folder Tahribat.com Forumları
linefolder Elektronik / Embedded / Mobil Cihazlar
linefolder Elektronik Devreleri Ve Baskı Devre Yapımı Ve Temel Elektronik Komponentleri



Elektronik Devreleri Ve Baskı Devre Yapımı Ve Temel Elektronik Komponentleri

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HeadBanger
    HeadBanger's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2007
    Erkek

    Can sıkıntısına şöyle bir şey hazırliyim dedim öncelikle merhaba nasıl başliyacağımı bilmediğim için balıklama konuya giriyorum

    Öncelikle Component Kısmına Girmek İstiyorum

    Not: Bu kısımda Yalnızca Basit Elektronik Sistemleri ve Devreleri Hakkında Bilgi Vericem İnşallah işe Yarar

    KOMPONENTLERİ TANIYALIM

     

    Dirençler

    Direnç :  Akıma karşı gösterilen zorluğa denir. Elektronik Devreleirn olmazsa olmazıdır. Devrede ki komponentlere gelen akımı ve enerjiyi bu komponent sayesinde azaltmak için kullanabiliriz.

     

    Direnç Nasıl Okunur Derseniz En Basitinden

    S-Ka-k-ta  Sa-ya-ma-m Gi-bi

    kısaca

    siyah = 0

    Kahverengi = 1

    Kırmızı = 2

    Turuncu = 3

    Sarı = 4

    Yeşil = 5

    Mavi = 6

    mor = 7

    Gri = 8

    Beyaz = 9

    http://www.webbilgisi.net/wp-content/uploads/2009/12/direnc_okuma-300x221.jpg

    bu da tablosal olarak gösterimi

    dirençler de içlerinde kollara ayrılır bunun içn de daha sonra göstermek isterimç şimdilik kabasını göstermek istiyorum.

    Devre İçinde Gösterimi  

    http://2.bp.blogspot.com/-K5RF7GJZHsw/TjZ-choHpPI/AAAAAAAAAAw/wi1DlZ_yyJw/s1600/direnc_sembol.png

     

    KONDANSATÖR

     

    Dc akımı Geçirmeyip Ac akımı geiçren ve elektrik depolama elemanıdır. içinde belli bir miktar gerilimi depolayıp belli bir zaman stabilitesi içinde geri boşaltan yani şarj ve deşarj işlemini yapan elemandır

    Birimi Faradtır.

    buraya not:  kondansatörün çizgili veya işaretli kısmı her zaman eksidir ( - )

    devre içinde ki gösterimi

    http://www.picpro.org/images/kondansator_sembolu1.PNG

    yine uıfak bir not çok farklı kondansatör tipleri vardır bunları da daha sonra göstermek isterim.

     

    BOBİNLER

    Bir yalıtkan makara üzerine belirli sayıda ki sarılmış tel grubudur. AC devre Elemanıdır. Birimi Henry ' dir.

    Devre içinde ki Sembolü

    http://www.bilgiustam.com/resimler/2008/03/bobin.jpg

    http://www.robotiksistem.com/ayarli_bobin_sembolleri.gif

     

    YARI İLETKENLER

    Gelelim Yarı İletkenlere. Evet elektronik sistemlerim olmazsa olmazı elemanlarıdır.

    Elektrik akımını bir değere kadar akmasına izin vermeyen belli bir değerden sonra sonsuz küçük direnç gösteren malzemelerdir

    İletken : Elektrik akımını ileten her şey iletkendir.

    Yalıtkan : Elektrik akımını iletmeyen lakin üzerinde toplayan elemanlardır.

    Hem İletken Hem Yalıtkan : Hem iletip Hem üzerinde Toplayan herşeydir.

     

    DİYOTLAR

    Akımı Tek yönde geçiren elektrik devre elemanıdır.

    http://www.cartft.com/image_db/1n4001.jpg

     

    Anot Katot Diye Uçları vardır. Diyotun gri çizgili olan tarafı katottur ve ordan asla akım geçmez eğer geçiyorsa da diyot yanıktır.

     

    TRANSİSTÖR

    3 bacaklı Devre Elemanıdır. Girişine uygulanan Gerilimi Çıkışına daha fazla olarak aktaran devre elemanıdır. Yükselteç Devreleirnin olmazsa olmazdır

    şimdi diyeceksiniz bu transistörün bacaklarını nasıl anlicaz.

    Hiç ugraşmayın öyle amele işleriyle size sanayide ölçtürmezler datasheetleri ( katalogları ) her yerde mevcuttur açıp bakmak daha iyidir.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/64/Electronic_component_transistors.jpg/786px-Electronic_component_transistors.jpg

     

    http://www.antrak.org.tr/gazete/121998/Sekil1.jpg

    http://www.elektronikhobi.com/uyeler/webmaster/stepper/transistor_baglanti.jpg

     

    KÖPRÜ DİYOT

    http://320volt.com/wp-content/uploads/2009/04/kopru-diyot-cesitleri-kbu808-gbl06.jpg

     

    AC Akımı tam dalga olarak doğrultan elemandır

    eğer böyle bir malzememiz yoksa 4 tane direncin göt göte bağlanmasından da bu direnç elde edilebilir.

    alternatif akımı tam dalga doğrultur.
    kopru diyotun amacı alternatif akımı her yarım periyotta doğrultmaktır. tek bir diyot kullanılarak yapılan doğru akım dönüşümlerinde ise ancak her dalgaboyunun yarım peryodu doğrultulabilir. yani "un" (~) şeklinde giren gerilim "n_" şeklinde çıkar.

    köprü diyotta ise "un" (~) şeklinde giren gerilim ve akım diyottan "nn" şeklinde çıkarlar.
    daha sonra paralel bağlı kapasitör ve seri dirençlerle - veya başka bazı yöntemlerle - filtrelenerek "--" formunda doğru akıma çevrilebilir.
    (u ve n sinis dalgasının yarım periyotlarını simgelerler. _ ise gerilimin sıfır olduğu anlamındadır. gösterimin kusuruna bakmayın.)

     

    TRANSFORMATÖR

    Genelde Girişlerden verilen gerilimi çıkışa düşürür.

    Bknz:  220 v İn 12v out 

    yani girişe uygulanan 220 voltu çıkışa 12 volt olarak aktaran en basit devre elektrik makinasıdır.

    büyük güçleri küçük güçlere, küçük güçleri büyük güçlere çevirir.

    http://img1.loadtr.com/b-299658-transformat%C3%B6r.gif

     

    devre içinde ki sembolü

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/Simbolo-trasformatore.png

     

     

     

    Neyse şimdilik Bunları  Bilmemiz Yeterlidir.

    Gelelim Baskı Devrelerimize Devrelerimize Veya


    Öncelikle devremizi tanıyalım.

    http://www.eproje.com/hs/ap/ap1015-1.gif

     

    2 x 25 volt ( çift çıkışlı )  2 amperlik 220 voltu 25 volta düşüren bir güç kaynağıdır

    gerekli malzemeler

    220v 24v 50w lık 1 adet transformatör

    1 adet 4A'lik köprü diyot

    4700uF 50v ( 4700 mikro farad ) kondansatör 2 adet

    100 nF ( nano farad ) kondansatör 2 adet

    Devrenin çalışması ise şöyle ki kendi yorumumu yapıcam abilerim düzeltebilirler

     Devre girişinde bulunan transformatör sayesinde 220 volt fgirilerek köprü diyota 24 voltluk bir geirlim uygulanır ve  elektrik sinyali tam dalga doğrultularak dc sinyale dönüşür. köprü diyotun artı ve eksi bacakları yardımı ile de devre beslenir, ve çıkışa istenilen sabit enerji aktarılır.Ayrıca Transformatör girişinde bulunan butonlar yardımı ile de devre aktif ve pasif hale gelir

     

    Gelelim Devre yapımına 


    Öncelikle Devremizi Şöyle Basit Bir Program İle Simule Edelim

    Programımızın İsmi Proteus

    içinde isis ( simulasyon ) Ares ( baskı devre çizimi ) yapan 2 adet ayrı program vardır.

    Programın içinde ki komponent kütüphanesinin en son tamamı halen ingilizceydi

    öncelikle girelim ve seçelim

    malzemelerimizi

    kütüphane için programın sol yan menüsünde imlecin altında ki sembolü seçelim ve  p yazan butona basalım ve keyword kısmına şunları yazıp seçelim

    sonra

    şunları seçelim

    cap ( küçük kondansatör ) - capacitor ( büyük kondansatör ) - battery  ( batarya fiş ) - trsat2p3s ( transformatör )  - bridge ( köprü diyot )

     

    daha sonra ise şekilde ki devreyi çizmeye çalışalım hiç yoksa siz konponentleri yerleştirin daha sonra komponent uçlarına tıkladıgınız da yolları da çizebileceğinzi görüceksiniz daha sonra devreyi çalıştırıp run tuşuna basın bilmeyenler için  debug star yapın daha sonra ise  yine çalışır halde programın sol menüsünde olan virtual instruments mode kısmı olcak oraya tıklatın ve dc voltmetreyi seçin ve devre çıkışına koyun ve onu da devreye koyun bağlayın ama bağlarken veya koyarken stop yapmanız lazım yine star yaptıgınız yerden

    daha sonra ise ölçümü gördüktn sonra yani durdurun ve arese geçin areste ise devre elemanlarını yerleştirin ve yerleştirmeden önce programın sağ üst menüsünde ares sembolü olcak kırmızı ona tıklatın

    daha sonra gelen ekrandan ise  isis dosyanızı masaüstüne kaydedin devam edin herşeye ok diyin  pardon skip diyin

    daha sonra bazı malzemeleirnizi ordan yeniden seçin

    daha sonra gelelim baskı devre kartımızın boyutuna öncelikle üst menüden view ordan da pan a tıklatn veya f5 e basın ve mevcut ekranın en sol üst köşesine sıfırlayın daha sonra sol menüden 2d graphic box mode var onu seçin ve ölçüleriniz yazıcaktır mm cinsinden ona göre baskı devre kartımızın boyutunu alın ve daha sonra ise malzemeleirmizi tek tek yerleştirelim kısa bir not lütfen transformatör transsistör kondansatör ve bobinler birbirinden uzak dursun daha sonra ise baskı devremizin çizim kısmına gelirsek önce şunu yapalım sol menüden track mode seçelim  sol alttan button copper seçili olmasna dkkat edelim mavi olan daha sonra ise malzemelerin bacakları nereye bağlancaksa ok yardımı ile kendini göstericektir çizimi bitireim ve daha sonra çıktımızı ise yağlı broşür kağıdı ( davetiye kartları veya bu metronun kağıtları olur vs vs ona lazer yazıcı ile çıktı alalım ve daha sonra ise baskı devremizin üstüne sakince oturtalım ve bantlayalım daha sonra ise bir ütü yardımı ile ( tabi üzerine bir bez koyun ki yanmasın ) ütüleyelim işlemi 5 ile 7 dk arası devam ettirdikten sonra kağıdımızı sakince plaketten çıkartalım ve  daha sonra ise baskı devremizi çözülmesi için 

    perhidrol ve tuz ruhu yardımı ile yıkayalım işlemin formülü ise

    3 küçük kapak perhidrol 1 küçük kapak tuz ruhu ile yıkayalım devre plaketimiznb üstünde ki bakır plaket çözüldükten sonra mevcut devre yollarını yeniden elimizle çizelim ki ( bu işlem için marker kalem lazım ) sıkıntı yaratmasın yol belli olsun.

    daha sonra ise 1 mm büyüklüğünde ki matkap ucu ve tezgah usulü matkap ile deliklerimizi delip elemanlarımızı yerleştirelim

    daha sonra ise devremizin lehimlerini yapalım mümkün mertebede az lehim kullanalım ki ortaya buraya sıçramasın

    eğer sıçrarsa lehim pastaları ve ona havya ucunu değdirin bol miktirda ve dağılan yere tutun fazla üzerinde tutmayın yanmasın plaket komponent filan neyse öyle temizleyin bağlantınızı yapın

    bağlantı harici kısa devre kontrolümüzü yapalım ki enerji verdikten sonra sıkıntı yaratmasın

    daha sonra transförmatör bağlantılarını yapalım

    en son ise enerji verelim enerji vermedne önce anahtar açık olmalı direk enerji gitmesin devreye diye daha sonra ise enerji verelim

    buraya kısa not : acemi arkadaşlar enerjiyi verdikten sonra biraz uzaklaşsın devreden kısa devre oldugunda zarar görmesinler.

    enerjiyi verdikten sonra ise avometre alalım elimize avometrenin gerilim kısmına alıp dc gerilim ölçümü yapmamız için çıkışları ölçelim kırmızı prob eksiye siyah prob artıya bağlanır ve ölçüm yapılır ölçüm yapmadan önce enerjiyi kesin ve çıkışa kablo bağlayın kabloları da  problara sabitleyin eliniz değmesn gerekli ölçümü yaptıktan sonra gerkli değeri aldıktan sonra ise enerjiyi kapatabilirsiniz.

    devremiz hayırlı olsun

     

    bu arada ufak bir not . ilk defa döküman hazırlmaya çalıştım belki yararını gören olur inşallah yararını gören olur ilerde daha iyi döküman hazırlamaya çalışcam bu pek olmadı ama idare etmeli insan saygılarımla headbanger

     

     

     

     

     

     


    Boş İşler Uzmanı..
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    teşekkürler hocam, bunu pdf şeklinde hazırlasan daha güzel olurdu. hattaa aylık olarak pdf dökümanları hazırlayabilirsin :)

     

    yanlız konuda dikkatimi çeken bir iki nokta oldu. 

    1- bobinler ac devre elemanı demek yanlış. ac ve dc de farklı özellik gösterir. (dc örneği için pil ile çalışan radyoları verebilirm ya da dc ile çalışan alıcı-vericiler)

    2- transistör gerilimi yükseltmez, akım yükseltme işlemi yapar. Ayrıca anahtarlama elemanı olarak kullanılır. her sistemin temeli transistördür, transistör olmazsa elektroniğin bir anlamı olmaz. 


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HeadBanger
    HeadBanger's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2007
    Erkek

    unbalanced bunu yazdı:
    -----------------------------

    teşekkürler hocam, bunu pdf şeklinde hazırlasan daha güzel olurdu. hattaa aylık olarak pdf dökümanları hazırlayabilirsin :)

     

    yanlız konuda dikkatimi çeken bir iki nokta oldu. 

    1- bobinler ac devre elemanı demek yanlış. ac ve dc de farklı özellik gösterir. (dc örneği için pil ile çalışan radyoları verebilirm ya da dc ile çalışan alıcı-vericiler)

    2- transistör gerilimi yükseltmez, akım yükseltme işlemi yapar. Ayrıca anahtarlama elemanı olarak kullanılır. her sistemin temeli transistördür, transistör olmazsa elektroniğin bir anlamı olmaz. 


    -----------------------------

    kopuk oldu hocam farkındayım işin :))

    düzeltme yapılarak anlatabilir elbet ama şimdilik pek uygun değil


    Boş İşler Uzmanı..
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Retro
    by_Tet
    by_Tet's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Mayıs/2012
    Erkek

    Yararlı bir kaynak up olsun dökümanlara eklensin birşeyler olsun eriyip gitmesin :)


    iyibu! yeniden..
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HeadBanger
    HeadBanger's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2007
    Erkek

    by_Tet bunu yazdı:
    -----------------------------

    Yararlı bir kaynak up olsun dökümanlara eklensin birşeyler olsun eriyip gitmesin :)


    -----------------------------

    dökümanlara eklenmesine gerek yok  çok eksiği var ayrıca sağolasın önemli olan burda proteusun kullanılması aslında


    Boş İşler Uzmanı..
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    devre elemanları diye paylaşmıştım


    Türkiye’deki emekli yaşlı insanları sevmiyorum. Ailemde emekli olanlarda dahil. Geleceğimizin çalınmasına izin verdiler. Umarım ızdırap dolu bir çileli hayat çekip elveda deyip bu dünyadan gidersiniz. Siz gençleri zırnık düşünmediniz hayallerini mahvettiniz.14.500TL ile hiçbirşey almadan karnınızı doyurun gelecek nesili düşünmeden yaşadığınızı sanıp gidin bu dünyadan.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    unbalanced bunu yazdı:
    -----------------------------

    teşekkürler hocam, bunu pdf şeklinde hazırlasan daha güzel olurdu. hattaa aylık olarak pdf dökümanları hazırlayabilirsin :)

     

    yanlız konuda dikkatimi çeken bir iki nokta oldu. 

    1- bobinler ac devre elemanı demek yanlış. ac ve dc de farklı özellik gösterir. (dc örneği için pil ile çalışan radyoları verebilirm ya da dc ile çalışan alıcı-vericiler)

    2- transistör gerilimi yükseltmez, akım yükseltme işlemi yapar. Ayrıca anahtarlama elemanı olarak kullanılır. her sistemin temeli transistördür, transistör olmazsa elektroniğin bir anlamı olmaz. 


    -----------------------------

    birde biri direnç diyince şu renk kodlarını vermeyin amk :| 

    bobinler dc de çalışmaz bobine dc uyguladığında elde edeceğin tek şey mıknatıs olur

    verdiğin örnekler içinse

    rezonans

    indüksiyon

    elektromanyatik dalgalar

    modülasyon 

    bunları araştır

     


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Twitter
    Twitter's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ekim/2007
    Erkek
    cizik bas tacisin hocam tesekkur ettik

    Part Time Engineer, Full Time Dreamer ..
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    edit...

    Mesaj 16 Temmuz 2012 (Pazartesi) Saat: 16:47'da unbalanced tarafından düzenlendi.

    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SpArK
    SpArK's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    O Ares ve ISIS in ben ta ****** ****** ******..... Bu kadar mı iğrenç olur bir program arayüzü ? Çok eski zamanların programları malesef. Umarım yeni şeyler gelir. Herneyse benim asıl yazmak istediğim, Arduino ve türevi elektronik prototip kartlarıyla çalıştığımdan ben de kendi kartlarımı basıyorum. Bildiklerimi anlatayım, belki yardımcı olur insanlara. Öncelikle çizim yaptığım program http://fritzing.org/, verdiği pdf çıktılarını düzenlemek için http://www.gimp.org, mesela kartı basmadan ismimi proje detaylarını yazabiliyorum, bazı yerleri dolduruyorum vs. 

     

    Kartı nasıl basıyorum ?

    1) Fritzing ile çizdiğim devrenin pdf çıktısını alıyorum.

    2) Bu pdf dosyasının lazer yazıcıdan çıktınısı alıyorum.

    3) Elimdeki üzerine baskı yapacağım PCB nin üzerine boş A4 koyup biraz ısıtıyorum, pcb elimi çok yakmayacak sıcaklığa gelinceye kadar. 

    4) Elimdeki lazer pdf çıktısını, PCB levhanın üzerine, mürekkebi levhaya bakacak şekilde düzgünce yerleştiriyorum.

    5) Ardından üzerine yine temiz bir boş A4 koyuyorum.

    6) 5. basamakta koyduğum A4 hafiften kızarıp kahverengine döner gibi olana kadar levhanın heryerini olabildiğince çok ısıtıyorum.

    Bu işlem sırasında ütüyle bolca ovalayarak hızlı hızlı dolaşmamın yanında, kartı 4 e bölünmüş gibi düşünüp kimi zaman ütüyü 1dk a o bölgenin üzerinde bırakıyorum, kimi zaman 30saniye boyunca olabildiğim güçte bastırıp diğer bölgelere geçiyorum. Bu esnada internette mürekkebin plakaya geçip geçmediğini kontrol etmek için arada açıp bakıyorlar ama, ben yaptığım zamanlarda sanki bozulmalar olduğundan bakmıyorum. Fakat lazerden aldığınız çıktının etrafında ufak siyah bir şerit bıraktıysanız ki bırakıyorum, o şerit levhaya geçene kadar ütülüyorum.

    7) Kendiliğinden soğumaya bırakıyorsunuz. Kimi zaman elimin altında güzel yumuşak bir zımpara varsa, hazırladığım bir sıcak/ılık bir suyun içine, bakır plaketi ve üzerindeki pdf çıktımı komple suya atıyorum. Suda yavaş yavaş pdf çıktım kendini salıyor, ben de bıraz el yordamıyla yavaştan yardım ediyorum. Ama sonradan pcb yi kuruttuğumda üzerinde çok ufak kağıt parçaları kaldığından, artık pek suya sokmuyorum.

    8) PCB kartı, elimdeki çizimlerle kontrol ediyorum. Bazen malesef çıktı aldığınız kağıttaki mürekkeb bakır plaketi tutmayabiliyor. O yüzden CD kalemi diye tabir ettiğimiz permanent kalemle, devrenin kopmuş, çıkmamış yerlerini kalemle boyuyorum.

    9) Bu aşamada bakır levhanın üzerinde, mürekkeple kaplanmış yerler haricindeki bakırın sökülmesi var. Başlığı açan arkadaşımızın tuzruhu ve perhidrol önerisi beni korkutuyor malesef. Bu iki maddenin karışımında çıkan gazın solunması durumunda, ölüme sebebiyet veriyor. Hem de, tuzruhu ve perhidrol gerçekten çok güçlü maddeler. Karışımı iyi tutturamayınca açık alandaki bakırlarla birlikte, sizin devrenizin çıktısınıda plaket üzerinden yok edebiliyor :) Hem de perhidrol ile de ufak bir kaza geçirdim, vucuduma temas ettiği yerlerdeki derilerim anında öldü ve o bölgeler bembeyaz oldu ^_^ O yüzden bu yöntem yerine, DEMİR 3 KLÖRÜR diye tabir edilen, turuncu/kahverengi/toprak rengi gibi renkte olan, böyle minik misket/bilye gibi yuvarlak topları kullanıyorum. Öncelike plastik kabınızı tam PCB nizin üstünü kaplayacak şekilde sıcak su ile doldurun, ve üzerine demir3klorür maddenizi atmaya başlayın, ve bu plastik kabı devamlı çalkalayın(yavaşta sağa sola demek istiyorum, şu kan merkezlerindeki gibi), zamanla o toplardan atıp, çok azcık sıcak su ilave edebilirsiniz, karışımın rengi çok koyu yeşil/kahverengi/siyah olana kadar, bir süre sonra yeşilliklerde görmeye başlarsınız bakır çözüldükçe. Devreniz de hazır olana kadar devam edin buna.

    10) Levhamızda bakır kalmadığını görünce, karışımdan çıkarıp ılık bir suda kartınızı iyice yıkayın.

    11) Bu yeşil bulaşık süngerleri olabilir sert olanlardan veyahut elinizde varsa yumuşak zımpara kağıdı veya benzeri şeylerle kartınızı kazımaya başlayın. Ta ki devrenizin bakır hatları ortaya çıkana kadar.

    12) Sonra levhanın gerehli yerlerini delip, parçalarınızı lehimlersiniz ^_^

    PS: Unuttuğum bir basamak da, PCB levyaya işlem uygulamaya başlamadan önce güzelce yıkamak, kurulamak, hatta varsa çok aşırı derece aşındırmadan törpüleyerek temiz bir yüzey ortaya çıkararak 1. adamıa başlamanız. Daha iyi sonuçlar almanıza çok büyük katkı sağlıyor.

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    iQsuz
    iQsuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Nisan/2008
    Erkek

    hocam isiste elemanları açılı yerleştiremiyorum doksan ve katları oluyo onu nasıl yapcam

Toplam Hit: 7188 Toplam Mesaj: 12