

Kanuni Sultan Süleyman - Talha Uğurluel‘İn Anlatımıyla
-
kötü bişey keşfedince "ama şunlarda da var hem de daha kötü ühüüü" moduna girmeyi anlamıyorum. herhalde ilkokuldan kalma.
-
osmanlının en güzel yaptığı şey, tüm kavgaları kendi içlerine çekmek, diğer türlü millet de zarar görürdü. Büyük fedakarlık göstererek bu kavgaların
aile içinde kalması sağlandı ve de yayılmasını engellemek için de öldürüldüler. Bu da devletin uzun süre ayakta kalmasını sağlamıştır çünkü kendi
içinde bir çökme yaşanmamıştır. Tabii bazıları buna vahşet diyor ama ben o zaman ki devir için bunun millet için doğru olduğunu düşünüyorum.
şehzade mustafanın öldürülmesi ile ilgili sana bir video ve kitap tavsiyesinde bulunayım
-
Prometheus bunu yazdı
kötü bişey keşfedince "ama şunlarda da var hem de daha kötü ühüüü" moduna girmeyi anlamıyorum. herhalde ilkokuldan kalma.
osmanlıdaki kavga kendi içlerinde olan kavga ki bu bilerek yapılmıştır, avrupada ise hanedanlar arası kavga var ve tüm destekçiler katılıyor. aradaki farkı anlamak görmek lazım. ben ama şunlar da var diye bir mantık gütmedim. avrupada böyle olmuştur, osmanlı da ise böyle olmuştur demek istedim.
-
Sürekli tarihiyle övünüp hiçbir şey yapmayan adamlar bana baba parasıyla övünen zengin çocuklarını andırıyor.
-
Kanuni Sultan Süleyman'ı bile eleştirenler var.Bir krala "sarayında dans ediliyor,mektubumu aldıktan sonra devam edersen ,ordu'yu humayunumla gelip seni kahretmeye muktedirim" diyen bir Sultan.Yazık size ya.Cumhuriyet'ten sonraki kitapları okuyup Osmanlı'yı tanımaya, anlamaya çalışanlara da çifte yazık.Bu kadar da mı mantık yürütemez bir insan.Bazıları da Lise Tarih kitaplarındaki bilgilerle Osmanlı kelimesi içeren cümle kurmaya cesaret ediyor.Osmanlı katır yükü kitap yığıp önüne okuyarak anlaşılmaz.
Gerçek Osmanlı'yı öğrenmek istiyorsanız önce temelinizi atın.Gayrimüslüm bile olsanız;
Fıkıh,kelam,tefsir,Osmanlıca dil.
Bunları öğrendikten sonra Cumhuriyet'ten önceki kitapları okumaya başlayarak Osmanlı'yı tanımaya başlayabilirsiniz.
"Biri şöyle diyormuş da biri böyle...".Peki sen denileni anlayacak,değerlendirecek donanıma sahip misin ki.
Adam harem'i fuhuşhane sanıyor,fıkıh bilgisi sıfır.
Halife'yi kral sanıyor.Halifeliğin şartlarını,bilmiyor.Kabinesi olmayanın Halife olamayacağını bile bilmiyor.
Gavurlar bile İslami yönetim altında daha güvende olduklarını hissederken bizim müslümancıklar kol kesme diye tanıyor şeriat'i.Şeriat'ın İrandaki Yönetim olduğunu sanan bedbahtlar bile var
-
Bu adam hakikaten tarihi gerçekleriyle ortaya koyuyor bir konferansını izlemiştim süperdi.Mümkünse canlı dinleyin çok iyi
-
HuwelAsK bunu yazdı
Kanuni Sultan Süleyman'ı bile eleştirenler var.Bir krala "sarayında dans ediliyor,mektubumu aldıktan sonra devam edersen ,ordu'yu humayunumla gelip seni kahretmeye muktedirim" diyen bir Sultan.Yazık size ya.Cumhuriyet'ten sonraki kitapları okuyup Osmanlı'yı tanımaya, anlamaya çalışanlara da çifte yazık.Bu kadar da mı mantık yürütemez bir insan.Bazıları da Lise Tarih kitaplarındaki bilgilerle Osmanlı kelimesi içeren cümle kurmaya cesaret ediyor.Osmanlı katır yükü kitap yığıp önüne okuyarak anlaşılmaz.
Gerçek Osmanlı'yı öğrenmek istiyorsanız önce temelinizi atın.Gayrimüslüm bile olsanız;
Fıkıh,kelam,tefsir,Osmanlıca dil.
Bunları öğrendikten sonra Cumhuriyet'ten önceki kitapları okumaya başlayarak Osmanlı'yı tanımaya başlayabilirsiniz.
"Biri şöyle diyormuş da biri böyle...".Peki sen denileni anlayacak,değerlendirecek donanıma sahip misin ki.
Adam harem'i fuhuşhane sanıyor,fıkıh bilgisi sıfır.
Halife'yi kral sanıyor.Halifeliğin şartlarını,bilmiyor.Kabinesi olmayanın Halife olamayacağını bile bilmiyor.
Gavurlar bile İslami yönetim altında daha güvende olduklarını hissederken bizim müslümancıklar kol kesme diye tanıyor şeriat'i.Şeriat'ın İrandaki Yönetim olduğunu sanan bedbahtlar bile var
hocam sen neden bahsediyon ya sokaktaki insanın lafından bize ne ?
milletin düşüncesinden bizene ? bu konuda şu dediklerini kim dedi de böyle bir cevap verme gereği duydun?
senin gibi fıkıh tefsif osmanlıca temelim yok, cumhuriyet öncesi kitapları cumhuriyet sonrası onları okuyup yorumlayanların kitaplarınıda okudum.
Burda kime laf sokuyorsun çözemedim veya konuyu niye bu noktaya çekiyorsun onuda anlamadım.
Şimdi biride çıkıp bu dediklerine farklı birşey diyecek konu başka yere gidecek
Edit: Bir kesim Cumhuriyet'i yerin dibine sokarken Osmanliyi göklere çikariyor, bir baska kesim ise Cumhuriyet'i göklere çikarirken Osmanliyi yerin dibine sokuyor.
blackmir tarafından 06/Ara/12 15:07 tarihinde düzenlenmiştir -
unbalanced bunu yazdı
osmanlının en güzel yaptığı şey, tüm kavgaları kendi içlerine çekmek, diğer türlü millet de zarar görürdü. Büyük fedakarlık göstererek bu kavgaların
aile içinde kalması sağlandı ve de yayılmasını engellemek için de öldürüldüler. Bu da devletin uzun süre ayakta kalmasını sağlamıştır çünkü kendi
içinde bir çökme yaşanmamıştır. Tabii bazıları buna vahşet diyor ama ben o zaman ki devir için bunun millet için doğru olduğunu düşünüyorum.
şehzade mustafanın öldürülmesi ile ilgili sana bir video ve kitap tavsiyesinde bulunayım
evlatlarını iyi yetiştireme, onlara belli bi taht sırası vereme, çüküne hakim olamayıp milyon tane çocuk yap (doğum kontrolü milattan önceden beri bilinen birşey) sonra çoluğunu çocuğunu kardeşini amcaoğlunu öldürtüp dünyanın en erdemli insanı ol çünkü devleti korumak için öldürdün.
evet çok büyük insanlarmış.
-
Prometheus bunu yazdıunbalanced bunu yazdı
osmanlının en güzel yaptığı şey, tüm kavgaları kendi içlerine çekmek, diğer türlü millet de zarar görürdü. Büyük fedakarlık göstererek bu kavgaların
aile içinde kalması sağlandı ve de yayılmasını engellemek için de öldürüldüler. Bu da devletin uzun süre ayakta kalmasını sağlamıştır çünkü kendi
içinde bir çökme yaşanmamıştır. Tabii bazıları buna vahşet diyor ama ben o zaman ki devir için bunun millet için doğru olduğunu düşünüyorum.
şehzade mustafanın öldürülmesi ile ilgili sana bir video ve kitap tavsiyesinde bulunayım
evlatlarını iyi yetiştireme, onlara belli bi taht sırası vereme, çüküne hakim olamayıp milyon tane çocuk yap (doğum kontrolü milattan önceden beri bilinen birşey) sonra çoluğunu çocuğunu kardeşini amcaoğlunu öldürtüp dünyanın en erdemli insanı ol çünkü devleti korumak için öldürdün.
evet çok büyük insanlarmış.
"Devleti korumak için çoluğunu çocuğunu öldürecek kadar erdemli insanlardı."
Aynı şeyi söylüyoruz.
Sen nato kafa nato mermerle kişisel çıkarları için yaptıklarını sanıyorsun
Ben ise Şeriat icabı sokaktaki adam için çocuğundan vazgeçecek kadar mangal yürekli görüyorum.
Osmanlı tarihi bounca devletin selameti için katledilen sayısı 50-60 kişi.Bunlar yapılmasa çıkacak taht savaşlarında ölecek insan sayısı onbinlerce.
Şeriat'te söz konusu iki kötü durum meydana gelecekse büyüğünü betaraf etmek için küçüğüne razı olmak vaciptir.Vacip ve farz arasındaki farkları da bi zahmet Lise kitapların dışında bir kaynak varsa okuyuver.
Evlatlarını iyi yetiştirememekten söz etmişsin.Cevap olarak yuh sana diyorum
HuwelAsK tarafından 06/Ara/12 15:42 tarihinde düzenlenmiştir