Kanadaya Göçmen Olarak Gitmek Nasıl Oluyor?
-
Alem merhaba. Baştan söyleyeyim form da arattım ama bulamadım cevabını.
Kanada konsolosluk sitesinde bir test var. Sınır 67 puanmış ve testte daha fazla puan alırsanız göçmenlik için başvurabilirsiniz diyor. Bende yabancı dil yok ve sorularıda doğru işaretledim. 74 puan aldım. Açıkcası başvurmayı düşünüyorum.
-Konsoloslukta başvuru ve mülakat için gittiğimde oradaki hangi dili kullanıyorlar. Benimle Fransızca veya İngilizce konuşurlarsa verdiğim 550Kanada doları haybeye gider. Bu dilleri okulda öğretildiği kadar biliyorum. İnternetten evrakların bir çoğunu indirebiliyorsunuz ben indirdim. Dilleri ingilizce olsada çeviri yaparak sonuca ulaşabiliyorum. Konsoloslukta yüzyüze görüşmeler nasıl oluyor.
-Yaklaşık 4000 Kanada doları birikimim var. Tahminimce başvuru masrafları ve 2-3 ay civarında kanadada yaşamama yeter. Kendime güveniyorum, dil sorunu olmassa iş bulabilirim. Elektrik teknikeriyim ve elektrik her yerde az yada çok geçer. Ortalama kazanç en az 7-8 kanada doları/saat gibi olur deniliyor.Kanadaya gidersem yardım alabileceğim Türk dernekleri vb. varmı? İlk 1 seneyi kazasız belasız atlatırsam temel olarak dili kavramış olurum. Paradan çok iş bulma ve yaşama konusunda yardıma ihtiyacım var. Ortalama 1000 kanada doları ile sapıtmassan yaşanılabilen bir ülkeymiş. Destek olan olurmu? Uçaktan indiğimde p.ç gibi ortada kalmayayım.
-Buradaki diplomam kanada da geçermi? ne yapmam lazım.
-Kanada da olup elektrikci arayanınız varmı:-) Davet olursa daha kolay olurmuş. Öyle yazıyor.
Ayrıca her türlü tecrübeye açığım.
-
Beyler peki İyi derece Rusça ve İngilizce bilen bilgisayar mühendisinin orda iş olanakları ve kabul imkanı nedir?
-
kanada kraliçesi ingiliz kraliçesidir yani ingilizce konuşulur. bide fransızca var resmi dillerinde
ama genelde ülkeler dillerini bilme zorunluluğu var
-
1000 kanada doları ile sapıtmadan yaşamaya çalışacağına, Türkiye'de elektrik teknikerliği yaparak 1000 - 1500 tl alıp sapıtabilirsin. 1 sene harcayarak biryerlere uyum sağlamak, psikolojik zorluk ve aşağılanma etkenlerini hiç düşünmüyormusun ? Dil bilmiyorsun ve dil öğrenmeden adam gibi bir işe giremezsin. En fazla komi olursun veya bulaşık yıkarsın. Bu rezilliğe değer mi ?
Eğer 4000 dolar birikimin varsa kendine 3 ay ayır kocaman bir avrupa turu yap. Tur değil hani böyle sırtına çantanı alıp özgürce gez. Sonra ülkene dönüp adam gibi bir işe gir ve çalış. İnan bana çok daha mutlu olacaksın.
Tanrı aşkına senden çok çok daha fazla düşündüm ve uğraştım bu gibi yaşantı değişikliği girişimleriyle. Nasıl bir şekle sokarsan sok sonuç olarak saçma. Kurulu bir düzene ve bilindik bir dile güvenerek ülke değiştirmiyorsan yaşantını taşıman mantıksız bir çileden başka birşey değil.
Selametle. -
NaZi_ bunu yazdı
1000 kanada doları ile sapıtmadan yaşamaya çalışacağına, Türkiye'de elektrik teknikerliği yaparak 1000 - 1500 tl alıp sapıtabilirsin. 1 sene harcayarak biryerlere uyum sağlamak, psikolojik zorluk ve aşağılanma etkenlerini hiç düşünmüyormusun ? Dil bilmiyorsun ve dil öğrenmeden adam gibi bir işe giremezsin. En fazla komi olursun veya bulaşık yıkarsın. Bu rezilliğe değer mi ?
Eğer 4000 dolar birikimin varsa kendine 3 ay ayır kocaman bir avrupa turu yap. Tur değil hani böyle sırtına çantanı alıp özgürce gez. Sonra ülkene dönüp adam gibi bir işe gir ve çalış. İnan bana çok daha mutlu olacaksın.
Tanrı aşkına senden çok çok daha fazla düşündüm ve uğraştım bu gibi yaşantı değişikliği girişimleriyle. Nasıl bir şekle sokarsan sok sonuç olarak saçma. Kurulu bir düzene ve bilindik bir dile güvenerek ülke değiştirmiyorsan yaşantını taşıman mantıksız bir çileden başka birşey değil.
Selametle.Açıkcası sizin gibi düşünmüyorum. Türkiyede siyasi yaşam gittikce insanları kısıtlıyor. "sen sus müdürden,validen vb. den daha mı iyi bileceksin" diyenler çoğaldı. En azından basına para vereyim de yazmayın diyen valilerin görevden alındığı yada pkk ca kaçırılan asker oğlunu devletin kurtarması için babanın bakanın ayaklarına sarılmasının gerekmedigi, vatandaşına saygılı bir ülkede yaşamak istiyorum.
-
Olgunisik bunu yazdıNaZi_ bunu yazdı
1000 kanada doları ile sapıtmadan yaşamaya çalışacağına, Türkiye'de elektrik teknikerliği yaparak 1000 - 1500 tl alıp sapıtabilirsin. 1 sene harcayarak biryerlere uyum sağlamak, psikolojik zorluk ve aşağılanma etkenlerini hiç düşünmüyormusun ? Dil bilmiyorsun ve dil öğrenmeden adam gibi bir işe giremezsin. En fazla komi olursun veya bulaşık yıkarsın. Bu rezilliğe değer mi ?
Eğer 4000 dolar birikimin varsa kendine 3 ay ayır kocaman bir avrupa turu yap. Tur değil hani böyle sırtına çantanı alıp özgürce gez. Sonra ülkene dönüp adam gibi bir işe gir ve çalış. İnan bana çok daha mutlu olacaksın.
Tanrı aşkına senden çok çok daha fazla düşündüm ve uğraştım bu gibi yaşantı değişikliği girişimleriyle. Nasıl bir şekle sokarsan sok sonuç olarak saçma. Kurulu bir düzene ve bilindik bir dile güvenerek ülke değiştirmiyorsan yaşantını taşıman mantıksız bir çileden başka birşey değil.
Selametle.Açıkcası sizin gibi düşünmüyorum. Türkiyede siyasi yaşam gittikce insanları kısıtlıyor. "sen sus müdürden,validen vb. den daha mı iyi bileceksin" diyenler çoğaldı. En azından basına para vereyim de yazmayın diyen valilerin görevden alındığı yada pkk ca kaçırılan asker oğlunu devletin kurtarması için babanın bakanın ayaklarına sarılmasının gerekmedigi, vatandaşına saygılı bir ülkede yaşamak istiyorum.
O vatan söylediğin gibi vatandaşına saygılı olacaktır. Sen vatandaşı olmayacaksın. Eğer o vatan göçmenine saygılı olacaksa önden buyur, ardında olacağım. Ayrıca Allah'a şükür bu vatan terk edip gidilecek kadar dağılmadı henüz. Eğer bölmeye çalışanlar varsa da toparlayacak yine bizleriz.
Seni tanımam, etmem ancak beni ciddi anlamda üzdün. Kanada'yı çok merak ediyorum veya farklı bir ülke merakım var deseydin bol şans dilerdim ancak, bahsettiğin şey çok derin. 33 yaşına kadar Türkiye'de yaşamış ve gerçekten Türk olan bir insanın böyle bir şey düşünebileceğini veya poposu biraz rahatsız oldu diye s.... olup gidebileceğini hiç zannetmiyorum. -
NaZi_ bunu yazdıOlgunisik bunu yazdıNaZi_ bunu yazdı
1000 kanada doları ile sapıtmadan yaşamaya çalışacağına, Türkiye'de elektrik teknikerliği yaparak 1000 - 1500 tl alıp sapıtabilirsin. 1 sene harcayarak biryerlere uyum sağlamak, psikolojik zorluk ve aşağılanma etkenlerini hiç düşünmüyormusun ? Dil bilmiyorsun ve dil öğrenmeden adam gibi bir işe giremezsin. En fazla komi olursun veya bulaşık yıkarsın. Bu rezilliğe değer mi ?
Eğer 4000 dolar birikimin varsa kendine 3 ay ayır kocaman bir avrupa turu yap. Tur değil hani böyle sırtına çantanı alıp özgürce gez. Sonra ülkene dönüp adam gibi bir işe gir ve çalış. İnan bana çok daha mutlu olacaksın.
Tanrı aşkına senden çok çok daha fazla düşündüm ve uğraştım bu gibi yaşantı değişikliği girişimleriyle. Nasıl bir şekle sokarsan sok sonuç olarak saçma. Kurulu bir düzene ve bilindik bir dile güvenerek ülke değiştirmiyorsan yaşantını taşıman mantıksız bir çileden başka birşey değil.
Selametle.Açıkcası sizin gibi düşünmüyorum. Türkiyede siyasi yaşam gittikce insanları kısıtlıyor. "sen sus müdürden,validen vb. den daha mı iyi bileceksin" diyenler çoğaldı. En azından basına para vereyim de yazmayın diyen valilerin görevden alındığı yada pkk ca kaçırılan asker oğlunu devletin kurtarması için babanın bakanın ayaklarına sarılmasının gerekmedigi, vatandaşına saygılı bir ülkede yaşamak istiyorum.
O vatan söylediğin gibi vatandaşına saygılı olacaktır. Sen vatandaşı olmayacaksın. Eğer o vatan göçmenine saygılı olacaksa önden buyur, ardında olacağım. Ayrıca Allah'a şükür bu vatan terk edip gidilecek kadar dağılmadı henüz. Eğer bölmeye çalışanlar varsa da toparlayacak yine bizleriz.
Seni tanımam, etmem ancak beni ciddi anlamda üzdün. Kanada'yı çok merak ediyorum veya farklı bir ülke merakım var deseydin bol şans dilerdim ancak, bahsettiğin şey çok derin. 33 yaşına kadar Türkiye'de yaşamış ve gerçekten Türk olan bir insanın böyle bir şey düşünebileceğini veya poposu biraz rahatsız oldu diye s.... olup gidebileceğini hiç zannetmiyorum....... poposu biraz rahatsız oldu diye s.... olup gidebileceğini hiç zannetmiyorum.
Küfür kullanmadan kendini ifade edebiliyormusun merak ettim.
-
...... poposu biraz rahatsız oldu diye s.... olup gidebileceğini hiç zannetmiyorum.
Küfür kullanmadan kendini ifade edebiliyormusun merak ettim.
Varsayımsal bir konuşmayı nedeni belirsiz bir şekilde karşı taraf üstlenir. Burada yapılması gereken şey tepki göstermek midir ? Yoksa kendini ifade etmek mi ?
Türkçe deki vurgulama eklerinden pek haz etmiyorum. Benim kendi tarzım var. Aslında ne biliyormusunuz ? Olay sizin üzerinden tartışılırken benim narin yerlerime cimcik atmak, bir şekilde olayı bana yıkmak anlamına mı gelir ? merak ediyorum. Beni bağışlayın Olgunistik beyefendi ama bu bir taktik midir ?
Sorduklarım, ima ettiklerim ve çok merak ettiklerimin cevabı alıntı yaptığım 2 satırınızda gizli değil. Bana dokunmadan açtığınız bu kocaman başlık altında sarf ettiğiniz cümlelere karşılık sorduğum sorulara güzel bir açıklama yapın ki, biz de merak ettiğiniz konularda yol gösterici olalım. -
NaZi_ bunu yazdı...... poposu biraz rahatsız oldu diye s.... olup gidebileceğini hiç zannetmiyorum.
Küfür kullanmadan kendini ifade edebiliyormusun merak ettim.
Varsayımsal bir konuşmayı nedeni belirsiz bir şekilde karşı taraf üstlenir. Burada yapılması gereken şey tepki göstermek midir ? Yoksa kendini ifade etmek mi ?
Türkçe deki vurgulama eklerinden pek haz etmiyorum. Benim kendi tarzım var. Aslında ne biliyormusunuz ? Olay sizin üzerinden tartışılırken benim narin yerlerime cimcik atmak, bir şekilde olayı bana yıkmak anlamına mı gelir ? merak ediyorum. Beni bağışlayın Olgunistik beyefendi ama bu bir taktik midir ?
Sorduklarım, ima ettiklerim ve çok merak ettiklerimin cevabı alıntı yaptığım 2 satırınızda gizli değil. Bana dokunmadan açtığınız bu kocaman başlık altında sarf ettiğiniz cümlelere karşılık sorduğum sorulara güzel bir açıklama yapın ki, biz de merak ettiğiniz konularda yol gösterici olalım.Şöyle yapalım isterseniz. Sizinle yazışmayı pm ye taşıyalım, burada olmasın. Ben sorularıma cevap almaya çalışıyorum, iğnelenmeye değil.
-
Şöyle yapalım isterseniz. Sizinle yazışmayı pm ye taşıyalım, burada olmasın. Ben sorularıma cevap almaya çalışıyorum, iğnelenmeye değil.
Size alıntı yaparak; ''O vatan söylediğin gibi vatandaşına saygılı olacaktır. Sen vatandaşı olmayacaksın. Eğer o vatan göçmenine saygılı olacaksa önden buyur, ardında olacağım.'' dedim. Buradan çok net bir şekilde düşüncelerinizdeki pürüze bir cevap almış olmanız gerekirdi ancak siz aynı mesajdan; ''veya poposu biraz rahatsız oldu diye s.... olup gidebileceğini hiç zannetmiyorum.'' kısmını alınmak mecburiyeti hissetmiş olmalısınız. Olur öyle. Bazen öfke, merakı gölgeler.
Mesela Monarşi ile Demokrasiyi nasıl kıyasladığınıza da bir anlam veremedim doğrusu ? (Kanada - Türkiye)
Şöyle ki size çok açıklayıcı bir cümle kurdum ve sonrasında nedenini bilmediğim bir şekilde açıkladığınız gidiş nedeninize karşılık samimiyetinize güvenerek düşüncelerimi söyledim. Kötü de olsa eleştiri eleştiridir. Özel sohbet için uygun bir konu değil. -
hocasıkıntı ne ki monarşideki ? O çok bayıldığın türkiyeyi türk vatanı yapan imparatorluk demokrasi değildi fakat 400 yıl önce bu Istanbul dünyanın ekonomik olarak en zengin kentiydi.
Ayrıca çok detaylara takılmak yerine tüm olanakları ile karşılaştırmakta fayda var.
Kanada : Askerlikte avantajlı, iş bulma konusunda avantajlı, maaş olarak avantajlı.
HolyOne tarafından 22/Ağu/12 14:14 tarihinde düzenlenmiştir
