Florürün Zararı
-
bukalemun bunu yazdı
bununla ilgili yapılmış bi çalışma var mı gösterebileceğiniz? ortada bu tarz sürüyle bilgi var da bilimsel olarak doğruluğu belli değil. Yapılan bi çalışma, bi yayın yoksa anlamsız bunlara inanmak
guclu isaretler hocam, pek cok calisma var.
Institute of Environmental Health Sciences - cevre sagligi bilimleri enstitusu
Harvard University's School of Public Health - Harvard saglik universitesi
China Medical University - Shenyang Cin tip fakultesi
Harvard School of Dental Health - Harvard dis sagligi okulu (cesme suyundaki florun erkeklerde kemik kanseri riskini artirdigina dair)
-
muaythaist bunu yazdı
güvendiğim bi-2 diş hekimi florürlü diş macunu kullan diye önerdiği için son 2-3 yıldır sensodyn F kullanıyorum.
beyazlığı temizliği diğerleri ile kıyaslanamayacak düzeyde iyi gelmişti bana.
birgün en iyisi denen yarın yerlere vuruluyor, anlamadım birader bu işi.
genel olarak sağlığına dikkat eden birisiyim, alkol, sigara, asitli içecekler, abur cubur market ürünleri, doğal olmayan meyve suları kullanmam/içmem.
konuyu okuduktan sonra, mutfak malzemelerinden kendi macunumuzu da kendimiz mi yapacas şimdi diye kalakaldım.
hoju sen şimdi kabartma tozu, deniz tuzu, cay agaci, nane, tarcin ve kizilcik ile kendi diş macununu mu yapıyorsun?
gözlerimi kapadım, önümde bir ağaç, bir kızılcık meyvesi, bir avuç nane, bir paket kabartma tozu, birkaç silindir kök tarçın, akdenizde yüzmüş adamın vücudunda kalan beyaz tortu yanyana duruyor, bunları nasıl kullanıp dişimize sürtecek bir kıvama getirecez bilen varsa beri gelsin :)
misvak ne iş bu arada? hepsini bırakıp kolay bir prosedür olarak alıp misvak sürtsek yeterli temizliği ve beyazlığı sağlar mı ki?
misvak agac dali , firca niyetine kullanabilirsin. benzeri baska agac dallarida ayni isi goruyor.
dogal arindirma , temizle ozelligi bulunan bir yapida oldugu icin kimileri tarafindan kullanilir ama yetersiz kalabilir
iste o vakit en basitinden kabartma tozunu, su (deniz tuzu sana kalmis (antibakteriyal ozelligi var) ile karistirarak fircalamaya baslayabilirsin.
macunlar yerine alternatif hacim , sekersiz vanilya tozunuda kattinmi icine al sana mis gibi dis temizligi :D
herkesin tercihi kendine ama bi genel gecer var o da florur = toksin .P
-
hojucuk bunu yazdı
misvak agac dali , firca niyetine kullanabilirsin. benzeri baska agac dallarida ayni isi goruyor.
dogal arindirma , temizle ozelligi bulunan bir yapida oldugu icin kimileri tarafindan kullanilir ama yetersiz kalabilir
iste o vakit en basitinden kabartma tozunu, su (deniz tuzu sana kalmis (antibakteriyal ozelligi var) ile karistirarak fircalamaya baslayabilirsin.
macunlar yerine alternatif hacim , sekersiz vanilya tozunuda kattinmi icine al sana mis gibi dis temizligi :D
herkesin tercihi kendine ama bi genel gecer var o da florur = toksin .P
o zamaan anladığım kadarıyla,
ufak bir kutu ayarlıyorum, içine kabartma tozu, biraz da tuz karıştırıyorum (bizim mutfaktaki billur tuz deniz tuzu mu acep:).
gidip bi de misvak alıyorum, diş fırçalama zamanı misvağımızı kutumuzdaki karışıma bandırıp üzerine bikaç damla su tutup fırçalıyoruz!?
bu şekersiz vanilya tozu denen marketlerde satılan pasta yapımında kullanılan vanilya değil sanırım. esans niyetine mi katılıyor yoksa onun da bir işlevselliği var mıdır? :)
boşa sormuyorum haa, harbi yapacam, elimden geldiğince herbişeyin doğalına meylim mevcut.
edit: deniz tuzuymuş: http://www.makri.com.tr/image/cache/data/B/billur/BILLUR%20TUZ%20IYOTLU%201,5%20KG.-500x500.jpg
edit2: bunu buldum: http://urun.gittigidiyor.com/gida-urunleri/vanilya-saf-sekersiz-100-gr-1-sinif-87374569
muaythaist tarafından 20/Eki/13 14:05 tarihinde düzenlenmiştir -
kullandığımız herşeyde var. illa içindekiler kısmında yazması lazım değil bu olay gizli yürütülen bi proje. uzun uzun hiç yazamicam başım çatlıyo. okuyun
http://okyanusum.com/makale/beyin-makale/beyin-epifizi/
diş macunlarında da var hatta küçük yaşlarda okullarda orda burda bizi hep diş fırçalamaya teşvik ederlerdi bilmiyorum hatırlayan var mı (90 nesliyim). misvak ta aynı işe yararken bize hep ağzımıza o deterjanları sürmemizi iyi birşey olarak gösterdiler. küçükten zombi yetiştiriyorlar işte ne olacak. sonra da insanlık niye öldü, bu yeni nesil niye sapık niye saygısız falan filan işte..
DadasAdam tarafından 20/Eki/13 14:14 tarihinde düzenlenmiştir -
diş macunlarının beyazlattığına inanmıyorum bence sadece içindeki maddeler yüzünden üstünü beyaz bir tabakayla kaplıyor . bi eşyanıza diş macunu düştü mü yıkasan bile zor geçiyor ne biçim birşeyse .
-
Misvâk kullandıktan sonra ekstra bir ürün kullanmaya gerek yok 10 yıla yakındır misvâk kullanıyorum, zamanında paradontax vs çoğunu denemiştim paradontax'ı fırçaya sürüyorum o kadar etkiliki gözlerim yanıyordu hepsi çöp.
Misvâk çeşitleri var tadın en sevdiğiniz misvâkı tercih edin kullanma açısından genelde kullananlar hemen ya bu ne gibi tepkiler veriyor, vakumsuz misvak alıyor misvak çürümüş ve kurumuş oluyor.
Misvâk alırken dikkat edeceğiniz hususlar vakumlu olması, ve kafa ve arka tarafına bakabilirseniz ordan bembeyaz görülmeli çürümeye yüz tutmuş misvakın iç kısmı kahverengiye doğru döner, ve hiç faydası olmaz, fırçaladığınızda dişinizde misvâkın özü çok hafif ince tabaka bir beyazlık gelir o taze misvak olduğuna delâllettir zaten.
Ayrıca misvâk kullanmanın, sadece dişle alakasıda yoktur, o misvâk parçaları mide'ye düştüğü sürece mideyede faydası var.
Misvâkın diş eti kanaması ve güçlenmesinde aşırı derecede etkili olduğunu ben hep test ederek gördüm, diş etiniz zayıf ise, 1 hafta diş macunu ile fırçalayın her fırçalamada hemen hemen kanayacaktır, misvakla fırçlayın 1 hafta 2. gün kan kesilecektir emin olabilirsiniz ben bunu kaç defa test ettim. Hatta misvak diş fırçasından daha sert olduğu halde düşünün.
Biraz misvâk kullanımı hakkında tiyo vereyim, sağ orta parmaklarınız aşağıda, işaret ve serçe parmağı üstte, sağdan sola şekillerde fırçalıyorsunuz.
Misvâk küçülmeye başladı meselâ, 4 parmak kadar kala atınız, çünkü misvâkın emdiği kirler dipte birikir, ayrıca misvâk uzunken, misvâkı uc kısmından kestiğiniz yeri tatlı suya batırıp biraz bekletmeniz lazım yumuşaması açısındna ve liflerin açılması açısından bazı misvak çok sert olur onu bıçakla açmanız gerekir, ben 3 hamlede açıyorum genelde 1 ortadan bir tam diğer ortadan artı şeklinde birde çaprazdan yeterli oluyor.
Misvâk kullanırken mesela uzun ise tuzlu suda bekletebilirsiniz dip kısmını, ağız kısmınıda bekletebilirsiniz.
İçindekileri baz alınca kalsiyum oksalat, kükürt, tanen, silisyum, saponin, ve minerâl tuzlar, misvâk zaten doğal bir florürdür.
Hepinize tavsiye ederim, iyi misvâklar. -
c0nverse bunu yazdı
benim bildiğim tüplerin altında renk oluyor;
yeşil:doğal ürün
mavi:az kimyasal
kırmızı:kimyasal oranı fazla
siyah:tamamamen kimyasal
Yalan hoca o olay. Senin dediğin paketleme işleminde kesilecek yerin belirlenmesi ile ilgili bir olay.
diş macunu yerine misvak. Hem ağızdaki yararlı bakterileri de öldürmüyor macun gibi. Misvak candır...
-
Zeytun-i bunu yazdı
Misvâk kullandıktan sonra ekstra bir ürün kullanmaya gerek yok 10 yıla yakındır misvâk kullanıyorum, zamanında paradontax vs çoğunu denemiştim paradontax'ı fırçaya sürüyorum o kadar etkiliki gözlerim yanıyordu hepsi çöp.
Misvâk çeşitleri var tadın en sevdiğiniz misvâkı tercih edin kullanma açısından genelde kullananlar hemen ya bu ne gibi tepkiler veriyor, vakumsuz misvak alıyor misvak çürümüş ve kurumuş oluyor.
Misvâk alırken dikkat edeceğiniz hususlar vakumlu olması, ve kafa ve arka tarafına bakabilirseniz ordan bembeyaz görülmeli çürümeye yüz tutmuş misvakın iç kısmı kahverengiye doğru döner, ve hiç faydası olmaz, fırçaladığınızda dişinizde misvâkın özü çok hafif ince tabaka bir beyazlık gelir o taze misvak olduğuna delâllettir zaten.
Ayrıca misvâk kullanmanın, sadece dişle alakasıda yoktur, o misvâk parçaları mide'ye düştüğü sürece mideyede faydası var.
Misvâkın diş eti kanaması ve güçlenmesinde aşırı derecede etkili olduğunu ben hep test ederek gördüm, diş etiniz zayıf ise, 1 hafta diş macunu ile fırçalayın her fırçalamada hemen hemen kanayacaktır, misvakla fırçlayın 1 hafta 2. gün kan kesilecektir emin olabilirsiniz ben bunu kaç defa test ettim. Hatta misvak diş fırçasından daha sert olduğu halde düşünün.
Biraz misvâk kullanımı hakkında tiyo vereyim, sağ orta parmaklarınız aşağıda, işaret ve serçe parmağı üstte, sağdan sola şekillerde fırçalıyorsunuz.
Misvâk küçülmeye başladı meselâ, 4 parmak kadar kala atınız, çünkü misvâkın emdiği kirler dipte birikir, ayrıca misvâk uzunken, misvâkı uc kısmından kestiğiniz yeri tatlı suya batırıp biraz bekletmeniz lazım yumuşaması açısındna ve liflerin açılması açısından bazı misvak çok sert olur onu bıçakla açmanız gerekir, ben 3 hamlede açıyorum genelde 1 ortadan bir tam diğer ortadan artı şeklinde birde çaprazdan yeterli oluyor.
Misvâk kullanırken mesela uzun ise tuzlu suda bekletebilirsiniz dip kısmını, ağız kısmınıda bekletebilirsiniz.
İçindekileri baz alınca kalsiyum oksalat, kükürt, tanen, silisyum, saponin, ve minerâl tuzlar, misvâk zaten doğal bir florürdür.
Hepinize tavsiye ederim, iyi misvâklar.nerede bulurum hocam misvak satan yer var mı bildiğin aktarlar satar mı ? öyle bi anlattın ki deneyesim geldi ufakken getirmişti hacca giden bi amca kullanmıştım da yine bir deneyelim
-
dişlerin çok beyaz florür eksikliği var sende diyen adi dişçinin tavsiyesiyle sensoyd kullanmaya başladığım günden beri dişlerim kendini toplayamadı paso mine tabakası kayması oluyo.
-
u235 bunu yazdıtranceport bunu yazdı
diş macunlarında yokmu
yok

Florürlü?
