

Isı Değiştiricileri (Final) Yardim Arkadaslar..
-
selam arkadaslar, bugun isi degistiricilerinden finalim var bir kac soru ile ilgili takintim var
isi degistiricilerinden neden giren ve cikan kütle debileri biribirine eşit cikmaz?
toplam isi transferleri ve elektrikli isitici gücünü hesapladigimizda değerler neden birbirinden farkli cikar?
-
Paşam ne çekiyon sen? İyi kafa yapıyor anlaşılan... : )))
Isı değitirgrcinde nükleer reaksiyon oluyorsa bilemem ama..
-
Soruyu daha açık sor ki yardımcı olayım... Bir Mak.Müh olarak naçizane...
-
Tık Tık... Alo çakal kardeş...
Yumurta kapıya dayanmış... Anlaşılan
Neyse başka bilmeyenler de vardır bari anlatıyım
Normal olarak kütle karunumu yasası çalışır...
Isı değiştirgeci Balon gibi şişmiyor ya da büzülmüyorsa
Giren kütle eşittir çıkan kütle
ıstıcı akışkanın verdiği enerji eşittir ısınan akışkanın aldığı enerji + ( atmosfere verilen ( kötü yalıtımdan dolayı ) enerji
Toplam ıs transferi de değimez
saniyede 1kg akan 10 derece suyun sıcaklığını 20 dereceye arttırmak için gereken enerji hep aynıdır...
Hesapladın 25kW enerji ihtiyacı çıktı
ısı enerjisi ihtiyacını rezistanslakarşılarsan 25kW lık bir ısıtıcı kullanırsın
ters Carnot çevrimi kullanan makinayla ( klima ) verirsen klimanın motorunun çektiği güç 25kWdan daha az olacaktır ( termo yasaları gereği )
-
hocam simdi isi esanjoründe 4 kanal var biri sicak havanin giris ve cikisi, diger taraftanda da soguk havanin giris ve cikisi..
iste bu giris ve cikistaki kütle debileri m = q V A analiz edersek esit cikmiyor.. nedeni nedir?
-
ayrica isi transferi de degisiyor, elektrikli isiticinin gücü ile isi transferleri biribirine esit cikmiyor bunun da nedeni lazim?
-
Kardeşim mümkün değil...
Nasreedin Hocanın dediği gibi
Hanım bu kediyse et nerde
Bu et ise bizim kedi nerde...
-
Sen dediklerimi uygula... Hocam söyledikleriniz bilimsel mantıkla çelişiyor de
100ü kap
Hocan TÜBİTAKta çalışıyorsa Allah ne isterse onu yapar de
100ü kap
-
Akşam soruyu gönder de çözelim beraber.. Eğlence olur...
-
Çakal çatladım be kardeş!
20 yıldır termodinamik ve ısı transferi ile uğraşırım.
Dediğn gibi bir hesap tarzı mümkünse soğuk füzyondan daha önemli bir buluşa imza atmış olur sen veya hocaların
Bırakın kütle sakımı kanunu enerji sakımı kanunu bile yere sermiş oluyorsunuz... Varı yok etmiş yada yoku var etmiş oluyorsunuz haşaa sümme haaşaa
Gözlerinden öperim
-
Cakal kardeş şu hesap tarzını bize de anlat kardeşim...
Çat diye çatladım ortamdan