Klimadan Akan Su Gerçekten İşe Yararmı
-
Merhaba arkadaşlar, klimadan su akıp gidiyor, bunu nasıl değerlendire bilirim diye araştırırken internette bu bilgilere ulaştım,
Klima suyu nasıl oluşur - Nefes aldığınız havada su molekülleri hava ile birlikte karışık durumdadır, klimanız havadaki su moleküllerini yoğuşma ile havadan ayırır.
Nedir klimalardan çıkan suyun kimyasal yapısı - Saf sudur. Musluk suyu ile kıyasla kireç, chlorine, fluoride ve sodium içermez. Oksijen oranı yüksek. Çok düşük oranlarda da olsa bakır, alüminyum, kurşun, gibi metaller içerir.
Musluk suyundan farkı nedir - Musluk suyu ile kıyasla klimanızdan çıkan su minerallerden yoksundur. Kireç, chlorine, fluoride ve sodiumdan yoksundur.
Klimamın suyunu nasıl toplar muhafaza ederim - Drenaj hortumunun ucuna kap, kova vs. koyarak suyu depolayabilirsiniz. Suyu topladığınız kabı bir şekilde kapatarak muhafaza altına almaya özen gösteriniz. Bu şekilde suya toz, yapraklar yada sivrisinek ve diğer
canlıların larvae (yumurta) bırakmalarını önlemiş olursunuz.
Klima suyunu sulama amaçlı kullanabilirmiyim - Tabiki. Evinizdeki çiçekler, ağaçlar ve bitkilerde klimanın suyunu kullanabilirsiniz. Klimanızdan çıkan suda minerallerin yoksun olması nedeniyle özellikle küçük saksılarda yetiştirdiğiniz çiçeklerin toprağını sıkça
değiştirmeniz daha fayadalı olacaktır. Ağaçlar doğal filtreleme özelliğine sahip olduklarından klima suyundaki metalleri filtre edeceklerdir. Sulamada bu suyu Sebzelerinizde Kullanmayınız, sudaki metaller sebzelerin yapraklarında depolanacaktır. Sebzelerin sudan aldıkları
metalleri filtreleme özellikleri olmadığından klima suyu ile suladığınız sebzeleri yemeniz durumunda bu metaller vücudunuza konuşlanacaktır.
İçme amaçlı kullanabilirmiyim - Kesinlikle Hayır. Klimanızdan oluşan suyu kesinlikle içme amaçlı ve ev hayvanlarınız yada akvaryumlarınızda balıklarınız için kullanmayınız. Klima suyu saf sudur ve laboratuvar yada steril aplikasyonlar için idealdir. Saf suyun tüketimi
gerek sizde gerekse evcil hayvanlarınızda ve akvaryumdaki balıklarınızda mineral ve elekrolit eksikliğine neden olacaktır. Bu nedenden dolayı kesinlikle içme amaçlı olarak kullanamayın.
Klima suyunu kullanabileceğiniz diğer aplikasyonlar.
Aracınızda - Eğer musluk sularınızdaki kireç oranı çok yüksekse aracınızın radyatör ve aküsünde su ilave etmek zorunda kalıyorsanız klimanızdan çıkan su sizin için mükemmel bir alternatif olabilir. Klima suyunun mineraller ve kireç içermemesinden dolayı aracınızın
radyatöründe kireçlenme ve sistemde tıkanmalar önlenmiş olacaktır. Suyu filtrelemenizde, süzmenizde fayda vardır yada görsel olarak suyun herhangi dış ortamdan karışan yabancı maddeler içermediğine dikkat ediniz.
Evinizde - Genel temizlik amaçlı kullanabilirsiniz. Camlarınızın temizliği vs. aplikasyonlarda. Ütünüz için idealdir çünkü kireç içermez. Camlarınızda izler ve gölgelenme gözlemliyorsanız klimanızın suyuna sirke katarak bu durumu önleyebilirsiniz.Bu bilgiler doğrudumur sizce,
-
+ o gazı bi bardağa doldur bardak buz gibi oluyor sonra yere dök buhar olup gidiyor ne bekliyosun ondan :F
+ klimalar kötü havaları ossuruk mossuruk çekmez la içerisine.
Daniel-Koo tarafından 02/Tem/13 13:37 tarihinde düzenlenmiştir -
Yazdıklarınız hatalı.
-Klima suyu çoğunlukla saf su değildir, hatta sağdece teoride saf su kabul edilir. Havadaki su buharının ve çeşitli buhar formundaki maddelerin soğuk yüzeyde yoğunlaşmasıdır senin su dediğin şey. Nelermi? Nefes, o.suruk, hertürlü koku artığı vb. olabilir içerisinde.
-
belki tuvalette kullanılabilir veya yerlere paspas çemek için filan
-
Olgunisik bunu yazdı
Yazdıklarınız hatalı.
-Klima suyu çoğunlukla saf su değildir, hatta sağdece teoride saf su kabul edilir. Havadaki su buharının ve çeşitli buhar formundaki maddelerin soğuk yüzeyde yoğunlaşmasıdır senin su dediğin şey. Nelermi? Nefes, o.suruk, hertürlü koku artığı vb. olabilir içerisinde.
Ben yazmadım, nette araştırdım bulduklarım hemen hemen bu yazılanlarla aynı, bende bu yazılanlar doğrumu diye soruyorum,
-
Hocam o suyu anca biryerleri silerken, sifonda falan kullanabilirsin. Sonuçta vücudundan çıkan sudan bahsediyoruz. Bu ağızdan çıkan su buharı, osuruk, ter falan demek. Klimanın filtreleme kapasitesi de belli olduğundan o suyun ne kadar steril olduğu tartışılır.
Edit: imla
torpedo_XL tarafından 02/Tem/13 13:49 tarihinde düzenlenmiştir -
pis kokmuyorsa paspas işinde kullan yada ağaç filan sula.
-
sakın temiz su diye içme
ölürsün yemin ederim
-
TeRRoR bunu yazdı
pis kokmuyorsa paspas işinde kullan yada ağaç filan sula.
Ağacı kurutur hacım :)
-
Suyu minerallendirmek istiyorsan ev yapımı filtre yapabilirsin, toprak ve on on beş kat ince kumaşla.
-
ben cok madurum bu sudan; geçen yaz mı ne aşırı bı sıcak söz konusuydu bi süre öyle ki nefes dahi alamıyordum evde sordum 2 hafta sonra kurarız dediler bende mobilini aldım kurulumu filan yok neyse tek sıkıntı bu paso suluyor arkadaş bir de boru takma yeri aşağıda pet koyuyorum doluyor poşet bağlıyorum doluyor sürekli suluyor yok olan parkelere oluyor cok madurum bu sudan çok..
