Kulaklık Sorunu
-
İyi geceler herkese.
Bir süre önce logitech marka bir kulaklık kullanmaya başladım laptopta. Bu kulaklık ara sıra bir pc de de kullanılıyordu. Geçen gün kulaklıktan insan seslerinin gelmediğini farkettim youtubedeyken. İnsan sesi dışındaki çoğu ses kolay ayırt edilemeyecek düzeyde değişik olarak çıkıyor karşılaştırma yaparak anladım laptop hoparlörüyle. Kulaklığın fişini yarım olarak biraz ayarlamayla taktığımda daha doğrusu elimle tuttuğumda sesin gayet düzgün olarak ancak çok düşük seviyede çıktığını tespit ettim. Bu durum yukarıda bahsettiğim pc de de aynı. Fişi tam takılıyken belirttiğim gibi insan sesi gibi seslerin dışındaki çoğu ses hemen hemen normal bir şekilde çıkıyor. Laptop ve pc de bir arıza olduğunu düşünmüyorum çünkü kulaklık her ikisinde de benzer şekilde çalışıyor. Belki kulaklık bir şekilde bilgisayarları bozmuştur diye tahmin ettim ve bulduğum eski bir radyonun kulaklık girişine takarak denediğimde sorun aynı şekilde tekrarlandı. Sorun kulaklıkta mı fişinde mi tam anlamadım ancak pc nin hoparlöründeki (2 tane ışıklı dandik birşey) kulaklık girişine taktığımda herhangi bir sorun çıkmadan sesleri çıkarıyor kulaklık. Hoparlörü laptopun kulaklık girişine takıp kulaklığı da aynı şekilde hoparlöre taktığımda pc deki gibi sorunsuz çalışıyor.
Anlattıklarım doğrultusunda sorunun nerede olduğunu anlayabilen biri var mı ve düzeltilebilecek bir sorun mu ?
Driverı kaldırıp tekrar yüklemeye üşendim çünkü driver hazırda yok ve çalışan laptopun düzenini bozmak şimdilik olmaz. Arkadaşlardan kulaklık getirip deneyeceğim ama herkes çok uzaklarda gününü gün ediyor şu sıralarda. İnternet cafeye gidip oradaki kulaklıkları denemek dışında önerisi olan var mı ?
-
unutmadan kulaklığın mikrofonu sorunsuz çalışıyor. mikrofon fişinde sorun yok tahminimce.
-
yarım tak bakalım o kulaklığı ses düzelcekmi?
boğuk bir ses dimi :)
yüksek ihtimal stereosu bozulmuştur
-
HeadBanger bunu yazdı:
-----------------------------
yarım tak bakalım o kulaklığı ses düzelcekmi?
boğuk bir ses dimi :)
yüksek ihtimal stereosu bozulmuştur
-----------------------------yarım taktığımda düzeldiğini yazmıştım yani evet ses boğuk olarak çok az geliyor. Düzeltilemeyecek bir sorun mu ? Ancak yazdığım gibi hoparlörün kulaklığına taktığımda çalışıyor.
-
söyle olayı anlatıyım.
jack'ınız sizin 3 uçlu hocam.
bir kulaklığın içinde 2 kablo var.
2kulakta 4 oluyor.
ama jack 3uçlu.
ne yapıyorlar. negatif uçları birleştirip pozitifleri ayırıyorlar.
jackımızın en geniş bölgesi bu sapa yakındır negatif bölümdür.
ön ucundaki 2 bölümde sağ ve sol potizif noktalardır.
sizin jackınız arıza yapmış ve negatif kısım iletim sağlamıyor.
bu nedenle iki pozitif arasında bğalantı yine ortak negatif alınarak kullanıldığı için.
sadece ortak sesleri duyuyorsunuz buda belirttiğiniz olay oluyor.
kulaklığın jackını değiştirerek deneyebilirsiniz.
-
BarisYigit bunu yazdı:
-----------------------------
söyle olayı anlatıyım.
jack'ınız sizin 3 uçlu hocam.
bir kulaklığın içinde 2 kablo var.
2kulakta 4 oluyor.
ama jack 3uçlu.
ne yapıyorlar. negatif uçları birleştirip pozitifleri ayırıyorlar.
jackımızın en geniş bölgesi bu sapa yakındır negatif bölümdür.
ön ucundaki 2 bölümde sağ ve sol potizif noktalardır.
sizin jackınız arıza yapmış ve negatif kısım iletim sağlamıyor.
bu nedenle iki pozitif arasında bğalantı yine ortak negatif alınarak kullanıldığı için.
sadece ortak sesleri duyuyorsunuz buda belirttiğiniz olay oluyor.
kulaklığın jackını değiştirerek deneyebilirsiniz.
-----------------------------konunun uzmanısın sanırım hocam.
jack dediğin şey fişi oluyor değil mi ?
bir de hoparlörün kulaklık girişine taktığımda ve hoparlörü laptopa taktığımda ses sorunsuz çıkıyor.Bu nasıl oluyor ? Birkaç sitede daha kulaklığın artık stereo çıkış veremediği vs yazıyor. Bu durum senin yazdığınla aynı durum mu oluyor ? Bizi aydınlatırsan sevinirim.
-
acikistihbarat bunu yazdı:
-----------------------------
BarisYigit bunu yazdı:
-----------------------------
söyle olayı anlatıyım.
jack'ınız sizin 3 uçlu hocam.
bir kulaklığın içinde 2 kablo var.
2kulakta 4 oluyor.
ama jack 3uçlu.
ne yapıyorlar. negatif uçları birleştirip pozitifleri ayırıyorlar.
jackımızın en geniş bölgesi bu sapa yakındır negatif bölümdür.
ön ucundaki 2 bölümde sağ ve sol potizif noktalardır.
sizin jackınız arıza yapmış ve negatif kısım iletim sağlamıyor.
bu nedenle iki pozitif arasında bğalantı yine ortak negatif alınarak kullanıldığı için.
sadece ortak sesleri duyuyorsunuz buda belirttiğiniz olay oluyor.
kulaklığın jackını değiştirerek deneyebilirsiniz.
-----------------------------konunun uzmanısın sanırım hocam.
jack dediğin şey fişi oluyor değil mi ? 2 tane sivri uçlu kablo yani.
bir de hoparlörün kulaklık girişine taktığımda ve hoparlörü laptopa taktığımda ses sorunsuz çıkıyor.Bu nasıl oluyor ? Birkaç sitede daha kulaklığın artık stereo çıkış veremediği vs yazıyor. Bu durum senin yazdığınla aynı durum mu oluyor ? Bizi aydınlatırsan sevinirim.
-----------------------------evet jack lar o oluyor hocam 2uç.
hoparlör 2kanal alıp size tek kanal verebiliyo olabilir sesi bu nedenle normal bi şekil gibi gelebilir ama sesi kanallara ayırdığınızda sağ ve sol sanmıyorum doğru çalışsın.
aynen öyle. artık stereo dan düşmüş o.
mono-ortak arası birşey olmuş.
kablolarda bir sorun olduğunu düşünmüyorsanız 500kuruşa bi erkek stereo jack alıp değiştirebilirsiniz.
-
kulaklığın birkaç kez yere düştüğünü öğrendim. düşerken laptopa takılı haldeymiş. jack öyle bozulmuş olabilir.
daha önce hiç jack değiştirmedim bu yüzden deneme imkanım yok. en iyisi yeni bir kulaklık almak sanırım. basit olarak nereden ne alıp nasıl yapacağımı biraz anlatabilirsen denerim hocam. benim için iyi bir deneyim olur ayrıca. vaktin var mı anlatmak için ?
-
acikistihbarat bunu yazdı:
-----------------------------
kulaklığın birkaç kez yere düştüğünü öğrendim. düşerken laptopa takılı haldeymiş. jack öyle bozulmuş olabilir.
daha önce hiç jack değiştirmedim bu yüzden deneme imkanım yok. en iyisi yeni bir kulaklık almak sanırım. basit olarak nereden ne alıp nasıl yapacağımı biraz anlatabilirsen denerim hocam. benim için iyi bir deneyim olur ayrıca. vaktin var mı anlatmak için ?
-----------------------------olmaz mı :)
yarın isterseniz resimli videolu filandan anlatabilirim :)
sizde jackı almış olursunuz.
-
BarisYigit bunu yazdı:
-----------------------------
acikistihbarat bunu yazdı:
-----------------------------
kulaklığın birkaç kez yere düştüğünü öğrendim. düşerken laptopa takılı haldeymiş. jack öyle bozulmuş olabilir.
daha önce hiç jack değiştirmedim bu yüzden deneme imkanım yok. en iyisi yeni bir kulaklık almak sanırım. basit olarak nereden ne alıp nasıl yapacağımı biraz anlatabilirsen denerim hocam. benim için iyi bir deneyim olur ayrıca. vaktin var mı anlatmak için ?
-----------------------------olmaz mı :)
yarın isterseniz resimli videolu filandan anlatabilirim :)
sizde jackı almış olursunuz.
-----------------------------hocam alaymı ediyorsun ciddi misin cidden anlamadım :)
ama anlatacakmışsın gibime geldi. yarın yani bugün elektronikçilere gidemeyebilirim. belki evde vardır, bozuk kulaklık vs vardı sanırım bir araştırayım.bulursam jackını kesip kullanabilirim değil mi ?
-
acikistihbarat bunu yazdı:
-----------------------------hocam alaymı ediyorsun ciddi misin cidden anlamadım :)
ama anlatacakmışsın gibime geldi. yarın yani bugün elektronikçilere gidemeyebilirim. belki evde vardır, bozuk kulaklık vs vardı sanırım bir araştırayım.bulursam jackını kesip kullanabilirim değil mi ?
-----------------------------yok yahu ne alayı :)
ciddi ciddi resimli olur video çekip olur görüntülü konuşma ile karşı karşıya olur :) sorun değil.
jack kısmı sağlam olan bozuk kulaklık vs. kullanılabilir tabi.
hatta sizin için daha kolay olur lehim vs. yapma gereğiniz olmaz.
kabloları bağlarız olur biter.
