Kombiye Su Basma Devreya Alma
-
NoToLeRaNcE bunu yazdı
Konu cok iyi oldu bilen varsa bi yardimci olun beyler, banyo/mutfak ikilisine sicak su geliyo 1 dakika surmeden kombi ateslemesi sonup su soguga donuyo. Ama isitmada problem yok, yani petekler sicak ? Acaba bende mi su bosaltip tekrar basmam gerekir ?
abi sıcak su ayarını minimuma getirip dener misin? Yalnız ben olayı tam anlayamadım. Hep mi 1 dakika sonra soğuyor yoksa kaynakla aranızda başka biri suyu açınca mı soğuyor?
-
whopper bunu yazdıPrometheus bunu yazdı
tasarruf nasıl yapılır onu deyin yav
abi biz baya tasarruf yapmaya çalışıyoruz. kalorifer önü açık oluyor önüne koltuk vs koymayın. sadece oturduğunuz odayı açın kapıyı hep kapalı tutun. en çok kullandığınız oda varsa yalıtımını yapın (cam,izole duvar vs.) Zamanlayıcılar var onlardan alabilirsin mesela gece 2-3 ten sonra oto kapatıyor. işteysen eve gelmeden 10dk önce çalıştırıyor vs. termostatik vana kullanabilirsin. birde sıcak su ayarını 40 falan yap yoksa suyu soğutmak için ekstra su kullanıyor sanırım.
2 hafta önce ben bu tür bir araştırma sonucu reglaj yöntemini öğrendim. İyi ki de araştırmışım dedim baya baya işe yaradı.
3 petek arasında uyguladım. Ev de sonuncu petek öyle aman aman ısınmaz ve odayı da ısıtmazdı. Şimdi oda termometresi 15 derecedeyken (önceden hep 20'di) kombi derecesi de 50 deyken full time ısıtıyor kendini.
Bunun faturaya getirisini çok merak ediyorum. Çünkü vanasal kısıtlamalar ile kombiye gelen soğumuş suyu ısıtma sürelerinden feraget ediyorsun. Vanalar hep fullse kombi full time ısıtma adına güç harcıyor. Bu reglaj ile kombinin yükünü azaltıyorsun.
-
hocam kombiyi çalıştır sonra peteklerden havasını al .
https://www.google.com.tr/search?q=petek+havas%C4%B1+almak&es_sm=122&biw=1366&bih=643&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ei=jLeAVObvM8TNygP2moDgCA&ved=0CAgQ_AUoAw#facrc=_&imgdii=_&imgrc=BkOWwOtGLllUnM%253A%3BcPAWNbchzmkejM%3Bhttp%253A%252F%252Fcekmekoybaymak.com%252Fwp-content%252Fuploads%252FPeteklerinHavas%2525C4%2525B1n%2525C4%2525B1Alma.gif%3Bhttp%253A%252F%252Fcekmekoybaymak.com%252Findex.php%252Fpetekler-neden-hava-yapar%3B319%3B247
-
@colin hiçbişey anlamadım reglaj yöntemi ne?
-
Prometheus bunu yazdı
@colin hiçbişey anlamadım reglaj yöntemi ne?
Hocam google amcaya; reglaj ayarı diye yazıp aratırsan birçok döküman elde edebilirsin ;)
-
whopper bunu yazdıNoToLeRaNcE bunu yazdı
Konu cok iyi oldu bilen varsa bi yardimci olun beyler, banyo/mutfak ikilisine sicak su geliyo 1 dakika surmeden kombi ateslemesi sonup su soguga donuyo. Ama isitmada problem yok, yani petekler sicak ? Acaba bende mi su bosaltip tekrar basmam gerekir ?
abi sıcak su ayarını minimuma getirip dener misin? Yalnız ben olayı tam anlayamadım. Hep mi 1 dakika sonra soğuyor yoksa kaynakla aranızda başka biri suyu açınca mı soğuyor?
Yok hocu bir dakka dedigim misal. Yani bazen 3-4 dakka sonrada gidiyo sicak su.
Minimumda denedim simdi sorun yok :/ barda 1.3 civarında.
-
bu reglaj ayarı şu değil mi kombiye yakın peteği 1 tur sonra ki petekleri 1.5, 2 en son peteğinde ayarını full yapıyorsun
-
adeleks bunu yazdı
bu reglaj ayarı şu değil mi kombiye yakın peteği 1 tur sonra ki petekleri 1.5, 2 en son peteğinde ayarını full yapıyorsun
aynen hocam o olay.
