Halsizliğe Karşı..?
-
Selamlar, şu garip yorgunluk uzun zamandır üstümde var. Mevsimseldir falan denilen bir kaç konu açılmıştı, ancak ben uzunca bir zamandır muzdaribim.
Sebepsiz halsizlik, bitkinlik ve kafam patates gibi hissediyorum. Sanki beyin yerine nişasta deposu var. Düşünemiyorum, karar veremiyorum, konsantre olamıyorum, bön bön bakınıyorum. Vitaminsel bi eksiklik olacağını sanmam, meyve yemeyi severim. Amma velakin, gel gelelim, uzun lafın kısası hastaneye gitsem hangi bölüme başvurmam gerektiğini bile bilmiyorum.
Şöyle hafiften enerji verecek, biraz mutlu edecek, halsizliği azaltacak, ne bileyim az buçuk bana destek çıkacak - gerisini plasebo halleder - bir ilaç, çay, besin, artık ne olursa; yok mu?
Edit: buraya açmamın sebebi, tedavi sorduğumdan ötürü "bilimsel döküman" yakın geldi.
-
Hocam çivi çiviyi söker yorgunluğa karşı en etkili ilaç tecrübemle sabittir
çare: sporla uğraşmak günde yarım saat evinde dahi kültür fizik hareketleri yapsan ve yanınada
şınav ve mekik eklesen kendini dinç hissedersin
-
aliyk bunu yazdı
Hocam çivi çiviyi söker yorgunluğa karşı en etkili ilaç tecrübemle sabittir
çare: sporla uğraşmak günde yarım saat evinde dahi kültür fizik hareketleri yapsan ve yanınada
şınav ve mekik eklesen kendini dinç hissedersin
Hocam yapıyorum 3-5 gündür dumble çalışmaya falan başladım, bu öyle bir halsizlik ki gelip gelip gidiyor. Sabit sürekli olan bir halsizlik değil ama nasıl anlatsam, bir şeye yoğunlaşınca sanki timeout oluyorum..
-
arcalion'un prospektüsünü oku, endikasyonları sana uyuyorsa kullan. alternatif olarak pharmaton tarzı ilaçlar kullanabilirsin. ama tavsiyem dahiliye ve psikiyatri ikilisine gitmen. çok fazla nedeni olabilir, dahiliye seni gerekli gördüğü birime sevkeder zaten. ayrıca beslenmene dikkat etmen ve hergün ufaktan da olsa spor yapman iyi gelir.
-
bu tarz durumlarda antidepresan verebilir doktorlar.Benim sana tavsiyem spor yapman sadece dumble la yetinme koşu imkanın varsa koş yoksa yürü .keyif aldığın işlerle uğraş zamanla gidecektir sıkıntın
-
Antidepresanlar genelde daha duyarsız, ilgisiz, isteksiz, tabiri caizse daha salak yapmıyor muydu?
-
adam halsizim diyor spor yap diorsunuz =) oyle tawsiye mi olur adamın hali yok ztn.
Hocam daha çok uyu erken yat, arabayla gidecein yakin mesafeye varsa bisikletle git. Akşamları mesela teknoloji seviyorsan bi tekno markete git butun urunlere bak. yuruyusten daha az sıkıcı, zaman hızlı geçior.
Ama 1. sorunun uykusuzluktur buyk ihtimal. Saati uyanmak için değil uyumak için kur bence.
-
Uykuna değer ver derim.
-
antideprasanlar ilk başta belki öyle yapabilir tabi kullandığın ilacada bağlı.prozac öyle değil mesela inceleyebilirsn ama kullanmak istersen bi psikiyatri uzmanına danış.
-
pharmaton
-
HolyOne bunu yazdı
adam halsizim diyor spor yap diorsunuz =) oyle tawsiye mi olur adamın hali yok ztn.
Hocam daha çok uyu erken yat, arabayla gidecein yakin mesafeye varsa bisikletle git. Akşamları mesela teknoloji seviyorsan bi tekno markete git butun urunlere bak. yuruyusten daha az sıkıcı, zaman hızlı geçior.
Ama 1. sorunun uykusuzluktur buyk ihtimal. Saati uyanmak için değil uyumak için kur bence.
şeyhim af buyur ama bu konuda yetersizsin ve bilgin yok
sen spor yapmadığından kilo almışsın zaten son hallerini gördüydük o_O
Kalıcı olan bir rehavet ve müzmin bir yorgunluk var ise tamam belki ilaç ve doktora başvurulur
çünkü altında başka bir rahatsızlık çıkabilirlakin gündelik hayatta hemen herkesin başına gelen takatsizlik ve sıradan yorgunluk halleri için
evde antreman yapacak veya bir spor salonuna gidecek
artı uykusuzluk var ise yine spor iyi gelecektir çünkü efor kaybeden vücud yorulacağından ardından gece deliksiz bir uyku gelecekitirşeyhe not: 98 yılından beri uzakdoğu sporu ile uğraşıyorum
