Eğitim & Ödev & Bilimsel Döküman
Geleneksel(Kağıt-Sınıf) Ve Online Tabanlı Eğitim Sistemi Hakkında...
Geleneksel(Kağıt-Sınıf) Ve Online Tabanlı Eğitim Sistemi Hakkında...
-
"A comparison between paper-based and online learning in higher education"
https://sci-hub.do/10.1111/j.1467-8535.2010.01081.x
Önüme çıkan bir makale. Biraz sonra şöyle bir göz atmayı planlıyorum ama aynı zamanda müridler ne düşünüyor bakalım. Özetinde kağıt bazlı çalışan elemanlar %24 daha başarılı demiş ama makale detaylarına bakmak gerek.
Şahsen ben hala işin zorlaştığı noktalarda, çıktı alıp kağıt ile başbaşa kalma yolunu seçiyorum.
Evli-barklı-çocuklu müridlerin kendi çocukları üzerinde gözlemleri falan varsa paylaşabilir.
-
Çok fazla kar yağıyor aq dikkatim dağıldı :D
Makale incelemesiz, her şeyin yeri zamanı ve efektifliği farklıdır derim. Türkçe, edebiyat, ingilizce gibi derslerde ekran veya kağıt çok fark etmez gibi. Hatta ekran, animasyonları vs. kullanarak işi kolaylaştırır.
Ama matematikte o kalem ele alınacak, o ekrandaki soru tekrar tekrar çözülecek, o beyin yeni sinapslar oluşturacak
-
Kağıt bazlı çalışan insanların sosyal bir çalışma grubunun içinde olması ve bir sürü psikolojik faktörün bunları tetiklemesi muhtemel bu yüzden yüzde 24 daha başarılı olabilirler. (sürü psikolojisi , sosyal psikoloji )
Ama bilgisayarda tek başına çalışmak daha zordur .Çünkü yanınızda arkadaşlarınız varsa sorabilirsiniz ve size anlayacağınız biçimden anlatırlar . İnternette ise insanlar sadece kendi anlayabilecekleri dilden yazıyor çoğu zaman.
https://www.researchgate.net/profile/Bastian_Kordyaka/publication/327981557_Digital_Poison_-_Approaching_a_Theory_of_Toxic_Behavior_in_MOBA_Games/links/5c7b99daa6fdcc4715aa2ae9/Digital-Poison-Approaching-a-Theory-of-Toxic-Behavior-in-MOBA-Games.pdf geçen gün bunu okudum . burdaki sosyal teoremler geleneksel kağıt çalışma sistemine benzetilebilir / uyarlanabilir .
-
Akılda kalıcılık bakımından birşeyi yazmak ve not almak benim için çok daha kalıcı oluyor. Ekranda okuduğum veya videoda izlediğim birşeyi "haaa anladım" diyorum ama ertesi gün pufff ucup gidiyor. Yazıp not aldığım zaman, dönüp bakmasam dahi aklımda kalıyor.
O nedenle her zaman moleskine ajandam ve rotring 0.9 kalemim yanımdadır :) Oğlum ilk okula gidiyor, doğduğundan beri ekranlı cihazlara aşına ve onu yazı yadırmak ölüm gibi geliyor, nefret ediyor.
-
Dolabimda 50 ye yakin yeni defter var.
Bir raf dolusu 50+ keceli renkli... Kalem setlerim var.
Not almak bir tutku benim icin
To do listesi falan istiyorsunuz ya sitede nasil kullaniyorlar bunu diyorum. birkac heveslenip denemek istedim yapamadim.
Not almanin daha faydali oldugunu düşünüyorum.
Eski bilim adamlarinin basarisina bakarsak dogru olan oymus :)
https://m.youtube.com/watch?v=Tf3r741RO-w
https://m.youtube.com/watch?v=bH_LtNSnNOE
https://m.youtube.com/watch?v=Qt24I5cyClE
futurist tarafından 05/Oca/21 02:49 tarihinde düzenlenmiştir -
insanlar öncelikle mağara duvarlarına resimler çizdiler, sonra taşlara, sonra çanak çömlekler üzerine, sonra kil tabletlere, deri üzerine, metaller üzerine, papirüslere, parşömenlere, kağıtlara yazdılar. Sonuçta artık bu malzemelerin yerini tablet, bilgisayar ve telefonlar aldı.
İnsanlar bunlar arasında geçiş aşamasında, alışma sürecinde uyum sorunu ve performans kayıpları yaşadılar. Ancak her birisi kendi zamanlarında insanlığın faaliyetlerini kaydeden ve genel kabul görmüş malzemelerdi. Bir sonraki malzemeye geçiş zor olsa da alışkanlıklar ve adaptasyon süreci ile yeni normaller başladı. Dijital dünyaya da alışıp yeni normal olarak artık dijital eğitimi göreceğiz. Bizden sonraki nesiller direk dijital malzeme ile eğitilecekler ve kağıt gibi eski malzemeler performans kayıplarına neden olacak. Örneğin yabancı dil öğrenen hemen hemen herkes sözlükler, online alıştırmalar, online testler gibi dijital uygulamalardan faydalanıyorlar. Bir nesil sonra bizim kullandığımız malzemeler mazide kalacak.
-
balik_ bunu yazdı
insanlar öncelikle Mağara Duvarlarına resimler çizdiler, sonra Taşlara, sonra Çanak-Çömlek üzerine, sonra Kil Tabletlere, Deri üzerine, Metaller üzerine, Papirüslere, Parşömenlere, Kağıtlara yazdılar. Sonuçta artık bu malzemelerin yerini Tablet, Bilgisayar, Telefonlar aldı.
İnsanlar bunlar arasında geçiş aşamasında, alışma sürecinde Uyum Sorunu ve Performans Kayıpları yaşadılar. Ancak her birisi kendi zamanlarında, insanlığın faaliyetlerini kaydeden ve genel kabul görmüş malzemelerdi. Bir sonraki malzemeye geçiş zor olsa da, Alışkanlıklar ve Adaptasyon Süreci ile, yeni normaller başladı. Dijital dünya'ya da alışıp Yeni Normal olarak, artık Dijital Eğitimi göreceğiz. Bizden sonraki nesiller doğrudan Dijital Malzeme ile eğitilecekler, ve kağıt gibi eski malzemeler Performans Kayıplarına neden olacak. Örneğin yabancı dil öğrenen hemen hemen herkes Sözlükler, Online Alıştırmalar, Online Testler gibi Deijital Uygulamalardan faydalanıyorlar. Bir nesil sonra bizim kullandığımız malzemeler, mazi'de kalacak.
yalnız, ilk paragraf'daki sıralama gerçekten çok ilginç'miş.
kafama takıldı; üzerine yazılan materyallerden olan Metal'ler, "zamansal olarak" Papirüs'lerden ve Parşömen'lerden önce mi kullanılmış?
~@~
-konu içi-
bu yorum'a;
cukurova bunu yazdıAkılda kalıcılık bakımından birşeyi Yazmak ve Not Almak benim için Çok Daha kalıcı oluyor. Ekran'da okuduğum veya video'da izlediğim birşeyi "haaa anladım" diyorum ama, ertesi gün pufff, ucup gidiyor. Yazıp not aldığım zaman, dönüp bakmasam dahi aklımda kalıyor.
O nedenle her zaman Moleskine Ajanda'm ve RotRing 0.9 kalemim yanımdadır :) Oğlum ilk okula gidiyor, doğduğundan beri ekranlı cihazlara aşına, ve ona yazı yadırmak ölüm gibi geliyor, nefret ediyor.
katılıyorum.
yalnız, aynen yazmaya göre,kavramları Not Almak çok pratik,. arada tekrar baktığımda da, geometrik şekiller, çizgiler filan kullanıyorum,
ufaklığa da, anlatmak istediğim kimi şeyleri, 3 boyutlu cisimleri Kağıt üzerine çizerek gösteriyorum.
arada, telefonun gece çekimleri iyi değil ama, özellikle karışık bir'şeyi vurgulamak istediğimde, o şeyin fotoğrafını çekip üzerinde renkli çember'ler ve çizgilerle sınırlayıp gösteriyorum.
çocuğun çizim yeteneği gelişti. ^^`
-
RitmFarbRacourci bunu yazdıbalik_ bunu yazdı
insanlar öncelikle Mağara Duvarlarına resimler çizdiler, sonra Taşlara, sonra Çanak-Çömlek üzerine, sonra Kil Tabletlere, Deri üzerine, Metaller üzerine, Papirüslere, Parşömenlere, Kağıtlara yazdılar. Sonuçta artık bu malzemelerin yerini Tablet, Bilgisayar, Telefonlar aldı.
İnsanlar bunlar arasında geçiş aşamasında, alışma sürecinde Uyum Sorunu ve Performans Kayıpları yaşadılar. Ancak her birisi kendi zamanlarında, insanlığın faaliyetlerini kaydeden ve genel kabul görmüş malzemelerdi. Bir sonraki malzemeye geçiş zor olsa da, Alışkanlıklar ve Adaptasyon Süreci ile, yeni normaller başladı. Dijital dünya'ya da alışıp Yeni Normal olarak, artık Dijital Eğitimi göreceğiz. Bizden sonraki nesiller doğrudan Dijital Malzeme ile eğitilecekler, ve kağıt gibi eski malzemeler Performans Kayıplarına neden olacak. Örneğin yabancı dil öğrenen hemen hemen herkes Sözlükler, Online Alıştırmalar, Online Testler gibi Deijital Uygulamalardan faydalanıyorlar. Bir nesil sonra bizim kullandığımız malzemeler, mazi'de kalacak.
yalnız, ilk paragraf'daki sıralama gerçekten çok ilginç'miş.
kafama takıldı; üzerine yazılan materyallerden olan Metal'ler, "zamansal olarak" Papirüs'lerden ve Parşömen'lerden önce mi kullanılmış?
~@~
-konu içi-
bu yorum'a;
cukurova bunu yazdıAkılda kalıcılık bakımından birşeyi Yazmak ve Not Almak benim için Çok Daha kalıcı oluyor. Ekran'da okuduğum veya video'da izlediğim birşeyi "haaa anladım" diyorum ama, ertesi gün pufff, ucup gidiyor. Yazıp not aldığım zaman, dönüp bakmasam dahi aklımda kalıyor.
O nedenle her zaman Moleskine Ajanda'm ve RotRing 0.9 kalemim yanımdadır :) Oğlum ilk okula gidiyor, doğduğundan beri ekranlı cihazlara aşına, ve ona yazı yadırmak ölüm gibi geliyor, nefret ediyor.
katılıyorum.
yalnız, aynen yazmaya göre,kavramları Not Almak çok pratik,. arada tekrar baktığımda da, geometrik şekiller, çizgiler filan kullanıyorum,
ufaklığa da, anlatmak istediğim kimi şeyleri, 3 boyutlu cisimleri Kağıt üzerine çizerek gösteriyorum.
arada, telefonun gece çekimleri iyi değil ama, özellikle karışık bir'şeyi vurgulamak istediğimde, o şeyin fotoğrafını çekip üzerinde renkli çember'ler ve çizgilerle sınırlayıp gösteriyorum.
çocuğun çizim yeteneği gelişti. ^^`
Metallerin yazı malzemesi olarak kullanımı papirüslerden sonra, parşömenlerden önce. Örneğin Kadeş Barış Antlaşması olarak bilinen Mısır-Hitit Ebedi Barış Antlaşmasının bir nüshası gümüş bir tablet üzerine yazılmıştır. Kaynak: Güngör Karauğuz, Hitit Devletinin Siyasi Antlaşma Metinleri.
-
bir arkadaşın burada paylaştığı özlü sözünü tekrarlıyorum. "göz işe korkak bakar, el çalışkandır."
kompleks bir yapımız olsa da basit yaratıklarız.
ne kadar çok duyu işin içine girerse o kadar işin içinde oluruz.
a harfinin el ile yazıldığı hayal edin, sonra bilgisayar, tablet, cep telefonundaki a harfini hayal edin. elektronik ortamdaki a harfi varsayalın font akla geliyor ama el ile yazılan a ' da farklı biçimler geliyor akla. arkadaşın a harfi, kız arkadaşının a harfi vs vs
-
Aslında olay "uyum" notkasına çıkıyor. Biz şuan iki tekniğin arasındaki flu bölgede yaşayanlar olarak anılacağız muhtemelen.
Dijitalleşmenin şuan bir çok olumsuz yanları olduğunu biliyoruz anca insanlık bunu çözüp ilerleyecektir. Dijitalleşme artık hemen her alanda kaçınılmaz. Ağır işçilerden tut, beyaz yakalılara kadar herkesin hayatını kolaylaştırıyor. Ağır işçiler daha az yük kaldırıyor, onun yerine kaldıran makineler var, beyaz yaka daha az formülasyon çözümü üstünde kafa yoruyor, onun yerine milisaniyeler içinde hesaplayan var.
Bizim dönemlerde 2000'lerin başı lise okuyan ortalama herkes bir parabolün x-y eksenlerine göre simetriğini çizebiliyordu. Tüm bunları manuel olarak, adım adım yapacak yetkinlikteydik. Günümüzde, en azından benim karşılaştığım lise düzeyindeki öğrencilerin bu noktalardan oldukça uzak olduğunu görebiliyorum. İş sadece bu konular üzerinde değil, 4 işlem yeteneğinden tut, basit problem çözümlerinde bile "sistem geçersiz bir işlem yürüttü ve kapatılacak" noktasına varabiliyorlar. Bunun yanında teknolojiyi "çoh eyi" kullanıyorlar(!). Neyse, sistem bunu da çözecektir. Bir şekilde eğitimi dijitalleşttiğini canlı olarak göreceğiz.
Eba, Zoom, vb. platformlar üzerinden ders anlatmaktan öte bir konu bu dijitalleşme olayı. Geçtiğimiz yıllarda Fransa matematik öğretiminde "python interpreter" ve bir takım fonksiyonel çizimler/grafikler yapabileceğiniz bir aleti kullanmaya başladı. Öğretmenlere de bu konuda eğitimler verildi ve şuan aktif olarak bu sistem üzerinden dönüşüm sancıları çekiyorlar.
Fransa'nın materyal olarak kullandığı alet:
https://www.amazon.fr/NumWorks-N0100-Calculatrice-Graphique/dp/B0747RQGF5
Bunu lise düzeyindeki öğretmen/öğrenci çevresine dağıttılar.
Bunun yanında geçtiğimiz yıllarda Conrad Wolfram şöyle bir konuşma yapmıştı:
https://www.ted.com/talks/conrad_wolfram_teaching_kids_real_math_with_computers?language=en
Eleştirilerin yanında övgüler de alan bir yaklaşım.
Vaktim olsa derli toplu yazmak istiyorum ama şimdilik aklıma gelen yoğun noktaları not olarak düşeyim bakalım. Merak ediyorum, gittikçe fiziksel olarak küçülüyoruz, daha az kas gücüne ihtiyaç duyar hale geliyoruz. 50 yıl öncesinin gelişim kuramcılarının fikirleri dijitalleşmeyle ne yönde değişecek. Çocuklar için "ince/kaba motor becerilerin gelişimi" mesela. 2 yaşında eline telefon/tablet alıp ölene kadar hiç bırakmayan çocuğun gerçekten sadece bu aletleri kullanmasıyla ince motor becerileri gelişecek mi ? Bu cihazları kullanmanın verdiği haz ve doyumsuzluk döngüsünde hareketliliği asgari düzeyin de altına inen insanın kaba motor hareketleri ne derece gelişecek. Diğer taraftan bu gelişimlere artık eskisi kadar ihtiyacımız olacak mı?
eğitim kağıt bazlı eğitim klasik eğitim online eğitim caiz mi online eğitim