

Fizik - İş/Enerji Manyak Bi Soru Var Yardım :(
-
beyler soru aşağıda bzim bi fizikçi var bir nevi Prof. o bile çözemedi.. yardımlarınızı bekliyorum

Kuvvet-sıkışma grafiği Şekil - 1 deki gibi olan yay sistemi Şekil - 2 deki gibi düşey konumundayken h yüksekliğinden(h yüksekliği yay sistemi ile cisim arasındaki mesafe, resimde yazmayı unutmuşum pardon) 1 kg kütleli bir cisim bırakıldığında yay sistemi K düzeyine kadar sıkışabiliyor ve bu noktada yaylar cisme toplam 150 N kuvvet uyguluyor..
Buna göre H yüksekliği kaç m dir?
(g=10 m/s kare)
A) 0,05 B)0,85 C)1,05 D)2,8 E)3,2
Not: Söylediğim gibi H yüksekliği yay ile cisim arasındaki uzaklık daha açık olursam o mesafesi ile cisim arasındaki uzaklık... ve dikkat edilmesi gereken en önemli şey orada o noktasına kadar olan yayın içinde L noktasına kadar başka bir yay var... hadi kolay gelsim tüm bilgiler bunlar -
Şekil ikide yayın yatay konumu yok ki :s
İğrenç şekiller kardeş bana orjinalini atabilirsen çözebilirim belki.
-
Söyle o profesöre işini bıraksın.biraz kafasını yoran lise öğrencisi bile rahatlıkla çözer.
-
Cevap c şıkkı mı?Ona göre.Yaptım galiba
-
Bir cevap yazın boşuna mı çözdük soruyu:))
-
valla helal olsun çözmüşün cevap doğru.. lan bugün yine gittim yanına ibne başından nasıl saldıysa anlamaıdm bile bi baktım yanımda oyk :) hocam sana zahmet güzel güzel açık açık anlatsanda bizim şu hocayı bi ** etsem
-
grafiğe bak bir yerde grafik kırılmış demi orada demekki ne olmuş yayların bir şeyideğişmiş :D yay sabiti
grafikte dikkat ettiysen o doğrunun eğimi yay sabitini veriyor
k1 ve k2 olsunlar şimdi cismin enerjisi ney mgh yayların o enerjiyi harmak için yapacağı iş ney 1/2k1(OL)2+1/2k2(LK)2
mgh=1/2k1(OL)2+1/2k2(LK)2
tabi burda k2 iki yayın toplam sabiti
-
Hocam 2 şık var...
Birincisi o herif prof fln değil yada yanlış biliyorsun...
İkincisi ise, adamın bilmediğinden değil, seni başından savdığından...
Biz profların odasına önümüzü 30 kere ilikleyerek giriyoruz ki, bu tarz bi soruyu sormak ne kelime... Git araştır die ödev verir üstüne :D
-
yok yok yanlış anlaşılmasın prof. dğeil ibne zaten, ama kendisini sevmiyorum die kötülemekte olmaz allah var çok iyi biliyor fiziği.. bi anlatışlı var sanki o yazmış fizi dersin ciddi söylüyorum.. kendsisini çıkardı 2 farklı soru bankası ve konu anlatımı kitabı var... ayrıca izmir, erzurum ank. final dershanelerindede görev yapmış önceden.. o yüzden prof diyorum.. beni başından savdığı kesin ona sözüm yoka ma çözemediği için savıyor :9 yaklaşık yarım saat uğraştı yanımda soruyla çözemeyince işim var sonra bakarız dedi gitti artık yanaşmıyorda :9
-
-
vay demek şerefsız selo cozemedı ha la sen telden adam gıbı bana ver soruyo once aq unıve geldım dıye bana degılde tbt ye mı soruyon artık soruları :Dselo elimde yetişti o çözemezse ben çözerim slmı mı da iletirsin :)
Toplam Hit: 4324 Toplam Mesaj: 12