Kazalardan Sonra Sürücülerin Başına Gelenler?
-
iyi günler mürid(e)ler benim merak ettiğim birkaç konu var ve nette de bununla ilgili pek birşey bulamadım burda başına gelenler geçirenler varsa onlardan dinlemek daha mantıklı olacağını düşündüm.
Yaklaşık 2-3 ay önce aracımla bir yayaya çarpmıştım ve yayayı alıp hastaneye gittiğimde direk trafik kazası ile tutanak tutuldu polisler filan geldi yaklaşık 4-5 saat karakolda işlemler oldu yaya hatalı olduğundan ve şikayetçi olmadığından iki tarafta herhangi bir işlem başlatılmadı ama yinede polise bildirildiği için kamu davası olarak geçmiş ve dava filan oldu işte öyle atlatıldı.
Şimdi benim merak ettiğim Allah kimseye göstermesinde ölümcül bir kaza olsaydı başımıza gelen yani haberlerde filan hep izliyoruz ölümlü bir kaza oldu diyelim o sürücü hapise filan girermi? süreç nasıl işler bunun gibi olaylar başından geçenler bi anlatsa herkes bilgilense çok iyi olacağını düşünüyorum.
-
paran varsa karşı tarafa kan parasını ödersin hapse girmezsin
doğal olarak karşı taraf şikayetçi olmayacak tabii -
ölümle sonuçlanan olaylarda kamu davası açılıyor. karşı tarafın veya ailesinin şikayetçi olup olmaması aranmıyor. savcı kamu davası açar, hakim karar verir. hapse girme durumu var yani.
-
hayatın karşılığının para ya da kefalet olması bana da pek hoş gelmiyor ama geçenlerde başıma şöyle birşey geldi
sokak arasında 30 ya da 40 gibi gayet düşük bi hızda seyrederken tek katlı bir evin çatısından salak çocuğun biri önüme atladı. resmen gökten uçtu sağdan ya da soldan değil, görmem imkansızdı. iki metre önüme düştü. yaallah deyip bastım frene direksiyonu da kırdım. milimetreler kalmıştı diyebilirim.
başka bir olay da çevreyolunda ilerlerken sarhoş bir adam karşıdan karşıya geçti ve tam önümde durdu. resmen intihara teşebbüs etti. trafik birbirine girdi sağa sola kıranlar frene asılanlar derken tam benim önümde durdu, ben de 100 km gibi bir hızdaydım. frene tam bassam eminim ki metrobüs yoluna falan girecektim (abs yok, arabam da vosvos) tam yanımda da başka bir araç vardı, araçla mesafemi sıfırlayıp adamla arabanın tam ortasından geçtim. bu dediklerimin toplamı 1 saniye sürüyor bu arada. sonra arkadakiler vurdu mu sıyırdı mı durdular mı bakamadım.
böyle bi durumda da yüzde 1 bile suçun olmasa dahi hapis cezası alınıyor mu ? hayat bu belli olmaz yarın ne olacağı. hapisten önce vicdanın rahat vermez ama hapis durumunu da merak ettim. -
bana minibus carpti, ama kesinlikle benim hatamdi adamin onune atladim ayagim ezildi. en yakin hastaneye goturdu adamlar (umraniye santraldeki afiyet hastanesi) bende adamlara `abi sizin sucunuz yok isinizden gucunuzden olmayin gidin ` dedim gittiler.
sesekamiz varya amk sekil yapiyoruz, meger bu tur durumlarda ssk karsilamiyomus carpan adamin trafik sigortasi karsilayacakmis 500 kagit hesap girdi hastanede
-
DaveReed bunu yazdı
paran varsa karşı tarafa kan parasını ödersin hapse girmezsin
doğal olarak karşı taraf şikayetçi olmayacak tabiiKan parası kişinin yaşıyla ters orantılı olarak 10 yaşında bir çocuğun kan parası net 200 000tl 'dir
eski parayla 200milyar...
Valla çok zor ben de bir yayaya vurdum , kimsenin başına gelmese en güzeli..
Bir kere araba gibi mekanik bir alet kullandığın ve üstüne üstlük trafiğe çıkıp seyahet ettiğin için bile sen suçlusun direk!
(Sanki araba ile trafiğe çıkılmazda sadece evde üzerinde çamaşır kurutulur)
-
ölümlü bir kazada önce karakola sonra da kamu davası açılırsa cezaevine girersiniz..
suclu olmanız olmamanız durumu etkilemez..
cezaevine girme sebebiniz karşı tarafın fevri davranıp size zarar vermesini engellemektir..
-
ölümcül kazalarda babana çarpsan bile sana zarar gelmesin diye devlet seni korumak için CTE'ye teslim eder.
-
ölümlü trafik kazasında önce karakola götürülürsün nöbetçi savcıya durum bildirilir.
o gün evraklar yetişmeyeceği için hakkında gözaltı kararı alınır.
ertesi gün savcı önüne çıkarsın.savcı ifadeni alır ve yasa gereğince serbest durumda kalman gerekse bile tutuklamaya sevkedilirsin.
hakim dosyanı inceler ve delil durumuna göre hakkında karar verir.
serbest kalırsan da tutuksuz yargılanırsın.
bi adam öldü diye kesin ceza alırsın diye bişey yok.
popüler bi örnek bakınız başbakanın oğlu beraat almıştır.sanırım sene 1998 olması lazım.
-
MbK bunu yazdı
ölümlü trafik kazasında önce karakola götürülürsün nöbetçi savcıya durum bildirilir.
o gün evraklar yetişmeyeceği için hakkında gözaltı kararı alınır.
ertesi gün savcı önüne çıkarsın.savcı ifadeni alır ve yasa gereğince serbest durumda kalman gerekse bile tutuklamaya sevkedilirsin.
hakim dosyanı inceler ve delil durumuna göre hakkında karar verir.
serbest kalırsan da tutuksuz yargılanırsın.
bi adam öldü diye kesin ceza alırsın diye bişey yok.
popüler bi örnek bakınız başbakanın oğlu beraat almıştır.sanırım sene 1998 olması lazım.
hocam o başbakanın oğlu ya :) bizim öyle bir forsumuz yok ne yazıkki :)
-
enesshn18 bunu yazdıMbK bunu yazdı
ölümlü trafik kazasında önce karakola götürülürsün nöbetçi savcıya durum bildirilir.
o gün evraklar yetişmeyeceği için hakkında gözaltı kararı alınır.
ertesi gün savcı önüne çıkarsın.savcı ifadeni alır ve yasa gereğince serbest durumda kalman gerekse bile tutuklamaya sevkedilirsin.
hakim dosyanı inceler ve delil durumuna göre hakkında karar verir.
serbest kalırsan da tutuksuz yargılanırsın.
bi adam öldü diye kesin ceza alırsın diye bişey yok.
popüler bi örnek bakınız başbakanın oğlu beraat almıştır.sanırım sene 1998 olması lazım.
hocam o başbakanın oğlu ya :) bizim öyle bir forsumuz yok ne yazıkki :)
o zaman başbakan değildi belediye başkanıydı.
pederleri ikna edin belediye başkanlığına el atsınlar :-))
