Fatmasu
-
Az önce aklıma geldi paylaşayım dedim.
Geçenlerde yaz okuluna kıbrısa gelirken check-in için bekliyordum. Önümde gayet modern batılı bir aile duruyor. Neyse ben kendimden geçmişim zaten it gibi yorgunum ayakta zor duruyorum.Önümde de bunlar sohbet ediyorlar. Bir tane de küçük kızları var çok tatlı bir kız. Kendince de oyunlar yapıyor falan neyse. Birden kız babasını kızdır ve babası fatmasu dur dedi. Bir anda irkildim fatmasu!
Bu nasıl bir isimdir arkadaş. Tamam özgür bir ülkede yaşıyoruz herkes kanunlar çerçevesinde çocuğuna istediği isimi koyabilir. Fakat nasıl bir anlayış.
Aslında ben bu isimde Türk halkının bir özetini gördüm kendimce. Kendi öz benlikleri ve batılı yaşam tarzının arasında kalıp, kendilerince bir tarz uydurmuş olmalarını. Fatma klasik bir isim en çok kullanılan isimlerden birisi. Türk halkını kültürü. Su ise sonradan ortaya çıkmış bir isim. Aslında normal bir isim fakat batılı modern bir yaşam tarzını benimsemeye çalışan geleneksel Türk aile yapısından biraz daha uzak yaşayan aileler tarafından kullanılan bir isim. Fatmasu isimide bu ikisinden türeyen bir isim. Yani doğu ve batı kültürü arasında sıkışmış bir sözcük.
Belki saçmalıyorsun diyebilirsiniz fakat ben böyle şeylere karşıyım arkadaş. Ya adam gibi tüm dünyaya hükmetmiş kültürüne sahip çık yada git batı dediğin çoktan çöküşe başlamış kültürün bataklığına saplan ama ortada kalma.
-
batılaşma adına saçmalayan olabilir lakin ne sen nede başkası kimse sorgulayamaz isterse "Maykıl" koyar :D
-
ohoo çevremde çok öyle :)
-
Walla canları ne isterse onu koysunlar buna tabi ki karışamam fakat bu beni rahatsız eden bir durum.
Aslında bu Türkiye'nin özeti insanlarımızın batı medeniyetinden anladıklarını gösteren bir durum.
-
seadog bunu yazdı:
-----------------------------
Walla canları ne isterse onu koysunlar buna tabi ki karışamam fakat bu beni rahatsız eden bir durum.
Aslında bu Türkiye'nin özeti insanlarımızın batı medeniyetinden anladıklarını gösteren bir durum.
-----------------------------evet kasımcan :D
-
o tür isimlerden en kralı
sueda ♥
görürmü ki eskidendi
:P :|
benide rahatsız eden dükkan isimlerinin ingilizce olması
DÖNER TİME > aynen bu esenlerde gördüm :|
taksim vb türkiye değil gibi zaten.
-
ortaokul arkadaşım abdullahcan vardı buna ne demeli...
-
yanak bunu yazdı:
-----------------------------
ortaokul arkadaşım abdullahcan vardı buna ne demeli...
-----------------------------şoklardayım
-
Fatma Su
yaratıcı bir isim.. Böyle isimler genelde Anne ile Baba nın Ne koysak ismini ile başlayan diyaloglar sonunda iki tarafında baskın isteklerinin birleşimi olarak ortaya cıkan isim.
%100 eminim ki kıza ismi verirken doğu batı kuzey güney i hesaba katmamışlardır :) kulağa hoşgelmiştir bi an öyle isim vermişlerdir.
Edit: Fatmasu biraz japonca gibi kactı :d
-
Knightkib bunu yazdı:
-----------------------------
Fatma Su
yaratıcı bir isim.. Böyle isimler genelde Anne ile Baba nın Ne koysak ismini ile başlayan diyaloglar sonunda iki tarafında baskın isteklerinin birleşimi olarak ortaya cıkan isim.
%100 eminim ki kıza ismi verirken doğu batı kuzey güney i hesaba katmamışlardır :) kulağa hoşgelmiştir bi an öyle isim vermişlerdir.
Edit: Fatmasu biraz japonca gibi kactı :d
-----------------------------
katılıyorum uyku sersemi olarak başlığı kamasutra okudum :| -
bu ülkede mahmutcan isminde çocuklar yaşıyor.
fatmasu ne.
