folder Tahribat.com Forumları
linefolder Virüs - Trojan - Keylogger - BotNet
linefolder Formatın Silemediği Virüs Ve Trojanlar



Formatın Silemediği Virüs Ve Trojanlar

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    necroshine
    necroshine's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mart/2003
    Erkek

    renegadealien bunu yazdı:
    -----------------------------

    O kadar ............... virüs geçmedi tarzında sacma sapan yazılar yazmayın...


    -----------------------------

     

    Peki Rene eski hdd lerde demi bu imkansiz di ? Hatta hic unutmam Holyone bana bu mumkun demisti.

    Cernobil virusu mesela epromlari kisa devre metodu ile zarar veriyordu.

    Mesela bilgisayar fanini durdurabilen yazilimlar duymustum

    ornegin ben 2003 senesinde beos a verus bulastirmistim. Sonucata o da eprom degil mi ?

     

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    oliWeR
    oliWeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ağustos/2003
    Erkek
    • BIOS virüsleri, Anakart üzerinde bulunan ve tekrar yazilabilir olan FlasBIOS' lara bulaşırlar.
    yani nerenizi yırtarsanız yırtın bazı bioslara virüs bulaşabilir. ne kadar formatla gitmeyen virüs yoktur desenizde hdd ye format atınca gitmeyen virüsler vardır!.

    Ne çok küfür ediyorsun diyorlar. Ne yani hayatın içine edenlere şiir mi yazayım ?
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Spacheata
    Spacheata's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Temmuz/2008
    Erkek
    eğer bu bi virüsse var demektir http://www.tahribat.com/forumdisplayfolder.asp?folderid=70709

    Ayrıca çok şekersin :)
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NovalgiN
    NovalgiN's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ağustos/2002
    Erkek

    Eğer format atmışsanız ve virüs probleminiz devam ediyorsa muhtemelen HDD niz 2 bölümdür ve format atmadığınız diğer bölümde virüs vardır. O bölümü açtığınız zaman virüs mecburi olarak C ye de bulaşacaktır. Siz de  "vay bee format bile silemiyor bu virüsü" diyeceksiniz.

    format attıktan sonra D, E her neyse kaç bölüm varsa virüs taramasından geçirip öyle açın.


    Yağmur dindi, yağmura inandık.|www.birboluiki.net
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ~$
    ComputerWolf
    ComputerWolf's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2003
    Erkek

    1-Flash bioslar nenemin zamaninda kaldi ,gunumuz boardlarinda kullanilmiyor.

    2-Yazma islemi , bu islem icin bilgisayarda donanimi yoneten bir yapi olmasi gerekir , eskiden bios flashlamak icin disket mevzusu,disketteki verileri okuyup ,bios a yazan neydi,bu isi ne ustleniyordu ?  bunun cevabini verebilirseniz , bios a virus bulasirmi bulasmazmi cozersiniz ;)

    3-Silinmeyen virus mevzusu , arkadasim en ilerisi boot sector zimbiritisi,bunlarda teknoloji gerisinde kaldi artik...rootkitmevzusuda silinmeme degil aldatma...

    4-Renenin yukardai belirttigi ince noktay kacirmissiniz, ajanda nin icindekiler kismini silmek ayri birsey , ajandanin icini silmek ayri birsey , low level format ;)

    5-Gel gelelim silinmeyen virus olsun , kaldirip cope atalim makineleri ,dunya bilisim agi felc olsun , silinmiyor nede olsa...


    Hep denedin. Hep yenildin. Olsun yine dene , yine yenil ama daha iyi yenil !
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    necroshine
    necroshine's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mart/2003
    Erkek
    Silinmeyen virus hikayesi bir yana. format dan sonra birsey kalmaz. Ama donanima zarar verme mevzusu bambaska konu
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    insanlarımız nie böle sacma sapan şeylere inanıyorlar yahu :|

    hiç duydunuzmu dünyada 4.5 milyon bilgisayarın anakartı yandı gibisinden bi haber??? :)

    götümüzden uydurduğumuza dönüp kendimiz inanıyoruz :) 


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AntiOksidan
    AntiOksidan's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ekim/2005
    Erkek
    renegadealien bunu yazdı:
    -----------------------------

    insanlarımız nie böle sacma sapan şeylere inanıyorlar yahu :|

    hiç duydunuzmu dünyada 4.5 milyon bilgisayarın anakartı yandı gibisinden bi haber??? :)

    götümüzden uydurduğumuza dönüp kendimiz inanıyoruz :) 


    -----------------------------
    Nedeni bilmemnehack,carthack,curthack gibi sitelerin kendilerini bilişim dünyasının yer altı gibi göstererek sükse yapıp forumlarında sayfalarca "CAYIR CAYIR HDD yak!" "EKRAN KARTINI UÇUR" gibi başlıklra yer vermesi,hatta kimilerinin download ve döküman bölümünde bunları yayınlaması.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    necroshine
    necroshine's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mart/2003
    Erkek

    renegadealien bunu yazdı:
    -----------------------------

    insanlarımız nie böle sacma sapan şeylere inanıyorlar yahu :|

    hiç duydunuzmu dünyada 4.5 milyon bilgisayarın anakartı yandı gibisinden bi haber??? :)

    götümüzden uydurduğumuza dönüp kendimiz inanıyoruz :) 


    -----------------------------

     

     

     

    Ama Rene sen dedigime cevap vermemissin ki ? Ben Anakart yakmaktan bahsetmedim. 

    Buna cevap verebilirmisin ? Mesela Epromlara yazilimlara mudahale edebilirmiyiz ?

    Eger edebilirsek Bios bir eprom degilmidir? Bios ile anakart uzerinde ki guc yonetimine etki edilmiyor mu ?

    Edilebiliyorsa bu gucu kontrol altina almak baska bir yazilimla neden mumkun olmasin ? 

     

     

    AntiOksidan 

    lamer programlardan bahsetmiyorum. sonucta yazilabilir bir entegreye neden disaridan mudahale edilmesin ?

    Bios'u update edebiliyorsak baska seyleri de yaptirabiliriz demektir.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tayok
    Tayok's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    renegadealien bunu yazdı:
    -----------------------------

    O kadar bilgisizce ve saçma sapan yazılmış yorumlar vardıki utandım resmen...

    birisi virüsle anakartı yaktığından bahsetmiş, ötekisi rootkitler temizlenmez demiş, bi diğeri mbrye girer cıkmaz demiş...

    demişlerde demişler :)

    Şimdi sırasıyla acıklayalım...

    Öncelikle soruda hata var :

    arkadaşlar sizce harddiske format atılıp da yine de silinmeyen virüs ve trojanlar varmıdır?

    sorunun kendisindeki problem şurada arkadaşlar bizce die bişey yok. Bilgisayar teknolojisi, sınırları ve yapabilecekleri mantıklı acıklanabilecek sınırlar dahilinde olan bir teknolojidir. yani bizcesi yok, yapabilitesi varsa vardır yoksa yoktur arası yoktur bu işin, tahminle yürümüyor yani...

    Harddisklerde veri 2 aşamada tutulur. 1. si, hddnin en iç tarafında yer alan master boot record denilen, hddnin içindeki verilerin yazıldığı yerlerin adresini tutan alandır. ikinci aşama ise, bu adres defterindeki yerlerde bulunan verilerdir...

    Şimdi bi ajanda olarak düşünebiliriz hddyi, ön tarafından içindekiler bölümü ve sonraki kısmında verilerin yazılacağı sayfalar...

    Format işlemi ajandanın içindekiler bölümünü göz önüne alarak, defterin içini siler...

    Fdisk işlemi ise, ajandanın içindekiler bölümün baştan oluşturur...

    Şimdi ben fdisk ve/veya format işlemi ile, defterin tamamını silersem, bu virüsler nerede duracak???

    Böle sacma bi mantığı nası yürütüyorsunuz hayret ediyorm :|

    MBr ise, içine öle herşeyin gireceği virüslerin içinde bulunacağı bi yer değildir, öel ve 654 kblik bir alandır...

    Virüsler MBR içine giremezler, mrbye virüs girmiş tanımı yanlıştır, virüsler sadece o mbryi silerler yada bozarlar, dolayısıyla hdd hiç bişi kalmaz:) 

    Biosa virüs girmiş kelimeside tamamen bilgisizlik ve sacmalıktan ibarettir, en önemli örneklerinden birisi chernobil virüsüdür, viosa virüs girmez, hdddeki virüs calışarak biosa rasgele veriler yazarak biosun calışmasını yani bilgisayarın acılmasını engeller...

    Bir diğer konuya geçecek olursak,

    Programlama dilleri işletim sistemi aracılığı ile donanıma iş yaptıran yazılımlardır. Mevcut işletim sistemlerinin ve donanım programlama dillerinin(bu diller donanımların calışma sistemini belirler, bilgisayar mühendisliğinde dersi vardır)kendi güvenlik önlemleri vardır...

    Yani basit olarak anlatıyım

    eğer bi arkadaşınız gelip bi virüs yedim anakartım yandı, bi virüs geldi hdd bozuldu, bi virüs geldi ekrandan cdumanlar cıktı derse eğer ona

    tahribat.comda bi rene var sana gerizekalı diyo diyin :)

    Yazılım ile bir donanıma zarar verilmesi imkansızdır, azcık okuma alışkanlığınız olsa, döküman arşivinde virüsler bilgisayar donanımlarını yakabilirlermi isimli dökümanı okursunuz ama öle bi alışkanlığınız yok...

    Başka bir konu :

    Rootkitler, işletim sistemine direk enjekte olarak, sistemi normal calışıyormuş gibi gösteren fakat aslında arkada zararlı işler yapan programlardır. antivirüsler sistemi kontrol ederken dosyanın ne yapıp yapmadığını işletim sistemine sorarlar. işte rootkitler bu sorguyu bozarak sistemi normalmiş gibi gösteren yazılımlardır, antirootkit yazılımları ile bulunabilir ve FORMAT ATTIĞIN ZAMAN SİLİNİR... Ayrınılı dökümaı gene tahribat.com döküman arşivinde vardır...

    siz virüsleri bilgisayar bulaştığı zaman hddnin üstüne kendini kazıyor vs sanıyorsunuz sanırım :)

    Nese başka soru varsa cevaplayalım ne olur , virüs yedim bilgisayar yandı, format attım virüs geçmedi tarzında sacma sapan yazılar yazmayın...


    -----------------------------

    hocam eski bioslarda biosu kırıp işlemciye voltajı dayıyan işlemciyi yakan virüsler mevcuttu. Dediğim gibi win95-98-me zamanında bazı bioslar (güncelleme yapılmamış) virüsler tarafından yamalanıp işlemciye, rame, ekran kartına voltajı dayıyarak yakıyordu. Şimdi öyle bi konuştum ki virüsler tarafından felan. Tabiki 1 tane virüs vardı bu işi yapan. Bundan çok eminim ama virüsün adı aklıma gelmiyor inan ki. Ki bence mantıken donanıma zarar verme olayı bu mantıkla o zamanlar için mümkündü. Ama dediğin gibi şuan öyle yakmadır vs. dir mümkün değil.

Toplam Hit: 6931 Toplam Mesaj: 21