folder Tahribat.com Forumları
linefolder Grafik - Animasyon - Flash - 3D Modelleme
linefolder Flash Oyun Yapmak İstiyorum Nerden Ve Nasıl Başlamalıyım ?



Flash Oyun Yapmak İstiyorum Nerden Ve Nasıl Başlamalıyım ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Premium.
    h2so4
    h2so4's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2009
    Erkek

    arkadaşlar flash oyun yapmaya niyetlendim nasıl yapabilirim nerden başlamalıyım bana kaynak olabilecek site isimleri nelerdir ? yardımcı olursanız sevinirim :)

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zone
    zone's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ağustos/2009
    Erkek

    up bende düşünüyodum hacım..

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    angelofhope
    angelofhope's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2008
    Erkek

    flash oyunun ismindende anlayacağın gibi flash öğrenmen gerekiyor

    actionscript 3.0 öğren.

    (yanlış olabilir kendimce yazdım.)


    Programming is our Religion, Algorithms are Our Bible & We ./make Our Own GOD
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zamazingo
    zamazingo's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Aralık/2008
    Erkek
    yapılmış oyunları komple deiştir ben öyle yapıyorum :D

    Yol Güzeldir.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Renard
    Renard's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ocak/2009
    Erkek

    http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=454249 işine yarar belkii

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    angelofhope
    angelofhope's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2008
    Erkek

    Renard bunu yazdı:
    -----------------------------

    http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=454249 işine yarar belkii


    -----------------------------

    1 adım 50 sayfa olmalı :|

    kitap 456 sayfa zaten :D

    ama işe yarar gibime geliyor.


    Programming is our Religion, Algorithms are Our Bible & We ./make Our Own GOD
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Renard
    Renard's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ocak/2009
    Erkek

    angelofhope bunu yazdı:
    -----------------------------

    Renard bunu yazdı:
    -----------------------------

    http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=454249 işine yarar belkii


    -----------------------------

     

    1 adım 50 sayfa olmalı :|

    kitap 456 sayfa zaten :D

    ama işe yarar gibime geliyor.


    -----------------------------

    o kadar sayfadan illaki birşey cıkacak :|

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Premium.
    h2so4
    h2so4's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2009
    Erkek

    Renard bunu yazdı:
    -----------------------------

    http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=454249 işine yarar belkii


    -----------------------------

    bu kitabın ebook unu bulabilir miyiz netten ?

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Premium.
    h2so4
    h2so4's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2009
    Erkek

    up !

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kvasir
    kvasir's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2005
    Erkek

    giriyorum,

    flash oyun yapmak için action script 3 ü kendin yaratmış gibi bilmen gerekiyor, çünkü tamamen sınıflara ayırıp nesne tabanlı yazman gerekiyor ayrıca hız optimizasyonlarında ipuçları var onlarıda bilmen gerekiyor(örn: Bir movieclip tek frame den oluşuyorsa onu MovieClip nesnesi değilde Sprite nesnesi olarak çağırmak), bu işe bende girecektim fakat grafikerim yoktu girişemedim, bir oyun kompleksliğine bağlı olarak 70-200 saat arası bir çalışmayla yapılıyor ve satışıda 2000$+ dır. Çok zordur, zorluğu oop kısmındadır yoksa öküzce yazarsın oyununu ama i7 işlemciden aşağısı oynayamaz. 2011 yılı itibariyle flash oyun piyasasında 8,5 milyar dolar para dönmüştür, bu öyle kral oyun gibi değil, armorgames, miniclip gibi düşünün. 2-3 sene rahat geçirmen lazım flashtaki oyun yapabilesin, matematik ve fizik bilgin de olmalı mesela yere düşen bir top kodu için 1 bölü 2 g çarpı t kare yi fonksiyona dönüştürmeyi bilmelisin, çok zordur iyi kazandırır, birde o kadar uğraşıp satamama durumunda var. Ben kodlamayı bildiğim için benim açımdan olay hep artworkte biter flash oyunlarda, konsept zaten 1 numara, bağlayıcı sürükleyici yapmak, oyunu planlamak, zor iş dostum bilmiyorsan hiç bulaşma.

Toplam Hit: 2841 Toplam Mesaj: 13