Garip Bir CPU ID Sorunu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ercan
    Ercan's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Temmuz/2008
    Erkek

    nende zamanında buna benzer bi sorun yaşamıştım. bir programa lisans için mac adresini kullanmıştım. kablosuz ağdan çıkıp kablolu ağa geçince program lisans uyarısı vermişti. 

    @dhmm hocam format atınca verdiği değerler değişir mi peki?

    Ercan tarafından 25/Tem/13 09:27 tarihinde düzenlenmiştir

    IF YOU ARE NOT TİRED, YOU ARE NOT DOING IT RIGHT
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dhmm
    dhmm's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2011
    Erkek
    Ercan bunu yazdı

    nende zamanında buna benzer bi sorun yaşamıştım. bir programa lisans için mac adresini kullanmıştım. kablosuz ağdan çıkıp kablolu ağa geçince program lisans uyarısı vermişti. 

    @dhmm hocam format atınca verdiği değerler değişir mi peki?

    Hocam format MAC adresini degistirmez.

    Kablolu kablosuz geciste ise degisik adaptor kullandigin icin MAC adresi degisik oluyr.

    Yani wireles adater'in MAC adresi ayridir, kablolu olanin ayri.

     


    Ozgurluk aslinda her istedigini yapabilmek degildir, istemedigini yapmamaktir. // Verdigin degeri gormeyince, gordugun degeri ver !!! // Hayatin herkes icin bir bavulu vardir !!! // Dusmek gerekir bazen hayatta; kalkmayi ogrenebilmek icin
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ercan
    Ercan's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Temmuz/2008
    Erkek
    dhmm bunu yazdı
    Ercan bunu yazdı

    nende zamanında buna benzer bi sorun yaşamıştım. bir programa lisans için mac adresini kullanmıştım. kablosuz ağdan çıkıp kablolu ağa geçince program lisans uyarısı vermişti. 

    @dhmm hocam format atınca verdiği değerler değişir mi peki?

    Hocam format MAC adresini degistirmez.

    Kablolu kablosuz geciste ise degisik adaptor kullandigin icin MAC adresi degisik oluyr.

    Yani wireles adater'in MAC adresi ayridir, kablolu olanin ayri.

    yok hocam yanlışın var, değişiyor dahası format atmadan bile değiştirmen mümkün. bu yüzden bi lisansı belirli bi pc'ye eşitlemek istediğim de sıkıntı çıkmıştı.

    o yüzden senin verdiğin method'da ki numaranın formattan sonra değişip değişmediğini sordum.


    IF YOU ARE NOT TİRED, YOU ARE NOT DOING IT RIGHT
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dhmm
    dhmm's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2011
    Erkek
    Ercan bunu yazdı
    dhmm bunu yazdı
    Ercan bunu yazdı

    nende zamanında buna benzer bi sorun yaşamıştım. bir programa lisans için mac adresini kullanmıştım. kablosuz ağdan çıkıp kablolu ağa geçince program lisans uyarısı vermişti. 

    @dhmm hocam format atınca verdiği değerler değişir mi peki?

    Hocam format MAC adresini degistirmez.

    Kablolu kablosuz geciste ise degisik adaptor kullandigin icin MAC adresi degisik oluyr.

    Yani wireles adater'in MAC adresi ayridir, kablolu olanin ayri.

    yok hocam yanlışın var, değişiyor dahası format atmadan bile değiştirmen mümkün. bu yüzden bi lisansı belirli bi pc'ye eşitlemek istediğim de sıkıntı çıkmıştı.

    o yüzden senin verdiğin method'da ki numaranın formattan sonra değişip değişmediğini sordum.

    Yapma hocam MAC adresi her kart icin tektir. Sendeki ag kartinin dunyada ayni MAC adresine sahip olani yoktur,

    Kartin MAC adresi degistirilemez. Kartin hardwarenia chiplere gomuludur.  Ha IP adresi degisir hocam. Istedigini koayrsin da o ztn isini gormez.

    Benim verdigime gelince formattan sonra degismez hocam. Lakin harddiski degistirirsen degisir cunku hdd id yi aliyor ve her HDD de degisiktir.


    Ozgurluk aslinda her istedigini yapabilmek degildir, istemedigini yapmamaktir. // Verdigin degeri gormeyince, gordugun degeri ver !!! // Hayatin herkes icin bir bavulu vardir !!! // Dusmek gerekir bazen hayatta; kalkmayi ogrenebilmek icin
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ercan
    Ercan's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Temmuz/2008
    Erkek

    hocam şimdi burda ufak bi karışıklık var, windows da mac adresi diye aldığın adres ethernet kartı için üretilen o adres olmuyor. sanırım local adcress diye geçiyor ve donanım tarafından saklanmıyor. bu yüzden format attığında değiştirilebilyor. yine aynı şekilde ağ bağdaştırıcısından ellede girebiliyorsun tabi bazı standartlara uyarak.


    IF YOU ARE NOT TİRED, YOU ARE NOT DOING IT RIGHT
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    selam,

    iki tarafında bir yanlışı var.

    1- mac adresi sabittir, değişmez, chipe gömülüdür

    2- windows kandırılarak 3. parti yazılımlarla değiştirlmiş gibi gösterilebiliyor. böylece mac block yemiş kişiler nete girebiliyor. zamanında denemiştik ve çalışmıştı :) tabi her sistem için geçerli değil bu ama oluyor.


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
Toplam Hit: 1968 Toplam Mesaj: 17