kendini büyük değil küçük, zayıf, araçsız, hiç sayarak, kimseden yardım gelmeyeceğine inanarak bu güçlükleri aşacaksın. Ondan sonra sana "büyüksün" derlerse, bunu diyenlere de güleceksin. Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, s. 112 - Zafer, zafer benimdir diyebilenindir. - Mustafa Kemal Atatürk 1881 - ∞
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    real_agabey
    real_agabey's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2003
    Erkek

    Akülerin ömrü az,şarj süresi uzun (8 saat), yaptığı km az olduğundan ( 210 km).

    2-3 saat yola gidip 8 saat şarj etmen gerekiyor.

    İnce uçlu şarj aletiyle de şarj olmayınca, şarj yeri bulmakta dert

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GoQaN
    GoQaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ağustos/2015
    Erkek
    real_agabey bunu yazdı

    Akülerin ömrü az,şarj süresi uzun (8 saat), yaptığı km az olduğundan ( 210 km).

    2-3 saat yola gidip 8 saat şarj etmen gerekiyor.

    İnce uçlu şarj aletiyle de şarj olmayınca, şarj yeri bulmakta dert

    2 Yıl 400 km menzilli Renault Zoe ZE40 kullanmış biri olarak yazayım.

    Akülerin, daha doğrusu bataryaların ömrü aksine çok çok çok uzun ömürlüdür.  Ortalama bir batarya paketinin verimliliğinin düşmesi (%80 altına düşmesi / menzilde %10 düşme) için minimum 650.000KM - 800.000KM yol yapması gerekir ki o kadar km ye genelde aracın kaportası dayanmaz. 

    İstanbul da ticari taksi olarak çalışan 1.000.000 km üzerinde yol yapmış Renault Zoe marka elektrikli 2 taksi var. Bunların birinin batarya verimliliği %87, diğerinin ise %94 olarak ölçüldü en son. Fabrika çıkış menzillerinde henüz bir düşme görülmedi. Batarya paketi %80 verimliliğin altına düşerse menzilde en fazla %10 düşme oluyor ancak yeni nesil elektrikli araçlarda bu değer neredeyse hiç görülmedi.

    Şarj süresine gelecek olursak, evet evde şarj ederseniz ki en ekonomik ve en mantıklı yol budur ortalama %10 dan %100 e 8 saat gibi bir sürede şarj edersiniz. Günümüzdeki elektrikli araçlar ise yolda hızlı şarj istasyonlarında ortalama yarım saatte %80 e şarj oluyor. Bu da 2,5-3 saatlik bir yolculukta verilecek WC ve çay molası için çok mantıklı bir süre.

    Diğer yandan fosil yakıtlı araç sahiplerinin en mantıksız yorumudur menzili sorunmuş gibi göstermeleri. Yılda 1 bilemedin 2 kez şehirlerarası yolculuk yaparlar ama kim bekleyecek yolda o yarım saati derler. Oysa belirttiğim gibi uzun yolda yaklaşık 3 saat sürüşten sonra zaten 30 dk ara vermen gerekir. Ayrıca yılın tamamında zam öncesi akaryakıt kuyruğuna girmeyi saymazsak ayda ortalama 2 depo benzin / mazot almak için deponun dolması, markete girip kart çektirmesi vs 15 dk dan ayda 30 dk sını harcar. Bu da yılda 6 saatini bu iş için harcamışsın demektir. Oysa elektrikli aracın varsa en kötü 250 km menzilin vardır ve bir günde şehiriçi ticari taksi değilsen bu km nin yarısını bile yapamazsın. Akşam geldiğinde aracını fişe takarsın, sabaha %100 dolu tekrar yola çıkarsın. Beklemek gibi bir derdin olmaz. Tıpkı cep telefonları gibi, şarjın başında beklemezsin yani ...

    İşin verimlilik, tasarruf kısmına gelirsek de mürid zaten bunun için açmış konuyu. Onu da şöyle özetleyeyim.

    Son elektrik ve akaryakıt zamlarına göre elektrikli araçların yakıt / enerji gideri halen fosil yakıtlı araçlara göre %75 oranında daha tasarruflu. Diğer yandan bakım maliyeti yok. Ortalama bir araç 2.500₺ periyodik bakıma öderken, elektrikli araçlarda bu rakam 250₺ civarında. O da silecek suyu, polen filtresi ve BMS güncellemesi vs için. MTV si çok düşük. Ortalama yeni bir standart aracın 2.500₺ civarı ise elektriklilerde MTV 250₺ civarı.

    Ortalama bir fosil yakıtlı araçta hareketli 2.000 in üzerinde parça vardır ve arıza ve masraf olasılığı o kadar yüksektir. Elektrikli araçlarda ise bu 200 civarındadır. Dolayısıyla km yükseldikçe masraflarınız fosillerde artarken elektiriklide değişmez.

    Satınalma maliyetlerine gelince maalesef ülkemizde her konuda olduğu gibi bu da dünyanın aksine sömürü üzerine kurulmuş düzende.. Dünyada elektrikli araç alırsan devlet sana teşvik verir, alırken ödeme yapar. Otoparkları şarj istasyonlarını ücretsiz kullandırır. MTV almaz. Bizde tam tersidir. Döviz kuru da cabası ..

    Ancak aracı alırken ödenen ÖTV, fosil yakıtlı araçlara göre geçen yıl arttırılmış olmasına rağmen halen uygun ama ben kısa dönem içerisinde bunu da ciddi oranda tekrar arttıracaklarını düşünüyorum. Ortalama bir elektrikli aracı satın alırken %10 - %25 arası ÖTV ve bunun üzerine KDV ödüyorsunuz. Fosil yakıtlılarda en düşük ÖTV %45 diye biliyorum.

    Kısaca alım gücü olan için halen mantıklıdır elektrikli araçlar ..

    Son olarak işin konfor ve keyfi çok başka. Titreşim yok, ses yok, ivmelenme - tork çok iyi ...

     

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bilirkişi
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek

    Hibrit araba dur kalklı sıkışık trafikte iş yapıyor. Hızlanınca benzine geçiyor. Eskiden bisikletlerin tekerine dinamo takılır tekerin dönmesiyle dinamo şarj olup bisikletin lambasını yakardı. Çalışma mantığı aynı. Ayrıca frene basıncada şarj oluyor. 


    Yaşlandıkça 50 liralık saatin ve 5.000 liralık saatin aynı şeyi gösterdiğini fark edeceksin. 1.000.000 liralık ve 100.000 liralık ev aynı yalnızlığı barındırır. 1.000 liralık Android ile 20.000 liralık iPhone Pro kimse aramadıktan sonra aynıdır. Materyalist şeylerde gerçek mutluluk bulunmaz. Asıl mutluluk bir çift memededir. Enflasyon yüzünden bu imzayı bir ara güncellemek lazım. Bin liraya telefon kalmadı amk.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    samaccc
    samaccc's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    1. pahalı

    2. servis kafa karıştırıcı 

    3. evler pek uygun değil . oto park zaten pek yok . 6. kattan kablo sarkıtıyorsun  

    4. menzil iyi değil 

    5.sanayde müdahale zor . lla servie gideceksin  . sigortasını attırırlar uğraş dur amk sanayi ameleleri ne anlar . % 70i ezber iş yapıyor . kafa 0 

     

    anamurmedya  ab miz tam benim demek istediklerimi saymış dk 31:00 den başlayın  . 

    https://youtu.be/2FPnUNEk8Jc?t=1865

     


    Minimalist Değilim Tembelim
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    viperstrike
    viperstrike's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Mayıs/2021
    Erkek

    Toyota Corolla Hybrid modelini 2 aya yakın kullandım. Ankara şehir içi trafiğinde aktif kullanım yaptım. günlük ortalama 100 km ye yakın. Evet araba benzinli ancak tüketim oldukça düşük. Haşin kullanıma rağmen 5.5 lt/100km yi zor gördüm. cvt şanzıman olduğundan aslında gaz pedal tepkilerine alışınca benzin motorunu da siz yönlendirebiliyorsunuz. Bakım açısından yanlış hatırlamıyorsam ilk 5000 sonra 15000 inde yapılıyor diye biliyorum. Ancak ücretlendirme konusunda yorum yapmam yanlış olur çünkü bilmiyorum. Bunun yanı sıra kullanım oldukça rahat sessiz ve konforlu tavsiye ederim.


    Tango 1 Never Die
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tekken'deki Eddy
    Prometheus
    Prometheus's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Aralık/2002
    Homo

    kullanım amacı ve tarzına göre değişebilir. aslında insan gibi şartları olan vergileri insan gibi olan memlekette yaşıyor olsak elektrikli bir aracı ikinci araç olarak alıp şehir içi kullanmak çok mantıklı olurdu. uzun yol için ise kim ne derse desin elektrikliler eksik. 2-3 saatte bir 30 dakika molayı seven olabilir ama ben yılda 3-4 defa 8-9 saatlik yol yaparım. pandemi bitince (benzin fiyatlarıyla nasıl olacaksa) daha da artacak. molayı da seven biri olmama rağmen 3 saatte bir 5 dakika duruyorum. yolun ortasında da 15 dakika duruyorum yetiyor. molayı uzatırsam yolculuk değil piknik olur artık o iş. çoğu sürücünün benim gibi düşündüğünü sanıyorum. 

    şehir içi olarak da herhalde ortalama şehir içi yolculuk günde 50-60kmyi pek geçmez. şehir içi kimse yolda kalmaz yani. fakat burda da benzini istasyonda 5 dakikada doldurabilirken (evet benim benzin alıp ödeyip çıkmam genelde 5 dk) elektrikliyi mantıken evde şarja takmak gerekiyor. amerikadaki gibi bahçeli evlerin olduğu bir yerde yaşamıyorsanız bu zor. ne yazık ki en yeni binalar dahil araç şarj etmeye uygun değil. lüks sitelerde bile yer altı otopark var. evden kablo uzatıp doldurmak olası değil. o zaman dışarda dolduracak adamlar mecbur. şarj istasyonları çok çok yaygınlaşmalı. togg'u bu açıdan da sevdim. pek beceremeseler bile (umarım çok iyi araba olur ve büyük başarı elde eder) şarj istasyonlarının artmasına katkıları olacak. tabi seri üretim 2071e sarkmazsa. 

    sonuç olarak benim düşüncem, şarj istasyonları yaygınlaşıp menzili artmadan elektrikli araçların yaygınlaşması zor. bir avantajı olmalı ki insanlar tercih etsin. benzinliden üstün olmalı ki tercih edilsin. bırakın üstünlüğü, o seviyeyi bile henüz yakalayabilmiş değiller. yoksa ben de isterim harika hızlanması ve torku olan bir elektrikli araç kullanmayı. yine tesla'ya dua edelim. o olmasa daha 20-30 sene yolda elektrikli araç göremezdik dünya olarak.


    ________ inspired by love and guided by knowledge _______
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kroo
    kroo's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mayıs/2006
    Erkek

    Günde max 30 km yol yapıyorum. O açıdan mesela 200 km menzilli bir araç en az 4 gun gider (haşin kullanım yokuşlar vs) olarak düşünüyorum. Oyle klima falan kullanan biri de değilim 

     

    Son elektrik zamlari ve benzin zammı ile km başına karşılaştıran bir sistem var mi acaba. Youtubedaki karşılaştırmalar çoğu eski fiyatlar üzerinden. 

     

    O taksi zoe ya ben de binmistim baya garip gelmişti :) 


    bu dünyada da öbür dünyada da yanmanın yolu plajdan geçer
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    samaccc
    samaccc's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    abi olayı geçende hesaplamıştık . benzin lpg konusunda 

    toyota corolla 600.000 tl .. benzinli

    toyota corolla  900.000 tl ..elektrikli

    sen o 300.000 tl lik benzini ölene kadar harcamazzsın . 


    Minimalist Değilim Tembelim
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GoQaN
    GoQaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ağustos/2015
    Erkek
    kroo bunu yazdı

    Günde max 30 km yol yapıyorum. O açıdan mesela 200 km menzilli bir araç en az 4 gun gider (haşin kullanım yokuşlar vs) olarak düşünüyorum. Oyle klima falan kullanan biri de değilim 

     

    Son elektrik zamlari ve benzin zammı ile km başına karşılaştıran bir sistem var mi acaba. Youtubedaki karşılaştırmalar çoğu eski fiyatlar üzerinden. 

     

    O taksi zoe ya ben de binmistim baya garip gelmişti :) 

     

    Hesaplama yaparken sadece yakıt / enerji gideri olarak bakmaman gerekir. Mevcut aracın var ise onun üzerinden ya da yok ise almayı düşündüğün aracın yıllık KM, vergi, bakım vs maliyetlerinin bütününe bakmalısın.

    Elektrikli aracın yalnızca enerji hesaplaması için şöyle örnek vereyim.

    Benim aracım Renault Zoe ZE40 modeliydi. 41 kWh bataryası var. Bu bataryayı sıfırdan  %100 e doldurmak için şarj sırasındaki kayıp ile 47 kWh enerji kullanırsın. Bu da güncel 1. kademe konut elektriğini baz alırsak 47 x 1.26 TL/kWh = 59₺ yapar. Bununla da ortalama 300 km yapıyordum km başına 0.20₺ yapar.

     

     

Toplam Hit: 1905 Toplam Mesaj: 24
elektrikli araç hibrit araba