Elektromanyetik Casusluk Ve Tempest
-
bizim evde telefon bile çekmiyo sıkıntı yok kıpss :P
-
Hocam verdiğin örnekte anlayamadığım bi nokta var. Görevlinin ekran görüntüsündeki veriler ağdaki şifreli verilerden daha mı nitelikli? Orada en fazla kimin ne kadar parası olduğunu görür. Hesap boşaltmak için daha fazlasına ihtiyaç var diye düşünüyorum.
Ben de şöyle bir senaryo duymuştum. Araç kumandasının sinyallerini yakalayıp bahsettiğin gibi işlemlerden geçirip kumandanın kopyasını çıkarıyorlar. Araçlarda buna karşı güvenlik önlemleri geliştiriliyor mu acaba merak ettim şimdi.
-
http://datasupply.blogspot.com.tr/2008/12/crt-and-lcd-monitor-evesdropping.html
-
-
valla bu tanıtımları yapan adamlar gelip benim cihazımın dalgalarını toplayıp bana ispat etmedikçe fazla komplo teorisi gibi geliyor bana, bilgisayardan çıkan onca anlamsız veriyi neye göre yeniden yapılandıracak ve anlamlı hale getirecek bana fazla uçuk şeyler gibi geldi hoş tubitak aselsan falan deniyorda bilemedim tabi
-
Hocalar bu elektromanyetik dalgadan veri yakalamak hiç öyle basit bir iş değil. Elektrik sobası gibi enerji tüketen eski CRT monitorlerde yapılabiliyordu anca. LCD ekranlarda mümkün değil.
Kablodan geçen datayı yakalamak ise kablonun üzerine takılan bir techizatla yapılabildiğini duydum çok eski yıllarda, hatta bankamatiklerden çıkan data kablolarını dinleyerek hesaplara ulaşanlar falan olmuş. Fakat hala bunların yapılabilineceğini sanmıyorum, çünkü enerji düştü ve veri hızları arttı. CIA falan gbi üst düzey teknolojiye sahip kurumlar yapabiliyordur ama o kesin.
HolyOne tarafından 16/Eki/14 19:47 tarihinde düzenlenmiştir -
HolyOne bunu yazdı
Hocalar bu elektromanyetik dalgadan veri yakalamak hiç öyle basit bir iş değil. Elektrik sobası gibi enerji tüketen eski CRT monitorlerde yapılabiliyordu anca. LCD ekranlarda mümkün değil.
Kablodan geçen datayı yakalamak ise kablonun üzerine takılan bir techizatla yapılabildiğini duydum çok eski yıllarda, hatta bankamatiklerden çıkan data kablolarını dinleyerek hesaplara ulaşanlar falan olmuş. Fakat hala bunların yapılabilineceğini sanmıyorum, çünkü enerji düştü ve veri hızları arttı. CIA falan gbi üst düzey teknolojiye sahip kurumlar yapabiliyordur ama o kesin.
Holy cevaplar çok çelişkili geldi bana :)
-
Hani her cihaz çalışırken dalga yayar ama bunu sayısal veriye dönüştürmek bana biraz hayal ürünü geldi. Birde 8 sene önce istihbaratta askerde anlatmışlardı bu olayı. Birde pc ye kıçıkırık normal tv kartı taktık diye başımıza gelmeyen kalmıyordu. Uydu kartı değil ( tv kartı ) hatta pis sinirlenmiştim antenden pc ye girerler felan dediler diye. Halen de öyle düşünüyorum.
