

Flash Oyun Yapmak İstiyorum Nerden Ve Nasıl Başlamalıyım ?
-
arkadaşlar flash oyun yapmaya niyetlendim nasıl yapabilirim nerden başlamalıyım bana kaynak olabilecek site isimleri nelerdir ? yardımcı olursanız sevinirim :)
-
up bende düşünüyodum hacım..
-
flash oyunun ismindende anlayacağın gibi flash öğrenmen gerekiyor
actionscript 3.0 öğren.
(yanlış olabilir kendimce yazdım.)
-
Hocam torrentten bulabilirsin lynda baya iyi bu eğitim işinde
-
yapılmış oyunları komple deiştir ben öyle yapıyorum :D
-
http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=454249 işine yarar belkii
-
Renard bunu yazdı:
-----------------------------
http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=454249 işine yarar belkii
-----------------------------1 adım 50 sayfa olmalı :|
kitap 456 sayfa zaten :D
ama işe yarar gibime geliyor.
-
angelofhope bunu yazdı:
-----------------------------
Renard bunu yazdı:
-----------------------------
http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=454249 işine yarar belkii
-----------------------------1 adım 50 sayfa olmalı :|
kitap 456 sayfa zaten :D
ama işe yarar gibime geliyor.
-----------------------------o kadar sayfadan illaki birşey cıkacak :|
-
Renard bunu yazdı:
-----------------------------
http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=454249 işine yarar belkii
-----------------------------bu kitabın ebook unu bulabilir miyiz netten ?
-
up !
-
giriyorum,
flash oyun yapmak için action script 3 ü kendin yaratmış gibi bilmen gerekiyor, çünkü tamamen sınıflara ayırıp nesne tabanlı yazman gerekiyor ayrıca hız optimizasyonlarında ipuçları var onlarıda bilmen gerekiyor(örn: Bir movieclip tek frame den oluşuyorsa onu MovieClip nesnesi değilde Sprite nesnesi olarak çağırmak), bu işe bende girecektim fakat grafikerim yoktu girişemedim, bir oyun kompleksliğine bağlı olarak 70-200 saat arası bir çalışmayla yapılıyor ve satışıda 2000$+ dır. Çok zordur, zorluğu oop kısmındadır yoksa öküzce yazarsın oyununu ama i7 işlemciden aşağısı oynayamaz. 2011 yılı itibariyle flash oyun piyasasında 8,5 milyar dolar para dönmüştür, bu öyle kral oyun gibi değil, armorgames, miniclip gibi düşünün. 2-3 sene rahat geçirmen lazım flashtaki oyun yapabilesin, matematik ve fizik bilgin de olmalı mesela yere düşen bir top kodu için 1 bölü 2 g çarpı t kare yi fonksiyona dönüştürmeyi bilmelisin, çok zordur iyi kazandırır, birde o kadar uğraşıp satamama durumunda var. Ben kodlamayı bildiğim için benim açımdan olay hep artworkte biter flash oyunlarda, konsept zaten 1 numara, bağlayıcı sürükleyici yapmak, oyunu planlamak, zor iş dostum bilmiyorsan hiç bulaşma.