Kentsel Dönüşüm Hk.
-
EricNorthman bunu yazdı
Konuyu baltalamayayım ama bende bir soru sormak istiyorum.
Kayınvalidenin oturduğu bina kentsel dönüşüme gidecek bir mütehahit ile.
Noter sürecinde bende olacağım.
Projeye bakım tamam bu doğru proje evet sözleşme bu diyeceğiz anladığım kadarıyla onaylatacağız.
Ama ilk defa giriyorum bu işe dikkat etmem gereken bir şey var mı?Hocam bir çok tavsiye de bulunabilirim ancak bulundugun şehirde ki emlakcılar odasına giderek mutlaka emlakcılar odasının bu işlerden anlayan avukatı vardır.O avukat ile anlaşarak ücret karşılığında sözleşmeyi baştan sona incelemesini istemelisiniz.
Size küçük bir olay anlatayim.Yıllar önce Antalya Serik ilçesinde büyük bir arsa üzerine 2 bloklu proje için inşaat firması ile toprak sahibi %50 oranında anlaşıyor.Kısaca 2 blok yapılacak 1 blok mülk sahibine 1 blok inşaat firmasına.İnşaat firması ilk kendine ait olan bloğu yapıp bitiriyor 2.bloğa gelince yapmıyor sürekli sallıyor.İş mahkemeye gidiyor hakim soruyor yapacakmısın yapacam ne zaman param olunca diyor.Sözleşmede inşaat bitiş tarihi,teminatlar vb maddeler olmadığı için tüm ihale toprak sahibine kalmış oluyor.Borcum borç ne öderim ne inkar ederim havasındalar.
Antalya emlakcılar odasının kendi avukatı var bize düzenli olarak eğitimler veriyorlar.Hukuksal bir ihtiyaç oldugu zaman bir telefon ile işimizi çözebiliyoruz.Sİzde bulundugunuz yerde ki emlak odalarından destek alabilirsiniz.Ek olarak yapay zeka ve sözleşme 1 örneğini buraya atabilirsen burada da kendi aramızda istişare etmiş oluruz
-
PanxeR bunu yazdıEricNorthman bunu yazdı
Konuyu baltalamayayım ama bende bir soru sormak istiyorum.
Kayınvalidenin oturduğu bina kentsel dönüşüme gidecek bir mütehahit ile.
Noter sürecinde bende olacağım.
Projeye bakım tamam bu doğru proje evet sözleşme bu diyeceğiz anladığım kadarıyla onaylatacağız.
Ama ilk defa giriyorum bu işe dikkat etmem gereken bir şey var mı?sözleşmenin son halini yapay zekaya yorumlatıp dikkat edilmesi gereken önemli noktalar nelerdir diye sor.
en önemlisi bitirme sigortası olup olmaması.
Valla bende öyle yaptım ilk sözleşme elime geçince abi. Şimdi burayı karıştırmayayım diye belirtmemiştim
Ama sen söyleyince üstüne bastın. AI'da bir madde de tehlike buldu. Her şey güzel ama belirttiği madde de
Mütehati ölse, kaçsa, bıraksa, başkasına devretse bu konuya dair şu madde de gerekli güvence yok diyor.
Bende düşünüyorum bunu nasıl izah edip, nasıl güvence isteyebiliriz mütahitten oraya ne yazdırılmalı ama bulamadım henüzSaNaL_AjaN bunu yazdıHocam bir çok tavsiye de bulunabilirim ancak bulundugun şehirde ki emlakcılar odasına giderek mutlaka emlakcılar odasının bu işlerden anlayan avukatı vardır.O avukat ile anlaşarak ücret karşılığında sözleşmeyi baştan sona incelemesini istemelisiniz.
Size küçük bir olay anlatayim.Yıllar önce Antalya Serik ilçesinde büyük bir arsa üzerine 2 bloklu proje için inşaat firması ile toprak sahibi %50 oranında anlaşıyor.Kısaca 2 blok yapılacak 1 blok mülk sahibine 1 blok inşaat firmasına.İnşaat firması ilk kendine ait olan bloğu yapıp bitiriyor 2.bloğa gelince yapmıyor sürekli sallıyor.İş mahkemeye gidiyor hakim soruyor yapacakmısın yapacam ne zaman param olunca diyor.Sözleşmede inşaat bitiş tarihi,teminatlar vb maddeler olmadığı için tüm ihale toprak sahibine kalmış oluyor.Borcum borç ne öderim ne inkar ederim havasındalar.
Antalya emlakcılar odasının kendi avukatı var bize düzenli olarak eğitimler veriyorlar.Hukuksal bir ihtiyaç oldugu zaman bir telefon ile işimizi çözebiliyoruz.Sİzde bulundugunuz yerde ki emlak odalarından destek alabilirsiniz.Ek olarak yapay zeka ve sözleşme 1 örneğini buraya atabilirsen burada da kendi aramızda istişare etmiş oluruz
Yeni gördüm mesajı abi kusura bakma.
Valla şu güvence konusunda prüz var. Sözleşme şartları iyi gibi ama hani öldüm gittim, yan battım ne olacak gibi şeylerde gerekli ilgili madde adına bir güvence olmadığını söylemişti yapay zeka.
Yeni bir konu açarak bunu sorayım aslında daha iyi olmaz mı?+ ayrıca ücretler ne kadardır acaba, bunu karşılayabilecek maddi güç ne yazık ki hane bireylerinde mümkün değil gibi :/
EricNorthman tarafından 30/Eki/25 17:28 tarihinde düzenlenmiştir -
SaNaL_AjaN bunu yazdıHocam bir çok tavsiye de bulunabilirim ancak bulundugun şehirde ki emlakcılar odasına giderek mutlaka emlakcılar odasının bu işlerden anlayan avukatı vardır.O avukat ile anlaşarak ücret karşılığında sözleşmeyi baştan sona incelemesini istemelisiniz.
Size küçük bir olay anlatayim.Yıllar önce Antalya Serik ilçesinde büyük bir arsa üzerine 2 bloklu proje için inşaat firması ile toprak sahibi %50 oranında anlaşıyor.Kısaca 2 blok yapılacak 1 blok mülk sahibine 1 blok inşaat firmasına.İnşaat firması ilk kendine ait olan bloğu yapıp bitiriyor 2.bloğa gelince yapmıyor sürekli sallıyor.İş mahkemeye gidiyor hakim soruyor yapacakmısın yapacam ne zaman param olunca diyor.Sözleşmede inşaat bitiş tarihi,teminatlar vb maddeler olmadığı için tüm ihale toprak sahibine kalmış oluyor.Borcum borç ne öderim ne inkar ederim havasındalar.
Antalya emlakcılar odasının kendi avukatı var bize düzenli olarak eğitimler veriyorlar.Hukuksal bir ihtiyaç oldugu zaman bir telefon ile işimizi çözebiliyoruz.Sİzde bulundugunuz yerde ki emlak odalarından destek alabilirsiniz.Ek olarak yapay zeka ve sözleşme 1 örneğini buraya atabilirsen burada da kendi aramızda istişare etmiş oluruz
Yeni gördüm mesajı abi kusura bakma.
Valla şu güvence konusunda prüz var. Sözleşme şartları iyi gibi ama hani öldüm gittim, yan battım ne olacak gibi şeylerde gerekli ilgili madde adına bir güvence olmadığını söylemişti yapay zeka.
Yeni bir konu açarak bunu sorayım aslında daha iyi olmaz mı?+ ayrıca ücretler ne kadardır acaba, bunu karşılayabilecek maddi güç ne yazık ki hane bireylerinde mümkün değil gibi :/
Estafullah hocam ama bir maddeyi atlarsan tüm işleri riske atabilirsin.Müridlerden hukukcu olanda var konuya vakıf olanlarda var.Sen sözleşme örneğini isteyenlere özelden yada kişisel bilgileri sansürleyerek açıktan paylaşabilirsen daha sağlıklı olablir.Avukatlık ıcın cok yüksek rakam olacağüını düşünmüyorum
-
EricNorthman bunu yazdı
Konuyu baltalamayayım ama bende bir soru sormak istiyorum.
Kayınvalidenin oturduğu bina kentsel dönüşüme gidecek bir mütehahit ile.
Noter sürecinde bende olacağım.
Projeye bakım tamam bu doğru proje evet sözleşme bu diyeceğiz anladığım kadarıyla onaylatacağız.
Ama ilk defa giriyorum bu işe dikkat etmem gereken bir şey var mı?en önemlisi imzalayacağınız sözleşmeye dikkat edin. Sözleşme içerisinde inşa edilecek binanın niteliklerine, teslim süresi ve bu teslim süreyi aşması halinde (inşaat teslim edilmemesi) aylık ceza, kira v.s. ödenecek mi. Kamu kurumlarına ödenecek harçlar (belediyeden kaynaklı çıkabilecek pis su, kaldırım v.s.) ve masrafları kim karşılayacak onlara falan bakın. Sözleşmeyi taslak olarak alabilirseniz burada paylaşın inceleriz.
İnşaat nitelikleri derken;
- çevre yapı duvarları, çevre düzenlemesi bahçe konut girişine kadar beton parke düzenlemesi v.s.- Binada kaç kişilik yada kaç adet asansör olacak, otopark daire başına mı, en alt kat bodrumda depo olacak mı? olacaksa daire başına kaç metrekare alan ayrılacak bu alanların yapım masrafları (daire başına kilitli kapı, fayan, raf v.s. v.s.)
- Bina betonarme karkas olarak mı inşa edilecek, dış cephe yalıtı mı (malzemeler 1. kalite mi kalıklık v.s.) dış cephe boyası, pencere doğramaları PVC ısı camlı mı hangi malzeme?
- Islak ve kuru zemin döşemeleri, ortak merdiven alanı, alüminyum korkuluklar ve ortak merdiven mermerleri gibi malzemelerin kalitesi v.s.
- membran izolasyon v.s. yapılacak mı? yapılacaksa alt mı üst mü bunların kalitesi v.s.
- ısınma tabandan mı, petek mi? Tabandan ısıtma, banyo ve WC kapıları v.s. bu kapıların ahşap özellikleri, buzlu cam, camsız falan
- Mutfak, lavabo, banyo ve diğer dolaplar, tezgahlar, 1. kalite malzemeden mi yapılacak yada malzemenin cinsi özellikleri? kombi ve tezgah ara taşları masrafları?
- Elektrik tesisatı, doğalgaz ve tesisatı, Sıhhi tesisat malzemeleri cinsi kalitesi?
- cam balkon yapılacak mı yapılacaksa masrafları cinsi, kalınlığı, renkleri (beyaz, siyah, lacivert) sözleşmede olduğu halde camları yapmayan ve fiyat artışını bahane edip ortaklık teklif edenler var. (örnek; cam balkon maliyeti 100.000 TL ise yarısını sen ver ben zarar ediyorum v.s. diyen firmalar var.)
- dairenin içinde kullanıcak tüm malzemelerin özellikleri ve 1. kalite mi olacak kalitesini belirtmesi gerek. Renk seçimi, kalitesi falan daire sahibine seçim hakkı verilecek mi? Belirtilmezse en düşük fiyattan çakıp geçiyorlar. uzun süre dayanıklı olmaz ek masraf çıkartır ilerleyen yıllarda.
aklıma gelenler bunlar.. Son olarak inşaat yapılırken bile takip edin. Sözleşmede yazdığı halde malzemelere uymayanlar var. Sözleşmede 1. kalite yazıyorsa siz nasılsa inşaata gitmezsiniz diyerekten farklı malzeme kullananlar var. Takip olmazsa işiniz zor. Her türlü dümen dönüyor diyebilirim.
essan tarafından 30/Eki/25 23:29 tarihinde düzenlenmiştir -
@essan 1.Kalite 2.Kalite olayını nasıl netleştirebilirler ? Belli marka üzerinden ilerleme şansları olurmu ? Boru bu marka,mutfak dolabı mdf,iç kapılar şu standartlarda gibigibi
