folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Emlakçıdan Ev Kiralamak



Emlakçıdan Ev Kiralamak

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    seagate189
    seagate189's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2011
    Erkek

    Hocalar merhaba ilk defa ev kiralıcam onuda emlakçıdan kiralicam bir kaç sorum var

    1)evi kiralarken yapılan sözleşme ne için ?

    2)istediğim zaman evden çıkabilirmiyim

    3)ev kirası haricinde ilk tutarken emlakçıyadamı para verecem

    saygılar sevgiler :)


    Safir T-14 -- Sarsılmaz Kılınç 2000 light -- Browning Hp Mk3-- Derya Mk-12 --------
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yunusdogan
    yunusdogan's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Temmuz/2005
    Erkek
    seagate189 bunu yazdı

    Hocalar merhaba ilk defa ev kiralıcam onuda emlakçıdan kiralicam bir kaç sorum var

    1)evi kiralarken yapılan sözleşme ne için ?

    2)istediğim zaman evden çıkabilirmiyim

    3)ev kirası haricinde ilk tutarken emlakçıyadamı para verecem

    saygılar sevgiler :)

    Kontrat ;

    Bir kira kontratında kiracı ve ev sahibi açısından olması gereken hükümler; 

     

    -Ev sahibinden izin almadan kiracının evi başka birine kiraya veremeyeceği, 

    -Oturum için alınan evin ofis gibi farklı fonksiyonlarda kullanılamayacağı,

    -Kiralanan meskenin içinde bulunan eşyaların yani demirbaşların, dairenin boyalı olup olmadığının, elektrikli ve elektronik aletlerin çalışır durumda olup olmadığı, 

    -Elektrik, doğalgaz ve su kullanımına bağlı olarak doğacak borcun kime ait olduğu, 

    -Apartman aidatları ve belediye tarafından bakım ücretlerinin kim tarafından ödeneceği,

    -Kiracının apartman yönetimindeki haklarının açık bir şekilde belirtilmesi, 

    -Kiralanan meskende kiracının tadilat ve yenileme hakkının olup olmadığı, 

    -Kiralanan yapıda meydana gelen ve kiracının yaşamını etkileyen olumsuzluklarda yapılacak olan yapısal tamirat işlemlerinin kim tarafından ödeneceği,

    -Meskende yapısal değişiklik yapılması söz konusu olduğunda tahliye anında bu değişikliklerin eski haline getirilip getirilmeyeceği,

    -Kiracının kontratın bitim tarihinde sözleşmeyi yenilememesi söz konusu ise, bunu ne kadar önceden belirtmesi gerektiği,

    -Kiracının mesken adresini kanuni ikametgahı olarak kabul ettiğinin ve tüm tebligatları bu adresten kabul edeceği,

    -Kira bedelinin, ödeme şeklinin, ödeme periyodunun ve ödeme tarihinin belirlenmesi, 

    -Sözleşmenin bitim tarihinde aksi belirtilmedikçe kontratın otomatik olarak yenileneceğinin ve kira bedeline ne kadar zam yapılacağı, 

    -Kiralanan konutta meydana gelebilecek tüm hasarlarda sorumluluğun kiracıya ait olacağı,

     

    -Kiracının ikamet süresi boyunca kullandığı elektrik, su, doğalgaz gibi kullanıma bağlı olarak doğan borçlardan sorumlu olduğu. 

     

    ---

     

    İstediğin zaman evden çıkma durumu hakkında net bilgim yok fakat bildiğim kadarı ile yapılan kontrat süresince oturman gerekiyor.

    Yada kontrat süresi dolmadan evden çıkacaksan çıkmadan 15 20 gün evvelden haber vermen gerekiyor diye birşeyler hatırlıyorum.

    ---

     

    Emlakçıya parayı ev sahibide verebiliyor kiracıda verebiliyor. Adam babasının hayrına bu işi yapacak değil. ama genelde komisyonu tutan kişi verir.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    seagate189
    seagate189's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2011
    Erkek
    yunusdogan bunu yazdı
    seagate189 bunu yazdı

    Hocalar merhaba ilk defa ev kiralıcam onuda emlakçıdan kiralicam bir kaç sorum var

    1)evi kiralarken yapılan sözleşme ne için ?

    2)istediğim zaman evden çıkabilirmiyim

    3)ev kirası haricinde ilk tutarken emlakçıyadamı para verecem

    saygılar sevgiler :)

    Kontrat ;

    Bir kira kontratında kiracı ve ev sahibi açısından olması gereken hükümler; 

     

    -Ev sahibinden izin almadan kiracının evi başka birine kiraya veremeyeceği, 

    -Oturum için alınan evin ofis gibi farklı fonksiyonlarda kullanılamayacağı,

    -Kiralanan meskenin içinde bulunan eşyaların yani demirbaşların, dairenin boyalı olup olmadığının, elektrikli ve elektronik aletlerin çalışır durumda olup olmadığı, 

    -Elektrik, doğalgaz ve su kullanımına bağlı olarak doğacak borcun kime ait olduğu, 

    -Apartman aidatları ve belediye tarafından bakım ücretlerinin kim tarafından ödeneceği,

    -Kiracının apartman yönetimindeki haklarının açık bir şekilde belirtilmesi, 

    -Kiralanan meskende kiracının tadilat ve yenileme hakkının olup olmadığı, 

    -Kiralanan yapıda meydana gelen ve kiracının yaşamını etkileyen olumsuzluklarda yapılacak olan yapısal tamirat işlemlerinin kim tarafından ödeneceği,

    -Meskende yapısal değişiklik yapılması söz konusu olduğunda tahliye anında bu değişikliklerin eski haline getirilip getirilmeyeceği,

    -Kiracının kontratın bitim tarihinde sözleşmeyi yenilememesi söz konusu ise, bunu ne kadar önceden belirtmesi gerektiği,

    -Kiracının mesken adresini kanuni ikametgahı olarak kabul ettiğinin ve tüm tebligatları bu adresten kabul edeceği,

    -Kira bedelinin, ödeme şeklinin, ödeme periyodunun ve ödeme tarihinin belirlenmesi, 

    -Sözleşmenin bitim tarihinde aksi belirtilmedikçe kontratın otomatik olarak yenileneceğinin ve kira bedeline ne kadar zam yapılacağı, 

    -Kiralanan konutta meydana gelebilecek tüm hasarlarda sorumluluğun kiracıya ait olacağı,

     

    -Kiracının ikamet süresi boyunca kullandığı elektrik, su, doğalgaz gibi kullanıma bağlı olarak doğan borçlardan sorumlu olduğu. 

     

    ---

     

    İstediğin zaman evden çıkma durumu hakkında net bilgim yok fakat bildiğim kadarı ile yapılan kontrat süresince oturman gerekiyor.

    Yada kontrat süresi dolmadan evden çıkacaksan çıkmadan 15 20 gün evvelden haber vermen gerekiyor diye birşeyler hatırlıyorum.

    ---

     

    Emlakçıya parayı ev sahibide verebiliyor kiracıda verebiliyor. Adam babasının hayrına bu işi yapacak değil. ama genelde komisyonu tutan kişi verir.

    eyvallah hocam çok sağol


    Safir T-14 -- Sarsılmaz Kılınç 2000 light -- Browning Hp Mk3-- Derya Mk-12 --------
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bilirkişi
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek
    Emlakçıya git sana uyan bi ev söylerse gidip bakalım de daireyi gez hoşuna giderse ben biraz düşüneyim sizi tekrar ararım de emlakçıdan kurtul etraftaki komşulara, komşu dükkanlara falan sor evin sahibini illa tanıyan çıkacaktır. hiç olmazsa emlakçı komisyonundan kurtulursun. mkyb tarafından 23/Ağu/13 00:53 tarihinde düzenlenmiştir

    Yaşlandıkça 50 liralık saatin ve 5.000 liralık saatin aynı şeyi gösterdiğini fark edeceksin. 1.000.000 liralık ve 100.000 liralık ev aynı yalnızlığı barındırır. 1.000 liralık Android ile 20.000 liralık iPhone Pro kimse aramadıktan sonra aynıdır. Materyalist şeylerde gerçek mutluluk bulunmaz. Asıl mutluluk bir çift memededir. Enflasyon yüzünden bu imzayı bir ara güncellemek lazım. Bin liraya telefon kalmadı. :(
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    KaRaKuLe
    KaRaKuLe's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2003
    Erkek
    Citizen bunu yazdı
    Emlakçıya git sana uyan bi ev söylerse gidip bakalım de daireyi gez hoşuna giderse ben biraz düşüneyim sizi tekrar ararım de emlakçıdan kurtul etraftaki komşulara, komşu dükkanlara falan sor evin sahibini illa tanıyan çıkacaktır. hiç olmazsa emlakçı komisyonundan kurtulursun.

    he amk bu emlakçı da bu kadar maldı ya :D abi adam emlakçıyla sözleşme yapıp da veriyor öyle saçma şey mi olur 


    Aklın nuru fen kalbin nuru dindir. İkisinin izdivacıyla hakikat tecelli eder.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    seagate189
    seagate189's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2011
    Erkek

    aylık 450 lira olan bi eve ne kadar komisyon alırlarki acaba


    Safir T-14 -- Sarsılmaz Kılınç 2000 light -- Browning Hp Mk3-- Derya Mk-12 --------
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Spyware__007
    Spyware__007's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    KaRaKuLe bunu yazdı
    Citizen bunu yazdı
    Emlakçıya git sana uyan bi ev söylerse gidip bakalım de daireyi gez hoşuna giderse ben biraz düşüneyim sizi tekrar ararım de emlakçıdan kurtul etraftaki komşulara, komşu dükkanlara falan sor evin sahibini illa tanıyan çıkacaktır. hiç olmazsa emlakçı komisyonundan kurtulursun.

    he amk bu emlakçı da bu kadar maldı ya :D abi adam emlakçıyla sözleşme yapıp da veriyor öyle saçma şey mi olur 

    bize sözleşmeden bahseden hiç olmadı bir tanıdığa bu mantıkta ev kiralamıştık

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    KarakartaL
    KarakartaL's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mart/2007
    Erkek

    haci Abi emlakci sahtekarsa sana kirayi,su faturasi, elektrik faturasi vsvs. ödemeyip kacmayasin diye senet imzalatırsa kabul etme. biz ev tutarken 10 bin tl lik senet imzalatti. adam senetin uzerinde rakamlarla bir sıfır oynatirsa sicarsin soyleyeyim. benim bi tanidigin basina geldi bu olay emlakci sahtekar cikti. bizde emlakciya gidip senetin fotokopisini istedik vermemek icin direndi. geri bizde evden ciktik. senet isinde dikkatli ol senetin fotokopisini al. bide komisyon olarak cogu emlakci kira bedeli kadar komisyon aliyor mesela ev 500 tl ise komisyon ayni alır. bana kalirsa emlakciyi araya sokmadan bi ev bul derim. emlakcilar beladir. bu arada hangi ildesin?

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Balyoz99
    Balyoz99's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ocak/2010
    Erkek
    seagate189 bunu yazdı

    aylık 450 lira olan bi eve ne kadar komisyon alırlarki acaba

    Çok özel bi ev tutmazsan komisyon genelde 1 kira oluyor.

     

    Emlakçının avantajı direk evlere götürüp gezdirmesi, İstanbul'daysan internetten bulmak daha iyi oluyor.


    arbeit macht frei
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dead_march
    dead_march's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 15/Mart/2008
    Erkek

    ya günümüzde emlakçıya negerekvar artık internet var emlakçıya gerekyok devlet bu işe bi el atıp buişler için merkez bir internet sitesi kursa ve ilan verme standartlarını belirlese ister normal kiralama satma olsun ister farklı projeler bu site üzerinden işlem görse kimsede günümüzde tamamen gereksiz biçimde aracılara para ödemese hem daha güvenli iş bi standarta oturtulursa çeşit çeşit yöntemlerle insanlar kazık yemez hemde aracı olayı ortadan kalkar hem ev bulmak kolaylaşır gittiğin emlakçıların elindeki kadar değil bütün kiralık ve satılık mülkleri aramış olursun bunu yapması çokmu zor


    bundan sonra oy kullanmayacağım eğer bir kişi bile gelip oy kullanmak vatandaşlık görevidir felan derse çıkarır kimliğimi götüne sokarım
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Seastar
    Seastar's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ekim/2005
    Erkek

    amk 4 gün önce 1 aylığına ev tuttum. kodumun karısı 1 kira bedeli komisyon aldı.

     

    normalde 1 kira bedeli komisyon alırlar. %12 alırsada sesini çıkarma hakkın yok.

    istediğin zaman cıkamazsın ama ev sahibi ya da emlakcıyla görüşürsen çıkmak için anlaşabilirsin.

    zaten sözleşmenin amacı da istediğin zaman çıkma, evdeki eşyaları(varsa) demirbaşları yok etmemen için kendilerini garantiye almak.

     

Toplam Hit: 4014 Toplam Mesaj: 12