folder Tahribat.com Forumları
linefolder Gündem - Güncel Konular
linefolder İbretlik Özdeyişin Güncel Yorumu...



İbretlik Özdeyişin Güncel Yorumu...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    alicem
    alicem's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek
     
    İbretlik bir özdeyiş AFRİKADAN.... ...
     
      Batılılar geldiklerinde ellerinde İncil, bizim elimizde topraklarımız
    vardı.
      Bize, gözlerimizi kapayarak dua etmesini öğrettiler.
      Gözümüzü açtığımızda ise;
      bizim elimizde İncil, onların elinde topraklarımız vardı.
      Kenya Kurucu Devlet Başkanı
     
     
     
      Günümüz TÜRKİYE'sine uyarlanışı.... .
      AKP geldiğinde elimizde özgürlük, laiklik, cumhuriyet vardı  Bize,kömür
    verdiler, aşevinde yemek verdiler, gözümüzü kapayarak tekrar oy  atmamızı
    istediler.
      Gözümüzü açtığımızda ise, bizim başımızda türban, yüzümüzde sakal, onların
    elinde ise para, iktidar vardı..
     
      T.C. vatandaşı
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kartalkethuda
    kartalkethuda's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mayıs/2007
    Erkek
    şurda siyaset yapıp her yeri batırıyorsunuz abi yaa.

    maşiyi görüyon mu maşiyi?
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HolySeclorum
    HolySeclorum's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Mart/2007
    Erkek
    Güzel olmuş...

    Her Hakkım Saklıdır
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gastarbeiter
    ExcaliburTBT
    ExcaliburTBT's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Aralık/2005
    Erkek
    Süper süper
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    oxily
    oxily's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Nisan/2007
    Erkek
    alicem bunu yazdı:
    -----------------------------
    İbretlik bir özdeyiş AFRİKADAN.... ...
      Batılılar geldiklerinde ellerinde İncil, bizim elimizde topraklarımız
    vardı.
      Bize, gözlerimizi kapayarak dua etmesini öğrettiler.
      Gözümüzü açtığımızda ise;
      bizim elimizde İncil, onların elinde topraklarımız vardı.
      Kenya Kurucu Devlet Başkanı
      Günümüz TÜRKİYE'sine uyarlanışı.... .
      AKP geldiğinde elimizde özgürlük, laiklik, cumhuriyet vardı  Bize,kömür
    verdiler, aşevinde yemek verdiler, gözümüzü kapayarak tekrar oy  atmamızı
    istediler.
      Gözümüzü açtığımızda ise, bizim başımızda türban, yüzümüzde sakal, onların
    elinde ise para, iktidar vardı..
      T.C. vatandaşı


    -----------------------------

    Bir zamanlar cihan devleti idik. Ozaman analarımızın  başında örtü, babalarımızın yüzünde sakal vardı. Bu devlet dün kurulan bir devlet değildir. Şanlı bir tarihe sahiptir. Biz zamanında yemeşik darbeyi. Bu ülke hala ayaktaysa, ki öyle bu devlete bir şey olmaz. Herkes içini rahat tutsun. Zamanı gelir herşeyin belli olur akla kara.

     

    Unuttum yazmayı : Yaşımız ufak değil hani Akp'nin öncesinide biliyoruz.


    Zamanı gelir herşeyin belli olur akla kara.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HolygaN
    HolygaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Temmuz/2007
    Erkek

    kartalkethuda bunu yazdı:
    -----------------------------
    şurda siyaset yapıp her yeri batırıyorsunuz abi yaa.
    -----------------------------

     

    80 darbesinin siyasetten uzaklaştırdığı gence bir örenk arkadaş 

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kartalkethuda
    kartalkethuda's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mayıs/2007
    Erkek
    yakintakip bunu yazdı:
    -----------------------------

    kartalkethuda bunu yazdı:
    -----------------------------
    şurda siyaset yapıp her yeri batırıyorsunuz abi yaa.
    -----------------------------

     

    80 darbesinin siyasetten uzaklaştırdığı gence bir örenk arkadaş


    -----------------------------

    :D üzerime alınmadım. ama yanlış bi şe siyasi tartışmalar. ben hiç zannetmiyorum öle herkesin sakal fes takçağını :D haksızsa kapatılcaktır, olur biter. 


    maşiyi görüyon mu maşiyi?
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Çömez
    underzero
    underzero's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 20/Ocak/2003
    Erkek
    oxily bunu yazdı:
    -----------------------------
    Bir zamanlar cihan devleti idik. Ozaman analarımızın başında örtü, babalarımızın yüzünde sakal vardı. Bu devlet dün kurulan bir devlet değildir. Şanlı bir tarihe sahiptir. Biz zamanında yemeşik darbeyi. Bu ülke hala ayaktaysa, ki öyle bu devlete bir şey olmaz. Herkes içini rahat tutsun. Zamanı gelir herşeyin belli olur akla kara.

    Unuttum yazmayı : Yaşımız ufak değil hani Akp'nin öncesinide biliyoruz.

    -----------------------------

    osmanli zamani diyorsun ve ozetlemissin iste bir zamanlar diyorsun. bu devlet dun kurulan devlet degil diyorsun korkma yikilmaz diyorsun ama basimizdaki adam "Ne Mutlu Turkum diyene" demek yanlistir diyor, 

    Canakkalede yikildik diyor

    apoya sayin diyor sehide kelle diyor

    ananida al git diyor

    Bu ulkenin kurucusu MUSTAFA KEMAL ATATURK e hakaret ediyor. 

    daha ne sayayim 

    simdi cikip rahat olun bu ulke yikilmaz mi diyorsun.

      

    ha birde akp nin oncesi nasildi bana bi anlatabilirmisin ? 

    oncesini soyleyeyim,

    sisirilmis ve yazin soba borusundan, kisin mayo, etek den yapilmis enflasyon bilgisi yoktu,

    halkin cebinde yine para yoktu ama birileri cikip milli gelir %100 artti demiyordu

    sumerbank, telekom, tekel vs vs kamu mallari devlete halka aitti, ozellestirilse bile cikip birileri "babalar gibi satarim" demiyordu

    birileri cikip kendi suclari icin ozel yasa cikartmiyordu,

    yolsuzluklari ortaya cikartanlar degil yapanlar partiden atiliyordu

     

    daha ne sayayim. madem yasin ufak degil bunlari hatirlamiyormusun 

     


    pist bak bi ! - Ban Golu Canavari
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DkN
    DkN's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ocak/2006
    Erkek
    underzero bunu yazdı:
    -----------------------------
    ....
    ....

    ha birde akp nin oncesi nasildi bana bi anlatabilirmisin ?

    oncesini soyleyeyim,

    sisirilmis ve yazin soba borusundan, kisin mayo, etek den yapilmis enflasyon bilgisi yoktu,

    halkin cebinde yine para yoktu ama birileri cikip milli gelir %100 artti demiyordu

    sumerbank, telekom, tekel vs vs kamu mallari devlete halka aitti, ozellestirilse bile cikip birileri "babalar gibi satarim" demiyordu

    birileri cikip kendi suclari icin ozel yasa cikartmiyordu,

    yolsuzluklari ortaya cikartanlar degil yapanlar partiden atiliyordu

     

    daha ne sayayim. madem yasin ufak degil bunlari hatirlamiyormusun

     


    -----------------------------

    Halkın cebinde simdikinden cok daha fazla para vardı abi. Piyasada is vardı, para donuyordu cepler bos gezmiyorduk. Ecevit doneminde doviz kuru gibi ekonomik verilerin alt ust olması piyasada para olmadıgı anlamına gelmiyorki. Cunku bugunki gibi sağı satarak soldaki deligi tıkamaya calısan bir ekonomi anlayısı yoktu, sıcak parayı yabancı sermaye ile ulkeye akıtmıyorlardı. tefe tufe gibi veriler tenis topu usb bellek uzerinden degil, peynir ekmek uzerinden yapılıyordu. Türkiye piyasasında para sıkıntısı bugunku kadar fazla cekilmedi bu sayede. evet is guc yoktu dedigin gibi ama olan istende para geliyordu. Bugunde is guc yok ama olan isten parada gelmiyor cunku sana para verecek adamında parası yok piyasada para yokki, merkez bankası aglıyor para kalmadı diye adamlar aylar oncesinden bagırdı kimse takmadı. Yani anlayacagınız uzere ekonomi ozaman daha iyiydi bugune nazaran. simdi kafalar kalın malum anlamayan illaki cıkacaktır, basit olarak soyle soyleyeyim; senin bir evin ve bu evinde esyaların var. ancak bankaya kredi borcların ese dosta nakit borcların vs var. senin borcun 50 lira ancak gelirin 15 lira. sende bu 50 lirayı cıkarmak icin evindeki tv yi camasır makinasını satıyorsun 15ide ustune koyunca oluyor 60, 50sini oduyorsun diyorsunki 10 kar ettim. simdi dusun bakalım kar mı ettin? sizin o kar sandıgınız +10 degildir malesef, -10 dur. Yeni bir şemsiye eklenmiştir yani.
    peki nereye kadar satacaksın, senin evindeki esyanın bir sınırı ve bir degeri var. Bunu herkez yapar sende yaparsın bende yaparım bakkal ahmette yapar. onemli olan bunu yapmadan ekonomiyi yurutebilmektir. İste eskiden boyle oluyordu, ekonomi memleket satmadan yurutulmeye calısılıyordu ve yuruyorduda. Yani esya satıp 15in ustune koyupta 50yi odemiyorlardı, 50yi 50ile odemeye calısıyorlardı malum geriye birsey kalmadıgından durum o sekildeydi. ama iste dedigim gibi, en azından +10 diye yutturulmaya calısılan -10 yoktu. Bilemiyorum daha ne kadar basite indirgeyip anlatabilirim.

    Bosver sayma abi, okadar cokki aklına gelmez. Ben ilk zamanlar yani 4 yıl oncesinde akp nin yedigi butun bokların notunu tutuyordum, geciyordum tv karsısına haberleri izlerken bir taraftanda not alıyordum netten bulduklarımı cıktı alıp notlara ekliyordum. okudugum kitaplardan ozet cıkarıp ekliyordum. 1 sene sonra 3. dosyayı bitirdigimde bıraktım not tutmayı. Teker teker yaktım hepsini. Keşke yakmasaymışım ve bırakmasaymısım, bugun onlar 4-5bin sayfalık kitap haline gelirdi. basım maliyetini ustlenecek sponsor bulup bedavaya dagıtırdık.


    Vatan ne Türkiye"dir Türklere, ne Türkistan; Vatan büyük ve müebbet bir ülkedir: Turan. ~ Saga qaygı kelgende qorqup qaşsam taa saga, Qayday betpen qararman aytaş yurtum men saga? Ne dermen dep aytarman sütün bergen anamga? Ne dermen dep aytarman maga sengen atamga? ~ Kök Bayraq"a selam olsun !
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    oxily
    oxily's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Nisan/2007
    Erkek

    Yani sonuç olarak problem ekonomi. Yıllara göre enflasyonu bir araştırsana veya araştırdıysan bir kaynak göster bizde gerçek değerleri öğrenelim. Benim bildiğim kadarı ile şöyle,

    2008 8.15 9.10
    2007 5.94 8.39
    2006 11.58 9.65
    2005 2.66 7.72
    2004 13.80 9.30
    2003 13.90 18.40
    2002 30.80 29.70
    2001 88.60 68.50
    2000 32.70 39.00
    1999 62.90 68.80
    1998 54.30 69.70
    1997 91.00 99.10
    1996 84.90 79.80
    1995 65.60 76.00
    1994 149.60 125.50
    1993 60.30 71.10
    1992 61.40 66.00
    1991 59.20 71.60
    1990 48.60 60.40
    1989 62.30 64.30
    1988 64.55 73.70
    1987 36.77 38.85
    1986 27.93 34.62
    1985 41.63 44.95
    1984 49.53 48.40
    1983 29.73 31.39
    1982 26.53 21.91
    1981 35.45 33.91
    1980 98.75 115.60
    1979 69.50 56.81
    1978 53.10 47.21


    Zamanı gelir herşeyin belli olur akla kara.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dikdatoraa
    dikdatoraa's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek

    iyi işler yapanlarla sürekli uğraşılmıştır bu türkiyede uğraşıldıkça seviniyorum çünkü türkiyeyi ilerleten bir adam var diye düşünüyorum.

    bir de bu din düşmanlığı nedir bilinmez bi başörtüsü surattan genetik yapıdan dolayı çıkan 2 sakaldan bir şey olmaz ülkeye bu tamamen saçmalıktır. a adam küpe takmış batıyoruz aa kadın koşuyor battık aaa adam merdivenden iniyor işi bitti ülkenin der gibi saçma bir şey


    yenilmenin acısını yaşamadan kazanmanın zevkine hiç bir zaman varamazsınız... mağlubiyet son derece motive edicidir dibe vurduğunuzda en tepeden başka gidecek yeriniz kalmaz.
Toplam Hit: 3645 Toplam Mesaj: 12