İbretlik Özdeyişin Güncel Yorumu...
-
İbretlik bir özdeyiş AFRİKADAN.... ...Batılılar geldiklerinde ellerinde İncil, bizim elimizde topraklarımızvardı.Bize, gözlerimizi kapayarak dua etmesini öğrettiler.Gözümüzü açtığımızda ise;bizim elimizde İncil, onların elinde topraklarımız vardı.Kenya Kurucu Devlet BaşkanıGünümüz TÜRKİYE'sine uyarlanışı.... .AKP geldiğinde elimizde özgürlük, laiklik, cumhuriyet vardı Bize,kömürverdiler, aşevinde yemek verdiler, gözümüzü kapayarak tekrar oy atmamızıistediler.Gözümüzü açtığımızda ise, bizim başımızda türban, yüzümüzde sakal, onlarınelinde ise para, iktidar vardı..T.C. vatandaşıkaynak:koskocaman.blogspot.com
-
şurda siyaset yapıp her yeri batırıyorsunuz abi yaa.
-
Güzel olmuş...
-
Süper süper
-
alicem bunu yazdı:
-----------------------------İbretlik bir özdeyiş AFRİKADAN.... ...Batılılar geldiklerinde ellerinde İncil, bizim elimizde topraklarımızvardı.Bize, gözlerimizi kapayarak dua etmesini öğrettiler.Gözümüzü açtığımızda ise;bizim elimizde İncil, onların elinde topraklarımız vardı.Kenya Kurucu Devlet BaşkanıGünümüz TÜRKİYE'sine uyarlanışı.... .AKP geldiğinde elimizde özgürlük, laiklik, cumhuriyet vardı Bize,kömürverdiler, aşevinde yemek verdiler, gözümüzü kapayarak tekrar oy atmamızıistediler.Gözümüzü açtığımızda ise, bizim başımızda türban, yüzümüzde sakal, onlarınelinde ise para, iktidar vardı..T.C. vatandaşıkaynak:koskocaman.blogspot.com
-----------------------------Bir zamanlar cihan devleti idik. Ozaman analarımızın başında örtü, babalarımızın yüzünde sakal vardı. Bu devlet dün kurulan bir devlet değildir. Şanlı bir tarihe sahiptir. Biz zamanında yemeşik darbeyi. Bu ülke hala ayaktaysa, ki öyle bu devlete bir şey olmaz. Herkes içini rahat tutsun. Zamanı gelir herşeyin belli olur akla kara.
Unuttum yazmayı : Yaşımız ufak değil hani Akp'nin öncesinide biliyoruz.
-
kartalkethuda bunu yazdı:
-----------------------------
şurda siyaset yapıp her yeri batırıyorsunuz abi yaa.
-----------------------------80 darbesinin siyasetten uzaklaştırdığı gence bir örenk arkadaş
-
yakintakip bunu yazdı:
-----------------------------kartalkethuda bunu yazdı:
-----------------------------
şurda siyaset yapıp her yeri batırıyorsunuz abi yaa.
-----------------------------80 darbesinin siyasetten uzaklaştırdığı gence bir örenk arkadaş
-----------------------------:D üzerime alınmadım. ama yanlış bi şe siyasi tartışmalar. ben hiç zannetmiyorum öle herkesin sakal fes takçağını :D haksızsa kapatılcaktır, olur biter.
-
oxily bunu yazdı:
-----------------------------
Bir zamanlar cihan devleti idik. Ozaman analarımızın başında örtü, babalarımızın yüzünde sakal vardı. Bu devlet dün kurulan bir devlet değildir. Şanlı bir tarihe sahiptir. Biz zamanında yemeşik darbeyi. Bu ülke hala ayaktaysa, ki öyle bu devlete bir şey olmaz. Herkes içini rahat tutsun. Zamanı gelir herşeyin belli olur akla kara.Unuttum yazmayı : Yaşımız ufak değil hani Akp'nin öncesinide biliyoruz.
-----------------------------
osmanli zamani diyorsun ve ozetlemissin iste bir zamanlar diyorsun. bu devlet dun kurulan devlet degil diyorsun korkma yikilmaz diyorsun ama basimizdaki adam "Ne Mutlu Turkum diyene" demek yanlistir diyor,
Canakkalede yikildik diyor
apoya sayin diyor sehide kelle diyor
ananida al git diyor
Bu ulkenin kurucusu MUSTAFA KEMAL ATATURK e hakaret ediyor.
daha ne sayayim
simdi cikip rahat olun bu ulke yikilmaz mi diyorsun.
ha birde akp nin oncesi nasildi bana bi anlatabilirmisin ?
oncesini soyleyeyim,
sisirilmis ve yazin soba borusundan, kisin mayo, etek den yapilmis enflasyon bilgisi yoktu,
halkin cebinde yine para yoktu ama birileri cikip milli gelir %100 artti demiyordu
sumerbank, telekom, tekel vs vs kamu mallari devlete halka aitti, ozellestirilse bile cikip birileri "babalar gibi satarim" demiyordu
birileri cikip kendi suclari icin ozel yasa cikartmiyordu,
yolsuzluklari ortaya cikartanlar degil yapanlar partiden atiliyordu
daha ne sayayim. madem yasin ufak degil bunlari hatirlamiyormusun
-
underzero bunu yazdı:
-----------------------------
....
....ha birde akp nin oncesi nasildi bana bi anlatabilirmisin ?
oncesini soyleyeyim,
sisirilmis ve yazin soba borusundan, kisin mayo, etek den yapilmis enflasyon bilgisi yoktu,
halkin cebinde yine para yoktu ama birileri cikip milli gelir %100 artti demiyordu
sumerbank, telekom, tekel vs vs kamu mallari devlete halka aitti, ozellestirilse bile cikip birileri "babalar gibi satarim" demiyordu
birileri cikip kendi suclari icin ozel yasa cikartmiyordu,
yolsuzluklari ortaya cikartanlar degil yapanlar partiden atiliyordu
daha ne sayayim. madem yasin ufak degil bunlari hatirlamiyormusun
-----------------------------Halkın cebinde simdikinden cok daha fazla para vardı abi. Piyasada is vardı, para donuyordu cepler bos gezmiyorduk. Ecevit doneminde doviz kuru gibi ekonomik verilerin alt ust olması piyasada para olmadıgı anlamına gelmiyorki. Cunku bugunki gibi sağı satarak soldaki deligi tıkamaya calısan bir ekonomi anlayısı yoktu, sıcak parayı yabancı sermaye ile ulkeye akıtmıyorlardı. tefe tufe gibi veriler tenis topu usb bellek uzerinden degil, peynir ekmek uzerinden yapılıyordu. Türkiye piyasasında para sıkıntısı bugunku kadar fazla cekilmedi bu sayede. evet is guc yoktu dedigin gibi ama olan istende para geliyordu. Bugunde is guc yok ama olan isten parada gelmiyor cunku sana para verecek adamında parası yok piyasada para yokki, merkez bankası aglıyor para kalmadı diye adamlar aylar oncesinden bagırdı kimse takmadı. Yani anlayacagınız uzere ekonomi ozaman daha iyiydi bugune nazaran. simdi kafalar kalın malum anlamayan illaki cıkacaktır, basit olarak soyle soyleyeyim; senin bir evin ve bu evinde esyaların var. ancak bankaya kredi borcların ese dosta nakit borcların vs var. senin borcun 50 lira ancak gelirin 15 lira. sende bu 50 lirayı cıkarmak icin evindeki tv yi camasır makinasını satıyorsun 15ide ustune koyunca oluyor 60, 50sini oduyorsun diyorsunki 10 kar ettim. simdi dusun bakalım kar mı ettin? sizin o kar sandıgınız +10 degildir malesef, -10 dur. Yeni bir şemsiye eklenmiştir yani.
peki nereye kadar satacaksın, senin evindeki esyanın bir sınırı ve bir degeri var. Bunu herkez yapar sende yaparsın bende yaparım bakkal ahmette yapar. onemli olan bunu yapmadan ekonomiyi yurutebilmektir. İste eskiden boyle oluyordu, ekonomi memleket satmadan yurutulmeye calısılıyordu ve yuruyorduda. Yani esya satıp 15in ustune koyupta 50yi odemiyorlardı, 50yi 50ile odemeye calısıyorlardı malum geriye birsey kalmadıgından durum o sekildeydi. ama iste dedigim gibi, en azından +10 diye yutturulmaya calısılan -10 yoktu. Bilemiyorum daha ne kadar basite indirgeyip anlatabilirim.Bosver sayma abi, okadar cokki aklına gelmez. Ben ilk zamanlar yani 4 yıl oncesinde akp nin yedigi butun bokların notunu tutuyordum, geciyordum tv karsısına haberleri izlerken bir taraftanda not alıyordum netten bulduklarımı cıktı alıp notlara ekliyordum. okudugum kitaplardan ozet cıkarıp ekliyordum. 1 sene sonra 3. dosyayı bitirdigimde bıraktım not tutmayı. Teker teker yaktım hepsini. Keşke yakmasaymışım ve bırakmasaymısım, bugun onlar 4-5bin sayfalık kitap haline gelirdi. basım maliyetini ustlenecek sponsor bulup bedavaya dagıtırdık.
-
Yani sonuç olarak problem ekonomi. Yıllara göre enflasyonu bir araştırsana veya araştırdıysan bir kaynak göster bizde gerçek değerleri öğrenelim. Benim bildiğim kadarı ile şöyle,
2008 8.15 9.10 2007 5.94 8.39 2006 11.58 9.65 2005 2.66 7.72 2004 13.80 9.30 2003 13.90 18.40 2002 30.80 29.70 2001 88.60 68.50 2000 32.70 39.00 1999 62.90 68.80 1998 54.30 69.70 1997 91.00 99.10 1996 84.90 79.80 1995 65.60 76.00 1994 149.60 125.50 1993 60.30 71.10 1992 61.40 66.00 1991 59.20 71.60 1990 48.60 60.40 1989 62.30 64.30 1988 64.55 73.70 1987 36.77 38.85 1986 27.93 34.62 1985 41.63 44.95 1984 49.53 48.40 1983 29.73 31.39 1982 26.53 21.91 1981 35.45 33.91 1980 98.75 115.60 1979 69.50 56.81 1978 53.10 47.21 -
iyi işler yapanlarla sürekli uğraşılmıştır bu türkiyede uğraşıldıkça seviniyorum çünkü türkiyeyi ilerleten bir adam var diye düşünüyorum.
bir de bu din düşmanlığı nedir bilinmez bi başörtüsü surattan genetik yapıdan dolayı çıkan 2 sakaldan bir şey olmaz ülkeye bu tamamen saçmalıktır. a adam küpe takmış batıyoruz aa kadın koşuyor battık aaa adam merdivenden iniyor işi bitti ülkenin der gibi saçma bir şey
