Elektronik / Embedded / Mobil Cihazlar
İnternetten Alınan Elektronik Eşya Bozulunca Muhatap Kim Oluyor?
İnternetten Alınan Elektronik Eşya Bozulunca Muhatap Kim Oluyor?
-
Selamlar,
MI'nin bi cihazı gittigidiyorda 3100 TL, MI mağazasında 3700'e satılıyor 600 TL fark var arada.
Muhtemelen ithal ürün bunlar. Diyelim alet bozuldu muhatap kim oluyor?
Ben internetteki mağaza ile görüşüp cihazı ona mı gönderiyorum?
15 gün içinde tamir edilmezse bana iade vermek zorunda mı adam distribütör gibi?
-
Kutudan garantiyi veren firmanın kartı çıkar onunla muhatap oluyorsun. 15 gün içinde iade muhabbeti internetten aldığı ürün kutudan bozuk çıkarsa, beğenmedin vs diye var.
Elektronik ürünlerde fatura kesim tarihinden itibaren ilk 6 ay içerisinde ortaya çıkan sorunlar gizli ayıp olarak kabul edilir. İlk 6 ayda arıza çıkarırsa sıfırıyla değişim veya para iadesi isteme hakkın oluyor.
-
Telefonlarda distribütör garantisi oluyor. Hangi firmayla anlaşırsa.
Mesela bende Mi8 Lite var, Delta garantisi mevcut.
GittiGidiyor dan almıştım herhalde
-
mkyb bunu yazdı
Kutudan garantiyi veren firmanın kartı çıkar onunla muhatap oluyorsun. 15 gün içinde iade muhabbeti internetten aldığı ürün kutudan bozuk çıkarsa, beğenmedin vs diye var.
Elektronik ürünlerde fatura kesim tarihinden itibaren ilk 6 ay içerisinde ortaya çıkan sorunlar gizli ayıp olarak kabul edilir. İlk 6 ayda arıza çıkarırsa sıfırıyla değişim veya para iadesi isteme hakkın oluyor.
Üstat yorum için çok sağol,
10 ayda ürün bozuldu kartta yazan adama yollanıyor o zaman cihaz.
Cihaz akıllı ev aleti. MI tamirini yapıyordur ama ithal eden adam bunu nasıl tamir ettirecek ki belki yazılımsal sorunu var çözemedi. Yenisini vermesini normal şartlarda bekliyoruz o zaman değil mi?
-
İthalatçı garantisi kağıt üstünde göstermelik olarak var. Tüm sorunlar onlara göre kullanıcı hatasıdır. Kaldı ki Xiaomi resmi olarak Türkiye'de yok. Parayı bastırana Xiaomi markasını kullanma hakkı veriyor.
-
mkyb bunu yazdı
İthalatçı garantisi kağıt üstünde göstermelik olarak var. Tüm sorunlar onlara göre kullanıcı hatasıdır. Kaldı ki Xiaomi resmi olarak Türkiye'de yok. Parayı bastırana Xiaomi markasını kullanma hakkı veriyor.
Mağazası var ama hocam onlar MI'nin değil mi? Sen ne tavsiye edersin MI'den almazsam büyük sorun çıkar mı?
-
Dediğim gibi markayı kullanma hakkı veriyor o kadar. Ötesine karışmıyor. Franchise sistemi gibi düşün.
Türkiye'de garanti sistemi bir işe yaramıyor. Cihaz sorun çıkarırsa kullanıcı hatası deyip iade ederler. Sende tüketici hakem heyetinde çözüm aramak zorunda kalırsın.
-
zeybekustasi bunu yazdımkyb bunu yazdı
İthalatçı garantisi kağıt üstünde göstermelik olarak var. Tüm sorunlar onlara göre kullanıcı hatasıdır. Kaldı ki Xiaomi resmi olarak Türkiye'de yok. Parayı bastırana Xiaomi markasını kullanma hakkı veriyor.
Mağazası var ama hocam onlar MI'nin değil mi? Sen ne tavsiye edersin MI'den almazsam büyük sorun çıkar mı?
Mağza nasıl var hocam , turkcell mağzaları gibi , tabelada turkcell yazıyor ama içeride aslında sadettin iletişim , aslan iletişim , muhammed iletişim var.
yani hepsi frenchise
mkyb nin dediği gibi , xiaomi türkiye de cıvkını çıkardı her önüne gelene distribitör veriyor
5 tane farklı firma şuan xiaomi ithal ediyor resmi olarak
gayri resmi yani paralel ithalat olarakta 20 firma ithal ediyor.
bu sebeple xiaomi telefon alınca birinin kutusundan genpa garanti belgesi , diğerinden delta diğerinden elofone bilmemne çıkıyor.
en az sıkıntı yaşamak için mümkünse genpa garantili bulmak lazım ama onlar da genelde turkcell bayinde satılanlar
baştaki soruya gelince.
İnternetten bir ürün alırken ürünün garanti firması yazar eğer yazmıyorsa satıcıya mesaj atıp sorabilirsiniz ona göre de alıp almayacağınıza karar verirsiniz.
genpa , kvk , huawei türkiye ,honor türkiye , sony euriasia , vb. bir kaç firma daha var işini düzgün yapan onun dışında hepsinde muhtemelen kullanıcı hatası olarak çıkacaktır problem.
-
zeybekustasi bunu yazdı
Selamlar,
MI'nin bi cihazı gittigidiyorda 3100 TL, MI mağazasında 3700'e satılıyor 600 TL fark var arada.
Muhtemelen ithal ürün bunlar. Diyelim alet bozuldu muhatap kim oluyor?
Ben internetteki mağaza ile görüşüp cihazı ona mı gönderiyorum?
15 gün içinde tamir edilmezse bana iade vermek zorunda mı adam distribütör gibi?
3700 e alınca o garanti hizmetini de almış oluyorsun. Garantiyi hizmet olarak göreceksin.
-
zeybekustasi bunu yazdımkyb bunu yazdı
İthalatçı garantisi kağıt üstünde göstermelik olarak var. Tüm sorunlar onlara göre kullanıcı hatasıdır. Kaldı ki Xiaomi resmi olarak Türkiye'de yok. Parayı bastırana Xiaomi markasını kullanma hakkı veriyor.
Mağazası var ama hocam onlar MI'nin değil mi? Sen ne tavsiye edersin MI'den almazsam büyük sorun çıkar mı?
1000+ lira ucuzuna @saviourangel dan al
-
Süpürge mi sıkıntı yaptı?
Garantiye gönderirken detaylı video çek kargo şubesinde. Böyle böyle içine her şeyi koydum, sağlam kargoladım falan şeklinde, tarih. Marih görünsün gazeteden telefondan bi yerden elinde kanıt olsun.
Resmi dille talebini de belirt içine. Ciddiye alıp çözmeleri lzm. Çözmezseler direkt hakem heyetinden iade istersin 6-8 ay beklersin ama iadeni alırsın