Gelecekte Hangi Meslek
-
Sanat hep vardı her zaman olacak. Ayrixa ölmeyen meslek fahiselik. Teknoloji ne kadar yerini doldurmaya çalışsa da et ete degecek ağa.
-
Geleceğin mesleği diye bir şey yoktur. Gençler kendi ilgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda mevcut mesleklere yönebilir. Ancak burada önemli olan örneğin makine mühendisliği okuyorsa dil ve yazılım öğrenmeye yatkın olmasıdır. Tıp okuyorsa uzmanlık yapmasıdır. Öğretmenlik okuyorsa yeni nesil çocukları anlayabilecek kişisel gelişim eğitimleri alması vs. Bilgisayar mühendisi olur daha sonrasında büyük data yöneticiliği ,yapay zeka mevcut koşullara ve ilgisine göre alt dallara yönelir. Tümdengelim yaparak önce temel veya geleneksel mesleği alıp onun üzerine uzmanlaşacağı meslek edinmesi daha uygun bizim ülkemiz için. ABD veya Avrupada zaten disiplinler arası geçiş çok kolay. Proje ve iş bazlı çalışmayı mesai doldurmaya tercih ediyorlar. Kimya dalında eğitim alan birisi Tıp ile ilgili ARGE yapabiliyor vs
kuytul tarafından 08/Şub/19 09:54 tarihinde düzenlenmiştir -
Kesinlikle gıda sektörü ama bu mühendislik mi olur, kimyagerlik mi olur bilemiyorum.
Artan refah ve insanların kolaycılığa kaçması sonucu dünya çapında insanlar köyden şehre göçü hızlandırmaya başladı. Tarım ve hayvancılık artık endüstriyel hale döndü. Artık doğal üretim kalmayacak ve insanlar doğal ürünlere ulaşmak için çabalayacak.
-
sermaye varsa esnaflık .
bu gün götü pohlu mahalle arası kahveler günlük 1000 lira topluyor amk
-
Gelecegin meslegi diye bir sey olmaz olur mu ya (:
Genetik guzeldir simdi de gayet guzel bence uzunca bir sure hep guzel olacak.
Astrobiyoloji de onumuzdeki 50 yilda guzel olur diye dusunuyorum.
-
Sosyoloji veya Psikoloji
-
izzmarit bunu yazdı
Gelecegin meslegi diye bir sey olmaz olur mu ya (:
Genetik guzeldir simdi de gayet guzel bence uzunca bir sure hep guzel olacak.
Astrobiyoloji de onumuzdeki 50 yilda guzel olur diye dusunuyorum.
Bugün astrobiyolojiden mezun olsam 50 yıl sonra zaten ölürüm :D
Torunlara okutmak mantıklı ama :)
-
NoktaliVirgul bunu yazdıizzmarit bunu yazdı
Gelecegin meslegi diye bir sey olmaz olur mu ya (:
Genetik guzeldir simdi de gayet guzel bence uzunca bir sure hep guzel olacak.
Astrobiyoloji de onumuzdeki 50 yilda guzel olur diye dusunuyorum.
Bugün astrobiyolojiden mezun olsam 50 yıl sonra zaten ölürüm :D
Torunlara okutmak mantıklı ama :)
Dusunsene karbon tabanli olmayan bir hayat bulacaksin mesela, o gune kadar kimsenin gormedigi nasil olabildigini kimsenin bilemeyecegi bir canli, evet birtakim modeller yapmis olunacak ama belki hic calismadigimiz yerden gelecek, evet kimyayi fizigi biliyor olacagiz ama bugun kendimizi de bilmemize ragmen bu dunyadaki canlilik bile ne kadar sasirtici ve aciklamasi guc, bir de o kesfedilen yepyeni canlilarin canliligini anlamaya anlatmaya calistigini dusun... bence muthis heyecan verici bir sey, gorebilmeyi, o ekiplerin parcasi olabilmeyi cok ama cok isterdim ama dedigin gibi iste, insan omru...
-
gelecekteki dünyada en zengin insanlar ve en zengin şirketler kısacası hükmedenler uzay madenciliği yapanlar olacak bu kesin.
şimdiki hükmedenlerden farklı kişiler olacaklarını pek sanmıyorm. fakat bu sefer aradaki fark trilyon çarpı trilyar daha da büyüyecek.
bu yüzden bence bizim gibi ülkeler için tek meslek kalıyor geriye.
kölelik.
-
50 yıl sonra uzay koloni çağı başlayacak...
