Kafe Ye Network Wifi Kurulumu Tavsiyesi?
-
Hocam en onemli konu band management tanımları buna göre switch yada router al. basacağın wifi yayınından çok daha önemli.
1 adet router (fiber 4g usb modem destekli sim kart destekli) karasal hat düşünce 4 g devreye girmesi için
1 adet 5651 Log kanununa uygun Band managament yapabilen firewall. Loglar tutulacak, band trafiği ayarı ile tüm kullanıcılar örneğin Opsiyonel 5mb hız alabilecek. youtubeda 1080P görüntü izleyen birisi mail atmaya çalışan başka bir kişiyi etkileyemeyecek.
2 adet UniFi AP-LR
1 adet 4 u kabinet
1 adet ups
-
Hocalar adamlar log falan derdinde değiller sonra isterlerse yapılabilir lakin şu an bu iş zor 2 güne hallolmasi lazım. Bazıları basit bir modem işini görür dağıtımı unifi üstlenir diyorlar bu bana saçmalık gibi geliyor mantıklı mı sizce? Bi tane draytek modem alacağım 2 adet de unifi ap lr alacağım 5 ghz falan uğraşmadan sonucda bunlar da 20 mbit dalan verebilir haliyle? Sıkıntı olmaz inşallah log isterlerse de ileri de draytek buna destek veriyor zaten onun üzerinden hallederim gibime geliyor. Load balancer gibi bir cihaza da ihtiyaç yok gibi hattin kopacağını sanmıyorum Ataşehir in göbeği sonucda burası fiber altyapı dan vdsl veriliyor
-
Bazen de router kullanayım diyorum ama daha önce hiç kurmadım router bilgisizim bu konuda
-
daha önceki mesajlarda arkadaşında bahsettiği gibi sıradan bi vdsl modem alırsın bridge modda çalıştırsın bi tane mikrotik 450g yada 1100 ahx2 alırsın bide mikrotiğin grove cihazından alman daha iyi olur hem fiyat olarak daha hesaplı hemde 2.4 ve 5 ghz bandından rahatlıkla yayın yaparsın ama aynı anda değil 2 cihaz alırsın birinden 2.4 diğerinden 5 ghz birde senin burda asıl dikkat etmen gereken müşterilerin kullanacağı trafik kadar ve paket miktarı
-
lanetlicocuk bunu yazdı
daha önceki mesajlarda arkadaşında bahsettiği gibi sıradan bi vdsl modem alırsın bridge modda çalıştırsın bi tane mikrotik 450g yada 1100 ahx2 alırsın bide mikrotiğin grove cihazından alman daha iyi olur hem fiyat olarak daha hesaplı hemde 2.4 ve 5 ghz bandından rahatlıkla yayın yaparsın ama aynı anda değil 2 cihaz alırsın birinden 2.4 diğerinden 5 ghz birde senin burda asıl dikkat etmen gereken müşterilerin kullanacağı trafik kadar ve paket miktarı
hocam daha önce hiç router kullanmadım kullanmayı bilmiyorum :)
-
BosphorusPasha bunu yazdılanetlicocuk bunu yazdı
daha önceki mesajlarda arkadaşında bahsettiği gibi sıradan bi vdsl modem alırsın bridge modda çalıştırsın bi tane mikrotik 450g yada 1100 ahx2 alırsın bide mikrotiğin grove cihazından alman daha iyi olur hem fiyat olarak daha hesaplı hemde 2.4 ve 5 ghz bandından rahatlıkla yayın yaparsın ama aynı anda değil 2 cihaz alırsın birinden 2.4 diğerinden 5 ghz birde senin burda asıl dikkat etmen gereken müşterilerin kullanacağı trafik kadar ve paket miktarı
hocam daha önce hiç router kullanmadım kullanmayı bilmiyorum :)
Hocam yeni birşey öğrenmek istemiyorsan bildiğin şeyi yap o zaman. Bizim yapabileceğimiz birşey yok. Fikrimizi sordun söyledik. Yapıp yapmamak sana kalmış.
-
DrKill bunu yazdıBosphorusPasha bunu yazdılanetlicocuk bunu yazdı
daha önceki mesajlarda arkadaşında bahsettiği gibi sıradan bi vdsl modem alırsın bridge modda çalıştırsın bi tane mikrotik 450g yada 1100 ahx2 alırsın bide mikrotiğin grove cihazından alman daha iyi olur hem fiyat olarak daha hesaplı hemde 2.4 ve 5 ghz bandından rahatlıkla yayın yaparsın ama aynı anda değil 2 cihaz alırsın birinden 2.4 diğerinden 5 ghz birde senin burda asıl dikkat etmen gereken müşterilerin kullanacağı trafik kadar ve paket miktarı
hocam daha önce hiç router kullanmadım kullanmayı bilmiyorum :)
Hocam yeni birşey öğrenmek istemiyorsan bildiğin şeyi yap o zaman. Bizim yapabileceğimiz birşey yok. Fikrimizi sordun söyledik. Yapıp yapmamak sana kalmış.
öğrenmek isterim ama bunu öğrenecek vaktim yokki şu an hocam
-
router kullanmadıktan sonra piyasadaki en baba modem 20-30 makinalı bi internet kafedeki ağda bile belli müddet sonra sapıtıyo o kadar paketi yönetemiyor arada bir modemi resetlemen gerekiyor benim 5-6 aydır hiç resetlenmemiş bordlarım var ayrıca öğrenmene gerek yok profesyonel olarak bu boardları kuran kişiler firmalar var onlardan birisi ile anlaşırsın o senin yerine halleder bizler sana yol gösteriyoruz hangisini seçeceğin tamamen senin tercihine bağlı
