

İphonelarda 2G-3G-4G Seçim Probleminin Çözümü
-
4g varken 2G'ye ne gerek var dediğinizi duyar gibiyim. Şehir içinde problem yok ama kırsalda genelde 2G çektiği için iPhone inatla 3G veya 4g'ye bağlanmaya çalışıyor ve zırt pırt şebeke değiştiği için hem bataryayı sömürüyor hemde aramalarda hattan düşmenizi neden oluyor.
Bu olay şuanda sadece Turkcell ve Vodafone kullanıcıları için var. Türk Telekom kullanıcılarının bir şey yapmasına gerek yok zira TT'de iPhonelara Volte desteği yok.
Başlat->Çalıştır> CMD'yi açın
"C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1
Komutunu girin. Sonra iTunes'u açıp Güncelle butonuna Shift ile basıp dosya uzantısından iPhone/iPad operatör konfigürasyonu ipcc'yi seçip indirdiğiniz dosyayı seçip güncelleyin.Turkcell 24.2 :
Vodafone 24.1 :
-
az çeken yerde hayvan gibi sömürmesini mi engelliyor hocam bu?
sadece 3g çeken yerde mi 3gye bağlanmaya çalışacak yapınca?
ne gibi artısı olacak anlamadım tam ?
4.5 g çekmeyen bi yerdeyim ilk geldiğimde 4.5g açıktı. boşta dururken bile gavur şeyi gibi oluyodu cihaz.
-
joe_black bunu yazdı
az çeken yerde hayvan gibi sömürmesini mi engelliyor hocam bu?
sadece 3g çeken yerde mi 3gye bağlanmaya çalışacak yapınca?
ne gibi artısı olacak anlamadım tam ?
4.5 g çekmeyen bi yerdeyim ilk geldiğimde 4.5g açıktı. boşta dururken bile gavur şeyi gibi oluyodu cihaz.
Cihaz daima üst ağa geçmek için şebeke taraması yapıyor. Bağlandığı anda tarama işlemini kesiyor. Bağlanamadığında ise çok hızlı şarj yiyor.
-
qoqo bunu yazdı
Cihaz daima üst ağa geçmek için şebeke taraması yapıyor. Bağlandığı anda tarama işlemini kesiyor. Bağlanamadığında ise çok hızlı şarj yiyor.
anladım hocam onu da, diyelim yaptık, olduğum yerde 3g sorguladı yokmuş aramayı bıraktı. başka şebeke vericisinin alanına girene kadar mı 3g aramayı bırakıyor? yoksa tekrar müdahele etmek mi gerekiyor 3g araması için?
şebeke değişene kadar bekliyorsa çok iyi olur yapayım hemen :)
-
Üst ağ sorgulamasını o ağı bulana kadar devam eder bırakmaz hiç. Aynı şekilde 2g/3g çeken yerde senin telefonunda LTE aktif ise kendi şebekenin LTE ağını bulana kadar devam eder, bulamazsa diye bir şey yok. Ya sen kendin müdahale edip kapatacaksın LTE yi yada cihaz sürekli tarama yapacak.
İşte yeni güncelleme ile Turkcell ve Vodafone sadece 2g seçimini iptal etti. Bazen 3g çekmediğinde cihaz çok fazla şarj yiyor. Hatta 3g ağı genel olarak fazla şarj yediğinden telefonu 2g ye alıp daha uzun süre kullanabiliyorduk.
Kısacası sen yap bu değişikliği :) Evde interneti wifi üzerinden kullanırken telefonun 3g yada lte de olmasının hiçbir anlamı yok.
qoqo tarafından 19/Şub/17 17:46 tarihinde düzenlenmiştir -
yakında 2g bandı iptal edilecek apple şimdiden çözüm sundu.
-
-2G bandı BTK açıklamasına göre 2026'da kalkacak. Yani daha 9 sene var. Bu sürenin neresi yakın?
-Bu konuda anlatılanlar iPhone 6 ve sonrası için geçerli. Alt modeller için işe yaramaz.
-3G kullanılan frekans gereği hem şarj yer hemde telefonu ısıtır. 4g ve 2G ise düşük frekanslarda olduğundan şarj fazla yemez.
-
mkyb bunu yazdı
-2G bandı BTK açıklamasına göre 2026'da kalkacak. Yani daha 9 sene var. Bu sürenin neresi yakın?
-Bu konuda anlatılanlar iPhone 6 ve sonrası için geçerli. Alt modeller için işe yaramaz.
-3G kullanılan frekans gereği hem şarj yer hemde telefonu ısıtır. 4g ve 2G ise düşük frekanslarda olduğundan şarj fazla yemez.
haydaa ip5te uygulayım diyodum elimde mi patladı şimdi hacım :S
valla ne yapmaya kalksam ip6 çıkıyor.
zorla 6 aldırcanız :D
5e göre yok mu hoca
-
mkyb bunu yazdı
-2G bandı BTK açıklamasına göre 2026'da kalkacak. Yani daha 9 sene var. Bu sürenin neresi yakın?
-Bu konuda anlatılanlar iPhone 6 ve sonrası için geçerli. Alt modeller için işe yaramaz.
-3G kullanılan frekans gereği hem şarj yer hemde telefonu ısıtır. 4g ve 2G ise düşük frekanslarda olduğundan şarj fazla yemez.

BosphorusPasha tarafından 19/Şub/17 19:25 tarihinde düzenlenmiştir -
mkyb bunu yazdı
4g varken 2G'ye ne gerek var dediğinizi duyar gibiyim. Şehir içinde problem yok ama kırsalda genelde 2G çektiği için iPhone inatla 3G veya 4g'ye bağlanmaya çalışıyor ve zırt pırt şebeke değiştiği için hem bataryayı sömürüyor hemde aramalarda hattan düşmenizi neden oluyor.
Bu olay şuanda sadece Turkcell ve Vodafone kullanıcıları için var. Türk Telekom kullanıcılarının bir şey yapmasına gerek yok zira TT'de iPhonelara Volte desteği yok.
Başlat->Çalıştır> CMD'yi açın
"C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1
Komutunu girin. Sonra iTunes'u açıp Güncelle butonuna Shift ile basıp dosya uzantısından iPhone/iPad operatör konfigürasyonu ipcc'yi seçip indirdiğiniz dosyayı seçip güncelleyin.Turkcell 24.2 :
Vodafone 24.1 :
Hocam TT'de Volte desteği yok demişsiniz
İphone SE - TT hat kullanıyorum ve LTE çıkıyor şebekede. Bu Volte desteği olduğunun işaret sayılmıyormu? Bu konuda daha detaylı bilgi paylaşırsanız sevinirim.
-
Bende hakkinda kismindaki operator sekmesinde 27.1 yaziyor ama sizdeki update turkcell 24.2 yaziyor. Acaba bendeki versiyon daha ilerde mi demek oluyor bu?