Kasnaklar Ve Tork Arttırımı?
-
şimdi resimdeki kasnaklarda görüldüğü gibi
1. resimde giriş kasnağı 10 diş ve buna baglı olan motor 1 birim tork üretiyor diyelim, 2. kasnakta 70 diş olduğu için tork 7 kat artmış oluyor doğru mudur?
2. resimde ilk giriş kasnağı 10 diş 1. cıkıs kasnağı 70 ve gene torku 7 birime yükselttik diyelim 1. cıkıs kasnagına baglı olan kasnak ile 2. çıkış kasnağındaki tork 49 birim mi olur, 14 birim mi yoksa bambaşka bişey mi? :D
teşekkürler

-
hocam şimdi 10 yaşımda 21 vites bir bisikletim vardı. tamamen ordan yola çıkarak über profesyonel analiz yapacam şimdi. :D
birinci şekilde bisiklet birinci viteste. yokuş filan çıkarken daha kolay olurdu. ama hız çok azalırdı. tork artardı ama.
ikinci şekil de sadece gücü aynı oranda iletir. sonuçta 70 dişlinin merkezindeki küçük dişli de gücü veren dişli ile aynı anda tamamlıyor dönüşünü. ama 70 lik dişli 210 luk bir dişliye bağlansa hız iyice düşer ama tork 3 kat artar gibi.
-
DestinatioN bunu yazdı
şimdi resimdeki kasnaklarda görüldüğü gibi
1. resimde giriş kasnağı 10 diş ve buna baglı olan motor 1 birim tork üretiyor diyelim, 2. kasnakta 70 diş olduğu için tork 7 kat artmış oluyor doğru mudur?
2. resimde ilk giriş kasnağı 10 diş 1. cıkıs kasnağı 70 ve gene torku 7 birime yükselttik diyelim 1. cıkıs kasnagına baglı olan kasnak ile 2. çıkış kasnağındaki tork 49 birim mi olur, 14 birim mi yoksa bambaşka bişey mi? :D
teşekkürler

Hocam mantığın doğru ancak unutmaman gereken birşey var (bkz. Lise 1 Fizik dersi Basit Makinalar) ya yoldan ya güçten, birini kazanır birini kaybedersin. Senin sistemde torku 49 katına çıkarırsın ama motor 50 cmlik dönüş yaptığında son kasnak da 1 cmlik dönüş yapmış olur daha. Eğer işini bu şekilde görüyorsa problem yok. Pathfinderin hesap bisiklette nasıl yokuş çıkarken tork artıp hız azalıyordu aynen o.
Bu arada @PathfindeR00 ikinci sistem doğru, orta kasnak göbekten birbirine bağlı ise eğer beraber döner ve güç X7 X7 = X49 olur, orada hatan var sanırım, bir bak gene konuşalım. -
-
@PathfindeR00 evet hocam kaldıraç mantığı biliyorum onda problem yok ben sadece hesabı merak ediyorum
@TheBattal evet biliyorum hocam rpm düşücek ama önemli değil zaten
1 birim torku 49 katına çeviremek için 490 diş ve 10 diş 2 kasnaktansa böyle bir sistem daha ufak boyutlu ve bulması kolay oldugu için soruyorum
-
DestinatioN bunu yazdı
@PathfindeR00 evet hocam kaldıraç mantığı biliyorum onda problem yok ben sadece hesabı merak ediyorum
@TheBattal evet biliyorum hocam rpm düşücek ama önemli değil zaten
1 birim torku 49 katına çeviremek için 490 diş ve 10 diş 2 kasnaktansa böyle bir sistem daha ufak boyutlu ve bulması kolay oldugu için soruyorum
Tamam o zaman hesap bu, ama dediğim gibi motorun sana gereken devrin 50 katı dönecek ona uygun RPM li motor seçersen problem yaşamazsın
-
mercedes kompressorun mu var hoca?
-
Antikky bunu yazdı
mercedes kompressorun mu var hoca?
yok hocam :) fordum var turbolu :F
-
çevrim oranı İ= n çıkş / n giriş olarak tanımlarsan n= devir / saat ya da sn neyse ya da doğrudan dönüş sayısı
i1= Z1gir/Z1 çıkış [ z diş sayısı ]
İ2=Z2 gir / Z2 Çıkış
İ eş değer = i1 Xi2
=1/7 x 1/7 =1/49
hız 49 kat düşer, tork 49 katına yükselir
ltcelik tarafından 03/Şub/21 21:43 tarihinde düzenlenmiştir -
49,
Hız hesabına bakar hocam, ne kadar yavaşlıyorsa o kadar tork artar.
-
Ben bu videoyu çok sevmiştim:
https://www.youtube.com/watch?v=6tpatrlY1IY
