folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Laptop Batarya Ömrü Hk.



Laptop Batarya Ömrü Hk.

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fdumanli
    Fdumanli's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Mayıs/2009
    Erkek

    Merhaba arkadaşlar,

    2 gün önce yeni bir cihaz aldım. Evde kullandığım zaman bataryayı çıkarıp sadece external güç ile çalıştırmayı düşünüyordum. Sonra şöyle bir şey gördüm 'Generic power management' diye:

     

    Buradan bataryanın ne zaman şarj edip edilmeyeceğini falan ayarlayabiliyorum ve makine üzerindeki şarj ledi de sönüyor ilgili sınıra gelince. Ama ben yine de güvenemiyorum çünkü daha önce bu bitik batarya olayından çok çektim...

    Bu güç yöneticisi zımbırtısına güvenmelimiyim yoksa yine eski yoldan gidip bataryayı çıkarayım mı evdeyken? Teşekkür ediyorum.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    akustikelektrik
    akustikelektrik's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Şubat/2013
    Erkek

    bataryayı çıkartmanı tavsiye etmiyorum. insanlar hep bu yanlışa düşüyorlar bence, çünkü bataryayı söktüğün zaman, o bataryayı korumuş olmuyorsun. Aksine kaç milyara aldığın bilgisayarı riske atıyorsun bence. Pil kalibrasyonu gibi işlemler, ve biraz bilinçli kullanım yeterli. Bu management programları genellikle iyi çalışıyor. Ayrıca bilinçli kullanmayanla bilinçli kullanan arasındada öyle uçurum bir fark olmuyor. Yani ben çok bilinçli kullandım 6 sene performanslı gitti falan diyemezsin. 

    Şurada güzel örneklerle anlatmış adam, okuyabilirsin hocam :

    http://www.enpedi.com/2010/09/notebooklarda-batarya-nasl-kullanlmal.html

    o yazıdan bir alıntı yapayım:

    Notebook'lar pile sahip oldukları için adaptörleri bilgisayarı enerji kesintilerine karşı çok iyi koruyamayacak şekilde üretilmişlerdir. Bu da pilsiz kullandığınız bir Notebook'un enerji kesilmesine karşı savunmasız olduğu anlamına gelir. Sonuçta siz bir satıcı değilsiniz ve pili depolamak için almadınız.

     

     

     

     

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    laptop un bataryasını çıkartmak bilgisayardan anlanmadıgı anlamına gelir. 

    pilini tak programlar ile de oynama. 

    ha illa oynyacaksan da lenovo power management öneririm. 

    fazlasına gerek yok.

    bataryayı kullanmaman demek zaten onu öldürmek demek.

    1. pil en fazla 100 tl 

    bilgisayar belki 2 bin 3 bin lira.

    yazık günahtır. 

    şu yanlış alışkanlıkları türk milleti olarak bırakamadık.


    Alldebrid Türkiye / IDM Türkiye yetkili bayi. ulaşmak isteyen mail atsın tyfn.panxer@gmail.com yada telegram https://t.me/PanxeR
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    piradomim
    piradomim's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Temmuz/2009
    Erkek
    PanxeR bunu yazdı

    laptop un bataryasını çıkartmak bilgisayardan anlanmadıgı anlamına gelir. 

    pilini tak programlar ile de oynama. 

    ha illa oynyacaksan da lenovo power management öneririm. 

    fazlasına gerek yok.

    bataryayı kullanmaman demek zaten onu öldürmek demek.

    1. pil en fazla 100 tl 

    bilgisayar belki 2 bin 3 bin lira.

    yazık günahtır. 

    şu yanlış alışkanlıkları türk milleti olarak bırakamadık.

    bide bu olayı anlattığında karşındaki kim olursa olsun anlamayıp, olurmu kullanmıyorum işte ölmez bataryam demez mi ... 


    saat-zippo
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fdumanli
    Fdumanli's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Mayıs/2009
    Erkek
    PanxeR bunu yazdı

    laptop un bataryasını çıkartmak bilgisayardan anlanmadıgı anlamına gelir. 

    pilini tak programlar ile de oynama. 

    ha illa oynyacaksan da lenovo power management öneririm. 

    fazlasına gerek yok.

    bataryayı kullanmaman demek zaten onu öldürmek demek.

    1. pil en fazla 100 tl 

    bilgisayar belki 2 bin 3 bin lira.

    yazık günahtır. 

    şu yanlış alışkanlıkları türk milleti olarak bırakamadık.

    bilgisayar donanımından anlasam bu konuyu açar mıyım, böyle bir şey mi iddia ettim? LOL. helal hocam sağlam laf soktun.

    teşekkür ederim sağol.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dos_Attach
    Dos_Attach's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2007
    Erkek

    nerden baksan 10 yıl öncesinde bilgisayar üreticilerinin pil dolduğunda şarjı kesme özelliği koyduklarını bilmeni isterim.


    Dolar Ve Euro zulada elimde çek defteri, bir imzayla işin tamam arabanı çek serseri.!
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek
    piradomim bunu yazdı
    PanxeR bunu yazdı

    laptop un bataryasını çıkartmak bilgisayardan anlanmadıgı anlamına gelir. 

    pilini tak programlar ile de oynama. 

    ha illa oynyacaksan da lenovo power management öneririm. 

    fazlasına gerek yok.

    bataryayı kullanmaman demek zaten onu öldürmek demek.

    1. pil en fazla 100 tl 

    bilgisayar belki 2 bin 3 bin lira.

    yazık günahtır. 

    şu yanlış alışkanlıkları türk milleti olarak bırakamadık.

    bide bu olayı anlattığında karşındaki kim olursa olsun anlamayıp, olurmu kullanmıyorum işte ölmez bataryam demez mi ... 

    tam tersine batarya koruma moduna alırsan pc yi ( programla ) batarya %70 de kalır ve sürekli pc bataryayı kullanır kesintisiz bu sayede devamlı bataryada enerji alışverişi olur ve ömrü uzar. 

    +bide batarya cihazı korur cihazdan ucuzdur :) 


    Alldebrid Türkiye / IDM Türkiye yetkili bayi. ulaşmak isteyen mail atsın tyfn.panxer@gmail.com yada telegram https://t.me/PanxeR
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Lotus
    Lotus's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2012
    Homo

    arkadaşlarında söylediği gibi çıkarmadan kullansan bile pilin tamamen bitmesi yani yarım saat bile dayanamayacak hale gelmesi yıllar alıyor, pil fiyatlarıda çok uçuk olmadığı için bu konuda fazla kasma bence programdan ayarlamak istiyorsan ayarla elbet işe yarayacaktır bir miktar

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek
    Fdumanli bunu yazdı
    PanxeR bunu yazdı

    laptop un bataryasını çıkartmak bilgisayardan anlanmadıgı anlamına gelir. 

    pilini tak programlar ile de oynama. 

    ha illa oynyacaksan da lenovo power management öneririm. 

    fazlasına gerek yok.

    bataryayı kullanmaman demek zaten onu öldürmek demek.

    1. pil en fazla 100 tl 

    bilgisayar belki 2 bin 3 bin lira.

    yazık günahtır. 

    şu yanlış alışkanlıkları türk milleti olarak bırakamadık.

    bilgisayar donanımından anlasam bu konuyu açar mıyım, böyle bir şey mi iddia ettim? LOL. helal hocam sağlam laf soktun.

    teşekkür ederim sağol.

    hoca lafımız sana degil genel olarak bu yanlış yanılgıyı etrafa yayanlara. 

    yanlış olması bir yana bazen anlatamıyorsunda.

    teyzem bile zamanında aynısını yapmış kuzenimden görmüş kuzenimde arkadaşından

    böyle böyle gidiyor.


    Alldebrid Türkiye / IDM Türkiye yetkili bayi. ulaşmak isteyen mail atsın tyfn.panxer@gmail.com yada telegram https://t.me/PanxeR
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    akustikelektrik
    akustikelektrik's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Şubat/2013
    Erkek

    hocam yanlış anlaşılma olmasın sürekli %70 veya %80 de tutmakta en doğru yöntem değildir, belirli aralıklarda tam dolum ve boşaltım işlemi yaparsanız daha sağlıklı. Ama o kadar hesaplamaya da değmez diyebiliriz.

    Ancak ultrabooklar ile birlikte pilin kolay sökülüp takılmadığınız biliyoruz. Bence uzun ömür için öyle yeni, pili gömülü, bilgisayarlarda pili doğru kullanmak önemlidir. 

    İşin ilginç tarafı, şu an bilgisayar satın almaya gittiğinizde, vatan bimeks gibi bir mağazada, laptopu satan kişi "kesinlikle pili sökerek kullanmalısın" gibi saçma ifadelerle milleti yönlendiriyorlar. Ulan bilmiyorsun en azından milletin milyarlık bilgisayarını riske atma :)

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fdumanli
    Fdumanli's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Mayıs/2009
    Erkek

    yorumlar için teşekkür ederim, zaten takıp çıkarmak çok zahmetliydi :)

Toplam Hit: 1696 Toplam Mesaj: 14