folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Kar Tanelerinin Benzersizliği İspatı



Kar Tanelerinin Benzersizliği İspatı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek
    Tnrsk bunu yazdı
    zeybekustasi bunu yazdı
    Lotus bunu yazdı
    zeybekustasi bunu yazdı
    Lotus bunu yazdı

     

     

    bütün mesele burda işte klasik cevap eğer bilseydin zaten inanırdın ve sınavın bi anlamı kalmazdı

    anlamadığım bi yer ise muhammed eğer gerçekten bu dini uydurduysa o dönemin şartlarına göre nasıl uydurmuşki şu an günümüzde bak kardeşim burda çelişki var hata var dediğimizde, o olay aslında şöyle diyerek bi bakıma akla yatan cevaplarla doğru olabileceği kanaatine varabiliyo insanlar,hakikaten nasıl bi din yaratmışta 1400 yıldır şu şu sebepten dolayı bu din geçersizdir diyip reddedemiyo insanoğlu 

    Uzun zamandır Kur'an da geçen mucizeleri yok sayan şeyler hakkında bir şeyler okudum yok kendi yazdı yok o bilgileri ticarette öğrendi gibi gibi...

    Bir gelgesel izledim geçende Kur'anı okumama rağmen dikkatimi çekmemişti. Kur'anda yer altında lavların var olduğuna dair ayetler var şimdi kimse çıkıpta son yüzyılda ortaya çıkmışş ispatlanmış bir şeyi şuradan buradan öğrendi diyemez. Arabistanda bir yanardağ bile olsa bunun tüm evreni kapsadığı gerçeği var bir kere. Yani bu teori bence boş. 

    İşin en kötü tarafı Kuranda gerçekten bazı insanların asla inanmayacaklarını müşriklerden olup her şeyi inkar edeceklerini bu insanların kalplerinin mühürleneceği yazıyor. Bir kere inanan donanımlı zeki kültürlü insanlar var diğer yandan yine zeki kültürlü ama inanmayan insanlar var.

    Mutabık olamamışlar bir türlü. Biri Allahın sevdiği öbürüde sevmediği kalbi mühürlenen kulu olsa gerek.


    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Lotus
    Lotus's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2012
    Homo
    zeybekustasi bunu yazdı
    Tnrsk bunu yazdı
    zeybekustasi bunu yazdı
    Lotus bunu yazdı
    zeybekustasi bunu yazdı
    Lotus bunu yazdı

     

     

    bütün mesele burda işte klasik cevap eğer bilseydin zaten inanırdın ve sınavın bi anlamı kalmazdı

    anlamadığım bi yer ise muhammed eğer gerçekten bu dini uydurduysa o dönemin şartlarına göre nasıl uydurmuşki şu an günümüzde bak kardeşim burda çelişki var hata var dediğimizde, o olay aslında şöyle diyerek bi bakıma akla yatan cevaplarla doğru olabileceği kanaatine varabiliyo insanlar,hakikaten nasıl bi din yaratmışta 1400 yıldır şu şu sebepten dolayı bu din geçersizdir diyip reddedemiyo insanoğlu 

    Uzun zamandır Kur'an da geçen mucizeleri yok sayan şeyler hakkında bir şeyler okudum yok kendi yazdı yok o bilgileri ticarette öğrendi gibi gibi...

    Bir gelgesel izledim geçende Kur'anı okumama rağmen dikkatimi çekmemişti. Kur'anda yer altında lavların var olduğuna dair ayetler var şimdi kimse çıkıpta son yüzyılda ortaya çıkmışş ispatlanmış bir şeyi şuradan buradan öğrendi diyemez. Arabistanda bir yanardağ bile olsa bunun tüm evreni kapsadığı gerçeği var bir kere. Yani bu teori bence boş. 

    İşin en kötü tarafı Kuranda gerçekten bazı insanların asla inanmayacaklarını müşriklerden olup her şeyi inkar edeceklerini bu insanların kalplerinin mühürleneceği yazıyor. Bir kere inanan donanımlı zeki kültürlü insanlar var diğer yandan yine zeki kültürlü ama inanmayan insanlar var.

    Mutabık olamamışlar bir türlü. Biri Allahın sevdiği öbürüde sevmediği kalbi mühürlenen kulu olsa gerek.

    hocam şu lavlarla ilgili ayetin hangisi olduğunu hatırlıyorsan söyleyebilirsen iyi olur, he bu arada şimdi varsayalım tamam allah var ve hepimizi yarattı, beni yaratan ilah bana bir akıl veriyor sonra bu akıl ile düşünüp onu reddettiğim zaman bana kızıyor, sevmediği kalbi mühürlenen diyorsun peki sevilmenin yada sevilmemenin olasılığı nedir her yaratılan 3 insandan birini sevmeyeceğim tarzı bir durum yoksa bu cümle biraz değişik kaçıyor, şimdi ilk söylediğim beni yarattı ama kendi yarattığı varlık arızalı çıktı diye yine o yarattığı varlığa kızdı, atıyorum samsung un s3 e kızmasına benzer bu ne saçma makinesin sen düzgün çalışmıyorsun diye, he diyorsan eğer ama sana özgür irade vermiş, şimdi ilk olarak eğer eenn başta yaratıcıdan başka varlık yoksa bütün varlık aleminin ondan gelmesi gerekir dolayısı ile onun haricinde birşey olamaz tasavvuf felsefesinin daha çok ilgilendiği vahdeti vücud kavramı , şimdi eğer direkt olarak yaratıcının bir parçası isek ortak bir benlik var demektir ki buda insanların bir kısmı şöyle bir kısmı böyle denmesini zorlaştırır özde bir isek iyi ve kötü arasında tanrı açısından bir fark kalmaz, mevlananın ne olursan ol yine gel demesinin sebebi budur kişinin ne olduğu kim olduğu ne söylediği önemli değildir onun için çünkü varlığın hepsi yaratıcıdan gelmiştir ve sevilmelidir

    şimdi diyelimki yaratıcı bizi özgür irade sahibi olarak yarattı seçebileceğimiz durumlar belli inanabilir yada inanmayabiliriz, özgür iradeye sahipte olsak yaratıcı yaratılışımızın başından itibaren her aldığımız nefeste ne olacağını bilmek zorunda çünkü zamanı yaratanda kendisi zamanın tamamını görebiliyorsa, sınav yapmanın ne anlamı var, eğer kalbim mühürlendiyse niye hala sınava tabiyim, felsefik açıdan özgür irade kader vs. kavramları fazla sıkıntılı aslında düşündükçe birşeyler çıkartırsın

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    S0KR4T3S
    S0KR4T3S's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Temmuz/2014
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı
    Lotus bunu yazdı

    hocam şimdi akıllı tasarımı sorguluyorsun yaratıcı ihtimalini sorguluyorsun vs. ama çok yanlış yöntemlerle yapıyorsun bunu, ortada üzerine düşünülmesi gereken bir konu var yaratıcının olup olmadığı bu felsefi bir problem, araştırarak kutsal kitapları okuyarak dinleri çok rahat şekilde yalanlayabilirsin ama araştırarak 'yaratıcı' yı yalanlayamazsın, yaratıcının olup olmadığı meselesi daha çok dediğim gibi felsefi bir sorun, kar taneleri ile ilgili olarak bir adam çıkmış allah ne güzel yarattı demiş yada diyelimki bu kutsal kitaplardan birinde yazıyor kar tanelerinin hepsi farklı onları ben öyle yaptım çokta iyi oldu çokta güzel oldu diyor, ama sen diyelimki araştırdın bunun böyle olmadığını kar tanelerinin aynı olduğunu gördün bu durumda sen o dini yalanlamış olursun herhangi yaratıcının olup olmadığını değil ve yine söylüyorum o yazıyı yazan yada rabbim portakalı yaratmakla kalmamış birde dilimlemiş vs. gibi şeyler söyleyenler ciddi anlamda kutsal saydıkları şeyi çok küçük düşürüyorlar

     

    edit: yok lan başka birşey anlatmaya çalışmıssın sen galiba neyse siktir et gece gece hiç anlamadım ben ne anlatmak istediğini ama yazım dursun editlemeyeyim mantıklı bir iki cümle var arasında galiba

    :D

    Bura bombaydı hacı.

    son kısımda aslında çok doğru.

    Şimdi o kadar yazmışın açıklamak gerekirse kendimi islama adamak istiyorum ama öyle böyle değil. Ne kadar kural varsa ibadet varsa ve ne kadar kalp hissi iman varsa hepsini yapmak ve yaşamak istiyorum ama bir bakıyorum milyonlarca taraftarı olan Dalaylama hala yaşıyor ve insanlar budist hristiyanken kendimi islamın içinde Cennete boğarken diğer insanların cehennemde yanmalarını bi türlü anlayamıyorum. Tek paradoksum bu.


    en büyük iman vesveselerinden zaten o. bence onu yenmek için gökyüzüne bak ve ne kadar değersiz, ufacık olduğunu hatırla, kendini değerli kılmalısın, Atatürk'ün de dediği gibi akla en yatkın dindir, İslam dini.

    S0KR4T3S tarafından 02/Ara/13 16:57 tarihinde düzenlenmiştir
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gizem
    sLeymN
    sLeymN's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    aslında matematiksel olarak kanıtı yapılabilir.  Yalnızca şunun ayrımını bilmek lazım.

    farklılaşmasında rol oynayan etkenlerin kombinasyon sayısı mı fazla ya da  yağan kar tanelerinin sayısı mı?

    çok basit birinci sınıf matematiği ile hareket edecek olursak.

    Yağan kar tanelerinin toplam sayısına m,

    Bir kar tanesinin oluşmasını etkileyen kombinasyonların sayısına da n dersek;

    m>n olması durumunda güvercin deliği ilkesine göre  n-(n-1) . konbinasyonu sağlayan en az 2 tane kar tanesi vardır.

    n>m durumunda ise kombinasyon sayısı her zaman m değerinden büyük olacağından aynı kombinasyına sahip iki kar tanesi olamaz.

    aslında burada bakılması gereken durumun m ve n değerlerinden hangisinin sonsuza daha hızlı yakınsadığıdır.


    Cehennemin dibine kadar yolum var daha.. || Nasılsa her yalnız kendine sürgündür Asmera unutma.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Böcüklerin Efendisi
    krypt
    krypt's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Mart/2004
    Erkek
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NaZi_
    NaZi_'s avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Şubat/2010
    Erkek

    Matematikçiler neden kafayı yiyor sanıyorsun ?


    Kendimi bir akşam toplumun ete kemiğe bürünmüş hali ile yemeğe çıkarken hayal ediyorum şimdi; yemekler gelmiş ve çiğnemeye devam ediyoruz. Tam o sırada topluma doğru bakıyorum, ben aseksüel olmaya karar verdim, diyorum ve toplumun yüzü düşüyor. Başlıyor neden ve sonuçlarını sorgulamaya, felaket senaryoları anlatmaya ve yer yer yaftalamaya. Hayal ediyorum, yerimden kalkıyorum ve masanın etrafında bir yarım tur atıyorum, artık toplumun yanı başında, tabiri caizse ensesindeyim. Bir kolumu masaya dayıyorum ve kısa kollu tişörtümden uzanan kollarım yılların emeği sonucu bir kas yığını şeklinde, tam da toplumun bakacağı yerde duruyor. Kulağına doğru eğiliyorum ve şöyle diyorum; desene sen her bi sikimi çok iyi biliyorsun lan ?!
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mfatihbodur
    mfatihbodur's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ağustos/2006
    Erkek

    Hoca dinler de felsefi akimlar gibidir hatta birer felsefi akimlardir diyebiliriz. Tamamen dusuncelerden ve acik uclu cumlelerden olusurlar. Bu yuzden basit bir sekilde bak bu gercek yada bak burda hata var diyemezsin. Cumlenin sonunu sen tamamlarsin, ornegin kuran da bir ayet var tam hatirlayamiyorum ama anlam olarak "topragi dunyanin uzerine yaydik" gibi bir cumle ama burda kullanilan bir kelime var ki o da duz bir zemin (tepsi) gibi bir anlam cikiyor. Kimisi derki bak kuran da dunyanin duz oldugunu iddaa ediyor, kimisi de diyor ki bak dunyanin toprakla kapli oldugunu soyluyor. Hic bi zaman net, kirmizi cizgiler bulamazsin. Bulabilseydin zaten inanmak cok kolay basit olurdu, lotusun dedgi gibi sinav olmazdi.

     

    sana benm surekli aklima getrdigim biseyi yazayim, ve bilimsel olarak dini dogrulamana yardimcin olur belki.  Bilimin kabul ettigi bi gerceklik vardir ki adi ENTROPİ. yani evrende hic bir duzensiz ortamdan, disardan bi etki olmadikca kendiliginden duzenli hale gelemez. Yani bigbang olayindaki gibi bir patlamayla etrafa sacilan parcalarin belirli yorungelere oturup sistematik bir sekilde hareket etmeleri bilime aykiri bir durumdur. 

     

     Suda elini  altinda bulusun : Felsefe de Entropi; 


    "Kainatta her şey, kendini minimum enerji ve maksimum düzensizliğe çekmek ister."

    Ama ne hikmetse o patlama sonucu mukemmel, saat gibi tikir tikir isleyen bir sistem olusmus. Her ikisini de bilim soyluyor ve kendisiyle celisiyor.

     

    mfatihbodur tarafından 18/Kas/13 13:41 tarihinde düzenlenmiştir

    Yeryüzünün öğretmeni olmak için, gökyüzünün öğrencisi olmak gerekir. - Aliya İzzetbegoviç / mfatihbodur@tahribat.com
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    buruksu
    buruksu's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Eylül/2003
    Erkek

    bu güzellikler çogu kişinin sorularına cevap yaralarına merhem olmuştur...

    buruksu tarafından 18/Kas/13 20:23 tarihinde düzenlenmiştir

    :) mutluyum, huzurluyum
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı
     

    Uzun zamandır Kur'an da geçen mucizeleri yok sayan şeyler hakkında bir şeyler okudum yok kendi yazdı yok o bilgileri ticarette öğrendi gibi gibi...

    hocam 1925lerde Amerikaya yönlediren bi adam var. ismi aklıma gelmedi. Güneş Dil Teorisini ispatlamak için bizzat Atatürk tarafından gönderilmiş.

    (Meşhur mektupları vardır). 3 5 mektup sonra bu şahıs başlamış bir şeyler zırvalamaya,

    saçmaladığı bir çok şey var da bi tanesinden bahsedeyim,

    Atatürk'e mektubunda şunları anlatıyor, Kayıp Mu kıtası batmadan önce 3 grup kaçmış. Birisi Maya'lardır. aynı Mu dininin yaşamışlardır. Sonra Hindistan'a gitmişler. Orda kitabe yazmışlar (Naakal Tabletleriydi sanırım). Hz. Muhammed(SAV) de ticaret yaparken yolu Hindistan'a düşmüş. (Hiç bir kaynakta Hz.Muhammed'in Arabistan dışına çıktığı söylenmez.- Sadece Suriye'ye bir süreliğine gitmiş sanırım). Burada da uzunca bir süre önce Maya dilini çözmüş (Okuma yazma bilmemesine rağmen :)) daha sonra da Maya dinini (Eski Mu dini) İslam adı altında millete empoze etmiştir.

    Müslümanlıktaki bir çok ibadet de Maya ordan da Mu'ya benzer.

    Yani adam ibadet şekli benzer diyerek böyle bir sonuca varmış. Peki pek zeki bu merhum, biraz düşünse üzerinde gerçekten bu iki dinin de Allah tarafından gönderildiğinin idrak edemez miydi? 

    (Sonuç olarak Atatürk 13. mektubundan sonra görevden almıştır..)

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zone
    zone's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ağustos/2009
    Erkek

    konuyu dine getirenlere helal olsun yahu.. harbi işe yaramazlık.. adam araştırma diyor sen git kendi yorumlarını kat.. pehhh :/ cahili cühelalık değil de nedir..


    _____________
    bakış açısı katacak olursam insanları düşün kim kime ne kadar benziyor da tıpa tıp benzerliği olan kişi sayısı kaç ;)



    0

    zone tarafından 18/Kas/13 23:12 tarihinde düzenlenmiştir
Toplam Hit: 3407 Toplam Mesaj: 28