Karadeniz Turu
-
Yazın İtalyaya gitmeyi düşünüyordum fakat vazgeçtim. bunun en büyük sebebi daha kendi ülkemi doğru dürüst gezip tozmuş görmüş biri olmamamdan kaynaklandı. Sonra vazgeçtim sokarım Yurtdışına, Turizm olarakda adamlar farklı olsada benim kendi ülkemin güzelliklerini görmeyede ihtiyacım olacağını düşünüyorum + Turizm bakanlığının bu konularda yetersiz olduğunu düşünüyorum vs vs.
Şimdi gel gelelim işin asıl cacık kısmına 1 hafta zaman diliminde KAMP şeklinde olucak 3 arkadaş gitmeyi düşünüyoruz arabamız var kamp malzemelerimizin bir kısmı var çadır falan festan gibi. ama buna rağmen sizlerinde tavsiyesini almak için hemde tura çıkıcak arkadaşlara yardımcı olması için böyle bir başlık açtım ki bizim forumdada yok böyle bir başlık ;
1. Yolculuğa başlıyacağımız yer Sapanca Gölü - Kesin olmamakla birlikte Abant Tabiat parkına uğrayıp oradan devam edebiliriz yada es geçip direk gidebiliriz. - Yedi göller Milli parkı. Oradan Safranbolu ve akabinde Pınarbaşı Kanyonuna geçeceğiz. (Küre dağları milli parkı burada değil mi ?)
2. bana bundan sonrası lazım işte Son durak Alder yaylası Uzun göl kısaca Trabzon. hangi yol çizilip nereler görülmeli bu arada vakittide hesaba katmak lazım zira bu işin birde geri dönüşü var :|
3. Yolda neler almalıyız yanımıza şunu KESİN al diyebiliceğiniz şeyler nedir. + yiyecek içecek meselesi var çabuk tüketilip hemen bozulmayan yolluk dediğimiz neler tavsiye edilir zira her zaman şehirlerden gitmeyeceğiz.
4. olarak her yerde kamp kurabilirmyiiz mesela gittik sapanca gölüne bi yer bulduk çökebilirmiyiz oralara yoksa seve seve belediyelerin izin verdiği bölegeler mevcutmudur ?
5. Fotoğraf makinası kiralamak akıl işimidir sizce ? varsa istanbul anadoluda kiralayabiliceğimiz yer biliyormusunuz ?
biraz anket sorularına döndü ya neyse. şimdilik bu kadar aklıma geldikçe güncellemeye çalışırım daha sonra paylaşım yapıp ayrıntıda yazabilirim yada tecrübeli arkadaşlardan yazmalarını isterim tabiki.
NOT : Geziye yazın çıkacağım ancak şimdiden başlık açmamın sebebi o zamana kadar hazırlıklı olmaktır!
-
burayıda alayım.
-
3. Yolda neler almalıyız yanımıza şunu KESİN al diyebiliceğiniz şeyler nedir. + yiyecek içecek meselesi var çabuk tüketilip hemen bozulmayan yolluk dediğimiz neler tavsiye edilir zira her zaman şehirlerden gitmeyeceğiz.
su faktörü çok önemli bence. zor anlar için en az 1 lt su koyun bi kenara. bunun yanında bolca plastik bardak alın. gezdiğiniz yerleri piç etmemek için orta bot çöp poşetleri var onlardan alın. paranız çoksa ve doğal ortamda piknik havasında beslenmeyelim diyorsanız özellikle yerleşim yerlerinde yemeksepeti sizin için biçilmiş kaftan. ama paranız azsa ya da macera peşindeyseniz hemen hemen bütün yerleşim yerlerinde domates peynir zeytin bulursunz. bi süre sonra kahvaltılıklardan kusacak hale gelirseniz menemen kolay yapılan bir yemektir. bunun yanında ana yemek olarak ateş yakıp tavuk çevirme de yapabilirsiniz(hatta yapın yani:D). gayet pratik olur. hatta gözünce patates pişirip, peynir, zetin cart curtla kumpir keyfi de yaşabilirsiniz. su olayına gelince en az 1 lt dedim ama onu en az 5 lt yapın. gittiğiniz yerlerde sizi turist görüp 5 liralık damacana suları 20 liradan kitlemeye çalışan sevimli esnaflar olabiliyor ki başımıza glmiş bir olaydı (o köyde başka bir bakkalda olmayınca ske ske almıştık -,- çanakkale 2010 hatıram). yorgunluktan yemek yapamaycağınız zamanlar için dilim salamlar var. onlarla pratik ekmek arası hazırlayabilirsiniz; fakat ekmek stoğunuzda yeterli olması lazım. 5 lt suyun yanında her zaman 2 ekmek bulunsun derim. he unuttmadan söylüyeyim hatta bu en önemlisidir bence. eğerki sigara içiyorsanız en az 2 paketle yola çıkın. yanınızda kamera götürecekseniz yola çıktıktan itibaren kesintisiz kayıt yapmayın. biz kocaeliden çıktığımızda açtık kamerayı boğaz köprüsünde hafızası dolmuştu -,- ama makinam sağlamdır hafızası geniştir diye düşünüyosan da şarjı biter derim. bütün heycanınızı yola çıktıktan itibaren ilk 1 saat içinde yaşamayın. hani heycanlanmayın eğlenmeyin demiyorum hocam ama kendinize kadar. arabada dinlemek için bikaç müzik cd si hazırlayın. hepsi tıptıslı olmasın sakin müziklerde olsun. yedek elbisede alın mutlaka. özellikle çorap alın. 3 kişi, günlerce sürecek yol.. ayak kokusu iflahınızı sker afedersin. alternatif olarak -yaz günü gidicekmişsiniz zaten- sandalet falan alabilirsiniz yanınıza. falan filan:D
lepusmorris tarafından 26/Oca/14 08:58 tarihinde düzenlenmiştir -
ArmadA bunu yazdı
Yazın İtalyaya gitmeyi düşünüyordum fakat vazgeçtim. bunun en büyük sebebi daha kendi ülkemi doğru dürüst gezip tozmuş görmüş biri olmamamdan kaynaklandı. Sonra vazgeçtim sokarım Yurtdışına, Turizm olarakda adamlar farklı olsada benim kendi ülkemin güzelliklerini görmeyede ihtiyacım olacağını düşünüyorum + Turizm bakanlığının bu konularda yetersiz olduğunu düşünüyorum vs vs.
Şimdi gel gelelim işin asıl cacık kısmına 1 hafta zaman diliminde KAMP şeklinde olucak 3 arkadaş gitmeyi düşünüyoruz arabamız var kamp malzemelerimizin bir kısmı var çadır falan festan gibi. ama buna rağmen sizlerinde tavsiyesini almak için hemde tura çıkıcak arkadaşlara yardımcı olması için böyle bir başlık açtım ki bizim forumdada yok böyle bir başlık ;
1. Yolculuğa başlıyacağımız yer Sapanca Gölü - Kesin olmamakla birlikte Abant Tabiat parkına uğrayıp oradan devam edebiliriz yada es geçip direk gidebiliriz. - Yedi göller Milli parkı. Oradan Safranbolu ve akabinde Pınarbaşı Kanyonuna geçeceğiz. (Küre dağları milli parkı burada değil mi ?)
2. bana bundan sonrası lazım işte Son durak Alder yaylası Uzun göl kısaca Trabzon. hangi yol çizilip nereler görülmeli bu arada vakittide hesaba katmak lazım zira bu işin birde geri dönüşü var :|
3. Yolda neler almalıyız yanımıza şunu KESİN al diyebiliceğiniz şeyler nedir. + yiyecek içecek meselesi var çabuk tüketilip hemen bozulmayan yolluk dediğimiz neler tavsiye edilir zira her zaman şehirlerden gitmeyeceğiz.
4. olarak her yerde kamp kurabilirmyiiz mesela gittik sapanca gölüne bi yer bulduk çökebilirmiyiz oralara yoksa seve seve belediyelerin izin verdiği bölegeler mevcutmudur ?
5. Fotoğraf makinası kiralamak akıl işimidir sizce ? varsa istanbul anadoluda kiralayabiliceğimiz yer biliyormusunuz ?
biraz anket sorularına döndü ya neyse. şimdilik bu kadar aklıma geldikçe güncellemeye çalışırım daha sonra paylaşım yapıp ayrıntıda yazabilirim yada tecrübeli arkadaşlardan yazmalarını isterim tabiki.
NOT : Geziye yazın çıkacağım ancak şimdiden başlık açmamın sebebi o zamana kadar hazırlıklı olmaktır!
hocam ayder yaylası trabzonda değil ilk onu bil de.Ayder yaylasına gitmek matah bir şey değil.o bölge biraz yalama oldu.Oradan yaylalara çıkarsan asıl güzelliğe ulaşırsın.
-
:) ayder yazacama alder yazmışım rizeye uğrayıp uğramıcamız kesin değil dikkate alırım zaten ora uzakta kalırsa gitmeyiz.
-
Güzel karadeniz turu yapın ama bence motorsiklet ile yapabilseydiniz daha muazzam olurdur şöyle klasından 650dl tarzı end 3 motor değme keyfinize giremediğiniz delik çukur keşfetmediğiniz yer kalmazdı.
he şu konuya yazmıştım detayingen belki işine yarar.
http://www.tahribat.com/Forum-Haziran-Ayinda-Ilkel-Yasam-Deneyimi-189235/4/
Bu yaz bende ne yaparım bilmiyorum ama boka sardık maddi yönden dua edinde düzeleyim :D
Karadeniz Gezisi
Panoramik Resimler Arşivi
41-77-16 Kocaeli - Bursa - Yalova Gezim
Kıyıköy Gezisi
Kıyıköy Gezim
Hepsi geçen senenin eserleri pr resim arşivine bence doğayı katın ben pek çekemedim çok ormanların içine daldım motor ile tek başıma gezdim kıyıköyde harbiden yabanıl hayatı okşar derecesinde tattım yani, siz karadenize gideceksiniz daha çok derinlemesine yaşayın derim korka korka gezmeyin diyeceğim ama araba ile zor işte :) Ulan kartalı görünce kıyıköy'de ormanın içinde benden başka kimse yok tabi motordan atladım ormana daldım aahahah anahtarıda üstünde bıraktım o derece yani :D çekebilmek için ama maalesef :D -
keşke bir kaç gün önce açsaymışım konuyu baktım kıyıköy baya güzele benziyor ama ben o tarafa değil karadeniz bölgeye gideceğim. ancak o bölgeyede bir yaz tatile geçmeyi düşünüyorum :)
kimse gitmemiş galiba forudman o taraflara. len trabzonlular gelin bir yazın bakim nereleriniz var nereleriniz on numara.
-
Rize ile ilgili yardımcı olabilirim
-
ayderi salla onun yerine pokut, yukarı kavron, verçenik, elevit gibi daha doğrusu doğallığı cok bozulmamış yaylaları önerebilirim(Rizede). özellikle pokut baya güzeldir
-
en çok yayla rizedemidir ?
-
Zeytun-i bunu yazdı
Güzel karadeniz turu yapın ama bence motorsiklet ile yapabilseydiniz daha muazzam olurdur şöyle klasından 650dl tarzı end 3 motor değme keyfinize giremediğiniz delik çukur keşfetmediğiniz yer kalmazdı.
he şu konuya yazmıştım detayingen belki işine yarar.
http://www.tahribat.com/Forum-Haziran-Ayinda-Ilkel-Yasam-Deneyimi-189235/4/
Bu yaz bende ne yaparım bilmiyorum ama boka sardık maddi yönden dua edinde düzeleyim :D
Karadeniz Gezisi
Panoramik Resimler Arşivi
41-77-16 Kocaeli - Bursa - Yalova Gezim
Kıyıköy Gezisi
Kıyıköy Gezim
Hepsi geçen senenin eserleri pr resim arşivine bence doğayı katın ben pek çekemedim çok ormanların içine daldım motor ile tek başıma gezdim kıyıköyde harbiden yabanıl hayatı okşar derecesinde tattım yani, siz karadenize gideceksiniz daha çok derinlemesine yaşayın derim korka korka gezmeyin diyeceğim ama araba ile zor işte :) Ulan kartalı görünce kıyıköy'de ormanın içinde benden başka kimse yok tabi motordan atladım ormana daldım aahahah anahtarıda üstünde bıraktım o derece yani :D çekebilmek için ama maalesef :Darkadaşı bilmem ama benim baya işime yarıcak gibi yazıkların, sağol hocam :D :D
