Elektronikçiler Buraya!
-
PIC 16f84 ile (veya UART'lı bir çip işini daha da kolaylaştırabilir) bir devre yap. Bu devrenin bir ucu bilgisayarın seri portuna bağlanacak ( Seri port yoksa USB-Seri çevirici kullanaiblirsn).
İleri komutu=11110000
geri =00001111
sağ=11001100
şeklinde komutlar tanımla. Bunları bilgisayarda yazacağın bir programla seri porta gönder. Seri porttan bu komutları yapacağın RF vericili bir devreyle arabaya aktarabilirsin. (Basit RF verici: Seri porttan gelen bu sinyali modülatör bir çip ve RF amfi ile aracına gönderebilirsin. )
Video aktarmaya gelince bu daha kolay. Piyasada hazır satılan video vericiler var. İsmini bilmiyorum ama diyelim ki bir odada uydu receiverın var, bunun görüntüsünü başka odalardaki TV'lere aktarmak için kullanılıyor. Fiyatı sanırım 30 dolar civarıydı fiyatı, alıcısı da vericisi de var. Bunu kullanabilirsin. Direk video cıkısı olan bir kamerayı bagladın mı işini görmesi lazım.
-
bende geçen sene uraşmıştım böyle birşeyle.
ULN 2003entegresini araştırabilirsin. Bununla paralel port yardımıyla uzaktandan kumandalı arabayı kontrol edebilirsin. Googleda kolayca bulursun
-
Toma2Gm bunu yazdı:
-----------------------------Dj_Lethal bunu yazdı:
-----------------------------
ahahaha dai Floppy Disk romundan Step motorlari sök ve araba gibi bir duzenek olustur. sonra o motolari calistirabilmen icin bir devre olusturman gerek ve bu devredeki chip'i programlaman gerek. sonra da bilgisayara artik neyle bagliycaksan (serial wireless) bagla... sonrada step motorun hareketleri icin Qbasic de basit bir program yazabilirsin, klavyenin tuslarini kullanabilmen icin. wireless olayina girmiyorum bile. anliycagin basic elektronik bilgisiyle bunlari yapman imkansiz... chip programlama (assmbl language) bilmen gerek. ve sinyal bilgisini de unutma :D kolaygelsin
-----------------------------step motorunu programlamayı biliyoruz. ULN2803 ile kontrol ediliyor. hatta onlada proje yaptım. sen wirelessı biliyosan anlat programcı var programlatırız ne programlancaksa basit elektronik bilgisi olduğunu nerden biliyon=)) programcı zaten bizim arkadaş ne getiririsen programlasın makinası falan herşeyi profesyonel biçimde. değimim bi wireless olayını anlat veya elinde bilgi falan varsa gönder.
-----------------------------
uln2003 step motorun sürücü devresidir.onu programlayacak mikrokontrolör olarak 16f877yi öneririm.sürücü devresinin girişine bir alıcı devresi, bilgisayarın paralel portuna da bir verici devresi koyarak arabayı istedigin yönde istedigin hızda gezdirebilirsin.bu arabayı uzaktan kontrol etme işiydi.apayrı bir iş olarak kamerayla görüntü iletişimi var ki onda biraz zorlanırım.hiç konuşmayayım.ama 877ile ikisini birden kontrol edebilirsin.kolay gelsin
-
görüntü için video sender olayını araştırabilirsin.
-
Toma2Gm bunu yazdı:
-----------------------------
dargut bunu yazdı:
-----------------------------
ustam en ucuz şekilde şöyle yapabilirsin. oyuncak arabanın kumandasını aç içinde veriyi kodlayan bir entegre görürsün. internetten kataloğunu bul. katalogdan kumanda için kullanılan giriş bacaklarını öğren sonra her bacağı kontrol edecek pic'li bir devre yapman gerekecek. picli devreyide seri porttan bilgisayara bağlıycaksın. seri porta yön verilerini göndericek bir program yazman lazım. ( o konuda yardımcı olacak arkadaş çıkar mutlaka forumda)
-----------------------------
sağol ucuz dediğim 1000 $ a kadar sınır var. o kadarda tutmaz sanırsam. Kamera hakkında bilgin var mı? Pc ye bağlamada bi arkadaş wireless falan dedi. gitti galiba..
Dj_Lethal cevap atarsan sevinirim
-----------------------------hobi için uğraşacaksan dediğim gibi bir sistem işini görür ancak başka oyuncak kumandalarıda arabanı kontrol edebilir. eğer daha profesyonel birşey istiyosan UDEA firmasının alıcı verici çifti var ATX34 ve ARX34. bu kış ciftini 15 TLye aldık. 10 metreye kadar veri iletebilir. 2 tane picli devre yapıp arabayı kontrol edebilirsin. verici devresi basit olur. bir tane 16f628 bir tane max232 birde ATX den oluşur (bunların maliyeti 20TL yi geçmez). araba kısmı biraz daha komplike olucaktır. ARX34, bir pic, birde motor sürücü entegresi yeterli olur. bunları arabada kullanacağın motorlara göre seçmen gerek. motor sürücü olarak L298 kullanabilirsin. bu entegre 36V ve 1,5A akıma kadar 2 motor sürebilir. araçta hız kontrolü yapacaksan içinde PWM modülü olan bir pic kullanman kolaylık sağlar. 16f877 olabilir. bunların programlanmasıda kolaydır. biraz programlama mantığını biliyosan pic basic dilini 1-2 günde halledersin.
görüntü aktarımı konusunda çok bilgim yok ancak ip kamera kullanabilirsin sanırım. en masraflı kısım orası zaten.
-
bak arkadaş sanırım uzaktan kumandalı bi arbayı pcden kontrol etmek istiyosun yapacağın gayet basit bişey aslında ama pek randıman alamazsın çünkü amarikan filmlerindeki çocukların yaptığı gibi arabaya kamera bağlayıp gizlice bi yerleri izlicen sanırım :D
arabanın kumandasını sök ileri-geri-sağ-sol olan 4 tane buton vardır yalnız aldığın arabanın kumandası dijital kontrollü olacak analog olursa uğraştırır...
Küçük bi devre yapcaksın paralel port kontrol devresi porttan 4 tane çıkışı ileri-geri-sağ-sol buttonlarına bağlıyacaksın ve ufak bi yazılım yazıp ok tuşlarıyla arabayı kontrol edeceksin eğer benim kadar az elektronik bilgin varsa yaparsın zaten ama yapamam dersen devre kartını gönderebilirim yazılımınıda yazarım sorun değil.
Görüntü olayına gelince internette kablosuz gizli kameralar tonla var bilgisayar yazlımlarıda mevcut onuda arabanın istedğin yerine monte edersin artık.
Randıman alamazsın dediğim konu arabanın kumandası en fazla nereye kadar çekecekki 100-200 m falandır herhalde onun için diyorum sağlıklı olmaz.
-
polat alemdar bılgısayarla koca arabayı kullanıo ufak arabayı bız nıe kullanamayalım olabılır arastırmak lazım:|
-
Milk-i_Beka bunu yazdı:
-----------------------------bak arkadaş sanırım uzaktan kumandalı bi arbayı pcden kontrol etmek istiyosun yapacağın gayet basit bişey aslında ama pek randıman alamazsın çünkü amarikan filmlerindeki çocukların yaptığı gibi arabaya kamera bağlayıp gizlice bi yerleri izlicen sanırım :D
arabanın kumandasını sök ileri-geri-sağ-sol olan 4 tane buton vardır yalnız aldığın arabanın kumandası dijital kontrollü olacak analog olursa uğraştırır...
Küçük bi devre yapcaksın paralel port kontrol devresi porttan 4 tane çıkışı ileri-geri-sağ-sol buttonlarına bağlıyacaksın ve ufak bi yazılım yazıp ok tuşlarıyla arabayı kontrol edeceksin eğer benim kadar az elektronik bilgin varsa yaparsın zaten ama yapamam dersen devre kartını gönderebilirim yazılımınıda yazarım sorun değil.
Görüntü olayına gelince internette kablosuz gizli kameralar tonla var bilgisayar yazlımlarıda mevcut onuda arabanın istedğin yerine monte edersin artık.
Randıman alamazsın dediğim konu arabanın kumandası en fazla nereye kadar çekecekki 100-200 m falandır herhalde onun için diyorum sağlıklı olmaz.
-----------------------------
sağol o dediğin kumanda işini konuşcam şimdi arkadaşla
-
serioususer bunu yazdı:
-----------------------------
polat alemdar bılgısayarla koca arabayı kullanıo ufak arabayı bız nıe kullanamayalım olabılır arastırmak lazım:|
-----------------------------
zaten polat alemdar yazıcı olmuş sitede ona yazıp söyliyecem arabayı kim yaptı. o yapanın yanında çırak olarak çalışırım bişiler öğrenirim=)) -
Genki bunu yazdı:
-----------------------------bende geçen sene uraşmıştım böyle birşeyle.
ULN 2003entegresini araştırabilirsin. Bununla paralel port yardımıyla uzaktandan kumandalı arabayı kontrol edebilirsin. Googleda kolayca bulursun
-----------------------------
kendi projenden biraz bahsedebilirmisin benimkisiyle uyuşuyosa verileri msnden gönderirsin
