Kablolu İnterneti Kablosus Olarak Paylaşmak
-
metro net sana eger sadece cat5 kablo ile net sagliyorsa o elindeki cihazla yapman gereken olay su sekilde olmali gelen kabloyu cihazin arkasindaki wan soketine takacaksin modemin sayfasina girip o bolumde wan kismini dinamic ip ye cekiceksin eger baktin baglanmiyor mac adresini pcnin ki ile clone yapacaksin. daha sonra wifi ayarlarini yaparsan kesin %500 calisir bu tip sistemleri (ukraynada) 3 senedir kullaniyorum ve kurulum sekli bu sekilde bilgin olsun
-
hoca ping at konsoldan. wifinin aldigi ipyi ogrenmek istiyorsun sanirim.
ipconfig yaz, aldigi ipyi gor modemin. modeme ping at, gectigi yollari ve ipleri gor. o ip ile ie den baglan iste.
ping atmayacaksan da modeme trace at, yani tracer 192.168.1.1 yaz komut ekranina.
-
İpconfig yazınca gelen ekran hocam
-
37.123.54.1 e ping at hocam. bir de o ekrani ss al
ayrica tracert 37.123.54.1 yazip ss al
edit: ayrica 37.123.54.48 e de ping atip, tracert yap. bu senin bilgisayarin
mizahi tarafından 05/Oca/13 23:18 tarihinde düzenlenmiştir -
wireless modemin arkasından Modemden gelen lan kablosunu çek... (diger modemle ilişiği kesmelisin)
şimdi wireless modemde yapman gerekenler...
sanırım standart ip vermedin wireless e..(o yüzden 2 modemde 192.168.1.1 kalmış oldu) neyse.. şimdi 192.168.1.1 ile wireless modeme gir..
orda başlangıç ip sini 192.168.1.100 yap.. bitiş ipsine gerek yok.. 0 254 de kalsın..
(tahmini tablo şu olsun.. 192.168.1.100
255.255.255.0
192.168.1.254 )
kaydet yeniden başlat.. artık wireless modemine girmek için 192.168.1.100 arayüzünü kullanıcaksın..
şimdi modemden gelen lan kablonu wireless modeme tak.. artık 2 modemde devrede.. 1 modemin neti alıp wireless e vericek..
wireless yapılanman dogruysa (ki öyle oldugunu söylüosun.. şifre ssid vs) wireless den gelen lan ı da pc ne tak..
sorunların hallolmuş olucakk..
edit : Modem resmine şimdi baktım...
http://hizliresimyukle.com/showpic-411073/modem4.png bu resimdeki ayar yerindeki,
modem yerel ip sini 192.168.1.100 yap...
aşağıdaki dhcp deki ip adresini de 192.168.1.101 yap..
ancak genelde modem i router olarak kullanmak için dhcp devredışı bırakman daha iyi olur..
başka bi wireless modemden wireless veri alıp da wireless 2.modemi router olarak kullanmak istenildiğinde,
genelde 2. modemin dhcp sini kapamak gerekir.. ip dağıtımı karışmasın diye.. ama sen kabloludan alıp vereceğin için umarım
sıkıntı yaşamazsın...
dhcp açık haliyle de wireless in şifreli halde sıkıntı çıkmıosa açık kalsın... neyse şimdilik ayarların bunlar...
eğer sıkıntı yaşarsan yaz.. daha detaylı olarak senin gönderdiğin resimlerden kolay anlatım yapılabilir..
serwo tarafından 05/Oca/13 23:30 tarihinde düzenlenmiştir -
serwo bunu yazdı
wireless modemin arkasından Modemden gelen lan kablosunu çek... (diger modemle ilişiği kesmelisin)
şimdi wireless modemde yapman gerekenler...
sanırım standart ip vermedin wireless e..(o yüzden 2 modemde 192.168.1.1 kalmış oldu) neyse.. şimdi 192.168.1.1 ile wireless modeme gir..
orda başlangıç ip sini 192.168.1.100 yap.. bitiş ipsine gerek yok.. 0 254 de kalsın..
(tahmini tablo şu olsun.. 192.168.1.100
255.255.255.0
192.168.1.254 )
kaydet yeniden başlat.. artık wireless modemine girmek için 192.168.1.100 arayüzünü kullanıcaksın..
şimdi modemden gelen lan kablonu wireless modeme tak.. artık 2 modemde devrede.. 1 modemin neti alıp wireless e vericek..
wireless yapılanman dogruysa (ki öyle oldugunu söylüosun.. şifre ssid vs) wireless den gelen lan ı da pc ne tak..
sorunların hallolmuş olucakk..
edit : Modem resmine şimdi baktım...
http://hizliresimyukle.com/showpic-411073/modem4.png bu resimdeki ayar yerindeki,
modem yerel ip sini 192.168.1.100 yap...
aşağıdaki dhcp deki ip adresini de 192.168.1.101 yap..
ancak genelde modem i router olarak kullanmak için dhcp devredışı bırakman daha iyi olur..
başka bi wireless modemden wireless veri alıp da wireless 2.modemi router olarak kullanmak istenildiğinde,
genelde 2. modemin dhcp sini kapamak gerekir.. ip dağıtımı karışmasın diye.. ama sen kabloludan alıp vereceğin için umarım
sıkıntı yaşamazsın...
dhcp açık haliyle de wireless in şifreli halde sıkıntı çıkmıosa açık kalsın... neyse şimdilik ayarların bunlar...
eğer sıkıntı yaşarsan yaz.. daha detaylı olarak senin gönderdiğin resimlerden kolay anlatım yapılabilir..
tam benim anlatmak istedigim iste. dhcp yi kapatiyorduk hatirladim. bir ip de o dagitmamasi icin. bunu uygularsan sorununa cozum bulursun
-
Sserkan bunu yazdı
Evde metronet kullanıyorum. Yanlız kabloyla bitek masaustu pcyle baglanabılıyorum.
Benim bu neti hem masaustune hemde wireless olarak android telefondan kullanmam lazım. Bunun için
TP-Link TD w8961ND'yi aldım.Yanlız bi türlü ayarlarını yapmayı başaramadım.Nasıl yapabılırım acaba ?
Yardımcı olabilcek arkadaslar varmıdır acaba ?
almasaydın,
kullanmadığım apple airport express vardı, takıyosun çalışıyo.
bişeyle takas ederdik.
kulaksiz tarafından 05/Oca/13 23:57 tarihinde düzenlenmiştir -
Beyler çok sağolun yazdıklarınızı uyguladım oldu şuan hem şifre koydum hem bılgısayar hemde telefonda internet var.
