Fatmasu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    seadog
    seadog's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2008
    Erkek

    Az önce aklıma geldi paylaşayım dedim. 

    Geçenlerde yaz okuluna kıbrısa gelirken check-in için bekliyordum. Önümde gayet modern batılı bir aile duruyor. Neyse ben kendimden geçmişim zaten it gibi yorgunum ayakta zor duruyorum.Önümde de bunlar sohbet ediyorlar. Bir tane de küçük kızları var çok tatlı bir kız. Kendince de oyunlar yapıyor falan neyse. Birden kız babasını kızdır ve babası fatmasu dur dedi. Bir anda irkildim fatmasu! 

    Bu nasıl bir isimdir arkadaş. Tamam özgür bir ülkede yaşıyoruz herkes kanunlar çerçevesinde  çocuğuna istediği isimi koyabilir. Fakat nasıl bir anlayış. 

    Aslında ben bu isimde Türk halkının bir özetini gördüm kendimce. Kendi öz benlikleri ve batılı yaşam tarzının arasında kalıp, kendilerince bir tarz uydurmuş olmalarını. Fatma klasik bir isim en çok kullanılan isimlerden birisi. Türk halkını kültürü. Su ise sonradan ortaya çıkmış bir isim. Aslında normal bir isim fakat batılı modern bir yaşam tarzını benimsemeye çalışan geleneksel Türk aile yapısından biraz daha uzak yaşayan aileler tarafından kullanılan bir isim. Fatmasu isimide bu ikisinden türeyen bir isim. Yani doğu ve batı kültürü arasında sıkışmış bir sözcük.

     

    Belki saçmalıyorsun diyebilirsiniz fakat ben böyle şeylere karşıyım arkadaş. Ya adam gibi tüm dünyaya hükmetmiş kültürüne sahip çık yada git batı dediğin çoktan çöküşe başlamış kültürün bataklığına saplan ama ortada kalma.

     

     

     

     

     


    devlet istatistik ensititüsüne göre kişi başına düşen tuğla öldürüyormuş
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    XpertVision
    XpertVision's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ağustos/2008
    Erkek

    batılaşma adına saçmalayan olabilir lakin ne sen nede başkası kimse sorgulayamaz isterse "Maykıl" koyar :D

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Jilet_Boris
    Jilet_Boris's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2009
    Erkek

    ohoo çevremde çok öyle :)

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    seadog
    seadog's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2008
    Erkek

    Walla canları ne isterse onu koysunlar buna tabi ki karışamam fakat bu beni rahatsız eden bir durum.

    Aslında bu Türkiye'nin özeti insanlarımızın batı medeniyetinden anladıklarını gösteren bir durum.


    devlet istatistik ensititüsüne göre kişi başına düşen tuğla öldürüyormuş
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Jilet_Boris
    Jilet_Boris's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2009
    Erkek

    seadog bunu yazdı:
    -----------------------------

    Walla canları ne isterse onu koysunlar buna tabi ki karışamam fakat bu beni rahatsız eden bir durum.

    Aslında bu Türkiye'nin özeti insanlarımızın batı medeniyetinden anladıklarını gösteren bir durum.


    -----------------------------

    evet kasımcan :D

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kerim
    kerim's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mayıs/2008
    Erkek

    o tür isimlerden en kralı

    sueda ♥

     

    görürmü ki eskidendi  

    :P   :|

     

    benide rahatsız eden dükkan isimlerinin ingilizce olması

    DÖNER TİME   > aynen bu   esenlerde gördüm :|

    taksim vb türkiye değil gibi zaten.


    (:
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yanak
    yanak's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Aralık/2009
    Erkek

    ortaokul arkadaşım abdullahcan vardı buna ne demeli...


    Sene 2011 evliliğimin ilk ayları, pc başında Tahribat'da takılıyorum, açılış sayfa falan direk tahribat açılıyor. Bi gün hanım "beni mi daha çok seviyorsun Tahribatı mı?" dedi. "Hatun sen yokken Tahribat vardı." dedim, demez olaydım..
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    seadog
    seadog's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2008
    Erkek

    yanak bunu yazdı:
    -----------------------------

    ortaokul arkadaşım abdullahcan vardı buna ne demeli...


    -----------------------------

    şoklardayım


    devlet istatistik ensititüsüne göre kişi başına düşen tuğla öldürüyormuş
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Knightkib
    Knightkib's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2008
    Erkek

    Fatma Su

    yaratıcı bir isim.. Böyle isimler genelde Anne ile Baba nın Ne koysak ismini ile başlayan diyaloglar sonunda iki tarafında baskın isteklerinin birleşimi olarak ortaya cıkan isim.

    %100 eminim ki kıza ismi verirken doğu batı kuzey güney i hesaba katmamışlardır :) kulağa hoşgelmiştir bi an öyle isim vermişlerdir.

    Edit: Fatmasu biraz japonca gibi kactı :d


    I am a Gamer. Not because I dont have a life, but because I choose to have Many.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Roronoa
    Kreyzi
    Kreyzi's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2007
    Erkek

    Knightkib bunu yazdı:
    -----------------------------

    Fatma Su

    yaratıcı bir isim.. Böyle isimler genelde Anne ile Baba nın Ne koysak ismini ile başlayan diyaloglar sonunda iki tarafında baskın isteklerinin birleşimi olarak ortaya cıkan isim.

    %100 eminim ki kıza ismi verirken doğu batı kuzey güney i hesaba katmamışlardır :) kulağa hoşgelmiştir bi an öyle isim vermişlerdir.

    Edit: Fatmasu biraz japonca gibi kactı :d


    -----------------------------
    katılıyorum uyku sersemi olarak başlığı kamasutra okudum :|


    Eğer hayatım bir film olsaydı, ya uyuyakalır ya da yarısında çıkardım.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    amele_2
    amele_2's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    bu ülkede mahmutcan isminde çocuklar yaşıyor.

    fatmasu ne.


    Ardından yüz köpek havlamayan kurt, kurt sayılmaz..
Toplam Hit: 4578 Toplam Mesaj: 25