Fotoğrafa Yazı Gizlemek
-
sevgili müridler bir fotoğrafa renk kodlarının içine ascıı saklayıp yazı gömmek istiyorum hex ile yapılabileceğini öğrendim bilgisi olan yardımcı olabilir mi
-
pixel bunu yazdı:
-----------------------------
sevgili müridler bir fotoğrafa renk kodlarının içine ascıı saklayıp yazı gömmek istiyorum hex ile yapılabileceğini öğrendim bilgisi olan yardımcı olabilir mi
-----------------------------
HEX ile yapılabileceğini öğrenmişsin. Denedin mi ? -
denedim de kodların içinde RGBnin ayrı ayrı 8bitlik kodlarını bulmam gerekiyormuş hex hiç bilmediğimden o kısmı beceremedim
-
Hazır programları var hex editorle de yapabilirsin
önce hex editorle acip jpgnin sonuna yazmai dene bi
-
önce bir metin belgesi oluştur
içine yazmak istediğin yazıyı yaz
sonra komut sistemini aç vsvsvs
copy /b a.jpg + a.txt c.jpg
-
Hocam şöyle yapabilirsin..
Diyelim ki resim dosyasının adı hede.jpg ve sen hödö.txt dosyasını bunun içine saklamak istiyorsun. Öncelikle bu hödö.txt dosyasını zip ya da rar ile sıkıştırman gerekir, diyelim ki rarladın. Elinde şu anda hödö.rar dosyası ve hede.jpg dosyası var.
Sonra C sürücüsünde bu iş için kullanacağın bir directory yaratıyorsun. Adı da mesela işte teyteytey olsun.
Daha sonra başlat>çalıştır'a cmd yazıyorsun, önüne komut sayfası çıkıyor. Sonra CD yazıp enterla. C'nin root directorysine gelmiş olman gerekiyor. Daha sonra CD ve oluşturduğun directorynin adını yazacaksın, yani tırnak işaretleri olmadan şu şekilde: "CD\teyteytey"
Ardından yine tırnak işaretleri olmadan aynen şunu yazacaksın: "copy /b hede.jpg + hodo.rar hede.jpg"
Yani toplamda satırın "C:\teyteytey>copy /b hede.jpg + hodo.rar hede.jpg>" şeklinde görünmesi gerekiyor.
Sana dosyalar kopyalandı diyecek komut penceresinde. Bu kadar (:
Sonra bu gizli dosyaları görmen için de .jpg dosyasına sağ tıklayıp Birlikte aç>WinRAR diyebilirsin. Bir de aklında olsun, neden bilmiyorum ama .zip uzantısıyla bunu yapınca canı isteyince çalışıyor istemeyince çalışmıyor. .rar ile denemeni öneririm.
Kolay gelsin (:
-
izzmarit bunu yazdı:
-----------------------------
Hocam şöyle yapabilirsin..
Diyelim ki resim dosyasının adı hede.jpg ve sen hödö.txt dosyasını bunun içine saklamak istiyorsun. Öncelikle bu hödö.txt dosyasını zip ya da rar ile sıkıştırman gerekir, diyelim ki rarladın. Elinde şu anda hödö.rar dosyası ve hede.jpg dosyası var.
Sonra C sürücüsünde bu iş için kullanacağın bir directory yaratıyorsun. Adı da mesela işte teyteytey olsun.
Daha sonra başlat>çalıştır'a cmd yazıyorsun, önüne komut sayfası çıkıyor. Sonra CD yazıp enterla. C'nin root directorysine gelmiş olman gerekiyor. Daha sonra CD ve oluşturduğun directorynin adını yazacaksın, yani tırnak işaretleri olmadan şu şekilde: "CD\teyteytey"
Ardından yine tırnak işaretleri olmadan aynen şunu yazacaksın: "copy /b hede.jpg + hodo.rar hede.jpg"
Yani toplamda satırın "C:\teyteytey>copy /b hede.jpg + hodo.rar hede.jpg>" şeklinde görünmesi gerekiyor.
Sana dosyalar kopyalandı diyecek komut penceresinde. Bu kadar (:
Sonra bu gizli dosyaları görmen için de .jpg dosyasına sağ tıklayıp Birlikte aç>WinRAR diyebilirsin. Bir de aklında olsun, neden bilmiyorum ama .zip uzantısıyla bunu yapınca canı isteyince çalışıyor istemeyince çalışmıyor. .rar ile denemeni öneririm.
Kolay gelsin (:
-----------------------------hea benimde anlatmaya üşendiğim şey bu işte
rarlamayıncada oluyor not defterinde aç :D
-
izzmarit bunu yazdı:
-----------------------------
Hocam şöyle yapabilirsin..
Diyelim ki resim dosyasının adı hede.jpg ve sen hödö.txt dosyasını bunun içine saklamak istiyorsun. Öncelikle bu hödö.txt dosyasını zip ya da rar ile sıkıştırman gerekir, diyelim ki rarladın. Elinde şu anda hödö.rar dosyası ve hede.jpg dosyası var.
Sonra C sürücüsünde bu iş için kullanacağın bir directory yaratıyorsun. Adı da mesela işte teyteytey olsun.
Daha sonra başlat>çalıştır'a cmd yazıyorsun, önüne komut sayfası çıkıyor. Sonra CD yazıp enterla. C'nin root directorysine gelmiş olman gerekiyor. Daha sonra CD ve oluşturduğun directorynin adını yazacaksın, yani tırnak işaretleri olmadan şu şekilde: "CD\teyteytey"
Ardından yine tırnak işaretleri olmadan aynen şunu yazacaksın: "copy /b hede.jpg + hodo.rar hede.jpg"
Yani toplamda satırın "C:\teyteytey>copy /b hede.jpg + hodo.rar hede.jpg>" şeklinde görünmesi gerekiyor.
Sana dosyalar kopyalandı diyecek komut penceresinde. Bu kadar (:
Sonra bu gizli dosyaları görmen için de .jpg dosyasına sağ tıklayıp Birlikte aç>WinRAR diyebilirsin. Bir de aklında olsun, neden bilmiyorum ama .zip uzantısıyla bunu yapınca canı isteyince çalışıyor istemeyince çalışmıyor. .rar ile denemeni öneririm.
Kolay gelsin (:
-----------------------------o zaman şunuda ben ekliyim bu yöntem sadece kendi bilgisayarında geçerli oluyor... Başka bir bilgisayarda onu açmak istediğin vakit istediğin bilgiye ulaşamıyorsun.
-
http://www.chapelhill.homeip.net/horton/copies/edjpgcom/edjpgcom.zip
yanlış anlamadıysam üstteki işini görür
-
izzmarit bunu yazdı:
-----------------------------
Hocam şöyle yapabilirsin..
Diyelim ki resim dosyasının adı hede.jpg ve sen hödö.txt dosyasını bunun içine saklamak istiyorsun. Öncelikle bu hödö.txt dosyasını zip ya da rar ile sıkıştırman gerekir, diyelim ki rarladın. Elinde şu anda hödö.rar dosyası ve hede.jpg dosyası var.
Sonra C sürücüsünde bu iş için kullanacağın bir directory yaratıyorsun. Adı da mesela işte teyteytey olsun.
Daha sonra başlat>çalıştır'a cmd yazıyorsun, önüne komut sayfası çıkıyor. Sonra CD yazıp enterla. C'nin root directorysine gelmiş olman gerekiyor. Daha sonra CD ve oluşturduğun directorynin adını yazacaksın, yani tırnak işaretleri olmadan şu şekilde: "CD\teyteytey"
Ardından yine tırnak işaretleri olmadan aynen şunu yazacaksın: "copy /b hede.jpg + hodo.rar hede.jpg"
Yani toplamda satırın "C:\teyteytey>copy /b hede.jpg + hodo.rar hede.jpg>" şeklinde görünmesi gerekiyor.
Sana dosyalar kopyalandı diyecek komut penceresinde. Bu kadar (:
Sonra bu gizli dosyaları görmen için de .jpg dosyasına sağ tıklayıp Birlikte aç>WinRAR diyebilirsin. Bir de aklında olsun, neden bilmiyorum ama .zip uzantısıyla bunu yapınca canı isteyince çalışıyor istemeyince çalışmıyor. .rar ile denemeni öneririm.
Kolay gelsin (:
-----------------------------Enteresan...
-
bir alternatif de ben soliyim.
komut satirini acip
echo yazimiz>>resim.jpg
gibi bi komut verirsen resmin sonuna yaziyi eklereger yazi buyuk ve bi metin dosyasinin icinde ise
type metin.txt>>resim.jpg
seklinde de olabilir.
ancak yukaridaki sekillerde asil resim dosyasii bozulmus olur
bozmak istemiyosan da asagidaki sekilde yaparsin.type resim.jpg metin.txt>yeniresim.jpg
