Hangi Ülkede Mülteci Olmak İsterdiniz?
-
norveç
-
Polonya
-
Türkiye de yaşanmaz, bitek gezilir görülür tatil yapılır. Aklı olan kaçsın abi Türkiye den.
-
Norveçte tanıdığı olan varsa bana haber versin. Gidersem bi tek orası...
-
memleket gibisi varmı yha ne mültecisi anavatanımız dururken :)
ama gitmek isteyen varsa barbados var vizede istemiyor sizden pasaportla giriş yapın bakın keyfinize mükemmel bi yer mutlaka bilenleriniz vardır :)
-
bi sektirip gidemediniz şu ülkeden anına koşim.
-
Yurtdışında yaşamak uzaktan görenler için cazip gibi gelebilir ancak 2. sınıf insan muamelesi gördüğünüz zamanlarda anlarsınız memleketin değerini.Yurt dışında 2. sınıf insan muamelesi görmektense ülkemde yaşarım adam gibi doğru düzgün işlerle uğraşıp hayatımı zor da olsa geçindirmek bence daha önemlidir.
-
inferno bunu yazdı
Yurtdışında yaşamak uzaktan görenler için cazip gibi gelebilir ancak 2. sınıf insan muamelesi gördüğünüz zamanlarda anlarsınız memleketin değerini.Yurt dışında 2. sınıf insan muamelesi görmektense ülkemde yaşarım adam gibi doğru düzgün işlerle uğraşıp hayatımı zor da olsa geçindirmek bence daha önemlidir.
valla hocam ben hiç bir zaman ikinci sınıf insan muamelesi görmedim hatta her ortamda en gözde olan da bendim. bu insanın kariyeri ile ilgili bir
şey. hiç bir mesleği yok dil bilmeyen adam elbette bu muameleyi görecek. türkiyede de öyle değil mi? belli bir kesim diğerlerini adam yerine koyuyor
mu? daha geçenlerde çoban için dememişler miydi benim oyum bunla nasıl bir olur diye. hani herkes eşitti anayasa önünde... insanları parya
olarak gören bir zihniyet var burada. yurtdışında bu olay çok daha az. bir köylü şehire geldiğinde hiç yadırgandığını görmem ama bir köylü
zengin istanbul semtlerine gittiğinde hor görüldüğünü çok gördüm. Eğer mantığın almanyadaki türkler ise, o türklerin geneli insanlıktan çıkmıştır,
gidip gör orada türklerin yaptığı pislikleri. nerede problem varsa %90 türkler çıkarttığından zerre adar şüphem yok. Ben almanyaya gidene
kadar türklerle gurur duyuyordum, almanyanın halini gördüm almanlara acıdım yemin ederim, iyi insanları tenzih ederim ama benim orada
yaşayan türklerle hiç bir bağım olamaz, köpekten bile aşağı davranışlarını gördüm, avrupalı adamlar sarhoş olmadığı müdettçe hiç problem
çıkarmazlar. adamlar o kadar utangaç ki, tramaydan inerken eğer kapının önünde bekliyorsan sana pardon çekilir misin ineceğim demezler,
senin görmeni beklerler ve sen de ona yol verirsin ama türkler adamı ite ite yol açarlar.. hani derler ya türkler barbar, oradaki insanları
gördüğümde barbar olduğumuzu hissettim. belki eskiden farklıydı ama şimdiki durum bu
-
Makine mühendisliği son sınıf öğrencisiyim,
yazın aralıksız çalışıyorum makine imalatı üzerine,
Alman fabrika sahibi denk geldi teslimat sırasında ayar yapıyodum..
Şöyle birşey söyleyeyim, bir alman mühendis makinenin 5 biriminden 1'ini yapabiliyorken, burda bir mühendis 4/5'ini yapabiliyor bu adamlara çekici geliyor.
Velhasıl makinanın tasarımı ve yazılımı bana aitti,
adam dedi bana, seni götürelim almanya'ya, saat ücretin ne kadar :D
kahkaha attım, neden gülüyosun dedi, saat ücretimi merak ediyorum dedim...
İstanbul'da sabah 8 gece 12 çalışıyodum o sıra(geçen ay)..
Özellikle avrupa'da insana hak ettiği parayı veriyorlar, burda durum vasat.
Kesinlikle yurtdışına gidecem, 8-9 yıl çalışıp para biriktirip istanbul'da kendi işimi kuracam. Dededen tarla bağ bahçe kalmadığı için başka çarem yok..
Her şey bir yana yurtdışına gidince 2 hafta sonra türkçe küfretmeyi bile özlüyorum...
-
unbalanced bunu yazdıinferno bunu yazdı
Yurtdışında yaşamak uzaktan görenler için cazip gibi gelebilir ancak 2. sınıf insan muamelesi gördüğünüz zamanlarda anlarsınız memleketin değerini.Yurt dışında 2. sınıf insan muamelesi görmektense ülkemde yaşarım adam gibi doğru düzgün işlerle uğraşıp hayatımı zor da olsa geçindirmek bence daha önemlidir.
valla hocam ben hiç bir zaman ikinci sınıf insan muamelesi görmedim hatta her ortamda en gözde olan da bendim. bu insanın kariyeri ile ilgili bir
şey. hiç bir mesleği yok dil bilmeyen adam elbette bu muameleyi görecek. türkiyede de öyle değil mi? belli bir kesim diğerlerini adam yerine koyuyor
mu? daha geçenlerde çoban için dememişler miydi benim oyum bunla nasıl bir olur diye. hani herkes eşitti anayasa önünde... insanları parya
olarak gören bir zihniyet var burada. yurtdışında bu olay çok daha az. bir köylü şehire geldiğinde hiç yadırgandığını görmem ama bir köylü
zengin istanbul semtlerine gittiğinde hor görüldüğünü çok gördüm. Eğer mantığın almanyadaki türkler ise, o türklerin geneli insanlıktan çıkmıştır,
gidip gör orada türklerin yaptığı pislikleri. nerede problem varsa %90 türkler çıkarttığından zerre adar şüphem yok. Ben almanyaya gidene
kadar türklerle gurur duyuyordum, almanyanın halini gördüm almanlara acıdım yemin ederim, iyi insanları tenzih ederim ama benim orada
yaşayan türklerle hiç bir bağım olamaz, köpekten bile aşağı davranışlarını gördüm, avrupalı adamlar sarhoş olmadığı müdettçe hiç problem
çıkarmazlar. adamlar o kadar utangaç ki, tramaydan inerken eğer kapının önünde bekliyorsan sana pardon çekilir misin ineceğim demezler,
senin görmeni beklerler ve sen de ona yol verirsin ama türkler adamı ite ite yol açarlar.. hani derler ya türkler barbar, oradaki insanları
gördüğümde barbar olduğumuzu hissettim. belki eskiden farklıydı ama şimdiki durum bu
Dediklerinde haklısın. Almanyadaki Türkler mevzuları zaten bahsettiğin gibi ne Türk ne Alman ikisi arasında kimliği kaybolmuş bir çoğunun. Yurtdışına gittiğimde mesleğimden ve pozisyonumdan dolayı itibar görüyorum o konuda sıkıntı olmuyor ancak genel olarak Türk denildiğinde ön yargılı yaklaşılıyor ardından sohbet geliştikçe ön yargıları kalkıyor. Ülkemizde en azından ilk anlamda bir ön yargı oluşmuyor, konuşma esnasından sonra kişilik analizine göre davranılıyor. Gitmek isteyenler tüm bu ihtimalleri göz önünde bulundurmaları faydalı olur.
